I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
Temat: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Sob Sty 12 2019, 20:43
Dobry wieczór.
Na starcie chciałbym zaznaczyć, że temat ten ma być czymś w rodzaju źródła informacji dla MMG oraz MG, względem tego, czego tak naprawdę oczekują gracze. Nie będzie tu więc chodziło o to, co planują osiągać wasze postaci, ani tego, co ma pojawić się w fabule. Wszystko będzie nieco bardziej techniczne. Otóż miło byłoby, jeśli większość wypowie się względem pytań, które podam poniżej. Niemniej, nie jest to obowiązkowe, acz feedbackiem nikt nie pogardzi. Przechodząc jednak głównej kwestii:
Czego oczekujecie od gry i w jakich rejonach chcielibyście widzieć rozwój i zmiany? Dokładniej byłoby miło, jeśli sprecyzowalibyście, co chcielibyście zmienić w aktualnym/poprzednim działaniu forum względem różnego rodzaju fabuł, czy misji? Tak samo dobrze byłoby się dowiedzieć, czy wolelibyście skupić się stricte na rozwoju postaci oraz zdobywaniu klejnotów i PD, czy jednak bardziej zagłębić się w fabułę/interakcje z innymi graczami. Też dobrze byłoby wiedzieć, czy wolicie skupić się na PvP, czy jednak ruszyć bardziej w kierunku PvE? Oraz w sumie samą kwestię fabuły wewnątrz gildii, czy też współpracy członków danej organizacji. Czy wolicie by dalej był w pełni dowolny miks, czy jednak żeby przestrzegano nieco bardziej potencjalnej przynależności/dano szansę na powstanie różnych drużyn wewnątrz poszczególnych organizacji. W sumie to tak z podstawowych kwestii.
Kei
Liczba postów : 431
Dołączył/a : 16/05/2017
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Sob Sty 12 2019, 22:34
Zatem jeśli ktoś się nie wkopie przede mnie to wypowiem się pierwszy.
Chciałbym aby fabuła była bardziej nakierowana na Fiore. Aktualnie (sam też to zrobiłem) sporo graczy rozjechało się po różnych krajach przez co są ograniczone interakcje między graczami, a szkoda. W sumie nie mogę się doczekać, aż wrócę do Fiore.
Jeśli chodzi o kwestie gildijne to uważam, że przynależność do gildii powinna dawać jakieś większe profity i że fajnie by było, gdyby gildie się bardziej integrowały. Nie wiem jak to jest teraz bo jestem samotnikiem, ale jakoś nie zauważyłem aby gildie był... Towarzyskie. Mogę się mylić. No i fajnie byłoby należeć do gildii i tam mieć swoją 3/4 osobową drużynę na wypady misyjne.
Co do PvP czy PvE to wolę PvE bo trudniej zginąć a jestem pipą w walkach XD
Bane Wakamano
Liczba postów : 510
Dołączył/a : 12/08/2012
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Sro Lut 06 2019, 16:56
xdd to ja se też napisze a co tam xdd
Ogólnie nie polecam ts xdd Bo jak wiele osób z nas wie, to nigdy się nie kończyło dobrze. Zamiast tego zróbcie jakiś fajny globalny event, który bedzie zwięzły i krótki. Wiecie taka maksymalnie skondensowana akcja, bez zbędnych pierdoletów. Zaprzęgnijcie do tego wszystkich MG i jazda. Bo z takim skladem MG (jeżeli za bardzo się nie zmienił) to nawet nie będzie kłopot. Serio olać ts i naprostwoać forum własnymi siłami. A jeżeli ma być ts to błagam bez dodatkowych PD i innych dodatków bo to jest najgorsze.
Od razu wyjaśniam czemu najgorsze! Bo mechanika! xdd No serio ja na waszym miejscu może już nie porywałbym się na kompletny rework mechaniczny. Ale przynajmniej na jakiś lifting? Bo serio z tego co słyszałem (nie chce mi się czytać xdd) to za wiele się nie zmienia mechanicznie. A to jest raczej większy problem niż fabuła. Bo cały system forum powstał na szkielecie innego forum, które powstało z 7-8 lat temu (nie pamiętam, ale wiem że to było dawno). Serio nikt jak forum powstawało nie spodziewał się że bedzie aż tak długo na "rynku" raczej każdy obstawiał jakieś 3 lata, no może 4 maks. A za chwile stuknie już z 7 więc lol przydało by się do tego przysiąść i lekko nad tym podłubać. Szczególnie, że jest nad czym (tak zawsze będę na to narzekał xdd).
Co do skupienia się forum na aspektach pvp czy pve. Forum odkąd pamiętam było bardzo skupione na pve i te elementy pvp były zazwyczaj dodatkiem bardziej offtopowym niż głównym aspektem forum. To że kiedyś przypadkowo ktoś kogoś uwalił nie znaczy że to było pvp. Więc ja bym na waszym miejscu został przy aspekcie pve, bo też w sumie w taki sposób są robione postacie. A pvp tak jak teraz tylko czasami w formie dodatkowych aktywności eventowo-offtopowych.
A i jeszcze zrobiłbym porządek na forum. Bo przez te wszystkie lata zrobił się straszny pierdolnik i chyba przez to jest ten ts xdd Bo ja rozumiem, że kiedyś była moda na to, że każdy MG ma coś swojego. Czy to gildie czy jakis kraj czy inne pierdoły. Ale teraz to się już tak rozrosło, że pewnie wiekszość tematów leży sobie tak i dogorywa.
Czyli w skrócie dla leniwych (bo mi by się mnie nie chciało czyatć xdd w sumie nigdy tego nie robię xdd). Najpierw trzeba posprzątać a doperio później bawić się w jakieś pierdolety :)
Amney
Liczba postów : 714
Dołączył/a : 24/08/2016
Skąd : Spod harnasiowego tronu
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Sro Lut 06 2019, 18:38
Planowałem napisać jako trzeci, wreszcie się doczekałem \o/
Cóż, popieram słowa Kei'ego - zbyt dużo dzieje się poza Fiore, a przynajmniej widać, że tak jest. Osobiście jestem zdania że rzeczy raczej większe, niebezpieczniejsze i dobrze płatne powinny trafiać na tablice gildii spoza kraju. Chociażby taka wojna morska prowadzona przez Torę. Dale idąc, moim skromnym zdaniem niektóre wypłaty za misje są śmiesznie duże. Ogólnie to tak trochę z dupy się biorą, bo pojawia się z/t i gracze dostają pd, kasę (często nie wiadomo jak wypłaconą, ale to już swoją drogą) i sio z tematu. W ciągu 3-5 misji można dorobić się pokaźnej sumki 100k. Cóż... według mnie większość wynagrodzeń pieniężnych powinna zostać obniżona o pół, minimum. Wtedy gracze wiele zakupów rozważaliby dwukrotnie, dokonywaliby ich rzadziej i pewnie tym samym byłaby większa radocha z przedmiotów zdobytych na fabule/misjach. Trzecią rzeczą to jest brak jakiś konsekwencji w wielu przypadkach. Tak jak kiedyś było pisane, zdarza się, że na jedną misję normalnie wykonuje policjant obok członka GH. Nie powinien z miejsca się na niego rzucić i go aresztować? A nawet jak mu odpuści to dostać ochrzan od przełożonych jako najniższy stopień wymierzenia kary? Welp, myślę że gracze w przyszłości powinni bardziej liczyć się z efektami swoich czynów, które powinny ukazać się prędzej czy później.
Frederica
Wytrwała Pierepałka
Liczba postów : 2947
Dołączył/a : 14/02/2014
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Sro Lut 06 2019, 20:23
" W ciągu 3-5 misji można dorobić się pokaźnej sumki 100k. Cóż... według mnie większość wynagrodzeń pieniężnych powinna zostać obniżona o pół, minimum. Wtedy gracze wiele zakupów rozważaliby dwukrotnie, dokonywaliby ich rzadziej i pewnie tym samym byłaby większa radocha z przedmiotów zdobytych na fabule/misjach." Uno: 3 - 4 misje to dużo. Wbrew pozorom to na prawdę wiele jeśli weźmie się pod uwagę, ile jedna misja potrafi trwać. Żeby nie było, że rzucam słów na wiatr - jako drugi po Asthorze największy tryhard tego forum zrobiłam całe SZEŚĆ misji od 2012 do 2016. Po tym czasie nie liczę, po po tym czasie to ja baluje w Pergrande. To jest sześć misji w przeciągu czterech lat. W momencie kiedy mam siedzieć pół roku na misji to faktycznie spodziewam się, że mi się to opłaci... Chyba, że idę gdzieś dla fabuły, wtedy mam to gdzieś, ale są ludzie, co na przykład mają pożyczki i inne takie. Due: To sześć misji sprawiło, że byłam w sklepie JAKIMKOLWIEK pięć razy a i tak jeszcze musiałam się zadłużać. Dwie wizyty były w normalnym sklepie i więcej niż 20k za każdym razem nie wydałam. Czy czułam się jak bogacz? No, niezbyt. Tre: Kupowanie czegokolwiek i tak się już średnio opłaca o ile to nie jest SR. Za każdym razem jak szłam po coś trochę większego to sie okazywało, że w sumie traciłam cały hajs chociaż byłam pewna, że coś nie może być w tym świecie AŻ TAK drogie. Dużo optymalniej już chyba coś zdobyć drogą fabularna. Jak widzę, ile Ezra kupuje głupie działo to serio mam ochotę wbić i je ukraść. A w sklepie też mam wrażenie (miałam?) że w sumie jakoś tak niby kupuje to, czego chce ale nigdy nie miałam po tym zakupie poczucia (tego, jak szłam po ten item do sklepu) że hej, mam w rękach coś fajnego tylko... coś mniej wow i słabszego, ale whatevr dopóki jakoś robi to, co chciałam, tak? W sumie jak widzę, jak ktoś wbija do magicznego do mam automatyczne "woo... bogacz sie dorobil".
Zostawcie zarobki, zostawcie te biedne misje i nie sprawiajcie, by sklepy stały się useless. A skoro już tego chcecie to nie wiem, może itemy na kartki sprzedawajcie? W każdym razie zabijmy ten nieśmieszny pomysł w zarodku. Pozdrawiam!
Raekwon
Liczba postów : 549
Dołączył/a : 21/06/2013
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Czw Lut 07 2019, 13:35
Siema.
Finn napisał:
Czego oczekujecie od gry i w jakich rejonach chcielibyście widzieć rozwój i zmiany? Dokładniej byłoby miło, jeśli sprecyzowalibyście, co chcielibyście zmienić w aktualnym/poprzednim działaniu forum względem różnego rodzaju fabuł, czy misji?
Według mnie często problem leży na linii komunikacji między MG, a graczami. Często albo jedna, albo druga strona na ślepo wyczekują odpisów, które mogą iść kilka tygodni, lub nie nadejść wcale. Przez to misje ciągną się po kilka miesięcy (lub te „dwa lata w kamiennym” Nanayi, na które kiedyś natrafiłem i nie zapomnę jeszcze długo. Siedź na jednej misji dwa realne lata i niech Ci się nie odechce. Podziwiam). MG prowadzący dany wątek mógłby dawać więcej informacji dotyczących nie tylko samej misji (członkowie których gildii mają instant inva, które wcale nie mają wstępu. Widziałem kilka takich ogłoszeń i dla mnie były w porządku. Dawały jasną informację co i jak.), ale również spraw czysto technicznych, np. częstotliwości swoich odpisów, lub oczekiwań wobec odpisów graczy już na etapie ogłoszenia i ustalać ewentualne kary za nie przestrzeganie ich. (nie wliczam zgłoszonych nieobecności). Instant kick bez możliwości powrotu w przypadku braku dwóch tur bez odpisów przy nie zgłoszonej nieobecności byłby według mnie dobrym rozwiązaniem. Co do samego forum, nie jestem w 100% pewien, czy to dalej jest, jednak ja jestem bardzo mocno za zlikwidowaniem bilokacji. Nikt nigdy nie był i bez specjalnych magicznych zdolności nie może być w kilku miejscach na raz (jak ktoś ma czas i sobie chce pisać w retrospekcjach + na misji, lub w retrospekcjach + fabule, to niech sobie pisze, jednak Fabuła+Misja w tym samym czasie – NIE). Dajmy graczowi wybór, czy chce zarobić pieniążki na SR i zdobyć PD na nowe zaklęcia, czy posiedzieć w budynku gildyjnym i poplotkować z ziomeczkami o dziewczynach w najnowszym Fiore News. Myślę też, że ciekawym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie czegoś takiego, jak większa reakcja otoczenia na działania graczy, co już zaobserwowałem podczas rozmowy dziewczyn z MC i jakiegoś wojskowego z północy, który to zatrudnił właśnie MC do misji, a nie LS, do których de facto miał bliżej. Jakiś temacik dla MG, w którym każdy gracz/gildia miałaby swoją „teczkę z referencjami”, czy to od pracodawców, czy władz poszczególnych miast, z której MG, bądź osoby zatrudniające, jak zwał tak zwał, mogli by korzystać przy ostatecznym doborze graczy na misje.
Finn napisał:
Tak samo dobrze byłoby się dowiedzieć, czy wolelibyście skupić się stricte na rozwoju postaci oraz zdobywaniu klejnotów i PD, czy jednak bardziej zagłębić się w fabułę/interakcje z innymi graczami. Też dobrze byłoby wiedzieć, czy wolicie skupić się na PvP, czy jednak ruszyć bardziej w kierunku PvE? Oraz w sumie samą kwestię fabuły wewnątrz gildii, czy też współpracy członków danej organizacji. Czy wolicie by dalej był w pełni dowolny miks, czy jednak żeby przestrzegano nieco bardziej potencjalnej przynależności/dano szansę na powstanie różnych drużyn wewnątrz poszczególnych organizacji. W sumie to tak z podstawowych kwestii.
Moim zdaniem na tego forach tego typu główną siłą napędową jest ulepszanie swojej postaci poprzez zdobywanie doświadczenia/pieniędzy i wydawanie ich na lepszy sprzęt/Sacred Relict/nowy kostiumik Loli/bułki i litr MagiColi*. Interakcja z innymi graczami często odbywa się właśnie podczas wykonywania misji i mi to odpowiada. Nikt jednak nie broni nikomu zrobić fabularnej biesiady, czy narady gildyjnej od czasu do czasu, lub co drugi dzień. *niepotrzebne skreślić
Finn napisał:
Też dobrze byłoby wiedzieć, czy wolicie skupić się na PvP, czy jednak ruszyć bardziej w kierunku PvE?
Zdecydowanie PvE. Bane tutaj ładnie wszystko opisał, więc nie ma co się powtarzać.
Finn napisał:
Oraz w sumie samą kwestię fabuły wewnątrz gildii, czy też współpracy członków danej organizacji. Czy wolicie by dalej był w pełni dowolny miks, czy jednak żeby przestrzegano nieco bardziej potencjalnej przynależności/dano szansę na powstanie różnych drużyn wewnątrz poszczególnych organizacji.
Miksy są nieuniknione, głównie z powodu częstej niestabilnej liczby graczy, którzy przychodzą i niekiedy bardzo szybko odchodzą z forum. Nie sądzę, by Gildie były postrzegane jako ciepły kącik, gdzie każdy członek może sobie usiąść i poplotkować. Teraz to jest bardziej lobby, albo punkt startowy, choć i to już nie bardzo. Ciekawym rozwiązaniem byłoby stworzenie NPCów w każdej gildii, jak choćby Mirajane z anime, jednak od razu pojawia się problem, kto podjąłby się ich prowadzenia? Moderator pogodowy (nie mam bladego pojęcia, po co jest to stanowisko, nie wiem czy ktoś choć raz gdziekolwiek zmienił pogodę), moderatorzy grup, mistrzowie gildii? Ciężko zdecydować.
a teraz do poszczególnych osób:
Bane Wakamano napisał:
A jeżeli ma być ts to błagam bez dodatkowych PD i innych dodatków bo to jest najgorsze.
TimeSkip to proces, na który składa się wiele czynników, na pewno przemyślanych przed administrację, skoro przygotowania już trwają. Nie wiem, jak to tutaj będzie wyglądało od strony fabularnej, jak pytałem o szczegóły, to albo nikt nie zauważył, albo nie chciał zauważyć. Będzie pstryk i wszystko na kilka lat zastygnie w bez ruchu? Nikt nie zamieścił informacji w widocznym miejscu czego to konkretnie dotyczy.
Bane Wakamano napisał:
A i jeszcze zrobiłbym porządek na forum. Bo przez te wszystkie lata zrobił się straszny pierdolnik i chyba przez to jest ten ts xdd Bo ja rozumiem, że kiedyś była moda na to, że każdy MG ma coś swojego. Czy to gildie czy jakis kraj czy inne pierdoły. Ale teraz to się już tak rozrosło, że pewnie wiekszość tematów leży sobie tak i dogorywa.
Nie sprecyzowałeś o jaki konkretnie porządek chodzi, jednak po przeczytaniu sądzę, że masz na myśli tematy, w których nikt nie pisał od jakiegoś czasu. Tutaj zgodzę się tylko częściowo. Nie można od tak usnąć tematu, co innego przenieść sobie do kosza. Można ustalić limit czasu, po jakim 'pusty' temat idzie na śmietnik, krótszy dla tematów typu ‘polanka w środku lasu’, których może być kilkanaście w każdym lesie, a dłuższy dla miejsc o ważniejszym statusie, a permanentnie zostawić, lub zmienić miejsca, które tej zmiany potrzebują (Ruiny Kardii i Pogorzelisko w Erze już dawno powinny być fabularnie odbudowane, a nazwy tematów zmienione na te sprzed feralnych wydarzeń).
Amney napisał:
„zbyt dużo dzieje się poza Fiore”
Taka była wola MG, którzy w taki, a nie inny sposób poprowadzili poczynania graczy i nie mamy wielkiego wpływu na to, że taki Picatrix jest ukryty w x, które jest na drugim końcu świata.
Amney napisał:
„Osobiście jestem zdania że rzeczy raczej większe, niebezpieczniejsze i dobrze płatne powinny trafiać na tablice gildii spoza kraju.”
Nie zgadzam się. Logicznym jest szukanie rąk do pracy gdzie indziej, jeśli na własnym podwórku ich nie ma. Taka jest decyzja gracza.
Amney napisał:
„niektóre wypłaty za misje są śmiesznie duże”
Niektóre zadania są ciężkie i bez dobrej zapłaty będą wisieć w nieskończoność. Nikt nie chce narażać swojego życia za marne grosze. Jeżeli jednak już podejmiecie się tego kroku, to obniżcie także koszty rzeczy w sklepach.
Amney napisał:
„Trzecią rzeczą to jest brak jakiś konsekwencji w wielu przypadkach. Tak jak kiedyś było pisane, zdarza się, że na jedną misję normalnie wykonuje policjant obok członka GH. Nie powinien z miejsca się na niego rzucić i go aresztować?”
Powinien i pewnie by to zrobił, gdyby tylko miał książeczkę ze zdjęciem parszywej gęby tegoż członka, lub widział znak gildii, zwykle schowany pod ubraniem, znajdujący się na języku, pośladku, czy broń Boże, w miejscach intymnych. Osobiście nie chciałbym jako policjant zaglądać każdej napotkanej dziewczynce pod spódniczkę z nadzieją, że zobaczę serduszko Grimore na udzie i będę mógł ją związać, i zabrać na komisariat. Odnośnie miksów na misjach już się wypowiedziałem. Nie będę powtarzał tego samego.
Tyle ode mnie. Co chcecie, to implementujcie, co nie, to nie. Mi tam teraz jest dobrze. Mogłoby być lepiej, jednak nie jest źle.
Abri
Liczba postów : 838
Dołączył/a : 24/03/2014
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Nie Lut 10 2019, 03:39
Uwaga - wszystko co pisze poniżej jest tak istotne jak zeszłoroczne walki kotów i zarazem tak fikcyjne jak pokonanie Smogu w moim cudownym mieście, wiec nie trzeba się do tego odnosić. To tylko moje zdanie, którym dziele sie bo moge ;)
Po pierwsze - popieram przedmówcę co do sprawy bilokacji. Tak samo jak byłam za tym aby została wprowadzona w czasie kiedy forum leżało z misjami na których siedziało się xx czasu. Teraz jednak forum nie leży, teraz już w sumie to jest na kolanach, powoli się dźwiga, dlatego wróćmy do jednej linii czasu. Albo frytki albo ziemniaki. Szczególnie jeśli coś fabularnie będzie się działo, to nie ma sensu bawić sie w jedno i drugie na raz. I tak wiele postaci wyskoczyło do przodu dzięki temu - i dobrze, ale czas z tym skończyć.
Po drugie - ja stawiam na PvE. Zawsze i wszędzie. Owszem, jakieś drobne potyczki między graczami jeśli oboje wyrażą chęć to jak najbardziej. Ale wydaje mi się, ze podstawą powinno być PvE.
A i jeszcze była wzmianka o śmiesznie wysokich zarobkach. Skoro zarobki są wysokie (a uważam, ze wcale tak nie jest, bo kupienie czegokolwiek bez zadłużania się niekiedy graniczy z cudem), to wprowadźmy opłaty za wszystko. Nie wiem jak wielu z użytkowników tego forum żyje jeszcze na maminym garnuszku a ile nie, ale Hej! Wiecie że za jedzenie się płaci? Za wode i za mieszkanie również! Że też nie wspomne o podatkach...Skoro zarabiamy za dużo, to płaćmy za wszystko i zarabiajmy więcej.
Sprawa gildii. Tutaj zrobie takie hmmm i jeszcze bardziej hyyymmmm, ponieważ marzy mi się, żeby gildie na tym forum odżyły. Stawiałabym na gildie, na zachęcanie ludzi do przynależności poprzez wszelakie eventy gildyjne w których można zdobyć coś, czego nie można zdobyć grając solo. Nie wykluczam przy tym możliwości powstania jakiegoś specjalnego Stowarzyszenia Osób Cierpiących na Gldiowstręt, o ile i oni będą działać we wspólnym celu... O. postawiłabym na wzięcie przykładu z kanonu i zlecanie misji magom z gildii.
Wydaje mi się jednak, że gildie wymagałyby jakiejś aktualizacji., jednak w tej kwestii moje myśli nie są jeszcze odpowiednio poskładane.
Ejji
#911 Widmo
Liczba postów : 2212
Dołączył/a : 26/12/2014
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Nie Lut 10 2019, 21:58
1. Bilokacja... Z jednej strony rzeczywiście problematyczna rzecz, bowiem dziwne, żeby postać była w dwóch miejscach naraz, wiąże się z nią kilka problemów, ale z drugiej strony... Łatwiej chyba będzie napisać, co w niej korzystnego, a co nie. I zacznę chyba od tego, co jest w niej złe:
- Nikt nie może być w dwóch miejscach naraz - Chyba, że jest się duchem mistrza gildii, albo robi się zakupy... Aczkolwiek z tym robieniem zakupów, to też trochę dziwnie, bo podczas wydłużającej się misji, taka postać nagle kupuje sobie rzeczy, mimo iż weszła do sklepu przed wyruszeniem na misję/fabułę, tylko trzeba było czekać na sklepowego i pojawia się problem, cz ma tę rzecz, czy nie... Podobnie jest z zaklęciami, nabytymi na fabule zdolnościami i podobnymi sprawami, które przez bilokację mocno się komplikują.
- Wszystko między postaciami można załatwić w retro - No to prawda jest. I rzeczy bez koniecznej interwencji MG można robić w takich miejscach.
-? Misje = Fabuły - Czyli rzeczy, które dzieją się na fabule, równie dobrze mogą być misjami, na które nikt nie rzucił ogłoszenia. Ponoć nie do tego to miało służyć, więc podobno jest to kwestia problematyczna, bo postaci się za szybko w ten sposób rozwijają. Jedni uznają to za pozytyw, inni za problem, choć mnie szczerze powiedziawszy to trochę zwisa. Jak ktoś gra dla zrobienia silnej postaci, to nikomu nie bronię, ale ważne by przy tym nie psuć zabawy innym i nie wkurzać MG, że skąpy z niego drań, co to PDków po misji pożałował. Sam jednak przyznać muszę, że milej się patrzy na rozwinięte umiejejki, silną magię, a jeszcze milej, jeśli zostało to osiągnięte wytrwałością i staraniem, ale teraz chyba za mocno odbiegam od tematu... A zresztą, obecnie to i tak żadnych misji nie ma więc... Nie wiem, czy warto to brać pod uwagę.
To teraz jeszcze korzyściami rzucę, które wynikają z bilokacji, aby każdy mógł sobie przemyśleć, czy ją usuwać, czy nie.
- Fabuła się ciągnie, a MG rzucił fajną misją - No i chciałoby się na nią pójść, ale cóż począć, skoro czekać trzeba miesiąc, aż MG raczy łaskawie odpisać, kiedy to misja zdąży się już zacząć i miną w niej trzy kolejki? To smutne... Podobnie z misjami, kiedy to te się ciągną, a na fabule rozpoczęła się wojna, przyleciały smoki, dziesięć razy zaatakowano gildie, a utknięta na misji postać zdążyła w tym czasie przejść przez korytarz i otworzyć drzwi prowadzące do kolejnego korytarza... No nie fajnie... Bilokacja zapobiega trochę takiej utracie fajnych rzeczy, które chciałoby się zrobić, ale nie można.
- Misje są dla MG, fabuły dla graczy - Albo to tylko ja tak to widzę. Rzecz w tym, że zwykle jest tak, że kiedy MG rzuca misją, to nie zawsze robi to z myślą o tym, kto tam pójdzie i bardziej bierze pod uwagę przebieg samej misji, aniżeli potrzeby gracz, no i w misjach zazwyczaj jest też tak, że ktoś je zleca i wykonuje się je dla kogoś, za coś. Fabuła daje postaci nieco więcej swobody i daje możliwość robienia rzeczy, których załatwianie w retro byłoby niemożliwe, jak chociażby zabijanie potworków, polowanie na demony, trening, kurs na prawo jazdy itd. Niby wszystko pod misję można podciągnąć, ale no bez przesady...
- Magowie gildyjni są w gidiach - A raczej mogą w nich być, na wypadek gdyby stało się coś niespodziewanego. Owszem, kiedy postać wyrusza na misję to jej w gildii nie ma, albo wyrusza gdzieś w podróż, to też, ale kiedy niektóre misje z założenia mają trwać jeden dzień fabularny, a czasu realnego ciągną się w nieskończoność, to tak trochę średnio się robi, kiedy w międzyczasie się w gildii coś wydarzy... I dlatego bardzo fajnym rozwiązaniem mogłoby być zostawienie bilokacji tylko dla gildyjnych magów, działającej tylko pod warunkami, że postać nie wybywa na jakąś misję poza kraj. Ale działając na terenie Fiore, gildyjni magowie powinni mieć swobodny dostęp do robienia rzeczach w gildiach. Nawet jeśli potrzebny byłby do tego poprowadzenia MG i miałoby się to wiązać z jakimś uszczerbkiem na zdrowiu, czy zarobieniu kilku PD.
- Zwiększone tempo... Rozgrywki? - I alternatywa dla problemu, że "MG ma życie", może być zajęty, ale ponieważ MG jest fajny i robi fajne rzeczy, to ma się dla niego wyrozumiałość i chce się na niego czekać. Ale smutno jest, kiedy zarówno MG w jednym, jak i w drugim miejscu jest czymś zajęty i posta jest zblokowana w dwóch miejscach... Także tego... Bilokacja niby powinna zwiększać tempo dziejących się rzeczy, ale nie widać, żeby tak rzeczywiście było. Czy jej usunięcie sprawi, że wszystko nagle ruszy, będzie się działo szybciej, tego nie wiem. Ale jeśli tak, to możecie ją usuwać. Jeśli nie, to nie dręczmy jeszcze bardziej tych, którzy czują się udręczeni powolnym tempem.
2. PvP... PvE... Whatever. Dajcie mi przeciwnika, a będę z nim walczyć.
3. Pieniążki? - To samo co z bilokacją. Jeśli zmniejszenie wynagrodzenia zwiększy tempo robienia misji i dałoby się zrobić te 3-5 misji w ciągu roku, to nie miałbym nic przeciwko, żeby zamiast 100.000 zarobić na nich 50.000. Wątpię jednak, że ucięcie wynagrodzenia cokolwiek by przyśpieszyło... Chociaż kto wie... Jak ktoś liczy na to, że im dłużej przeciągnie misję, to więcej za nią dostanie, to może faktycznie ucięcie wynagrodzenia miałoby sens.
4. Mechanika... System... Porządek... - Uhhh... Tu nie wiem, co rzec, jako iż niedawno robię za technicznego, to tym problemem powinienem się trochę przejmować. Rzecz w tym, że nigdy jakoś problemu z tym nie miałem (może swego czasu z nieszczęsną turą obrony, ale z tym to zawsze jakieś problemy były... Chociaż była chyba kiedyś sugestia, żeby system walki zmienić na MG -> G1 atak -> G2 obrona/kontra -> G1 Obrona przed kontrą -> MG, ale nie wiem co się z tym pomysłem stało i czy w ogóle był on omawiany... Mniejsza o to.) I przyznam, że po mechanice nie oczekuję, żadnych większych zmian. Te mogłyby być tylko jeszcze większą komplikacją. Zwłaszcza wprowadzenie limitu multikont... Serio, gdyby ktoś to na poważnie rozważał i z moich siedmiu ludków i tych, co są jeszcze w drodze, musiałbym wybrać trzech, albo jednego, to pieprzę wszystko, rzucam forum! Za bardzo lubię moich chłopaczków, żeby wybrać spośród nich tylko jednego. Ale póki nic tak złego nam nie grozi, mogę z wielką cierpliwością cieszyć się radosną i przyjemną grą, w miłym i zacnym towarzystwie.
5. I na koniec jeszcze rzucę, ze gdyby nie trzeba było czekać na odpisy tak długo, jak to się obecnie dzieje, to wszystko szłoby o wiele sprawniej, przyjemniej i radośniej i niepotrzebny byłby ten cały TS. Ale, że po martwicy trzeba od czegoś wyjść, no to i TS być powinien. Serio, raz w tygodniu chyba można znaleźć czas, żeby choćby i na szybko coś odpisać... A jeśli i tyle to jest nawet za wiele, no to przynajmniej można wtedy uwolnić nieszczęśnie zablokowaną postać i pozwolić jej na robienie czegoś innego. Choć na chwilę obecną, to nie ma zbytnio co, więc tego... Można czekać...
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Nie Lut 10 2019, 22:38
Hmmm, hmmm, hmmm, jako główny twórca inicjatyw (dawnych) nie mogę zostawić tego wątku bez odpowiedzi. Jestem doświadczonym graczem RPGowym, trochę MGkiem oraz weteranem PBFów, więc mogę poruszyć tematy z tym związane. 1. Bilokacja - frankly, probably nobody cares. Sam system pisania na forum jest dość nieoczywisty. Poza misjami i fabułą są jeszcze eventy, które dzielą się na forumowe, nieforumowe, offtopowe. Są retrospekcje i wizyty w sklepie. Kiedyś były jeszcze pojedynki, no ale ;x Problem jest z traktowaniem tego. Nie ukrywajmy - misje są traktowane raczej jako źródło zarobków, jednostrzały, na których zdobywa się PD i skarby. Dopiero na prowadzeniu fabuły z MG odkrywa się karty i rozwija się postać od strony historyji. Oczywiście, pomijam fakt nieodpisywania - zarówno przez graczy, jak i MG. Co do kupowania zaklęć w czasie misji bądź wizyt w sklepie - powiedziałbym że to zależy. Jak MG jest dobry to spisze jaki gracz ma ekwipunek. Poza tym jak dla mnie powinna być możliwość nauki zaklęć, zwłaszcza gdy jest trochę czekania, w czasie misji, ale to już moje zdanie. No i można odwiedzić też sklep magiczny, jak się robi misję w dużym mieście, no ;x Tak szczerze - bilokacja jest większym problemem dla MG i jak dla mnie to oni powinni decydować. Nie bawmy się w jakieś "nie ma postaci która by magicznie mogła być w dwóch lokacjach". To jest forum - chodzi o dobrą zabawę. Teraz gracze mogą zarówno rozwijać się fabularnie solo z MG (albo nie solo) oraz zdobywać PD/kasę za robienie misji. Nie rozumiem, czemu miałoby to komukolwiek przeszkadzać. Za szybki rozwój? Ludzie - po 6 latach na forum nareszcie dobiłem do rangi S. Poza tym zrobiła to również Tasia. To nazywacie szybkim rozwojem? To?
W ogóle gdy słyszę PvP i PvE na forum które ma być roleplayowe to mam ochotę mordować ludzi.
Z pieniędzmi sprawy nie będę komentował, gdy połowa forum miała przynajmniej raz długi od czasu wprowadzenia pożyczek.
Z mechaniką jest taka śmieszna rzecz, że ona nigdy nie była dopracowana. Wszyscy, łącznie z adminami o tym wiedzą. Zresztą my nie jesteśmy profesjonalistami i gdyby to zależało ode mnie, to oparłbym się na jakimś istniejącym forum w Ameryce albo coś w tym stylu. Całkowity rework mechaniczny pewnie by zabił chęci wszystkich MG. Na razie działa tutaj zasada programistyczna - jak coś działa (jakoś) to tego nie ruszamy - nawet jak kod jest zastany jak jasna cholera. Ja sam bym zmienił oczywiście kilka rzeczy, ale tylko po to aby bardziej upodobnić forum do mangi. Bo przychodzimy tutaj na fajne animcowe walki, a nie na Warhammera, którego możemy zagrać na żywo.
No i ostateczna rzecz, TS... kolejna rzecz która tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia. TS nie TS, ważne żeby nie uwalać graczy. Domknąć niedokończone rzeczy. Misje. Eventy. W idealnym przypadku gracz nawet nie zauważy, że był TS. Ważniejsze jest pytanie: co miałby TS osiągnąć. Bo magicznie nie naprawi on problemów na forum :D
Eisaku
Liczba postów : 144
Dołączył/a : 07/06/2017
Skąd : Magnolia
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Wto Lut 12 2019, 20:52
Huh, ja to ogólnie to nie mam aż tyle do powiedzenia ale się wypowiem. Moim zdaniem wolałbym pve i pvp w eventach/turniejach/konkursach czy innych tym podobnych. Sam też bardziej wolałbym rozwój postaci, a rozwój fabuły bardziej w formie tworzonych przez graczy. Tak, żeby administracja popchnęła ich do pewnych czynów ale by Ci już sami zdecydowali jak potoczą się losy. Powoli, stopniowo ale kiedyś osiągnęło by to wszystkich i każdy by o czymś mniej lub bardziej ważnym decydował. Fajnie by też było mnie usunąć z martwych bo każdy mój kontakt z administracją mało daje A misje są martwe. To chyba tyle odemnie. Bayo.
Edit: Miałem Agentach/turniejach/konkursach A miało być eventach/...
Ostatnio zmieniony przez Eisaku dnia Nie Lut 17 2019, 21:28, w całości zmieniany 1 raz
Lycoris
Liczba postów : 56
Dołączył/a : 11/10/2017
Skąd : Niedaleka Przyszłość
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Czw Lut 14 2019, 13:17
Cóż ja popieram likwidację bilokacji. Jest ona poniekąd powodem, dla którego ludzie ociągają się z odpisami i nie skupiają się na głównej linii fabularnej. Po co mam odpisać na misji, skoro mogę odpisać w retro, w którym lepiej mi się pisze? To taki tok rozumowania w uproszczeniu, który każdemu może się zdarzyć (nie czarujmy się, ludzie to leniwe stworzonka i czasami coś się nam nie chce!). Poza tym retro w zupełności są niepotrzebne, bo można to rozwiązać w prosty sposób na głównej fabule. Spotyka się postać X i Y, rozmawiają. Dostajesz na twarz flashbacki z Wietnamu w poście i w ten sposób w czasie rzeczywistym, w postaci wspomnień gracze sobie prowadzą retro jeśli chcą. Ktoś im może przerwać rozmowę i jest to chociażby moment, gdzie taka fabuła się urywa i czekamy na drugą część. No i wykorzystywanie bilokacji by lekko się dokoksać jest nieuczciwe. Jeśli zaczyna się fajny event, a MG jest ciepłą kluchą i zalega z odpisem 2 miesiące to robisz ZT i masz wywalone jajca na takiego MG. Zgłaszasz, że się ociągał i zmarnował twój czas. W takim wypadku administracja POWINNA jakoś zareagować. Rozumiem sytuacje życiowe, ale jeśli nie masz czasu to pytasz i przekazujesz pałeczkę komuś innemu. MG są chyba zespołem nie?
Co do PVE/PVP. Bez różnicy, ale lepiej PVE bo w PVP większość graczy zostanie zmiażdżona przez starych wyjadaczy którzy się dorobili. Chyba, że będzie to na zasadzie klasy wagowej i podobni walczą z podobnymi, wtedy jest ciekawie. Byle forum nie skończyło jako kolejna maszynka do grindu.
Poniekąd limit multikont też jest sposobem, by ludzie odpisywali w miarę szybko, a nie hurruduru czekasz 2 miesiące na posta a ktoś w międzyczasie nakurwia posty na swoich multikontach. Jak ktoś jest w stanie szybko odpisywać na każdej z postaci to ok, niech sobie gra więcej multikont, ale gdy na każdej innej fabule jest zastój bo ktoś nie wyrabia czasowo bo obowiązki + multikonta + sytuacje życiowe to nie jest problem tymczasowo z jakiegoś multa zrezygnować i skupić się na na przykład 3. Zresztą straszenie na zasadzie "wprowadzicie to w życie to ja pieprzę forum" jest dziecinne i nieproduktywne, bo nic nie wnosi do dyskusji poza tupnięciem nóżką. Dodatkowo ogromna ilość multikont źle działa na statystyki forum, bo nowy gracz to widzi i myśli że ktoś pisze sam ze sobą by podbić statsy forum i dać wrażenie, że żyje (jest takie jedno forum, gdzie Admin faktycznie coś takiego robi że kryje się ze swoimi multami. Takie foro marvelowe, ale mniejsza). Limit multikont oraz likwidacja bilokacji na dłuższą metę popchną fabułę i gracze w końcu zaczną grać, a nie siadać do posta i widzieć "o kurła mam 10 miejsc, gdzie muszę odpisać. Nie chce mi się na sam widok, więc pójdę coś innego zrobić".
Z kasą po prostu można przeliczniki zwiększyć jeśli zarabiamy za dużo. Niech te zbroje, artefakty będą po prostu droższe. Jednak z drugiej strony jeśli szybkość odpisów ruszy, bo dwa powyższe problemy zostaną rozwiązane to nie ma sensu podwyższać cen, a wystarczy dostosować nagrody poprzez obniżenie tych płac. Wtedy 3 misje robisz w 2 miesiące i masz z tego np. 15 tys lub więcej zależnie od charakteru zlecenia. No nie czarujmy się, forum ma być zabawą a nie second lifem, gdzie musisz każdy grosik liczyć, wysyłać PIT/CIT i inne pierdoły. Mnie by coś takiego wkurzyło, bo nie chce mi się tego robić. Zwłaszcza, gdy od 2 miesięcy moja postać stoi w miejscu, czyli przed wioską prawilnego łomotu. To jak mi te opłaty będą naliczane, skoro in game time nijak ma się do naszego czasu realnego? Z tego też powodu uważam, że wszelkie opłaty za mieszkanie, jedzenie i inne artykuły pierwszej potrzeby na forach to czysty idiotyzm (chyba że są to towary luksusowe, którymi chce się zaszpanować przed NPC i postaciami). Chyba, że ktoś organizuje własny mini event pokroju bankietu, wtedy można się bawić w wyliczenia ile to będzie kosztować bo to akcja jakby nie patrzeć jednorazowa. Jeśli tempo pisania ruszy i maga S nie będzie się wbijać 6 lat (no kurde na SS+mana to chyba nam życia w takim razie nie starczy...) to i problem gotówki się rozwiąże i nagle nie trzeba będzie dawać ludziom po 20 tysięcy za misje, gdzie w ciągu roku wykonali ich 5, bo wykonają ich chociażby 20-30 i można dawać normalne stawki zależnie od trudności. Plus wykonując więcej misji i nie stojąc 2 miesiące w korytarzu, gracze mają sporo zabawy.
Tak samo tytuły i dodatki kasy to bzdura. Mag S nie pójdzie rozgramiać bandytów, bo ma lepsze fuchy za które mu ktoś zapłaci. Za tą samą pracę Mag S i mag 0 powinni dostawać takie samo wynagrodzenie, bo podjęli się go i taką stawkę ustalił zleceniodawca. Natomiast jeśli zadanie wymaga doświadczonego maga, czyli w tym wypadku np. A+ lub S to stawka jest odpowiednio większa. Te bonusy po prostu nie mają sensu, bo po co ktoś miałby zatrudniać maga S i przepłacać, gdy może zatrudnić maga 0 który sobie z czymś poradzi i dostanie mniej kasy.
Druga kwestia to mechanika. Tego tekstu jest za dużo. Jest rozrzucony po kilkunastu tematach i musisz skakać, by coś konkretnego znaleźć. System PD jest dosyć nieintuicyjny, bo dochodzą do tego konwersję na MM, paczki które kosztują mniej i musisz to chłopie liczyć za każdym razem. Głównie problem wynika z tego, że to jest w kilku miejscach zamiast w jednym (właściwie to wystarczyłoby opisać sam system PD w jednym temacie i wstawić tam od razu cennik, a z pozostałych wywalić cyferki bo przecież jest w cenniku). System może zostać ale na boga zróbcie mu jakiś lifting, bo ciężko się to czyta. :/ Moja propozycja jest taka żeby zrobić po prostu opis tego systemu wraz z cennikiem w jednym miejscu.
Z drugiej strony jeśli już mamy wywracać forum do góry nogami to proponowałbym po prostu zmienić system (nie czarujmy się, jeśli wprowadza się zmiany w walucie lub czymkolwiek związanym z poprzednim systemem to bez jakichkolwiek zmian w istniejących postaciach się nie obejdzie). Może po prostu zamiast 3 różnych cyferek które wpisujemy w KP i pola, zróbmy dwa. Na mamone i expa. Expa można połączyć z maną jak chociażby w dragonballu to zrobili, że każda postać miała power level (ilość Ki). Przy okazji Ki też wykorzystywali do strzelania laserami i robienia innych nudnych technik. Tylko po takim przewrocie trzeba zrobić konwersję obecnego PD na te cyferki. Również można z góry narzucić ile umiejek można sobie na start zgarnąć. Powiedzmy, że to policzymy sobie wagowo i masz np. wagę 10 na start i możesz sobie wziąć 3 x level 3 + level 1 lub 10 jedynek lub jak tam sobie chcesz to rozdać, tak czy siak musisz wykorzystać wszystko. Potem przy jakimś progu tej nowej waluty odpowiadającej za magię i expa, dostajesz jeszcze jedno oczko i albo sobie coś ulepszasz albo dodajesz nową umiejętność.
Załóżmy, że Kowalsky dostanie na start 5000 Eternano (powiedzmy, że tak nazwiemy sobie tą nową walutę odpowiedzialną za ilość many oraz za power level postaci. Można to nazwać nawet Punkty Przyjaźni lub jak tam sobie chcecie, bez znaczenia). Powiedzmy sobie, że zaklęcie D kosztuje 500 (tak, jestem leniwą kluchą i dam łatwe liczby), C 1000, B 2500, A 5000. Powiedzmy, że Kowalsky wybrał sobie 2 D + 3 C. W ten sposób zużył 5000 zawartości zbiornika (można to przyrównać do zajmowania slotów), mimo że fizycznie ilość jego many to 5000 i nic od tego nie odejmuje. Łatwiejszy przykład obrazujący - powiedzmy, że wziął 4 C i 1 D. Łącznie zablokował sobie w zbiorniku 4500, więc ma jeszcze tamto 500 do wykorzystania "na potem". Nadal ma 5000 many by rzucać zaklęcia, ale zablokował sobie 4500 punktów na poziomie expa. Wtedy w trakcie fabuły lub walki odlicza sobie manę od maksimum i po walce lub w trakcie odpoczynku, regeneruje mu się to w jakimś tam stopniu (w sumie to MG może decydować jak dużo zregeneruje w zależności od tego co robi). Przykładowo zużył w walce 4800 z 5000 many i poszedł kimnąć się pod drzewem. Zregenerował sobie może z 2000 i ma aktualnie 2200 z 5000. Na dodatek ubytek magii bardzo go osłabia, bo czuje się zmęczony (w zasadzie to powinno być odczuwalne, chociaż chyba nikt sobie nie robi że ciągnie na resztkach zbiornika).
Przejdźmy do tego jak to się ma do nowych oczek umiejek o których wspomniałem wcześniej. Powiedzmy, że Kowalsky jak grzeczny forumowicz chodzi na misję i robi zadania. Eternano podbiło mu się do 7000. W tym czasie dokupił/ulepszył sobie zaklęcia. Przy 7000 może za darmo dobrać sobie umiejętność lub ulepszyć jakąś o 1. Potem może to zrobić przy 12000, 17000, itp. Takie rozwiązanie znacznie obniża obecnie absurdalne zarządzanie PD. Jak patrzyłem na obecny system to widzę kopię Dungeons and Dragons (albo ktoś hardkorowo się tym inspirował), gdzie po dwie godziny siedziałeś na postać i rozkminiałeś gdzie PD ulokować. No i wygląda to realistyczniej, że nauczyłeś się czegoś nowego po jakimś tam czasie. Tego jest za dużo, jest zbyt skomplikowane i niezbyt zachęca potencjalne osoby do angażowania się (czasami osoba zobaczy system, stwierdzi że za dużo tego TL:DR i idzie dalej). Obecnie aktywnych graczy nie jest tak dużo, by taka zmiana była problemem. Jeśli mają nadprogramowe umiejki to można to rozwiązać w inny sposób. Po prostu nie będą na tych progach dostawać dodatkowych do momentu aż się to wyrówna (po przeliczeniu całkowitego PD nie powinna się zdarzyć taka sytuacja, ale może. Powinna to być niewielka różnica więc da radę dobić do progu). Co z postaciami, które nie korzystają z magii a mają same umiejętności? Można zrobić im oddzielne progi, a punkty Eternano zostawić bo to nadal wyznacznik expa. Jednak jakby nie patrzeć nie obniżać tego aż za bardzo, bo umiejętności momentami są lepsze niż magia. Nie wymagają many i ma się je praktycznie cały czas.
Zmiana tego systemu jedyne czego wymagałaby to przeredagowania kosztów czarów oraz ilości tej waluty duchowej. Przelicznik chociażby że 1 PD = 300 Eternano, czy whatever. Kwestia do ugadania w kontekście liczb. Proste systemy są znacznie wydajniejsze bo nie ma w nich tak dużo luk jak w tych nazbyt skomplikowanych. Może sobie ten przelicznik wisieć i ludzie sami sobie to ogarną, jedynie wymagałoby to wlepienie kosztów u aktywnych graczy (no i to niestety administracja musiałaby zrobić, ale jeśli macie system czyli tzw. widełki kosztów gdzie patrzycie na skilla i na rozpiskę to też kwestia po prostu przeliczenia). Graczy nie jest dużo, więc jest to wykonalne. Można nawet tak samo zrobić i ustawicie sobie przelicznik, że obecnie 1 MM potrzebny do użycia czaru w KP to ileś tam punktów tej "nowej many" i po prostu można to poprawić. Zwykle ten przelicznik dla każdego będzie taki sam, więc to szybka robota z kalkulatorkiem. Taka zmiana nie jest trudna i pozornie nic nie daje, ale masakrycznie zmniejsza ilość tekstu i jest bardziej intuicyjna. Zmniejsza również absurdalny obecnie grind postaci.
No i można wywalić osiągnięcia. Jest ich na tyle mało, że nikomu to nie zrobi a nie są potrzebne. To nie gra na PSN lub Xkloc że wbijasz achiki. Wypadałoby też, by sprawdzać banki i chociaż ktoś przyklepywał "sprawdzone".
Co do samych gildii to niespecjalnie odczuwa się różnice w tym jak NPC patrzą na dane postacie. Wypadałoby coś z tym zrobić, ale to kwestia MG który kontroluje tłum jakby nie patrzeć.
Maxwell Lockeheart
Liczba postów : 30
Dołączył/a : 08/12/2018
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Nie Lut 17 2019, 21:10
"Cóż ja popieram likwidację bilokacji. Jest ona poniekąd powodem, dla którego ludzie ociągają się z odpisami i nie skupiają się na głównej linii fabularnej. Po co mam odpisać na misji, skoro mogę odpisać w retro, w którym lepiej mi się pisze?" Usunięcie bilokacji nie usunie możliwości pisania i w retro i na fabule. Nie ma ku temu żadnej logiki.
"Poza tym retro w zupełności są niepotrzebne" A jednak są szturmowane.
"No i wykorzystywanie bilokacji by lekko się dokoksać jest nieuczciwe" Byłoby nieuczciwe, gdyby była to opcja przeznaczona tylko dla grupki osób, a nie dla wszystkich. Also co rozumiesz przez "uczciwość"?
"Jeśli zaczyna się fajny event, a MG jest ciepłą kluchą i zalega z odpisem 2 miesiące to robisz ZT i masz wywalone jajca na takiego MG." To niegrzeczne. Już lepiej zgłosić sytuację MMG a nie robić rage quit'y. To nie Liga Legend. Rozumiem, że oczekiwanie tyle czasu na MG może być denerwujące ALE! Czy to ZAWSZE wina MG? Nie. Czasami MG czeka na gracza. Uwaga! Czasami MG ma życie! Nie zamierzam tym usprawiedliwiać długich nieobecności/zaległości, bo te w razie możliwości powinny zostać zgłoszone. A BARDZO CZĘSTO gracz, zamiast napisać do MG i zapytać, co tak długo, to ogranicza się do narzekania na sb (albo tylko w duchu przeklina biednego miszcza gry), a do nikogo nie napisze. *kurtyna*
"Co do PVE/PVP." Bycie overprotective względem nowszych postaci jest krzywdzące. Tak, specjalnie użyłam słowa "nowszych", a nie "słabszych". Nie róbmy tego. Also nie rozumiem koncepcji PBFa pod PVP czy PVE. Dajcie PBF'a pod dobrą fabułę, a może nawet poczytam co robicie.
"Limit multikont oraz likwidacja bilokacji na dłuższą metę popchną fabułę" Nie popchnie. Limit multikont JUŻ ISTNIEJE. To nie tak, że go nie ma. Zwyczajnie jeśli spełni się pewne wymagania, można mieć to konto czy dwa więcej (lub być Finem) i to jest ok bo tak jak mówisz, są osoby które mają czas i chęci by prowadzić taką ilość postaci. Dowiedziałam sie, że nie ma jednak limitu multikont. Przepraszam najmocniej za niedoinformowanie. Absolutnie obojętne, czy wróci czy nie. Co zmieni bilokacja...? W sumie to, że siedząc na misji, gdzie posty idą jak krew z nosa nie pójdziesz na fajny event, gdzie pewnie będziesz się dobrze bawić. Bo tak - KAŻDA zmiana, ugodzi nie tylko "zuych" graczy i "zuych" MG, ale także graczy, którzy wywiązują się ze swoich rzeczy i korzystają z opcji, które rozważacie usunąć.
"*Bardzo dużo tekstu o pieniądzach*" Zostawcie zarobki. Zostawcie ceny. Zostawcie podatki, VATy, PITy i inne cuda, bo to nie jest prawdziwy problem. Problemem jest czas trwania misji.
"Tak samo tytuły i dodatki kasy to bzdura." 1. Ktoś t w XXI wieku dalej liczy? 2. Absolutnie nie wiem, jak 10% większe zarobki 10 POSTACI (nie graczy) zaburza nagle ekonomię. To ma być nagroda. Na tym forum jest tyle nielogicznych rzeczy, że czepianie się akurat tego jest... no, dziwne.
"Druga kwestia to mechanika." Ja absolutnie jestem za tym, by napisać mechanikę raz jeszcze. Zostawić to, co działa i jest super, a absolutnie zmienić to, co jest ciężkie, kłopotliwe, nie sprawdza się lub jest zwyczajnie nieatrakcyjne. I w ogóle to zaczęłabym od samego konceptu magii na forum...
"Expa można połączyć z maną jak chociażby w dragonballu to zrobili, że każda postać miała power level (ilość Ki)." Obecnie różnica pomiędzy nową postacią a starą pod względem many to jakieś 300MM. Tym systemem te różnice się potroją co najmniej. Znaczy nie wiem, czy to dobrze czy źle ale jest w tym pomyśle coś, co mnie gryzie.
"Powiedzmy, że to policzymy sobie wagowo i masz np. wagę 10 na start i możesz sobie wziąć 3 x level 3 + level 1 lub 10 jedynek lub jak tam sobie chcesz " O Odynie... Matma...
"Załóżmy, że Kowalsky dostanie na start 5000 Eternano (powiedzmy, że tak nazwiemy sobie tą nową walutę odpowiedzialną za ilość many oraz za power level postaci. Można to nazwać nawet Punkty Przyjaźni lub jak tam sobie chcecie, bez znaczenia). Powiedzmy sobie, że zaklęcie D kosztuje 500 (tak, jestem leniwą kluchą i dam łatwe liczby), C 1000, B 2500, A 5000. " Japończycy mają jakiś fetysz na punkcie walut w grach z dużą ilością zer z tyłu. Utnij po dwa zera z każdej z tych liczb, nazwij je Doświadczeniem i w sumie wrócimy poniekąd do tego samego tylko na innych wartościach. Also dalej: matma... Nie lubię matmy.
"Jak patrzyłem na obecny system to widzę kopię Dungeons and Dragons (albo ktoś hardkorowo się tym inspirował)" MAMY NA FORUM LEVELE?! Gdzie mogę sprawdzić ile mam armor classa?
"Proste systemy są znacznie wydajniejsze" Przestałam czytać po cyferkach. Przepraszam... Może jest prostszy, ale mało przyjazny. Warczy na mnie D:
"No i można wywalić osiągnięcia." Przeszkadzają komuś? Zaburzają harmonię we wszechświecie? Niszczą system? Jeśli taka pierdółka, która mechanicznie nic w sumie nie wnosi do samej gry nie przeszkadza, to czemu takiego smaczka nie zostawić?
"Wypadałoby coś z tym zrobić" (a propo gildii) *kciuk w górę*
"Sam też bardziej wolałbym rozwój postaci, a rozwój fabuły bardziej w formie tworzonych przez graczy. Tak, żeby administracja popchnęła ich do pewnych czynów ale by Ci już sami zdecydowali jak potoczą się losy" FABUŁA TWORZONA PRZEZ GRACZY <3
Próbuję dowalić się do czegoś w poście Nevera, ale nie mam o co.
Ludzie coś pisali pewnie wyżej, ale albo Bejn z Neverem się do tego odnieśli i nie widzę powodu, bym też to robiła, albo zwyczajnie mi sie nie chce przedzierać przez te same rzeczy tylko napisane trochę inaczej.
Also jeśli wprowadzicie to w życie to ja pieprzę forum cokolwiek administracja uzna/wprowadzi to będę z tym okej. Chyba. Jeśli będzie skrajnie głupie to nie będę, ale whatever.
Lycoris
Liczba postów : 56
Dołączył/a : 11/10/2017
Skąd : Niedaleka Przyszłość
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Sob Lut 23 2019, 08:59
"Poza tym retro w zupełności są niepotrzebne"
> Są szturmowane, bo nikt nie odpisuje na misjach w sensownym tempie. A czemu nie odpisuje? Bo się nie chce, bo pisze w 3 miejscach w retro i brakuje mu przez to czasu. Koło się zamyka. Ucięcie bilokacji na dłuższą metę będzie dobre. Obecnie problem z odpisami jest właśnie przez bilokację.
"Jeśli zaczyna się fajny event, a MG jest ciepłą kluchą i zalega z odpisem 2 miesiące to robisz ZT i masz wywalone jajca na takiego MG."
> A to języka w gębie nie ma, by powiedzieć "hej stary nie mam czasu, znaleźć Ci innego MG czy poczekasz?"? Nie trzymajmy tych MG ani gracza pod kloszem. Jeśli podejmujesz się jakiejś funkcji to masz po prostu obowiązki jak i przywileje, a obowiązkiem jest powiadomić gracza że z przyczyn tych i tych nie możesz mu odpisać. Życie prywatne nie usprawiedliwia robienia kogoś w wała, gdzie w większości przypadków to są wymówki że nie chce się komuś ruszyć tłustego tyłka i powiadomić osobę z którą pisze. Grzeczność w czystej postaci, a nie wdupizm klasyczny. Gracza można wywalić z sesji, ale co w wypadku gdy MG daje ciała? No właśnie. To gracz ma się prosić MG, by ten "łaskawie" odpisał? Kpisz czy o drogę pytasz? Widuje się te osoby na discordzie więc to oznacza że mają czas na odpisy. Nawet z komórki da się skrobać stopniowo posta, po prostu zapisujesz sobie w dokumencie i gotowego wklejasz. Skrobiesz sobie 2-3 zdania dziennie i finalnie masz po przynajmniej tych 2 tygodniach post sensownej długości.
"Limit multikont oraz likwidacja bilokacji na dłuższą metę popchną fabułę"
> Każda zmiana godzi w tych złych i dobrych, ale jeśli ugodzi to w 10 zuych graczy i tego 1 dobrego to chyba dobra wymiana. Dobry gracz taki z mózgiem zrozumie po co to było zrobione i dostosuje się. Nie dogodzisz każdemu, więc kierujesz się rachunkiem zysku i strat. Pozbywając się bilokacji, zmniejszając ilość maksymalnych kont i zmuszając tym samym ludzi do ciśnięcia o posty kogoś, zwiększysz tempo pisania oraz kończenia misji, a co za tym idzie również przyśpieszysz rozwój wszystkich postaci na forum. Proste? Proste. Da się? Da się. Trzeba chcieć? Trzeba chcieć. Obecnie najbardziej dokoksane mogą być postacie osób, którym MG często odpisuje bo szybciej kończą misję, a jak wiadomo takie osoby są oblegane i finalnie również wolniej odpisują przez to.
"Expa można połączyć z maną jak chociażby w dragonballu to zrobili, że każda postać miała power level (ilość Ki)."
> Błąd co pokazuje, że nie zrozumiałaś reszty wypowiedzi lub nie doczytałaś. W przypadku konwersji statystyk ze starego na nowe, wyjdzie na to samo. Czy zamienisz 3 km na 3000 metrów lub na inną jednostkę to będzie to taka sama odległość. Tutaj będzie identycznie, ale bardziej przejrzyście bo odległość nie bedzie podawana w centymetrach :P
"Proste systemy są znacznie wydajniejsze"
> Mało przyjazny, ale jest przejrzysty w porównaniu do tego syfu co jest obecnie, który jest niepotrzebnie pogmatwany, więc mając wybór między mniejszym a większym złem to chyba lepiej wybrać mniejsze. Nie jest idealny, ale bardziej sensowny niż sztuczny exp wyciągnięty z podręcznika gracza jakiejś gierki.
"No i można wywalić osiągnięcia."
> Nie spełniają żadnej funkcji, nie są aktualizowane, nikt się nimi nie zajmuje więc na grzyba ten bubel trzymać? Są bo są, a to nie jest powód by to trzymać jeśli nie spełnia żadnej funkcji. Zwłaszcza, że można je zrobić bardziej ambitnie. Odnosze wrażenie, że ktoś to wprowadził tylko z powodu przejściowej mody bo inne fora miały i nie chciał zostać z tyłu, a potem zostawił to w pieruny.
Z tytułami to kwestia, że nie ma to żadnego fabularnego uzasadnienia, by za tę samą robotę płacono komuś więcej tylko dlatego że ma tytuł. Każdy normalny przedsiębiorca lub zleceniodawca ustala stawkę z góry oraz poszukuje konkretnych osób. Możesz mieć do czegoś za duże kwalifikacje, typu magister prawa nie pójdzie sprzątać ulic, bo ma lepsze rzeczy do roboty i znacznie lepiej płatne. Tak samo jest tutaj. Mag S nie pójdzie bić bandytów, którzy gnębią jakąś wioskę tylko zajmie się czymś faktycznie poważnym za co dostanie adekwatne zarobki. Można też po prostu magom S rzucać na fabule kłody pod nogi, by mieli trudniej z racji "tytułu", a nawet powinni mieć. Są bardziej rozpoznawalni i więcej osób z tych mocniejszych powinno się nimi zainteresować. W końcu to zagrożenie dla mrocznych gildii więc logicznie rzecz ujmując powinny próbować eliminować tych silnych w pierwszej kolejności.
Tak samo duże cyferki są po to, by móc koszty łatwiej dostosowywać. No chyba, że chcesz się bawić w 5.5 mocy magicznej bo czasami "połówki" znaczą dosyć dużo w kwestii balansu. 550 ładniej wygląda i łatwiej się liczy.
Maxwell Lockeheart
Liczba postów : 30
Dołączył/a : 08/12/2018
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Sob Lut 23 2019, 19:44
Dobra, herbatka zaparzona, można robić rzeczy:
L Y C O R I S
Są szturmowane, bo nikt nie odpisuje na misjach w sensownym tempie. A czemu nie odpisuje? Bo się nie chce, bo pisze w 3 miejscach w retro i brakuje mu przez to czasu. Koło się zamyka. Ucięcie bilokacji na dłuższą metę będzie dobre. Obecnie problem z odpisami jest właśnie przez bilokację.
Tylko kurczę, retrospekcje to nie bilokacja. To kompletnie inna para kaloszy. Usunięcie retrospekcji w myśl walczenia z bilokacją to trochę jak przesiedlenie ludzi wgłąb Rosji w myśl walki z kapitalizmem. Jeżeli chcecie walczyć z Syndromem Ezry to zwyczajnie dajcie jakieś ograniczenie na to, ile takich sesji można prowadzić. Generalnie nie jestem jakoś super za tym (chociaż nie piszę w tym dziale absolutnie) chociaż by przez to, że to są sesje raczej luźne (takie winny być) i pewnie zaraz będzie hur dur wprowadzili ograniczenie, nie mam gdzie pisać w retro.
A to języka w gębie nie ma, by powiedzieć "hej stary nie mam czasu, znaleźć Ci innego MG czy poczekasz?"? Nie trzymajmy tych MG ani gracza pod kloszem. Jeśli podejmujesz się jakiejś funkcji to masz po prostu obowiązki jak i przywileje, a obowiązkiem jest powiadomić gracza że z przyczyn tych i tych nie możesz mu odpisać. Życie prywatne nie usprawiedliwia robienia kogoś w wała, gdzie w większości przypadków to są wymówki że nie chce się komuś ruszyć tłustego tyłka i powiadomić osobę z którą pisze. Grzeczność w czystej postaci, a nie wdupizm klasyczny. Gracza można wywalić z sesji, ale co w wypadku gdy MG daje ciała? No właśnie. To gracz ma się prosić MG, by ten "łaskawie" odpisał? Kpisz czy o drogę pytasz? Widuje się te osoby na discordzie więc to oznacza że mają czas na odpisy. Nawet z komórki da się skrobać stopniowo posta, po prostu zapisujesz sobie w dokumencie i gotowego wklejasz. Skrobiesz sobie 2-3 zdania dziennie i finalnie masz po przynajmniej tych 2 tygodniach post sensownej długości.
Okej, powtórzę - to jest zwyczajnie sprawa dla MMG. Na barkach MMG spoczywa, by MG robili swoje. Tak jak mówiłam, MG też mają życie prywatne CHOCIAŻ TO NIE TAK, ŻE ICH TO MAGICZNIE ZE WSZYSTKIM USPRAWIEDLIWIA. Absolutnie nikogo nie trzymam pod kloszem. Znaczy nie tak, żebym mogła, zwyczajnie WSZYSTKO MA DWIE STRONY MEDALU. Jeśli MG nie odpisuje, MMG ma wywalone to okej, niech wyjdzie ALE NA LITOŚĆ BOSKĄ umiemy mówić, pisać czy cokolwiek. To nie jest żłobek. Ani Liga Legend. Wnoszę o KULTURĘ i jakiś nie wiem, instynkt samozachowawczy, a nie o trzymanie kogokolwiek pod kloszem. Dla mnie to wy możecie trzymać graczy i MG gdzie tam tylko chcecie. Dlatego nie, jestem absolutnie przeciwna by tak bezpardonowo wychodzić z tematu bez chociaż dowiedzenia się, w czym rzecz czy podjęciu jakichkolwiek innych, cywilizowanych działań.
Każda zmiana godzi w tych złych i dobrych, ale jeśli ugodzi to w 10 zuych graczy i tego 1 dobrego to chyba dobra wymiana. Dobry gracz taki z mózgiem zrozumie po co to było zrobione i dostosuje się. Nie dogodzisz każdemu, więc kierujesz się rachunkiem zysku i strat. Pozbywając się bilokacji, zmniejszając ilość maksymalnych kont i zmuszając tym samym ludzi do ciśnięcia o posty kogoś, zwiększysz tempo pisania oraz kończenia misji, a co za tym idzie również przyśpieszysz rozwój wszystkich postaci na forum. Proste? Proste. Da się? Da się. Trzeba chcieć? Trzeba chcieć. Obecnie najbardziej dokoksane mogą być postacie osób, którym MG często odpisuje bo szybciej kończą misję, a jak wiadomo takie osoby są oblegane i finalnie również wolniej odpisują przez to.
Ok, pomijając kwestię bycia fair (bo jak wiadomo nawet życie nie jest fair) bardzo ciekawi mnie idea "ciśnięcia" innych o posty. I jako gracz, były MG i nie wiem, admin? stwierdzam, że nakładanie na kogoś zbyt dużej presji to też nie jest wyjście. Ba! Odechciewa się tak samo, jak gdyby mieć 20 postów do napisania. Dlatego uważam, że z taką polityką w końcu wrócimy do punktu wyjścia. Nie jestem absolutnie za nieograniczoną ilością multi, żeby nie było, ale nawet nie wiem o jakich ilościach my tu mówimy. Jedna postać? Dwie postacie? Dwadzieścia? Jaka by jednak nie była chcę tylko przypomnieć o jednej rzeczy - forum ma być do zabawy, rozluźnienia się. Nie jakąś fancy fabryką czy charytatywnym tyraniem.
Błąd co pokazuje, że nie zrozumiałaś reszty wypowiedzi lub nie doczytałaś. W przypadku konwersji statystyk ze starego na nowe, wyjdzie na to samo. Czy zamienisz 3 km na 3000 metrów lub na inną jednostkę to będzie to taka sama odległość. Tutaj będzie identycznie, ale bardziej przejrzyście bo odległość nie bedzie podawana w centymetrach :P // Mało przyjazny, ale jest przejrzysty w porównaniu do tego syfu co jest obecnie, który jest niepotrzebnie pogmatwany, więc mając wybór między mniejszym a większym złem to chyba lepiej wybrać mniejsze. Nie jest idealny, ale bardziej sensowny niż sztuczny exp wyciągnięty z podręcznika gracza jakiejś gierki.
Mam alergie na przeliczanie rzeczy (nie, żebym nie miała alergii i a obecny system momentami, chociaż w sumie to mniejszy). W tym momencie, widząc te opisy mogę jedynie stwierdzić, absolutnie nie merytorycznie żeby nie było, że do mnie to nie szczególnie przemawia. Nie, dopóki ktoś mi nie napisze skryptu, który policzy wszystko za mnie. NIE MNIEJ uważam, że obecny system można by zmienić na coś lepszego.
Nie spełniają żadnej funkcji, nie są aktualizowane, nikt się nimi nie zajmuje więc na grzyba ten bubel trzymać? Są bo są, a to nie jest powód by to trzymać jeśli nie spełnia żadnej funkcji. Zwłaszcza, że można je zrobić bardziej ambitnie. Odnosze wrażenie, że ktoś to wprowadził tylko z powodu przejściowej mody bo inne fora miały i nie chciał zostać z tyłu, a potem zostawił to w pieruny.
Whatever, dla mnie możecie zrobić z tym co chcecie chociaż osobiście zamiast wywalić, zrobiłabym z tego coś fajnego. Bo, jak wiadomo, fajne rzeczy są fajne/ Tylko kurczę... To nie do końca cokolwiek zrobi w kwestii tego, jak ma się forum. W sumie co do reszty... Też nie uważam, by była to sprawa najwyższej wagi, te tytuły. Takich pierdół można sie czepiać później.
Lycoris
Liczba postów : 56
Dołączył/a : 11/10/2017
Skąd : Niedaleka Przyszłość
Temat: Re: Ragnarok - czyli nadchodzący time skip Pon Lut 25 2019, 23:49
Tyle, że retro nadal są pożeraczem czasu więc to nie zmienia niczego jeśli zlikwidujesz bilokację, a zostawisz retro w spokoju. To taki sam problem, bo ludzie będą odkładać główne fabuły na rzecz retro. Tak samo jak odkładają inne posty na rzecz bilokacji, więc trzeba obie te rzeczy zlikwidować lub dać jakiś limit retro. Typu jedna retrospekcja na konto jak już. Tak najbardziej optymistycznie na to patrząc w założeniu, że bilokacje się skasuje.
Nadal stoję przy tym, że jeśli jest się MG to w interesie tejże osoby jest poinformować gracza o tym, że ci się nie chce odpisywać (etyka stanowiska po prostu). Gracz się do ciebie zgłasza po misję, a potem ma jeszcze ścigać o posty? Umawiamy się na coś i nie lecimy sobie w kulki, bo nie bawi mnie zabawa w kotka i myszkę. Nie jesteśmy w przedszkolu więc szanujmy drugiego człowieka i jego czas. Wnosisz o kulturę, a kultura nakazuje powiadomić osobę z którą coś robisz, że masz obsuwę więc potwierdzasz tylko mój wcześniejszy punkt tym stwierdzeniem. MG ma mój numer gg i może się zawsze skontaktować czy to przez gg czy PW. Na GG jestem prawie zawsze, bo mam w telefonie.
Odnośnie presji i dobrej zabawy to pamiętaj, że forum to piaskownica dla więcej niż jednej osoby. Szok nie? To zabawa dla dwojga i więcej. Dlatego jeśli jedna osoba nawala z odpisami to druga też się nie bawi, odczuwa dyskomfort i brak frajdy z gry. Założę się, że nie patrzyłaś na to od tej strony c’nie? Inna sytuacja jest jeśli gracz sobie gra z mg solówkę i gracz nie odpisuje (wtedy mg po prostu zajmuje się czymś innym, bo na pewno ma coś do roboty), a co innego kiedy to gracz jest chętny grać dalej, ale mg sobie leci w wała. Jeśli nie wyrabiasz z ilością sesji i nie możesz odpisywać w sensownym tempie to może warto się zastanowić nad zawieszeniem niektórych kont oraz nieprzyjmowaniem dodatkowych sesji. Jak masz blokadę weny to po prostu powiadomić graczy, że odpiszesz w bliżej nieokreślonym terminie lub po prostu ich zwolnić z sesji. Tyle i aż tyle. Skoro forum ma być do zabawy to respektuj chęć zabawy innych osób, a nie tylko swoją. Sytuacja zmienia się kiedy to Ty jako MG jesteś motorem napędowym zabawy. Wtedy to MG ma mieć na uwadze przede wszystkim zabawę gracza. Jeśli tego nie czujesz to nie masz powodu piastować tego stanowiska i tyle, bo będziesz po prostu kiepski. Trochę jak klaun, który nie chce wywołać uśmiechu u dzieci na przyjęciu. Ogólnie śmieszna sprawa, bo tym argumentem "forum to tylko zabawa" zasłaniają się osoby, które korzystają z zasad kultury kiedy to tylko wygodne.
Co do samego systemu to możesz to nawet w banalnie prostym excelu sobie zrobić jak masz problemy z przeliczaniem. Poradniki są na SafeSpaceTube lub po prostu w internetach, a arkusze kalkulacyjne możesz spiracić lub cisnąć na trialu.
A może zamiast sztampowych achivementów zrobimy coś innego czego żadne inne forum nie ma? No może spożytkujemy tę energię na coś oryginalniejszego. Na przykład koło fortuny lub inną tego typu pierdołę, forumowe hide'n'seek. Możemy też po prostu naprawić system, który kuleje i jest nieatrakcyjny (oraz bardzo outdated).
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
Layout autorstwa Frederici. Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.