I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
Nothingness Manipulation - Magia polegająca na usuwaniu różnych elementów otoczenia zarówno tych materialnych jak broń jak również niematerialnych jak spokój przeciwnika. Nie jest to próba oszukania systemu ominięcia magii śmierci przez usunięcie przeciwnika, gdyż niemożliwym jest w jakikolwiek sposób automatyczne pozbawienie życia człowieka. Oczywiście jest to możliwe przez zaklęcia ofensywne, ale nie jak w przypadku magii śmierci Zerefa.
PWM:
Spoiler:
Zaklęcia:
Ranga D:
Spoiler:
Attempt to destroy matter- Pozwala na usunięcie dowolnego niemagicznego przedmiotu jak miecz czy część garderoby. Czas działania to 5 postów. Przedmiot pojawia się ponownie po upływie czasu działania lub szybciej jeśli taka będzie wola użytkownika magii dokładnie w tym samym miejscu i pozycji w jakiej zniknął (nie koniecznie ponownie w ręce przeciwnika jeśli wcześniej tam był, a w miejscu gdzie faktycznie zniknął, po chwili spadając i uderzając o ziemię). Jeśli w miejscu zniknięcia po 5 postach pojawił się jakikolwiek obiekt, w tym wypadku przedmiot pojawi się obok, aby nie zadać obrażeń.
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie D. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie D. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze D.
Ranga C:
Spoiler:
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie C. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Ranga B:
Spoiler:
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie B. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Ranga A:
Spoiler:
Memory erase - Pozwala na usunięcie jednego dowolnego wspomnienia, o którym wie użytkownik magii. Może być to przykładowo wspomnienie o jakiejś osobie, miejscu, przedmiocie. Przykładowo pozwala na zapomnienie przez cel o Gasparze powodując, że ponownie staję się dla niego obcy. Usuwając jakieś wspomnienie usuwa się również rzeczy powiązane z nim. Przykładowo usuwając wspomnienie o sklepie z ubraniami w Magnolii zapomina się również o bluzce tam kupionej. Nie można tym zaklęciem wpływać na usunięcie wszystkich wspomnień, zaklęć, umiejętności czy nabytego doświadczenia jak również wspomnień o samym istnieniu ofiary. Granice użycia zaklęcia są ustalane przez MG jednak w razie niepowodzenia użycia zaklęcia spowodowane błędnym użyciem ze względu na zbyt dużą moc w stosunku do rangi MM nie jest odejmowana. Oczywiście nie dotyczy to odpowiedniej obrony ze strony przeciwnika itp. O szczegóły możliwości użycia zaklęcia można również zapytać MG i ma on obowiązek odpowiedzieć czy opis użycia zostanie zaakceptowany w trakcie walki/misji.
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie A. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, zionięcia ogniem a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Dark Hole Creation - Zaklęcie czysto ofensywne. Polega na usunięciu przy Gasparze niewielkiej przestrzeni wielkości piłki tenisowej tworząc coś podobnego do Czarnej Dziury lub Mrocznej Materii. Kula może być stworzona w odległości 1 metra od Gaspara i podąża za nim jednak nie zadaje na początku obrażeń. Siła kuli stopniowo się jednak zwiększa. Po upływie trzech postów osiąga energię wystarczającą do ataku. Po tym czasie Gaspar może wystrzelić ją w dowolną stronę na chwilę się zatrzymując i wskazując kierunek w zasięgu 15 metrów od niego z prędkością około 20m/s. W miejscu, które było celem (nie po trafieniu, a po prostu po osiągnięciu danego miejsca) oraz wokół tego miejsca w promieniu 2 metrów od epicetrum kula zadaje obrażenia szarpane o sile obrażeń A+ wszystkim celom w zasięgu. Punktowo zadaje nieco mniejsze obrażenia, ale trafienie tym zaklęciem kogoś bez istotnych umiejętności czy wspomagania magicznego kończy się śmiertelnymi obrażeniami lub całkowitym wykluczeniem z walki. Kula w momencie wystrzelenia może przejść przez żelazny mur o grubości 10 metrów. Im większa jest gęstość tym penetracja również będzie mniejsza, im jest gęstość mniejsza tym penetracja jest większa. W zależności od tego przez ile metrów przejdzie o tyle osłabia się siła zaklęcia. Jeśli chodzi o twory magiczne, których nie da się określić to twory rangi S niszczą kulę, rangi A osłabiają o 1/2, rangi B osłabiają o 1/4, rangi C osłabiają o 1/8, rangi D osłabiają o 1/16. Jednocześnie można przygotowywać tylko jedną taką kulę. Obrażenia nie są zadawane samemu użytkownikowi magii. Po użyciu dwa posty przerwy.
Zaakceptowane, ale nie wykupione:
Spoiler:
Ranga C Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie C. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze C.
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów. Razem z magiem znika cały jego ekwipunek, biżuteria, bandaże, broń, pancerz, a także wszystko co jest pod nim lub w nim (np. znika również magiczny twór schowany w kieszeni.
Ranga B Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie B. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej drugi poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze B.
Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje i motywy przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Strefa pozostaje w miejscu rzucenia zaklęcia. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Efekt zaklęcia utrzymuje się dodatkowo 1 post dla osób, które pozostały wewnątrz po zniknięciu strefy utrzymując stan w chwili jej zniknięcia po czym następuje natychmiastowe odzyskanie wszystkich uczuć. Dla osób, które wyszły poza strefę przed końcem działania zaklęcia w chwili zakończenia trzeciego postu działania odzyskują one natychmiastowo wszystkie uczucia. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu apatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych przerywając działanie zaklęcia. Zaklęcie użyte na magach i graczach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji i motywów tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG. Po wyjściu ze strefy oddziaływania przed jej zniknięciem apatia stopniowo mija tak samo jak przyrastała wewnątrz zaklęcia, ale ponowne wejście znowu zaczyna ją powiększać w tym samym tempie. Wyjątkiem jest całkowita apatia, podczas której wyjście ze strefy utrzymuje się jeszcze jeden post. Stan w którym można wyjść ze strefy zgodnie z własną wolą dla niemagicznych osób oraz zwierząt to tylko pierwszy post działania. W drugim poście jest się już na tyle wysączonym z emocji, że po prostu nie chce się tego im robić i pozbawieni są takiej możliwości. Dla magów-NPC i graczy zazwyczaj niemożliwość opuszczenia zaklęcia jest dopiero w trzecim poście, ale silne emocje mogą to zniwelować i pozwolić na ucieczkę.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięcie działającej na niego grawitacji. Pozwala mu to latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 6m/s. Oczywiście nadal istnieje coś takiego jak zwrotność oraz przyśpieszenie. Generalnie zasady działają w ten sam sposób co przy poruszaniu się na ziemi, z tym wyjątkiem, że prędkość jest ograniczona. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Działa 3 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowagę, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C. Jeśli cel natywnie nie posiada jakiegoś zmysłu i przez to inny zmysł rozwinął się u niego nadzwyczajnie oraz ma związek z jego magią, wpływ zaklęcia na ten zmysł może zostać nieco osłabiony przez MG.
Ranga A Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie D. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej drugi poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze A.
Destroy metter - Pozwala na całkowite usunięcie fragmentu obiektu, które przetnie ostrze wybranej przez użytkownika broni. W skrócie jest to ostrze o nieskończonej ostrości i twardości na uszkodzenia, gdyż po prostu usuwa to przez co przechodzi. Oczywiście znika tylko przecięta część czyli usuwanie materii występuje w linii prostej. Blokowania za pomocą tarcz, zbroi czy mieczy są bezużyteczne, gdyż broń po prostu przez nie przechodzi nie tracąc nawet swego początkowego pędu. Działanie umiejętności wytrzymałość również nie jest uwzględniane, gdyż nie ważne jak twarda materia przeciwnika jest po prostu usuwana. Jeśli przeciwnik w jakiś sposób przejdzie w postać niematerialną zostaje również zraniony przez broń, gdyż zaklęcie usuwa każdą materię również tą duchową o ile nie jest ona spowodowana przez zaklęcie wyższe niż rangi B. Zależnie od charakteru zaklęcia zamiany ciała powoduje ona różne obrażenia. Zaklęcie ma jednak tyle samo korzyści, co negatywów. Po pierwsze cięcia można nadal uniknąć za pomocą dobrze wykonanych uników. Zaklęcie nie zwiększa umiejętności walki więc nie jest to tak skomplikowane, a teleportacja całkowicie usuwa możliwość sprawnego używania zaklęcia. Poza tym jeśli ktoś obrywa taką rzeczą jak Guan dao, które jest na wyposażeniu to uniknięcie poważnych ran jest prawie niemożliwe bez względu na ostrość ostrza. Działa przez czas 1 posta. Niszczy wyposażenie nie wyższe od rangi zaklęcia. Przejście przez magiczne twory do rangi B włącznie osłabiają działanie zaklęcie zależnie od woli MG. Nie przecina magicznych tworów rangi A i wyżej.
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcie wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś w rodzaju czarnej dziury lub mrocznej materii. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B istotom żywym. Kula przebija się przez 1.5 metra żelaznego bloku wchłaniając go po drodze do swojego wnętrza (oczywiście nie wchłonie całego bloku, tylko te cząstki, przez które przelatuje). Im przedmiot ma mniejszą gęstość tym więcej jest wstanie wchłonąć go po drodze i tym samym zwiększyć głębokość penetracji, gdyż liczy się maksymalna masa, którą może wchłonąć. Im więcej masy wchłonie tym pocisk zada mniej obrażeń przy zetknięciu z istotą żywą. Przykładowo jeśli maksymalna głębokość penetracji żelaznej ściany wynosi 1.5 metra, to po przejściu przez 1 metr pozostanie jej 1/3 całkowitej energii i tyle zada obrażeń. Zwykłe ubrania są na tyle lekkie, że ich oddziaływanie na zaklęcie można pominąć. Powstrzymanie kuli tworem rangi B niemogącym być sklasyfikowanym przez gęstość powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Ranga B Zero Zone - Mag wytrwarza falę rozchodzącą się z olbrzymią prędkością, która usuwa niemalże wszystko na swojej drodze zadając obrażenia szarpane rangi C wszystkim napotkanym celom. Fala rozchodzi się w promieniu 3 metrów od użytkownika magii. Z trafionych celów oraz samego użytkownika usuwa wszystkie magiczne obwody w wyniku czego blokuje możliwość użycia magii zarówno przez osoby w pobliżu jak również samego użytkownika magii na czas 1 posta. Znikają również wszelkie wzmocnienia, osłabienia, summony i twory stworzone za pomocą magii. Nie działa jednak na magiczne przedmioty stworzone drogą naturalną, gdyż nie posiadają one żadnego obwodu i nie są połączone z użytkownikiem magii za pomocą tych obwodów. Po upływie czasu działania powracają jednak na swoje miejsce. Zaklęcie typu ofensywno-debuffującego.
Ostatnio zmieniony przez Gaspar dnia Nie Sty 17 2016, 22:24, w całości zmieniany 7 razy
Apathy Zone: Ja też szczerze uważam tę drugą za silniejszą i wolę byś zostawił tak jak jest (strefa stoi w miejscu), bo to nadal potężny spell, a tak to jeszcze trzeba by było przed Gasparem uciekać ile sił w nogach przez zbyt długi czas. (przypominałoby mi to pierwszą wersję czarnej dziury) Także jest dobrze, bo i tak świadome pozostawanie w tej strefie to podkładanie głowy pod topór, więc wobec graczy masz niezłe zaklęcie defensywne a niczego nie podejrzewające NPCe możesz robić jak chcesz na fabule. To co napisałeś w kwestii wychodzenia ze strefy pokrywa się w 100% z moim zamysłem. Tylko musimy się dogadać co do ustępowania skutków. Przy zabiciu zombie miałem na myśli, że strefa znika, a wszystkie osoby dotknięte (zombie czy nie zombie) wracają do normy natychmiast. Jeśli zaś czas istnienia strefy minie sam z siebie, wszyscy wrócą do normy w ciągu posta, nieważne w jakim stopniu zdążyła ich dotknąć apatia. (czyli szybciej wyzdrowieją niż gdyby wyszli ze strefy która nadal istnieje) Sądzę że trzymanie przeciwników na dystans przez 3 posty to wystarczająco dużo. Pozostaje kwestia tego w jaki sposób gracze się "zorientują" że strefa istnieje i że lepiej byłoby z niej wyjść... pewnie po prostu przeczytają opis zaklęcia, no ale trudno się spodziewać że będzie inaczej. Powiedzmy że to coś w rodzaju intuicji maga, która podświadomie mu podpowiada, że ta narastająca obojętność może mieć związek z dziwną energią bijącą od Gaspara.
Black Hole Shot: "Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B" - napisz że to w przypadku istot żywych, a przy wchłanianiu materii że to proporcjonalnie do zjedzonej masy osłabia potencjał obrażeń które jeszcze może zadać kula.
Znaczy się ja uważam, że strefa stojąca w miejscu jest silniejsza, ale to pewnie zależy od punktu widzenia i zamysłu sposobu walki. Dlatego z chęcią zostawiam. Jak dla mnie bicie aury od Gaspara, który na dodatek nie jest centrum zaklęcia nie jest zbyt logiczne i możliwe, szczególnie, że są umiejki od rozpoznawania magów. Jak dla mnie jednak oczywistym jest, że jeśli ktoś zaczyna czuć, że odechciewa mu się wszystkiego to może to powiązać z magią, która działa i domyśleć się, że jest w jakimś zaklęciu. Po tym już może domyśleć się, że trzeba uciec, albo użyć kontrzaklęcia przy czym ciągle nie wie czy jest to zaklęcie użyte na niego czy jest to działanie niewidzialnej strefy (chociaż jak wspomniałeś pewnie przeczyta). Przy zabiciu zombie dla mnie oczywistym jest, że strefa samoczynnie przestaje istnieć, to już było ustalone. Jeśli strefa znika sama z siebie myślałem, że stan utrzymuje się przez 1 post taki jaki był w ostatnim poście działania. Czyli w sumie byłoby to natychmiastowe wyzdrowienie, szybsze niż w przypadku wcześniejszego wzrostu, ale przytrzymałoby ten stan jeden post dłużej. Tak jak miało być na pewno z całkowitą apatią. Zdrowieć będą szybciej tak jak chciałeś, a ja w ewentualnym pvp będę miał możliwość walki przeciwko przeciwnikowi w jakimś tam stopniu apatii w turze ataku i obrony jako nagrodę za przytrzymanie go w strefie przez dość sporo tur.
Black Hole Shot - poprawione.
Levitation - wrócę jeszcze na chwilkę, gdyż wczoraj zobaczyłem zaklęcie Nanayi i odpis sprawdzającego, który może przekona cię do trzech postów.
Jeśli chodzi o samo powiązanie z magią. W magii Nanayi Tora sam zauważył, że nie jest ona powiązana, dlatego dał 2 posty. Zgodzę się, że jest ona powiązana z magią wróżek Prince'a. Dlatego za 20MM fajnie by było, gdyby jednak były te 3 posty na wyższej randze, gdyż inni za dwa razy mniej MM mają zaklęcie trwające tyle samo czasu latanie bez powiązań z magią. Jak nie przekonałem to trudno zostawiamy wersję taką jaka jest. I od razu wybacz, że rzucam przykładami wiem, że każdy ma swój kanon, ale tak tylko rzucam, gdyż te KP były sprawdzane przez rożnych moderatorów, nie jednego.
Spoiler:
Ranga C:
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów.
Ranga B Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Strefa pozostaje w miejscu rzucenia zaklęcia. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Efekt zaklęcia utrzymuje się dodatkowo 1 post po zniknięciu strefy utrzymując stan w chwili jej zniknięcia po czym następuje natychmiastowe odzyskanie wszystkich uczuć. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu apatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych przerywając działanie zaklęcia. Zaklęcie użyte na magach i graczach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG. Po wyjściu ze strefy oddziaływania przed jej zniknięciem apatia stopniowo mija tak samo jak przyrastała wewnątrz zaklęcia, ale ponowne wejście znowu zaczyna ją powiększać w tym samym tempie. Wyjątkiem jest całkowita apatia, podczas której wyjście ze strefy utrzymuje się jeszcze jeden post. Stanem w którym można wyjść ze strefy zgodnie z własną wolą dla niemagicznych osób oraz zwierząt to tylko pierwszy post działania. W drugim poście jest się już na tyle wysączonym z emocji, że po prostu nie chce się tego im robić i pozbawieni są takiej możliwości. Dla magów NPC i graczy zazwyczaj niemożliwość opuszczenia zaklęcia jest dopiero w trzecim poście, ale silne emocje mogą to zniwelować i pozwolić na ucieczkę.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięciu działającej grawitacji. W przypadku usunięciu grawitacji działającej na użytkowniku magii pozwala mu latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 6m/s. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Zaklęcie użyte na kimś innym wyłącza mu ciężkość, ale pozwala na odpychanie się czy wykonywanie innych akcji. Zaklęcie użyte na przedmiocie do 80kg może pozbawić go grawitacji, a tym samym ciężkości (nie masy oczywiście). Działa 2 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowagę, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C. Jeśli cel natywnie nie posiada jakiegoś zmysłu i przez to inny zmysł rozwinął się u niego nadzwyczajnie oraz ma związek z jego magią, wpływ zaklęcia na ten zmysł może zostać nieco osłabiony przez MG.
Ranga A
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcia wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś powszechnie nazywanego czarną dziurą lub mroczną materią. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B istotom żywym. Kula przebija się przez 1.5 metra żelaznego bloku wchłaniając go po drodze do swojego wnętrza. Im przedmiot ma mniejszą gęstość tym więcej jest wstanie wchłonąć go po drodze i tym samym zwiększyć głębokość penetracji, gdyż liczy się maksymalna masa, którą może wchłonąć. Im więcej masy wchłonie tym pocisk zada mniej obrażeń przy zetknięciu z istotą żywą. Przykładowo jeśli maksymalna głębokość penetracji żelaznej ściany wynosi 1.5 metra, to po przejściu przez 1 metr pozostanie jej 1/3 całkowitej energii i tyle zada obrażeń. Zwykłe ubrania są na tyle lekkie, że ich oddziaływanie na zaklęcie można pominąć. Powstrzymanie kuli tworem rangi B niemogącym być sklasyfikowanym przez gęstość powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Apathy Zone: Co byś powiedział gdyby efekt utrzymywał się jeden post na tych, którzy byli w strefie w chwili jej zniknięcia, a ci poza nią natychmiast by wtedy wyzdrowieli?
Moc panny Nanayi znana jest z tego, że wiele sensu nie ma. Fajnie by było jednak trzymać się tego, co Gaspar lubi najbardziej, czyli negacji wszechrzeczy. Przepisy dotyczące latania nieco mnie dziwią... Na C bym ci dał jeden post swobodnego latania. Nanaya (jeśli pójdzie akcept) będzie mieć dwa posty czegoś dziwnego, co daje mniejszą swobodę ruchu niż twój spell, jakkolwiek chodzenie po energii świetlnej wydaje mi się absurdalne. Pyza jest pyzą i nie chce mi się aktualnie uzasadniać, czemu w jej przypadku uważam to za słuszne... Chyba że chcesz. Prince - wiadomo. Reasumując, mogę się zgodzić na trzy posty lewitacji samego Gaspara, ale wówczas będzie to jedyny możliwy efekt zaklęcia. Gdybyś jednak kiedyś chciał zrobić wersję na C to jasne, że będzie jednopostowa, czyli nieopłacalna, bo w innym wypadku wersja B byłaby nieopłacalna. Wątpię że ktoś by się zgodził przy sprawdzaniu. Jeżeli zostawisz w obecnej formie, to niestety uświadomiłem sobie że jest zbyt niebezpieczne jak na coś czym nie trzeba celować i wprowadzę pewne ograniczenie co do niechcianych lotów w kosmos. Po prostu usunięcie komuś grawitacji chociażby podczas biegu spowoduje właśnie wycieczkę na księżyc i w konsekwencji śmiertelny upadek, więc mimo braku jakiegokolwiek fizycznego uzasadnienia (zaczynam się przyzwyczajać) nie mogłaby taka osoba odlecieć wyżej niż 10m od jakiegoś stabilnego podłoża, gdzieś przy tej granicy zaczynałaby działać jakaś równoważąca siła. Po drugie należałoby dopisać zasięg użycia 20m na celach innych niż Gaspar. Ewentualnie czekam na twoje inne propozycje.
Miło że rzucasz przykładami. Ja tu staram się głównie przycinać do pewnych granic, w interesie gracza jest pilnować równowagi od drugiej strony gdybym przesadził, co się niestety zdarza. Proces sprawdzania widzę jako formę współpracy.
Levitation: Wolałbym sam mój lot trwający trzy posty. Jeśli kiedyś będę chciał komuś innemu usunąć grawitację nie zawaham cię stworzyć do tego nowe zaklęcie.
Też uważam sprawdzanie Kp za swego rodzaju dyskusję, która właśnie z tego powodu może tyle trwać, ale powoduje, że oboje dochodzimy do sensownych propozycji dla nas obu.
Spoiler:
Ranga C:
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów.
Ranga B Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Strefa pozostaje w miejscu rzucenia zaklęcia. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Efekt zaklęcia utrzymuje się dodatkowo 1 post dla osób, które pozostały wewnątrz po zniknięciu strefy utrzymując stan w chwili jej zniknięcia po czym następuje natychmiastowe odzyskanie wszystkich uczuć. Dla osób, które wyszły poza strefę przed końcem działania zaklęcia w chwili zakończenia trzeciego postu działania odzyskują one natychmiastowo wszystkie uczucia. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu apatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych przerywając działanie zaklęcia. Zaklęcie użyte na magach i graczach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG. Po wyjściu ze strefy oddziaływania przed jej zniknięciem apatia stopniowo mija tak samo jak przyrastała wewnątrz zaklęcia, ale ponowne wejście znowu zaczyna ją powiększać w tym samym tempie. Wyjątkiem jest całkowita apatia, podczas której wyjście ze strefy utrzymuje się jeszcze jeden post. Stanem w którym można wyjść ze strefy zgodnie z własną wolą dla niemagicznych osób oraz zwierząt to tylko pierwszy post działania. W drugim poście jest się już na tyle wysączonym z emocji, że po prostu nie chce się tego im robić i pozbawieni są takiej możliwości. Dla magów NPC i graczy zazwyczaj niemożliwość opuszczenia zaklęcia jest dopiero w trzecim poście, ale silne emocje mogą to zniwelować i pozwolić na ucieczkę.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięciu działającej na niego grawitacji. Pozwala mu to latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 6m/s. Oczywiście nadal istnieje coś takiego jak zwrotność oraz przyśpieszenie. Generalnie zasady działają w ten sam sposób co przy poruszaniu się na ziemi, z tym wyjątkiem, że prędkość jest ograniczona. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Działa 3 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowagę, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C. Jeśli cel natywnie nie posiada jakiegoś zmysłu i przez to inny zmysł rozwinął się u niego nadzwyczajnie oraz ma związek z jego magią, wpływ zaklęcia na ten zmysł może zostać nieco osłabiony przez MG.
Ranga A
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcia wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś powszechnie nazywanego czarną dziurą lub mroczną materią. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B istotom żywym. Kula przebija się przez 1.5 metra żelaznego bloku wchłaniając go po drodze do swojego wnętrza. Im przedmiot ma mniejszą gęstość tym więcej jest wstanie wchłonąć go po drodze i tym samym zwiększyć głębokość penetracji, gdyż liczy się maksymalna masa, którą może wchłonąć. Im więcej masy wchłonie tym pocisk zada mniej obrażeń przy zetknięciu z istotą żywą. Przykładowo jeśli maksymalna głębokość penetracji żelaznej ściany wynosi 1.5 metra, to po przejściu przez 1 metr pozostanie jej 1/3 całkowitej energii i tyle zada obrażeń. Zwykłe ubrania są na tyle lekkie, że ich oddziaływanie na zaklęcie można pominąć. Powstrzymanie kuli tworem rangi B niemogącym być sklasyfikowanym przez gęstość powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Fajnie byłoby zmienić początek Apathy Zone na "Usuwa wszelkie emocje i motywy", oraz w Black Hole Shot "coś powszechnie zwanego czarną dziurą lub mroczną materią" na "coś w rodzaju czarnej dziury lub mrocznej materii". Takie kosmetyczne zmiany żeby opisy bardziej intuicyjnie oddawały natury zaklęć, bo pierwsze de facto usuwa coś więcej niż to co większość z nas rozumie pod hasłem "uczucia" a drugie to kula energii wsysającej materię ale poza tym faktem nie ma z dziurą nic wspólnego. Dziura to by wessała cały kontynent od razu, a nie tylko kawałek substancji która znajdzie się bliżej niż centymetr od niej. W dodatku dla jasności, po zdaniu o zdolności przebicia 1,5-metrowego bloku żelaza dodaj chociażby nawias "(oczywiście nie wchłonie całego bloku, tylko te cząstki, przez które przelatuje)". Ja wiem o co chodzi i ty wiesz, ale nie lubię jak coś brzmi niejednoznacznie.
Błędy gramatyczne, stylistyczne, logiczne... olewam bo bym ci musiał sam księgę zaklęć napisać, wymienię tylko najprostsze fleksyjne: Apathy Zone, trzecie zdanie od końca - słowo "Stan" zamiast "Stanem" miałoby więcej sensu. Levitation, początek - "usunięcie" zamiast "usunięciu". Black Hole Shot - to samo, "usunięcie" na początku.
Jeśli poprawisz dokładnie tak jak napisałem i nic poza tym, uznaj to od razu za - z bólem serca - akcept.
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów.
Ranga B Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje i motywy przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Strefa pozostaje w miejscu rzucenia zaklęcia. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Efekt zaklęcia utrzymuje się dodatkowo 1 post dla osób, które pozostały wewnątrz po zniknięciu strefy utrzymując stan w chwili jej zniknięcia po czym następuje natychmiastowe odzyskanie wszystkich uczuć. Dla osób, które wyszły poza strefę przed końcem działania zaklęcia w chwili zakończenia trzeciego postu działania odzyskują one natychmiastowo wszystkie uczucia. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu apatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych przerywając działanie zaklęcia. Zaklęcie użyte na magach i graczach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji i motywów tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG. Po wyjściu ze strefy oddziaływania przed jej zniknięciem apatia stopniowo mija tak samo jak przyrastała wewnątrz zaklęcia, ale ponowne wejście znowu zaczyna ją powiększać w tym samym tempie. Wyjątkiem jest całkowita apatia, podczas której wyjście ze strefy utrzymuje się jeszcze jeden post. Stan w którym można wyjść ze strefy zgodnie z własną wolą dla niemagicznych osób oraz zwierząt to tylko pierwszy post działania. W drugim poście jest się już na tyle wysączonym z emocji, że po prostu nie chce się tego im robić i pozbawieni są takiej możliwości. Dla magów-NPC i graczy zazwyczaj niemożliwość opuszczenia zaklęcia jest dopiero w trzecim poście, ale silne emocje mogą to zniwelować i pozwolić na ucieczkę.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięcie działającej na niego grawitacji. Pozwala mu to latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 6m/s. Oczywiście nadal istnieje coś takiego jak zwrotność oraz przyśpieszenie. Generalnie zasady działają w ten sam sposób co przy poruszaniu się na ziemi, z tym wyjątkiem, że prędkość jest ograniczona. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Działa 3 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowagę, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C. Jeśli cel natywnie nie posiada jakiegoś zmysłu i przez to inny zmysł rozwinął się u niego nadzwyczajnie oraz ma związek z jego magią, wpływ zaklęcia na ten zmysł może zostać nieco osłabiony przez MG.
Ranga A
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcie wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś w rodzaju czarnej dziury lub mrocznej materii. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B istotom żywym. Kula przebija się przez 1.5 metra żelaznego bloku wchłaniając go po drodze do swojego wnętrza (oczywiście nie wchłonie całego bloku, tylko te cząstki, przez które przelatuje). Im przedmiot ma mniejszą gęstość tym więcej jest wstanie wchłonąć go po drodze i tym samym zwiększyć głębokość penetracji, gdyż liczy się maksymalna masa, którą może wchłonąć. Im więcej masy wchłonie tym pocisk zada mniej obrażeń przy zetknięciu z istotą żywą. Przykładowo jeśli maksymalna głębokość penetracji żelaznej ściany wynosi 1.5 metra, to po przejściu przez 1 metr pozostanie jej 1/3 całkowitej energii i tyle zada obrażeń. Zwykłe ubrania są na tyle lekkie, że ich oddziaływanie na zaklęcie można pominąć. Powstrzymanie kuli tworem rangi B niemogącym być sklasyfikowanym przez gęstość powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Poprawiłem i chyba mogę uznać za akcept, gdyż kopiowałem zdania ; p. Dziękuję za jak widać owocną współpracę i spodziewam się kolejnym wspólnych dyskusji, ale to kiedy indziej : 3.
Dobra czas na spell, który na pewno wywoła sporo dyskusji, chyba że od razu zostanie odrzucony co też zakładam. Dlaczego? Gdyż chciałbym tutaj zamieścić spell podobny do odblokowania drugiego źródła magii przez Łuk Czasu. Czyli zaklęcie co prawda nieco słabsze w skutkach niż wspomniane, dane na rangę A, z bardzo długim czasem użycia i jeszcze dłuższym oczekiwaniem na kolejne użycie, ale za to efektem trwającym stale, zwiększającym siłę postaci. Co takiego ma robić osoba, która kontroluje nicość i usuwa wszystko na trwale? Może już się domyślacie, że najbardziej charakterystyczne jest usuwanie limitów narzucanych przez ciało, chociaż teoretycznie i praktycznie możliwych do przejścia. Oczywiście konieczność konsultacji z moderatorem technicznym, długi czas ponownego użycia (raz na pół roku) oraz konieczność treningu jak w przypadku odblokowania drugiego źródła (trwające według mnie 5 dni). są oczywiste. Oto tekst zaklęcia, którego typ co prawda wcześniej na forum się nie pojawił, ale jest wzmianka o podobnych zaklęciach w encyklopedii z magią.
Spoiler:
Ranga A: Limit Break - zaklęcie polega na usunięciu jednego, dowolnego limitu działającego na postać związanego z jego rozwojem. Limit ten dotyczy przede wszystkim rozwoju umiejętności, które mogą zostać zablokowane przez rozwój innej umiejętności. Przykładowo osoba będąca Arcymagiem nie może nigdy dobrze władać bronią. Związane jest to zapewne z jakimś niepojętym ograniczeniem, które tym zaklęciem może zostać zdjęte umożliwiając rozwój umiejętności z działu "sztuki walki" nawet po wybraniu "arcymaga". Zniesienie ograniczeń może dotyczyć również zaklęć, ale maksymalnie rangi B na tym poziomie. Można znieść ograniczenie dotyczące pory dnia używania zaklęcia, czasu oczekiwania przed kolejnym użyciem itp. Efekt jest trwały. To użycie zaklęcia zostało już opisane, teraz przejdę do ograniczeń. Najważniejszym ograniczeniem tego zaklęcia jest konieczność dyskusji z moderatorem technicznym każdego zniesienia ograniczenia poza wymienionymi wyżej przykładami. Jeżeli moderator uzna, że zniesienie ograniczenia zbytnio wzmacnia postać oczywiście może tego zakazać. Uchroni to przed powstawaniem postaci zbyt silnych nie dających się pokonać. Kolejnym ograniczeniem jest czas ponownego użycia zaklęcia. Limit Break może być użyty tylko raz na sześć ms-cy realnych. Poza tym każdorazowe użycie zaklęcia wymaga pięciodniowego treningu rzez cel podczas, którego codziennie należy pisać posta przynajmniej na pół strony A4.
Nie to że chcę znów ci to "sprawdzać", po prostu wyrażam się na NIE, bo jak ty mechanikę forum wprowadzoną dla zachowania po prostu jakiejś możliwości pokonania nawet największego pudziana (i tak nikt nigdy nie będzie tak potężny, prędzej forum padnie) chcesz usuwać, bo uznajesz to za "niepojęte ograniczenie" to obawiam się że wkrótce Gaspar postanowi usunąć koszty many, MG i regulamin, a przede wszystkim technicznego, który mu na to nie pozwoli.
W sumie obgadane na sb, ale rzucam kolejne, abyście nie odpoczęli ;d
Spoiler:
PWM: - Ponieważ mag nicości ma szerzyć unicestwienie jego zaklęcia ofensywne są nieco silniejsze. Mniej niż w przypadku umiejętności do tego przeznaczonej oczywiście.
Ranga A: Dark Hole Creation - Zaklęcie czysto ofensywne. Polega na usunięciu przy Gasparze niewielkiej przestrzeni wielkości piłki tenisowej tworząc coś podobnego do Czarnej Dziury lub Mrocznej Materii. Kula może być stworzona w odległości 1 metra od Gaspara i podąża za nim jednak nie zadaje na początku obrażeń. Siła kuli stopniowo się jednak zwiększa. Po upływie trzech postów osiąga energię wystarczającą do ataku. Po tym Gaspar może wystrzelić ją w dowolną stronę w zasięgu 15 metrów od niego z prędkością około 20m/s. W miejscu, które było celem (nie po trafieniu, a po prostu po osiągnięciu danego miejsca) oraz wokół tego miejsca w promieniu 3 metrów od epicetrum kula zadaje obrażenia szarpane rangi S wszystkim celom w zasięgu. Kula w momencie wystrzelenia może przejść przez żelazny mur o grubości 10 metrów. Im większa jest gęstość tym penetracja również będzie mniejsza, im jest gęstość mniejsza tym penetracja jest większa. W zależności od tego przez ile metrów przejdzie o tyle osłabia się siła zaklęcia. Jeśli chodzi o twory magiczne, których nie da się określić to twory rangi S niszczą kulę, rangi A osłabiają o 1/3, rangi B osłabiają o 1/9, rangi C osłabiają o 1/27, rangi D osłabiają o 1/81. Jednocześnie można przygotowywać tylko jedną taką kulę. Obrażenia nie są zadawane samemu użytkownikowi magii.
Zaklęcie co prawda zadaje obrażenia rangi S, ale w porównaniu do zwykłego zaklęcia rangi A przykładowego w encyklopedii to skróciłem zasięg z 50m do 15 metrów oraz dodałem czas ładowania 3 posty. Według encyklopedii skrócenie zasięgu oraz wprowadzenie czasu ładowania (u mnie bardzo długi czas) zaklęcie może mieć rangę niżej niż powinno.
PWM: Odpada. Musisz mieć tę postać przez pół roku by mieć możliwość kupowania PWMek więc sprawdzanie tego teraz nie ma nawet sensu. Wróć z tym za pół roku
1. Odpada w takiej formie. Ogólnie tutaj mam dla ciebie generalnie, świetny punkt odniesienia -> Moje zaklęcie. "dwie drogi oświecenia" Gdzie by osiągnąć obrażenia rangi S muszę spełnić duuuużo większe warunki od twoich.
Co do zaklęcia obniżyłem nieco jego obrażenia, tak jak pisaliśmy na gg.
Spoiler:
Ranga A: Dark Hole Creation - Zaklęcie czysto ofensywne. Polega na usunięciu przy Gasparze niewielkiej przestrzeni wielkości piłki tenisowej tworząc coś podobnego do Czarnej Dziury lub Mrocznej Materii. Kula może być stworzona w odległości 1 metra od Gaspara i podąża za nim jednak nie zadaje na początku obrażeń. Siła kuli stopniowo się jednak zwiększa. Po upływie trzech postów osiąga energię wystarczającą do ataku. Po tym Gaspar może wystrzelić ją w dowolną stronę w zasięgu 15 metrów od niego z prędkością około 20m/s. W miejscu, które było celem (nie po trafieniu, a po prostu po osiągnięciu danego miejsca) oraz wokół tego miejsca w promieniu 3 metrów od epicetrum kula zadaje obrażenia szarpane o sile obrażeń wyższej od rangi A+, ale niższej od rangi S- wszystkim celom w zasięgu. Kula w momencie wystrzelenia może przejść przez żelazny mur o grubości 10 metrów. Im większa jest gęstość tym penetracja również będzie mniejsza, im jest gęstość mniejsza tym penetracja jest większa. W zależności od tego przez ile metrów przejdzie o tyle osłabia się siła zaklęcia. Jeśli chodzi o twory magiczne, których nie da się określić to twory rangi S niszczą kulę, rangi A osłabiają o 1/3, rangi B osłabiają o 1/9, rangi C osłabiają o 1/27, rangi D osłabiają o 1/81. Jednocześnie można przygotowywać tylko jedną taką kulę. Obrażenia nie są zadawane samemu użytkownikowi magii.
1,5m promienia. Obrażenia rozkładasz na całą strefę rażenia, więc punktowo będzie to nieco słabsze. Obrażenia rangi A+. Co do osłabiania -> Twory rangi A o 1/2, rangi B o 1/4, rangi C o 1/8 i rangi D o 1/16. Na dodatek żeby wystrzelić pocisk musisz się zatrzymać i wskazać cel.
Ranga A: Dark Hole Creation - Zaklęcie czysto ofensywne. Polega na usunięciu przy Gasparze niewielkiej przestrzeni wielkości piłki tenisowej tworząc coś podobnego do Czarnej Dziury lub Mrocznej Materii. Kula może być stworzona w odległości 1 metra od Gaspara i podąża za nim jednak nie zadaje na początku obrażeń. Siła kuli stopniowo się jednak zwiększa. Po upływie trzech postów osiąga energię wystarczającą do ataku. Po tym czasie Gaspar może wystrzelić ją w dowolną stronę na chwilę się zatrzymując i wskazując kierunek w zasięgu 15 metrów od niego z prędkością około 20m/s. W miejscu, które było celem (nie po trafieniu, a po prostu po osiągnięciu danego miejsca) oraz wokół tego miejsca w promieniu 2 metrów od epicetrum kula zadaje obrażenia szarpane o sile obrażeń A+ wszystkim celom w zasięgu. Punktowo zadaje nieco mniejsze obrażenia, ale trafienie tym zaklęciem kogoś bez istotnych umiejętności czy wspomagania magicznego kończy się śmiertelnymi obrażeniami lub całkowitym wykluczeniem z walki. Kula w momencie wystrzelenia może przejść przez żelazny mur o grubości 10 metrów. Im większa jest gęstość tym penetracja również będzie mniejsza, im jest gęstość mniejsza tym penetracja jest większa. W zależności od tego przez ile metrów przejdzie o tyle osłabia się siła zaklęcia. Jeśli chodzi o twory magiczne, których nie da się określić to twory rangi S niszczą kulę, rangi A osłabiają o 1/2, rangi B osłabiają o 1/4, rangi C osłabiają o 1/8, rangi D osłabiają o 1/16. Jednocześnie można przygotowywać tylko jedną taką kulę. Obrażenia nie są zadawane samemu użytkownikowi magii. Po użyciu dwa posty przerwy.
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
Layout autorstwa Frederici. Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.