I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
Nothingness Manipulation - Magia polegająca na usuwaniu różnych elementów otoczenia zarówno tych materialnych jak broń jak również niematerialnych jak spokój przeciwnika. Nie jest to próba oszukania systemu ominięcia magii śmierci przez usunięcie przeciwnika, gdyż niemożliwym jest w jakikolwiek sposób automatyczne pozbawienie życia człowieka. Oczywiście jest to możliwe przez zaklęcia ofensywne, ale nie jak w przypadku magii śmierci Zerefa.
PWM:
Spoiler:
Zaklęcia:
Ranga D:
Spoiler:
Attempt to destroy matter- Pozwala na usunięcie dowolnego niemagicznego przedmiotu jak miecz czy część garderoby. Czas działania to 5 postów. Przedmiot pojawia się ponownie po upływie czasu działania lub szybciej jeśli taka będzie wola użytkownika magii dokładnie w tym samym miejscu i pozycji w jakiej zniknął (nie koniecznie ponownie w ręce przeciwnika jeśli wcześniej tam był, a w miejscu gdzie faktycznie zniknął, po chwili spadając i uderzając o ziemię). Jeśli w miejscu zniknięcia po 5 postach pojawił się jakikolwiek obiekt, w tym wypadku przedmiot pojawi się obok, aby nie zadać obrażeń.
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie D. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie D. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze D.
Ranga C:
Spoiler:
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie C. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Ranga B:
Spoiler:
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie B. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Ranga A:
Spoiler:
Memory erase - Pozwala na usunięcie jednego dowolnego wspomnienia, o którym wie użytkownik magii. Może być to przykładowo wspomnienie o jakiejś osobie, miejscu, przedmiocie. Przykładowo pozwala na zapomnienie przez cel o Gasparze powodując, że ponownie staję się dla niego obcy. Usuwając jakieś wspomnienie usuwa się również rzeczy powiązane z nim. Przykładowo usuwając wspomnienie o sklepie z ubraniami w Magnolii zapomina się również o bluzce tam kupionej. Nie można tym zaklęciem wpływać na usunięcie wszystkich wspomnień, zaklęć, umiejętności czy nabytego doświadczenia jak również wspomnień o samym istnieniu ofiary. Granice użycia zaklęcia są ustalane przez MG jednak w razie niepowodzenia użycia zaklęcia spowodowane błędnym użyciem ze względu na zbyt dużą moc w stosunku do rangi MM nie jest odejmowana. Oczywiście nie dotyczy to odpowiedniej obrony ze strony przeciwnika itp. O szczegóły możliwości użycia zaklęcia można również zapytać MG i ma on obowiązek odpowiedzieć czy opis użycia zostanie zaakceptowany w trakcie walki/misji.
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie A. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, zionięcia ogniem a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Dark Hole Creation - Zaklęcie czysto ofensywne. Polega na usunięciu przy Gasparze niewielkiej przestrzeni wielkości piłki tenisowej tworząc coś podobnego do Czarnej Dziury lub Mrocznej Materii. Kula może być stworzona w odległości 1 metra od Gaspara i podąża za nim jednak nie zadaje na początku obrażeń. Siła kuli stopniowo się jednak zwiększa. Po upływie trzech postów osiąga energię wystarczającą do ataku. Po tym czasie Gaspar może wystrzelić ją w dowolną stronę na chwilę się zatrzymując i wskazując kierunek w zasięgu 15 metrów od niego z prędkością około 20m/s. W miejscu, które było celem (nie po trafieniu, a po prostu po osiągnięciu danego miejsca) oraz wokół tego miejsca w promieniu 2 metrów od epicetrum kula zadaje obrażenia szarpane o sile obrażeń A+ wszystkim celom w zasięgu. Punktowo zadaje nieco mniejsze obrażenia, ale trafienie tym zaklęciem kogoś bez istotnych umiejętności czy wspomagania magicznego kończy się śmiertelnymi obrażeniami lub całkowitym wykluczeniem z walki. Kula w momencie wystrzelenia może przejść przez żelazny mur o grubości 10 metrów. Im większa jest gęstość tym penetracja również będzie mniejsza, im jest gęstość mniejsza tym penetracja jest większa. W zależności od tego przez ile metrów przejdzie o tyle osłabia się siła zaklęcia. Jeśli chodzi o twory magiczne, których nie da się określić to twory rangi S niszczą kulę, rangi A osłabiają o 1/2, rangi B osłabiają o 1/4, rangi C osłabiają o 1/8, rangi D osłabiają o 1/16. Jednocześnie można przygotowywać tylko jedną taką kulę. Obrażenia nie są zadawane samemu użytkownikowi magii. Po użyciu dwa posty przerwy.
Zaakceptowane, ale nie wykupione:
Spoiler:
Ranga C Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie C. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze C.
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów. Razem z magiem znika cały jego ekwipunek, biżuteria, bandaże, broń, pancerz, a także wszystko co jest pod nim lub w nim (np. znika również magiczny twór schowany w kieszeni.
Ranga B Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie B. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej drugi poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze B.
Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje i motywy przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Strefa pozostaje w miejscu rzucenia zaklęcia. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Efekt zaklęcia utrzymuje się dodatkowo 1 post dla osób, które pozostały wewnątrz po zniknięciu strefy utrzymując stan w chwili jej zniknięcia po czym następuje natychmiastowe odzyskanie wszystkich uczuć. Dla osób, które wyszły poza strefę przed końcem działania zaklęcia w chwili zakończenia trzeciego postu działania odzyskują one natychmiastowo wszystkie uczucia. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu apatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych przerywając działanie zaklęcia. Zaklęcie użyte na magach i graczach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji i motywów tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG. Po wyjściu ze strefy oddziaływania przed jej zniknięciem apatia stopniowo mija tak samo jak przyrastała wewnątrz zaklęcia, ale ponowne wejście znowu zaczyna ją powiększać w tym samym tempie. Wyjątkiem jest całkowita apatia, podczas której wyjście ze strefy utrzymuje się jeszcze jeden post. Stan w którym można wyjść ze strefy zgodnie z własną wolą dla niemagicznych osób oraz zwierząt to tylko pierwszy post działania. W drugim poście jest się już na tyle wysączonym z emocji, że po prostu nie chce się tego im robić i pozbawieni są takiej możliwości. Dla magów-NPC i graczy zazwyczaj niemożliwość opuszczenia zaklęcia jest dopiero w trzecim poście, ale silne emocje mogą to zniwelować i pozwolić na ucieczkę.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięcie działającej na niego grawitacji. Pozwala mu to latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 6m/s. Oczywiście nadal istnieje coś takiego jak zwrotność oraz przyśpieszenie. Generalnie zasady działają w ten sam sposób co przy poruszaniu się na ziemi, z tym wyjątkiem, że prędkość jest ograniczona. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Działa 3 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowagę, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C. Jeśli cel natywnie nie posiada jakiegoś zmysłu i przez to inny zmysł rozwinął się u niego nadzwyczajnie oraz ma związek z jego magią, wpływ zaklęcia na ten zmysł może zostać nieco osłabiony przez MG.
Ranga A Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie D. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej drugi poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze A.
Destroy metter - Pozwala na całkowite usunięcie fragmentu obiektu, które przetnie ostrze wybranej przez użytkownika broni. W skrócie jest to ostrze o nieskończonej ostrości i twardości na uszkodzenia, gdyż po prostu usuwa to przez co przechodzi. Oczywiście znika tylko przecięta część czyli usuwanie materii występuje w linii prostej. Blokowania za pomocą tarcz, zbroi czy mieczy są bezużyteczne, gdyż broń po prostu przez nie przechodzi nie tracąc nawet swego początkowego pędu. Działanie umiejętności wytrzymałość również nie jest uwzględniane, gdyż nie ważne jak twarda materia przeciwnika jest po prostu usuwana. Jeśli przeciwnik w jakiś sposób przejdzie w postać niematerialną zostaje również zraniony przez broń, gdyż zaklęcie usuwa każdą materię również tą duchową o ile nie jest ona spowodowana przez zaklęcie wyższe niż rangi B. Zależnie od charakteru zaklęcia zamiany ciała powoduje ona różne obrażenia. Zaklęcie ma jednak tyle samo korzyści, co negatywów. Po pierwsze cięcia można nadal uniknąć za pomocą dobrze wykonanych uników. Zaklęcie nie zwiększa umiejętności walki więc nie jest to tak skomplikowane, a teleportacja całkowicie usuwa możliwość sprawnego używania zaklęcia. Poza tym jeśli ktoś obrywa taką rzeczą jak Guan dao, które jest na wyposażeniu to uniknięcie poważnych ran jest prawie niemożliwe bez względu na ostrość ostrza. Działa przez czas 1 posta. Niszczy wyposażenie nie wyższe od rangi zaklęcia. Przejście przez magiczne twory do rangi B włącznie osłabiają działanie zaklęcie zależnie od woli MG. Nie przecina magicznych tworów rangi A i wyżej.
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcie wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś w rodzaju czarnej dziury lub mrocznej materii. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B istotom żywym. Kula przebija się przez 1.5 metra żelaznego bloku wchłaniając go po drodze do swojego wnętrza (oczywiście nie wchłonie całego bloku, tylko te cząstki, przez które przelatuje). Im przedmiot ma mniejszą gęstość tym więcej jest wstanie wchłonąć go po drodze i tym samym zwiększyć głębokość penetracji, gdyż liczy się maksymalna masa, którą może wchłonąć. Im więcej masy wchłonie tym pocisk zada mniej obrażeń przy zetknięciu z istotą żywą. Przykładowo jeśli maksymalna głębokość penetracji żelaznej ściany wynosi 1.5 metra, to po przejściu przez 1 metr pozostanie jej 1/3 całkowitej energii i tyle zada obrażeń. Zwykłe ubrania są na tyle lekkie, że ich oddziaływanie na zaklęcie można pominąć. Powstrzymanie kuli tworem rangi B niemogącym być sklasyfikowanym przez gęstość powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Ranga B Zero Zone - Mag wytrwarza falę rozchodzącą się z olbrzymią prędkością, która usuwa niemalże wszystko na swojej drodze zadając obrażenia szarpane rangi C wszystkim napotkanym celom. Fala rozchodzi się w promieniu 3 metrów od użytkownika magii. Z trafionych celów oraz samego użytkownika usuwa wszystkie magiczne obwody w wyniku czego blokuje możliwość użycia magii zarówno przez osoby w pobliżu jak również samego użytkownika magii na czas 1 posta. Znikają również wszelkie wzmocnienia, osłabienia, summony i twory stworzone za pomocą magii. Nie działa jednak na magiczne przedmioty stworzone drogą naturalną, gdyż nie posiadają one żadnego obwodu i nie są połączone z użytkownikiem magii za pomocą tych obwodów. Po upływie czasu działania powracają jednak na swoje miejsce. Zaklęcie typu ofensywno-debuffującego.
Ostatnio zmieniony przez Gaspar dnia Nie Sty 17 2016, 22:24, w całości zmieniany 7 razy
Ranga A Destroy metter - Pozwala na całkowite usunięcie fragmentu obiektu, które przetnie ostrze wybranej przez użytkownika broni. W skrócie jest to ostrze o nieskończonej ostrości i twardości na uszkodzenia, gdyż po prostu usuwa to przez co przechodzi. Oczywiście znika tylko przecięta część czyli usuwanie materii występuje w linii prostej. Blokowania za pomocą tarcz, zbroi czy mieczy są bezużyteczne, gdyż broń po prostu przez nie przechodzi nie tracąc nawet swego początkowego pędu. Działanie umiejętności wytrzymałość również nie jest uwzględniane, gdyż nie ważne jak twarda materia przeciwnika jest po prostu usuwana. Jeśli przeciwnik w jakiś sposób przejdzie w postać niematerialną zostaje również zraniony przez broń, gdyż zaklęcie usuwa każdą materię również tą duchową o ile nie jest ona spowodowana przez zaklęcie wyższe niż rangi B. Zależnie od charakteru zaklęcia zamiany ciała powoduje ona różne obrażenia. Zaklęcie ma jednak tyle samo korzyści, co negatywów. Po pierwsze cięcia można nadal uniknąć za pomocą dobrze wykonanych uników. Zaklęcie nie zwiększa umiejętności walki więc nie jest to tak skomplikowane, a teleportacja całkowicie usuwa możliwość sprawnego używania zaklęcia. Poza tym jeśli ktoś obrywa taką rzeczą jak Guan dao, które jest na wyposażeniu to uniknięcie poważnych ran jest prawie niemożliwe bez względu na ostrość ostrza. Kolejną jej wadą jest to, że może przeciąć tylko twory magiczne i wyposażenie o randze nie wyższej od rangi zaklęcia. Działa przez czas 1 posta. Przejście przez magiczne twory do rangi B włącznie osłabiają działanie zaklęcie zależnie od woli MG. Nie przecina magicznych tworów rangi A i wyżej.
2. Zasięg wolałbym 7 metrów. Niby nie dużo więcej, ale z taktycznego punktu widzenia, dla mnie bardzo dużo. W sumie zgodziłbym się na tą wersję, ale problem pojawi się przy rozwoju zaklęcia. Na D to żaden problem, ale trochę smutno mi będzie jak na randze A, po ulepszeniu zaklęcia usunie mi debuff na PWM. Co powiesz na to, żeby usuwało to zaklęcie losowy status, ale za priorytet brało zaklęcia na najwyższej możliwej do usunięcia randze?
1. Kolejną jej wadą jest to, że może przeciąć tylko twory magiczne i wyposażenie o randze nie wyższej od rangi zaklęcia. Działa przez czas 1 posta. Przejście przez magiczne twory do rangi B włącznie osłabiają działanie zaklęcie zależnie od woli MG. Nie przecina magicznych tworów rangi A i wyżej.
Niejako kłóci się to ze sobą. Niszczy twory magiczne i wyposażenie o randze nie wyższej od rangi zaklęcia (tj. A), ale nie przecina tworów rangi A, ale tak, w gruncie rzeczy coś takiego może być. Akcept.
2. Czyli tak, 7 metrów, losowe statusy. Co do priorytetów... ponieważ są losowe to jest to jednocześnie słabość zaklęcia. Co powiesz na priorytet minimum rangę mniej od zaklęcia. Ot, na A będziesz miał pewność, że usuniesz debuff/buff rangi minimum B (jeden, reszta już normalnie losowo).
1. Prawda jest to sprzeczność. Wynikła ona prawdopodobnie ze zbyt wielu przekształceń zaklęcia i nie zauważyłem jej.
Spoiler:
Ranga A Destroy metter - Pozwala na całkowite usunięcie fragmentu obiektu, które przetnie ostrze wybranej przez użytkownika broni. W skrócie jest to ostrze o nieskończonej ostrości i twardości na uszkodzenia, gdyż po prostu usuwa to przez co przechodzi. Oczywiście znika tylko przecięta część czyli usuwanie materii występuje w linii prostej. Blokowania za pomocą tarcz, zbroi czy mieczy są bezużyteczne, gdyż broń po prostu przez nie przechodzi nie tracąc nawet swego początkowego pędu. Działanie umiejętności wytrzymałość również nie jest uwzględniane, gdyż nie ważne jak twarda materia przeciwnika jest po prostu usuwana. Jeśli przeciwnik w jakiś sposób przejdzie w postać niematerialną zostaje również zraniony przez broń, gdyż zaklęcie usuwa każdą materię również tą duchową o ile nie jest ona spowodowana przez zaklęcie wyższe niż rangi B. Zależnie od charakteru zaklęcia zamiany ciała powoduje ona różne obrażenia. Zaklęcie ma jednak tyle samo korzyści, co negatywów. Po pierwsze cięcia można nadal uniknąć za pomocą dobrze wykonanych uników. Zaklęcie nie zwiększa umiejętności walki więc nie jest to tak skomplikowane, a teleportacja całkowicie usuwa możliwość sprawnego używania zaklęcia. Poza tym jeśli ktoś obrywa taką rzeczą jak Guan dao, które jest na wyposażeniu to uniknięcie poważnych ran jest prawie niemożliwe bez względu na ostrość ostrza. Działa przez czas 1 posta. Przejście przez magiczne twory do rangi B włącznie osłabiają działanie zaklęcie zależnie od woli MG. Nie przecina magicznych tworów rangi A i wyżej.
2. Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem w tym zaklęciu, które zaproponowałem chodzi o to, że pierwsze użycie zaklęcia rangi A usuwa na 100% buffa/debuffa rangi minimum B, a kolejne użycia usuwają już losowe efekty czy jedno użycie zaklęcia rangi A usuwa na 100% buffa/debuffa rangi minimum B oraz jedno losowe zaklęcie? Czy jeśli brana jest pod uwagę druga opcja i nałożony jest na mnie negatywny debuff i pozytywny buff to usunie oba czy buff rzucony np. przeze mnie może na mnie pozostać?
1. Będę płakał ;_; Owszem, opis tego zaklęcia jest już w ogóle git, cud, miód, malina i orzeszki, tylko teraz, usuwając tamto zdanie, usunąłeś też bardzo istotny punkt dotyczący ekwipunku ;_; I tak jak było normalnie, że przechodzi przez ekwipunek adekwatny do rangi (oceni to w sumie MG, bo zbroje itp. itd. rang raczej nie mają), tak teraz tego nie ma i możesz niszczyć wszystko, póki nie jest to stricte magia.
2. Znaczy w sumie fakt. Saki chciała ogólną odporność na efekty statusu i miało to minusy. Możemy zrobić, że usuwa jeden efekt (wybrany czy pozytyw/negatyw/inny itp. itd. oczywiście z zakresu tych pięciu wskazanych w zaklęciu) z priorytetyzacją tego, o najwyższej możliwej randze do usunięcia (w przypadku D - D, w przypadku C-C). Oczywiście, na D max zasięg 7 metrów.
Ranga A Destroy metter - Pozwala na całkowite usunięcie fragmentu obiektu, które przetnie ostrze wybranej przez użytkownika broni. W skrócie jest to ostrze o nieskończonej ostrości i twardości na uszkodzenia, gdyż po prostu usuwa to przez co przechodzi. Oczywiście znika tylko przecięta część czyli usuwanie materii występuje w linii prostej. Blokowania za pomocą tarcz, zbroi czy mieczy są bezużyteczne, gdyż broń po prostu przez nie przechodzi nie tracąc nawet swego początkowego pędu. Działanie umiejętności wytrzymałość również nie jest uwzględniane, gdyż nie ważne jak twarda materia przeciwnika jest po prostu usuwana. Jeśli przeciwnik w jakiś sposób przejdzie w postać niematerialną zostaje również zraniony przez broń, gdyż zaklęcie usuwa każdą materię również tą duchową o ile nie jest ona spowodowana przez zaklęcie wyższe niż rangi B. Zależnie od charakteru zaklęcia zamiany ciała powoduje ona różne obrażenia. Zaklęcie ma jednak tyle samo korzyści, co negatywów. Po pierwsze cięcia można nadal uniknąć za pomocą dobrze wykonanych uników. Zaklęcie nie zwiększa umiejętności walki więc nie jest to tak skomplikowane, a teleportacja całkowicie usuwa możliwość sprawnego używania zaklęcia. Poza tym jeśli ktoś obrywa taką rzeczą jak Guan dao, które jest na wyposażeniu to uniknięcie poważnych ran jest prawie niemożliwe bez względu na ostrość ostrza. Działa przez czas 1 posta. Niszczy wyposażenie nie wyższe od rangi zaklęcia. Przejście przez magiczne twory do rangi B włącznie osłabiają działanie zaklęcie zależnie od woli MG. Nie przecina magicznych tworów rangi A i wyżej.
Mam nadzieję, że chodziło o to. I żebyśmy się dobrze zrozumieli odnośnie podziału magicznego tworu i wyposażenia. Do której grupy przyporządkowałbyś niżej wymienione rzeczy: przywołany płonący miecz, miecz ze sklepu, który płonie jak się naciśnie przycisk, ściana ziemi stworzona magicznie, ciało astralne.
2. Jak najbardziej deal with it. Jestem usatysfakcjonowany. Wrzucę od razu wyższe rangi.
Spoiler:
Ranga D Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie D. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze D.
Ranga C Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie C. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze C.
Ranga B Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie B. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze B.
Ranga A Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie D. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze A.
Magia (pod warunkiem, że jest to np. ostrze złożone same z płomieni, tak, to jest to ekwipunek) Ekwipunek Normalny przedmiot (stworzona za pomocą magii, ale jednocześnie ona trwa nadal, bez dalszej ingerencji magicznej, gdyby np. była utrzymywana magią, byłaby tworem magicznym w mojej opinii) Zależy czy jest to stricte hologram (jak np. mam u Bjorna zaakceptowany), to wtedy jest to twór magiczny, a jeśli jest to zmiana ciała, no to zamiana ciała. Ale tak, to jest akcept. Możesz (ale nie musisz, błagam, nie rób mi tego ;_;, dodać, co dokładnie znaczy różne rodzaje obrażeń lub, że określa ja MG przy zmianie ciała)
Nullify status - będę płakał ;_; Wolałbym, gdyby było po prostu "ulepszenie zaklęcia D, robiącego to samo, tylko dla C ;_;. Tak czy inaczej, zaklęcia rangi B i A są już potężniejsze i dałbym na nich kontrolę przepływu Magii na 2 poziomie. Na S/SS na 3 poziomie. Tak przyszłościowo jakby co.
1. Mg niech sam sobie dopowie skoro jest to niedopowiedziane, z resztą zakładałem, że tak będzie. 2. To jest właśnie ulepszenie zaklęcia z rangi D na rangę C, potem na rangę B i na rangę A. Opis całkowicie skopiowany zamienione zostały tylko literki. Co do kontroli przepływu magii na wyższych poziomach... miałoby to być wymaganie dotyczące możliwości użycia zaklęcia, bo nie ogarnąłem.
2. Znaczy chodzi o sam czas trwania. Bo zaklęcia same w sobie są okej, tylko chodzi o zmniejszenie czasu castowania, a więc i reakcji do zera. Tylko o to. D/C - pierwszy poziom KPM, B/A - drugi S/SS - trzeci. Przy czym też nie castujesz tego w nieskończoność, ot, krótka chwila na reakcję. Tak jakbyś na D/C nie miał KPM.
Ranga D Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie D. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze D.
Ranga C Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie C. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze C.
Ranga B Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie B. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej drugi poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze B.
Ranga A Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie D. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej drugi poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze A.
Dziękuję za sprawdzenie i sorki za nerwy kilka postów temu. Jak widać jednak udało nam się dojść do porozumienia, że ja pozostałem zadowolony z siły swoich zaklęć, a ty nie będziesz miał wyrzutów sumienia przepuszczając takie zaklęcia do powszechnego użytku. Pozdrawiam,
Przy okazji wykupienie zaklęcia Nulify status na randze D [kalendarz adwentowy]
Torashiro proponuję dać wolne, bo się namęczył już, ale mam kolejne zaklęcia do sprawdzenia:
Spoiler:
Ranga A: Black Hole Manipulation - Pozwala użytkownikowi na usunięcia wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 10 metrów o wielkości piłki do gry w piłkę ręczną. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś powszechnie nazywanego czarną dziurą lub mroczną materią. Stworzenie takiej kuli zajmuje chwilę czasu, chyba, że użytkownik posiada umiejętność kontrola przepływu magii. Na drugim poziomie jej pojawienie się jest natychmiastowe. Użytkownik magii może dowolnie kierować powstała w ten sposób kulą w promieniu 10 metrów od niego przez czas maksymalnie 5 postów, ale może wcześniej przerwać użycie zaklęcia. Każde zatknięcie się z ciałem mrocznej energii powoduje zasysanie materii powodujące obrażenia rangi B w postaci rany szarpanej. Prędkość poruszania się kuli jest adekwatna do zaklęcia rangi A.
Ranga B: Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp.
Levitation - Usuwa na czas 4 postów grawitację działającą na wybrany cel umożliwiając lewitację i poruszanie się w przestworzach z zasadami podobnymi do znanej serii Dragonball. Oczywiście prędkość poruszania się wynosi maksymalnie naszą normalną prędkość w biegu na ziemi. Możliwe jest jednak swobodne manewrowanie we wszystkich trzech wymiarach.
Empathy Zone - Na czas 3 postów usuwa wszystkie uczucia w promieniu 10 metrów od użytkownika. Osobnicy, którzy znaleźli się w promieniu działania zaklęcia są jak zombie. Po prostu niczego nie czują: złości, miłości, radości, poczucia obowiązku, poczucia zagrożenia, agresywność staje się nieistotna. Cele, które się poruszały nie mają już potrzeby dalszego ruchu pozbawione wszelkich emocji. Pozostają w pozycji stojącej jak trzcina na wietrze. I teraz ograniczenia, a raczej jedno, ale zasadnicze. Działa tylko na zwykłych ludzi oraz zwierzęta, nie posiadające żadnej magii. Nie działa na samego użytkownika. Zadanie jakiejkolwiek rany osobnikowi pod działaniem tego zaklęcia wybudza go z tego stanu.
Ranga C:
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 2 postów. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonanie jakiejkolwiek akcji poza chodem, biegiem i lewitacją usuwa efekt zaklęcia.
Możemy sobie podyskutować o tych zaklęciach, ale ostatecznie i tak będę musiał zaczekać na opinię innych sprawdzających po Nowym Roku. Mam nadzieję że ci to nie przeszkadza, bo raczej i tak nie masz kiedy ani za co wytrenować nowych spelli. Przepraszam za ściany tekstu.
Black Hole Manipulation (A): Jaka to "chwila", której potrzebujesz na stworzenie? Pewnie ze dwie sekundy? Tak całkiem natychmiastowe to prawie nic nie jest, ale wiadomo że na 2 poziomie Kontroli P. M. stworzysz ją "w mgnieniu oka". Jednak możesz ją stworzyć tylko w zasięgu 2 metrów od ciała Gaspara a kierować nią w promieniu 15 metrów. Sterowanie wymaga uwagi Gaspara, nie wystarczy wydać rozkazu "niech kula uprzykrza życie przeciwnikowi". Czarna dziura może rozwinąć prędkość do 4 m/s i zachowuje się jak twór masywny, posiadajacy bezwładność co oznacza, że przy zmianie kierunku wytraca prędkość, ruszając z miejsca ma małą szybkość itd. (po prostu chcę dać jakąś możliwość uniku/odparowania tego, co i tak będzie wymagało ogromnych umiejętności. W każdym razie sterowanie kulą ma być czymś w rodzaju dryblingu czy szermierki, a nie "teraz jestem tu, a teraz tam, złap mnie jeśli potrafisz") Zadawanie obrażeń nie jest natychmiastowe, lecz proporcjonalne do czasu trwania kontaktu z celem oraz zależy od wytrzymałości wsysanego materiału. Przez cienkie, słabe materiały przechodzi jak przez masło, ale już np. grubą drewnianą belką da się ją powstrzymać na moment zanim się przegryzie. Przegryza również twory energetyczne, traktuje się je jak materiały o jakiejś wytrzymałości. Powiedzmy że dwusekundowy kontakt z przeciętną, niewzmocnioną skórą spowoduje rany szarpane rangi B, ale nie większe w tym samym miejscu. Kula musi się wtedy odkleić na chwilę i spróbować uderzyć gdzie indziej. Z tworem można próbować walczyć mimo że uszkadza wszystko czego dotknie. Mocne uderzenie kuli np. mieczem odrzuci ją trochę, ale miecz oczywiście zostanie nadgryziony nawet przez tę krótką chwilę uderzenia. Kula istnieje najwyżej 3 posty lecz znika wcześniej jeśli zada organizmom łączne obrażenia porównywalne do trzech wspomnianych ran poziomu B, lub jeśli wchłonie 50kg materii. [PS. Dziura może też zniknąć w małym bum, jeśli przyjmie na siebie ogromną ilość energii w bardzo krótkim czasie. Mowa o sile mniej więcej ataku rangi S prosto w kulę. PS2. Ogółem im dłużej myślę o tym spellu, tym bardziej wydaje mi się straszny, ale z dalszymi nerfami tego wszystkiego chyba poczekam na opinie. Twoją i moderatorów.]
Loss of sense (B): Po pierwsze, żeby rzucić zaklęcie musisz patrzeć na swój cel znajdujący się w promieniu 10 metrów. Po drugie jeśli chcesz odebrać wzrok, cel musi akurat patrzeć na Gaspara, by odebrać mu słuch musi słyszeć wydawany przez Gaspara dźwięk, do odebrania dotyku lub równowagi wymagane jest odczucie przez cel wywieranej przez Gaspara siły, czyli albo go dotkniesz albo wasze bronie są zwarte, rzucisz weń kamieniem czy coś takiego. Co do pozostałych zmysłów nie narzucę ograniczeń bo ich utrata jest mniej destrukcyjna. Utrata zmysłu trwa chwilę, ofierze stopniowo w ciągu kilku sekund zaciemnia się obraz, słyszy coraz słabiej itd. Działa do końca bieżącej rundy lub najwyżej do końca następnej, jeżeli MG uzna że pierwszy post trwał właśnie te kilka sekund, podczas których cel tracił zmysł. Innymi słowy zależne od MG, ale działanie kończy się gdzieś w przeciągu 1-2 postów, po czym następuje stopniowe odzyskiwanie zmysłu przez max. 1 post, zależnie od tego właśnie ile te posty tak naprawdę trwają w danej sytuacji. Może wydać ci się to krzywdzące ale takie oślepienie przeciwnika w walce to często naprawdę potworna przewaga i musi mieć poważne ograniczenia. Mag zmysłów na tej randze jedynie przeciąża czyjś zmysł, a nie odbiera całkowicie.
Levitation (B): Prawdę mówiąc nie widzę związku z magią. Nawet jeśli usunięcie siły ciężkości jest spoko, jak w tej sytuacji można się poruszać bez silników odrzutowych czy chociaż skrzydeł? Nawet jeśli Gaspar domyślnie ma jakąś "siłę woli" której używałby tak jak na przykład w Black Hole Manipulation (A), to nie wyobrażam sobie wysyłania w ten sposób w powietrze innych osób, zwłaszcza nie-magów. Przekonaj mnie jakoś.
Empathy Zone (B): Trochę przewrotna nazwa. To jest za silne, nawet przy założeniu że nie zadziała na 99% graczy (magów). Jeżeli już, widzę to jakoś tak: Działa 3 posty. Utrata emocji stopniowa. W przypadku niemagicznych NPC i zwierząt - najpierw utrata woli walki, agresji, tylko dobrze wyszkoleni żołnierze pod rozkazami będą, choć trochę od niechcenia, atakować Gaspara. Po 1 poście przebywania w zasięgu ofiary są pół-zombie, wykazują się najwyżej minimalnym instynktem samozachowawczym, unikają tylko bezpośredniego zagrożenia, w ostateczności samoobrona. Po dwóch postach w zasięgu, stan "zombie" - jest im wszystko jedno i faktycznie nie wiedzą co robią na tym świecie, co najwyżej błąkają się i rozglądają bezmyślnym wzrokiem. Zostają w tym stanie jeszcze 1 post po wypadnięciu z zasięgu zaklęcia. [PS. Zranienie kogoś na tym etapie, tak jak pisałeś, na stałe uwolni go spod wpływu zaklęcia, a zabicie takiej bezbronnej osoby wywoła szok, który całkowicie otrzeźwi wszystkich innych dotkniętych przez Empathy Zone i zakończy jej działanie.] Magowie i gracze nigdy nie osiągną stanu "zombie", zaklęcie wpływa na nich o 1 post wolniej niż w powyższym opisie. Natychmiast po rzuceniu przez Gaspara zaklęcia zaczną odczuwać tylko tyle, że gdzieś im umyka sens wszystkiego i trochę mniej ich wszystko obchodzi, ale nie wpłynie to znacząco na ich zachowanie. Oprócz odpowiednich umiejętności, zaklęć itp. (to oczywiste), przed Empathy Zone pomagają się bronić silne emocje i wola, dodatkowo spowalniając jej działanie. Czyli tak jak zwykle przy oddziaływaniu na umysły, zależne od jakości postów broniącego się oraz MG.
Self-deleting (C): Ponownie mój ścisły umysł (masz pecha, uczyli mnie fizyki w szkole i tak mi zostało, nawet w świecie magii szukam sensu) nie jest w stanie tego zaklęcia powiązać z usuwaniem. Usuwanie obrazu Gaspara da tylko taki skutek, że stanie się kompletnie czarny, a to kiepska niewidzialność. Niby czepiam się szczegółów, ale jak magia niczego to magia niczego. Do uzyskania efektu niewidzialności musiałbyś zaginać światło w odpowiedni sposób, a to już wykracza poza kompetencje niczego. Z kolei usuwając całą swoją materię nie mógłbyś chodzić w normalny sposób, stałbyś się jakąś formą energii, ale to znacznie bardziej zaawansowana technika. Zresztą nawet sama wzrokowa niewidzialność przez 2 posty jest trochę za silna na C. Powtarzając się - przekonaj mnie jakoś.
Nie przeszkadzają mi ściany tekstu, w końcu temat ten jest właśnie po to, aby podyskutować o zaklęciach.
Black Hole Manipulation(A)- Co do części zmian nie mam nic przeciwko, do części wręcz przeciwnie. Postarajmy się osiągnąć jakiś kompromis. 1. Czas tworzenia tej kuli wiadomo, że istnieje. Przy drugim poziomie umiejętności zwiększenie jej do czasu "w mgnieniu oka" chyba, też jest okej, wiadomo, że coś w 0 sekund nie powstaje, ale generalnie ten czas jest prawie niezauważalny jak mówi sama nazwa. 2. Pojawienie się w okolicy dwóch metrów ode mnie i sterowanie w promieniu 15 metrów tez jak najbardziej w porządku jest dla mnie. 3. Zasada sterowania jak dla mnie tak logiczna, że nie trzeba tego opisywać. I teraz przejdźmy do trudnych do zaakceptowania rzeczy. 4. Fizykiem nie jestem, ale jak dobrze liczę to 4m/s to około 14km/h Czyli prędkość porównywalna jest z ludzkim truchtem. Wolniejsza niż spokojna jazda rowerem. Sam powiedziałeś, że czarna materia zachowuje się jak ciało czyli działają na nie wszelkie jej prawa więc również trzeba ją najpierw rozpędzić. Po krótkim rozmyśleniu prawdopodobnie rzucony kamień osiąga większą prędkość. To zaklęcie rangi A więc moim zdaniem prędkość powinna być adekwatna do tej rangi. Osobiście pozostawiłbym to do rozpatrzenia przez MG, aby sam ocenił prawdopodobieństwo uniku zgodnie z rangą A zaklęcia. Bo przy tej prędkości szczerze powiedziawszy wątpię, by ktokolwiek mógł tą kulką oberwać, a mógłby ją uniknąć bez użycia zaklęć. Dla porównania twoje zaklęcie wystrzeliwuje pocisk na randze D z prędkością 15 m/s czyli prawie czterokrotnie szybciej bez konieczności rozpędzenia elementu. 5. Co do obrażeń. W sumie chciałbym wiedzieć na jakie obrażenia mogę liczyć w wypadku otarć, że tak powiem. Wtedy byłbym za kontynuowaniem tego punktu jeśli nie masz nic przeciwko, gdyż bez tej wiedzy trudno mi to ocenić. 6. Nie za bardzo wiem o co chodziłoby z tym wchłonięciem 50kg. W zasadzie to miało działać bardziej jak taki sterowany fireball, który zamiast obrażeń od poparzeń zadaje obrażenia szarpane. Po prostu inny rodzaj, bardziej adekwatny do struktury ataku. Jeżeli dobrze rozumiem chodzi o to, że wchłonie atak kulą ognia, albo miecz, który stanie jej na drodze? dobrze to zrozumiałem? W mojej ocenie nieco to silniejsza wersja, ale zgodziłbym się na to, bez żadnych sprzeciwów. 4 rany rangi B przed zniknięciem czyli o jedną więcej niż oceniałeś sprawiłoby, że czułbym się bardzo usatysfakcjonowany. 7. Czas działania 3 posty odpowiada mi i jest dla mnie możliwą propozycją. Podsumowanie : zgadzam się na wszystko poza tym, że pragnąłbym, aby mogła zadać maksymalnie 4 rany rangi B łącznie oraz aby prędkość, aby została ustalona na wyższą, albo by określić ją rangą prędkości adekwatną do rangi zaklęcia do oceny MG. No i odpowiedź na pytanie odnośnie otarć, bo w sumie nie wiem i pewnie ona zadecyduje o całym punkcie. Zaklęcie ma sporo możliwości, ale w końcu to ranga A.
Loss of sense - W sumie znam wspomnianą kartę postaci i chciałbym zauważyć, że są tam dwa zaklęcia odbierające zmysły. Faktycznie inna magia, ale pragnąłbym dodać, że moje zaklęcia ma nerfy obu zaklęć połączone w jedną i jeszcze dodatkowe dodane. Jedno wymaga kontaktu wzrokowego/fizycznego/dźwiękowego i na randze C odbiera całkowicie dany zmysł na czas 1 posta. Na randze B trwa to 3 posty, jest stopniowane, ale może trwale uszkodzić dany zmysł po określonej liczbie użyć. Jeśli mamy już wymieniać się przykładami to: https://ftpm.forumpolish.com/t422-arturia . Tutaj całkowite oślepienie w pierwszym poście następuje na randze C. Co bym ja proponował, abym ja był zadowolony i ty nie uważał, że puszczasz potwora? 1. Ranga B, efekt po krótkiej chwile, następnie 1-2 postów całkowitego oślepienia lub utraty innego zmysłu oraz 1 post stopniowego odzyskiwania zmysłu, brak konieczności kontaktu fizycznego. 2. Ranga B, czas działania 3 posty, konieczny kontakt zmysłów. 3. Ranga B, czas działania 3 posty, brak konieczności wymiany zmysłów, działa tylko na wzrok. 4. Twoje propozycję, ale tak jak wspomniałem nerfy z jednego z zaklęć wystarczą moim zdaniem, nie trzeba kopiować z obu. Zasięg spoko.
Levitation - Przypominam, że to forum o magii więc tak naprawdę fizyka nie koniecznie zachowana być musi. Co powiesz na to, że latać może tylko użytkownik magii, pozostałych można pozbawić grawitacji unosząc ich w górę na wysokość ... 10 metrów, ale nie będą mieli możliwości poruszania się. Działa tylko na sojuszników.
Empathy zone - w sumie tutaj jestem bliski zgodzenia się bez prawie żadnych negocjacji. Ze względu na sposób działania prosiłbym jednak o zwiększenie zasięgu z 10m do 15m. I prosiłbym w miarę możliwości jakby wyglądało to zaklęcie na randze A, gdyż być może będę preferował wyższą rangę jeśli pozwoliłoby to na natychmiastowe działanie.
Self - deleting - Usunięcie nie byłoby w fizycznym sensie. Niewidzialność powodowałaby, że nadal pozostawałbym w danym miejscu, ale nikt nie zwracałby na mnie uwagi. Po prostu znikałbym z widzenia przeciwników i innych osób na określony czas, a widok.. Widzieliby jakby rzeczy za mną. Co do rangi zgadzam się, ze jest za niska na to zaklęcia. Porównałem to z magią niewidzialności Bane Wakamano, który mógł za 20MM przez czas 2 postów być całkowicie niewidzialny (ale działało to również na inne cele nie tylko na niego oraz mógł atakować w tym stanie, ale jako, że ja nie mam takiej magii prosiłbym po prostu o puszczenie wersji do ucieczki na randze B).
mam nadzieję, że chociaż częściowo przekonałem, gdyż zaklęcia mnie się podobają, jak widać na ustępstwa mniejsze lub większe idę i fajnie jakbym z twojej strony też się jakiś doczekał.
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
Layout autorstwa Frederici. Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.