I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
Nothingness Manipulation - Magia polegająca na usuwaniu różnych elementów otoczenia zarówno tych materialnych jak broń jak również niematerialnych jak spokój przeciwnika. Nie jest to próba oszukania systemu ominięcia magii śmierci przez usunięcie przeciwnika, gdyż niemożliwym jest w jakikolwiek sposób automatyczne pozbawienie życia człowieka. Oczywiście jest to możliwe przez zaklęcia ofensywne, ale nie jak w przypadku magii śmierci Zerefa.
PWM:
Spoiler:
Zaklęcia:
Ranga D:
Spoiler:
Attempt to destroy matter- Pozwala na usunięcie dowolnego niemagicznego przedmiotu jak miecz czy część garderoby. Czas działania to 5 postów. Przedmiot pojawia się ponownie po upływie czasu działania lub szybciej jeśli taka będzie wola użytkownika magii dokładnie w tym samym miejscu i pozycji w jakiej zniknął (nie koniecznie ponownie w ręce przeciwnika jeśli wcześniej tam był, a w miejscu gdzie faktycznie zniknął, po chwili spadając i uderzając o ziemię). Jeśli w miejscu zniknięcia po 5 postach pojawił się jakikolwiek obiekt, w tym wypadku przedmiot pojawi się obok, aby nie zadać obrażeń.
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie D. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie D. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze D.
Ranga C:
Spoiler:
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie C. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Ranga B:
Spoiler:
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie B. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Ranga A:
Spoiler:
Memory erase - Pozwala na usunięcie jednego dowolnego wspomnienia, o którym wie użytkownik magii. Może być to przykładowo wspomnienie o jakiejś osobie, miejscu, przedmiocie. Przykładowo pozwala na zapomnienie przez cel o Gasparze powodując, że ponownie staję się dla niego obcy. Usuwając jakieś wspomnienie usuwa się również rzeczy powiązane z nim. Przykładowo usuwając wspomnienie o sklepie z ubraniami w Magnolii zapomina się również o bluzce tam kupionej. Nie można tym zaklęciem wpływać na usunięcie wszystkich wspomnień, zaklęć, umiejętności czy nabytego doświadczenia jak również wspomnień o samym istnieniu ofiary. Granice użycia zaklęcia są ustalane przez MG jednak w razie niepowodzenia użycia zaklęcia spowodowane błędnym użyciem ze względu na zbyt dużą moc w stosunku do rangi MM nie jest odejmowana. Oczywiście nie dotyczy to odpowiedniej obrony ze strony przeciwnika itp. O szczegóły możliwości użycia zaklęcia można również zapytać MG i ma on obowiązek odpowiedzieć czy opis użycia zostanie zaakceptowany w trakcie walki/misji.
Creation destruction - Usuwa dowolny magiczny twór stworzony przez przeciwnika o randze maksymalnie A. Jako twór zalicza się m.in magiczne przedmioty, zbroje, strzały, pociski, ściany, czarne dziury, liny, zionięcia ogniem a także przywołane istoty w tym gwiezdne duchy. Nie działa to jednak na coś czego nie widać lub jest na stałe związane z użytkownikiem jak wzmocnienia, zaklęcia leczenie lub magia przemiany (nie zbrojenia). Rzucanie zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba że użytkownik posiada przynajmniej 1lv umiejętności "kontrola przepływu magii"
Dark Hole Creation - Zaklęcie czysto ofensywne. Polega na usunięciu przy Gasparze niewielkiej przestrzeni wielkości piłki tenisowej tworząc coś podobnego do Czarnej Dziury lub Mrocznej Materii. Kula może być stworzona w odległości 1 metra od Gaspara i podąża za nim jednak nie zadaje na początku obrażeń. Siła kuli stopniowo się jednak zwiększa. Po upływie trzech postów osiąga energię wystarczającą do ataku. Po tym czasie Gaspar może wystrzelić ją w dowolną stronę na chwilę się zatrzymując i wskazując kierunek w zasięgu 15 metrów od niego z prędkością około 20m/s. W miejscu, które było celem (nie po trafieniu, a po prostu po osiągnięciu danego miejsca) oraz wokół tego miejsca w promieniu 2 metrów od epicetrum kula zadaje obrażenia szarpane o sile obrażeń A+ wszystkim celom w zasięgu. Punktowo zadaje nieco mniejsze obrażenia, ale trafienie tym zaklęciem kogoś bez istotnych umiejętności czy wspomagania magicznego kończy się śmiertelnymi obrażeniami lub całkowitym wykluczeniem z walki. Kula w momencie wystrzelenia może przejść przez żelazny mur o grubości 10 metrów. Im większa jest gęstość tym penetracja również będzie mniejsza, im jest gęstość mniejsza tym penetracja jest większa. W zależności od tego przez ile metrów przejdzie o tyle osłabia się siła zaklęcia. Jeśli chodzi o twory magiczne, których nie da się określić to twory rangi S niszczą kulę, rangi A osłabiają o 1/2, rangi B osłabiają o 1/4, rangi C osłabiają o 1/8, rangi D osłabiają o 1/16. Jednocześnie można przygotowywać tylko jedną taką kulę. Obrażenia nie są zadawane samemu użytkownikowi magii. Po użyciu dwa posty przerwy.
Zaakceptowane, ale nie wykupione:
Spoiler:
Ranga C Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie C. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej pierwszy poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze C.
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów. Razem z magiem znika cały jego ekwipunek, biżuteria, bandaże, broń, pancerz, a także wszystko co jest pod nim lub w nim (np. znika również magiczny twór schowany w kieszeni.
Ranga B Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie B. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej drugi poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze B.
Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje i motywy przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Strefa pozostaje w miejscu rzucenia zaklęcia. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Efekt zaklęcia utrzymuje się dodatkowo 1 post dla osób, które pozostały wewnątrz po zniknięciu strefy utrzymując stan w chwili jej zniknięcia po czym następuje natychmiastowe odzyskanie wszystkich uczuć. Dla osób, które wyszły poza strefę przed końcem działania zaklęcia w chwili zakończenia trzeciego postu działania odzyskują one natychmiastowo wszystkie uczucia. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu apatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych przerywając działanie zaklęcia. Zaklęcie użyte na magach i graczach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji i motywów tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG. Po wyjściu ze strefy oddziaływania przed jej zniknięciem apatia stopniowo mija tak samo jak przyrastała wewnątrz zaklęcia, ale ponowne wejście znowu zaczyna ją powiększać w tym samym tempie. Wyjątkiem jest całkowita apatia, podczas której wyjście ze strefy utrzymuje się jeszcze jeden post. Stan w którym można wyjść ze strefy zgodnie z własną wolą dla niemagicznych osób oraz zwierząt to tylko pierwszy post działania. W drugim poście jest się już na tyle wysączonym z emocji, że po prostu nie chce się tego im robić i pozbawieni są takiej możliwości. Dla magów-NPC i graczy zazwyczaj niemożliwość opuszczenia zaklęcia jest dopiero w trzecim poście, ale silne emocje mogą to zniwelować i pozwolić na ucieczkę.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięcie działającej na niego grawitacji. Pozwala mu to latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 6m/s. Oczywiście nadal istnieje coś takiego jak zwrotność oraz przyśpieszenie. Generalnie zasady działają w ten sam sposób co przy poruszaniu się na ziemi, z tym wyjątkiem, że prędkość jest ograniczona. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Działa 3 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowagę, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C. Jeśli cel natywnie nie posiada jakiegoś zmysłu i przez to inny zmysł rozwinął się u niego nadzwyczajnie oraz ma związek z jego magią, wpływ zaklęcia na ten zmysł może zostać nieco osłabiony przez MG.
Ranga A Nulify status - Usuwa losowy efekt zaklęcia lub przedmiotu o randze maksymalnie D. Mogą to być statusy pozytywne jak również negatywne, a celem może być dowolnie wybrana osoba, na którą użyte zostało zaklęcie tego typu. Użytkownik decyduje o tym czy usunięty ma zostać negatywny czy pozytywny status. Zaklęcie swoja mocą obejmuje przykładowo trucizny, klątwy, debuffy, buffy, przemiany. Generalnie wszystko co nie jest materialne i jest możliwe do usunięcia czyli nie działa natychmiastowo. Jest to niemalże idealne uzupełnienie zaklęcia Creative destruction. Oba na raz obejmują niemalże każde zaklęcie poza teleportacjami lub uzdrowieniami działającymi natychmiastowo. Aby poprawnie użyć zaklęcia należy móc określić rangę zaklęcia więc tak zwany god mode nie jest dozwolony. O fakcie użycia zaklęcia może nakierować użytkownika magii nagłe poprawienie lub pogorszenie zdolności bojowych lub zmiana wyglądu. Użycia zaklęcia trwa krótką chwilę, chyba, że użytkownik posiada przynajmniej drugi poziom umiejętności "kontrola przepływu magii", która naturalnie skraca ten czas do zera. Maksymalny zasięg zaklęcia to 7 metrów liczone w kole wokół użytkownika magii. Zaklęcie bierze jako priorytet zaklęcia o najwyższej możliwej do usunięcia randze, w tym wypadku randze A.
Destroy metter - Pozwala na całkowite usunięcie fragmentu obiektu, które przetnie ostrze wybranej przez użytkownika broni. W skrócie jest to ostrze o nieskończonej ostrości i twardości na uszkodzenia, gdyż po prostu usuwa to przez co przechodzi. Oczywiście znika tylko przecięta część czyli usuwanie materii występuje w linii prostej. Blokowania za pomocą tarcz, zbroi czy mieczy są bezużyteczne, gdyż broń po prostu przez nie przechodzi nie tracąc nawet swego początkowego pędu. Działanie umiejętności wytrzymałość również nie jest uwzględniane, gdyż nie ważne jak twarda materia przeciwnika jest po prostu usuwana. Jeśli przeciwnik w jakiś sposób przejdzie w postać niematerialną zostaje również zraniony przez broń, gdyż zaklęcie usuwa każdą materię również tą duchową o ile nie jest ona spowodowana przez zaklęcie wyższe niż rangi B. Zależnie od charakteru zaklęcia zamiany ciała powoduje ona różne obrażenia. Zaklęcie ma jednak tyle samo korzyści, co negatywów. Po pierwsze cięcia można nadal uniknąć za pomocą dobrze wykonanych uników. Zaklęcie nie zwiększa umiejętności walki więc nie jest to tak skomplikowane, a teleportacja całkowicie usuwa możliwość sprawnego używania zaklęcia. Poza tym jeśli ktoś obrywa taką rzeczą jak Guan dao, które jest na wyposażeniu to uniknięcie poważnych ran jest prawie niemożliwe bez względu na ostrość ostrza. Działa przez czas 1 posta. Niszczy wyposażenie nie wyższe od rangi zaklęcia. Przejście przez magiczne twory do rangi B włącznie osłabiają działanie zaklęcie zależnie od woli MG. Nie przecina magicznych tworów rangi A i wyżej.
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcie wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś w rodzaju czarnej dziury lub mrocznej materii. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B istotom żywym. Kula przebija się przez 1.5 metra żelaznego bloku wchłaniając go po drodze do swojego wnętrza (oczywiście nie wchłonie całego bloku, tylko te cząstki, przez które przelatuje). Im przedmiot ma mniejszą gęstość tym więcej jest wstanie wchłonąć go po drodze i tym samym zwiększyć głębokość penetracji, gdyż liczy się maksymalna masa, którą może wchłonąć. Im więcej masy wchłonie tym pocisk zada mniej obrażeń przy zetknięciu z istotą żywą. Przykładowo jeśli maksymalna głębokość penetracji żelaznej ściany wynosi 1.5 metra, to po przejściu przez 1 metr pozostanie jej 1/3 całkowitej energii i tyle zada obrażeń. Zwykłe ubrania są na tyle lekkie, że ich oddziaływanie na zaklęcie można pominąć. Powstrzymanie kuli tworem rangi B niemogącym być sklasyfikowanym przez gęstość powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Ranga B Zero Zone - Mag wytrwarza falę rozchodzącą się z olbrzymią prędkością, która usuwa niemalże wszystko na swojej drodze zadając obrażenia szarpane rangi C wszystkim napotkanym celom. Fala rozchodzi się w promieniu 3 metrów od użytkownika magii. Z trafionych celów oraz samego użytkownika usuwa wszystkie magiczne obwody w wyniku czego blokuje możliwość użycia magii zarówno przez osoby w pobliżu jak również samego użytkownika magii na czas 1 posta. Znikają również wszelkie wzmocnienia, osłabienia, summony i twory stworzone za pomocą magii. Nie działa jednak na magiczne przedmioty stworzone drogą naturalną, gdyż nie posiadają one żadnego obwodu i nie są połączone z użytkownikiem magii za pomocą tych obwodów. Po upływie czasu działania powracają jednak na swoje miejsce. Zaklęcie typu ofensywno-debuffującego.
Ostatnio zmieniony przez Gaspar dnia Nie Sty 17 2016, 22:24, w całości zmieniany 7 razy
Widzę że się rozumiemy, ty chcesz zaklęcia, ja nie chcę potwora, kompromisy fajna rzecz. Więc kulturalna dyskusja. Komentować będę raczej tylko to, z czym się nie zgadzasz, reszty nie ma sensu.
Black Hole Manipulation (A): Lepiej na starcie ci wyjawię, co mną kieruje gdy myślę o spellach - nie lubię rzeczy, na które nie ma możliwości nijak odpowiedzieć. Nawet bardzo potężne zaklęcia powinny dawać jakąś szansę na obronę w celu zminimalizowania strat. Najprostszą formą obrony jest unik. Ty tu widzisz kulę która porusza się wolniej niż rzucona piłka, a ja widzę kulę która przez 3 posty nie daje żyć przeciwnikowi, bo ten musi wciąż przed nią uciekać i to biegiem, a co najmniej - jak zauważyłeś - truchtem. A w tym czasie Gaspar może przecież uprzykrzać życie biedakowi na inne sposoby, bo sterowanie nie pochłonie 100% jego uwagi jak sądzę, nawet bez um. Percepcja, która oczywiście byłaby tu bardzo pomocna. Rzucone kamienie latają szybciej ale nie zawracają, jak się ich uniknie. Nie omijają osłon postawionych im na drodze i nie mogą ścigać celu w zasięgu 15 metrów. Nie wiem na ile wziąłeś sobie do serca tę bezwładność i resztę fizycznych spraw, ja miałem w głowie coś takiego że rozpędzenie jej do tych czterech metrów z miejsca potrwa z sekundę. Biorąc pod uwagę że to broń której nikt nie trzyma, a wypala wszystko czego dotknie, pod kontrolą Gaspara kula co najmniej zapewniłaby przeciwnikowi zajęcie na 3 posty, o ile nie postanowiłby po prostu uciec poza zasięg i czekać. Jeśli miałbym ją znacznie przyspieszyć, to chyba znikałaby po jednym celnym trafieniu, które natychmiastowo zadawałoby rany. Tak jak jest teraz - w przypadku tylko draśnięcia przeciwnika w przelocie, zwykłe ubranie zostałoby w tym miejscu rozszarpane a na skórze zostałyby zadrapania. Wystarczyłoby przykleić czarną dziurę na sekundkę komuś do ramienia by poharatać je na tyle, by używanie tej ręki przychodziło mu z trudem. 2 sekundy - solidnie rozerwane ciało, strugi krwi i wielki ból. O ile nie nosi metalowej zbroi, przez którą trzeba się przegryźć.(ale też długo to nie trwa) Dochodząc do kwestii 50kg - tak, jak opisujesz mi czarną dziurę która wsysa materię to oczywiście uznałem że to nie dotyczy tylko przeciwników lecz także wszystkiego czym spróbują się zasłonić (o ile wcześniej nie usuniesz im po prostu broni...) a nawet robi dziury w ścianach, za którymi się skryją. Stąd te nerfy, jeśli teraz rozumiesz. Z 50kg chodzi mi o to, żebyś niechcący nie "upiłował" w ten sposób całego budynku, gdyby był drewniany... Jeśli chcesz by dziura atakowała wyłącznie osoby, to może zupełnie inaczej wyglądać w kwestii chociażby szybkości. I tak czuję, że moje nerfy mogą nie wystarczyć.
Loss of sense (B): Prawdę mówiąc dziwi mnie to zaklęcie Arturii w porównaniu do Rosalie (które... uważam za zbyt słabe jak na zaklęcie B zgodne z domeną maga), choć magowie światła oślepianie mają w naturze. Zróbmy tak, zasięg i patrzenie na cel zostaje, utrata zmysłu następuje liniowo w ciągu 3-4 sekund, tylko tyle, żeby ktoś się zorientował "o w mordę, tracę wzrok". Jeżeli Gaspar spełni warunki, o których pisałem odnośnie wzroku ofiary, dźwięków etc. (albo dany zmysł nie ma warunków) to zmysł pozostanie usunięty do końca 2 posta i stopniowo powróci w ciągu trzeciego. Jeżeli nie spełni tych warunków, całkowita utrata potrwa tylko 1 post, w następnym zmysł stopniowo się naprawi. Tylko w takim razie mam ochotę na jeszcze jeden nerf - nie można usunąć komuś dwóch zmysłów naraz.
Levitation (B): Ano, magia ma swoje prawa. Że nie ma praw. Jakoś to przeżyję, co do twojej koncepcji myślałem o tym, ale bez podnoszenia innych - po prostu wyłącza się im siłę ciężkości, lecz nadal mogą się odpychać, machać rękami itp. może coś im to da. Nie tylko sojuszników, bo sojusznik to coś dosyć trudnego do zdefiniowania w tych czasach. Może i Gaspar uzna kogoś za sojusznika, a ten akurat chciał mu wbić nóż w plecy i nie może bo wisi w powietrzu? Będzie smutny. Zatem obiekty nieożywione do 80kg też możesz tym potraktować. Czas - dwa posty, zasięg 20m. Gaspar niech lata, ale z prędkością truchtu najwyżej, powiedzmy 14km/h jak byłeś uprzejmy obliczyć.
Empathy Zone (B): Na randze A działałoby dłużej i szybciej oraz pewnie trochę silniej na graczy, mogliby się bardziej zbliżyć do stanu zombie, ale zasięgu to bym nie zwiększał. Jak na to nie spojrzeć, to obszarówka dzięki której z NPCami robisz praktycznie co chcesz dopóki nie zabijesz jakiegoś biednego zombie, nawet w walce z grupą żołnierzy musiałbyś po prostu przetrwać 1 post a potem hulaj dusza, o ile nie zdejmie cię ktoś spoza zasięgu. Na natychmiastowy efekt się nigdy raczej nie zgodzę dla zaklęcia obszarowego. Przy takich zaklęciach to albo jest stopniowe działanie, albo sposób castowania który daje przeciwnikom do zrozumienia, że święci się coś niedobrego, a przy tym na chwilę czyni cię wrażliwym na atak. Mi się ten spell nie uśmiecha i mocniejszy na pewno nie będzie, raczej bym się skłaniał w kierunku usuwania konkretnych emocji a nie praktycznie wszelkich myśli i motywów. Odbieranie ludziom chęci do życia jest jednak nie w porządku i na tę chwilę nie mogę niczego obiecać w związku z tym spellem.
Self-deleting (C): Pomijając już nieszczęsną fizykę, niewidzialność Gaspara razem z ubraniem i ekwipunkiem wyłącznie wizualna, nadal można go usłyszeć i wyczuć, działa dwa posty. Nawet samo zaczęcie jakiegoś ataku przerwie ci niewidzialność.
Pozwól, że odwrócę kolejność i tym razem zacznę od końca. Bo w sumie mniej pisania jest. Większość to co prawda pytania, a nie negocjacje. Dla pewności, żebym dobrze poprawił opisy.
Self-deleting (C) Zgoda, ale pytanie dla pewności -> podany opis to ranga B czy C?
Empathy zone (B) Wersję na B akceptuję nawet na 10 metrów zasięgu. Czy dobrze rozumuję. W pierwszym poście mniejsza chęć walki, drugi post pół-zombie tylko obrona, trzeci post zombie i po wypadnięciu w czwartym poście też zombie? Potem koniec?
Levitation (B) Nie ukrywam, że trzy posty zamiast dwóch znacznie bardziej by mnie uszczęśliwiły, ale to do przemyślenia, może konsultacji przy okazji pierwszego spella, o to jakoś walczyć nie będę.
Loss of sense (B) Brak zastrzeżeń i pytań. Przyjmuję tą wersję.
Black Hole Manipulation (A) Tutaj będzie przypuszczam najwięcej negocjacji. Oczywiście konsultacja z innym moderatorem i tak jak zgaduję się zdarzy. Myślałem nad różnymi warciacjami tego zaklęcia. Jeśli można wiedzieć, które byłoby tobie najbliższe. 1. To samo co napisałeś, ale z nieco zwiększona prędkością, aby umiejka sprinter na lv1 nie zniszczyła całkowicie zaklęcia. 6m/s by mnie ucieszyło czyli około 21,6km/h 2. Spora prędkość, zadaje obrażenia niższej rangi, rangi B, ale znika po 2, a nie jednym trafieniu. 3. 3 kulki zadające obrażenia rangi B każda wystrzelone z dużą prędkością, ale jak nie trafię to szkoda, nie można nimi manipulować.
Przed akceptem i tak muszę spytać o zdanie kogoś, więc nawet jeśli dla mnie coś brzmi okej nie jestem w stanie nic zagwarantować. Self-deleting (C): Wg mnie to może być na C. Sam mam coś milion razy słabszego na D, choć to tylko 3MM mniej, ale ja to się znerfiłem już przy wymyślaniu postaci. Empathy Zone (B): Dobrze rozumujesz, tyle że tu mam poważne wątpliwości jeszcze. Trudno mi przewidzieć, jak bardzo złe rzeczy można zrobić na fabule z takim zaklęciem (oprócz okradania tłumu ludzi z portfeli). Levitation (B): No nie, trzech postów latania nie dam komuś kto powinien po prostu szerzyć nicość. Co więcej możesz użyć tego nie tylko do latania (może czasami niezbyt opłacalne ale opcja jest) więc jest to w moim odczuciu dobry układ. Loss of sense bym nie puścił po prostu ze względu na potencjał, ale skoro Arturii na C wolno i do tego obszarowo... choć w mniejszym zasięgu ale i tak jest to bardzo, bardzo chamskie. Black Hole Manipulation (A): 1. Zmuszenie przeciwnika do ucieczki lub biegania dookoła jak głupi przez 3 posty pod groźbą bardzo poważnego uszczerbku na zdrowiu to nie jest całkowite zmarnowanie zaklęcia. W tej wersji nie widzę dużego pola na ustępstwa bez jednoczesnego przycinania w innym miejscu. (mam wrażenie że bardzo mocno przesadziłem z tym niszczeniem wszystkiego) 2. Obrażenia to i tak są rangi B orientacyjnie, no ale prędkość za łączny dmg można przemyśleć. Pamiętaj jednak że im większa aktualna prędkość tym trudniejsza "szermierka" kulą. Tutaj bym mógł dać te 6-7 m/s na doganianie przeciwników. 3. Trzy naraz? Jedna po drugiej? Myślę że takie zwykłe strzelanie antymaterią by przeszło. Kule jak piłki tenisowe na zasięg 30 metrów, prędkość półtora Usaina Bolta. Ogółem chyba zbliżamy się do impasu więc muszę się kogoś poradzić jak wróci. Jeśli poprawisz opisy na ten moment to będzie to spore ułatwienie dla osób trzecich.
Gaspar
Liczba postów : 168
Dołączył/a : 10/12/2015
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Sob Sty 02 2016, 10:09
Okej wrzucam zaklęcia - sprawdź czy czegoś nie zapomniałem.
Spoiler:
Ranga C:
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 2 postów. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonanie jakiejkolwiek akcji poza chodem, biegiem i lewitacją usuwa efekt zaklęcia. Rzucenie zaklęcia oraz atak usuwają trwale efekt. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów.
Ranga B Empathy Zone - Usuwa wszelkie emocje przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Zaklęcie utrzymuje się dodatkowo 1 post po opuszczeniu strefy oddziaływania. Zadanie ran przeciwnikowi wybudza go ze stanu empatii, a zabicie kogokolwiek trwale wybudza wszystkich pozostałych. Zaklęcie użyte na magach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Oczywiście im więcej emocji tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięciu działającej grawitacji. W przypadku usunięciu na grawitacji działającej na użytkowniku magii pozwala mu latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 14km/h. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Zaklęcie użyte na kimś innym wyłącza mu ciężkość, ale pozwala na odpychanie się czy wykonywanie innych akcji. Zaklęcie użyte na przedmiocie do 80kg może pozbawić go grawitacji, a tym samym ciężkości (nie masy oczywiście). Działa 2 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy, smak, gdy coś zje. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel.
Ranga A
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcia wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś powszechnie nazywanego czarną dziurą lub mroczną materią. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 68 km/h (maksymalna prędkość tego sportowca wyniosła 45km/h jak wyczytałem). Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B i bardzo dobrze wchłania materiał przez, który przechodzi jak miecze, pancerze czy tarcze. Zaklęcia można użyć trzykrotnie w jednym poście bez płacenia za niego kosztu magii.
Reszta zostawiam do konsultacji. I jednak zapytaj o to laanie, gdyż na B latanie 2 postowe wydaje mi się krótkie, ale to zapytaj być może to ja jestem w błędzie.
Reiko
Liczba postów : 481
Dołączył/a : 13/12/2014
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Sob Sty 02 2016, 21:39
Self-deleting (C): Z konsultacji wynika, że raczej na dwa posty ci nie pozwolę na tej randze. Jeden post, ale za to Gaspar może robić co tylko zechce podczas niewidzialności. W dalszym ciągu można go usłyszeć itp.
Empathy Zone (B): Jak używasz sformułowania "stan empatii" w opisie to mam wrażenie, że jednak chodziło ci o apatię, sprawdź to. Poza tym zdefiniuj ten stan, bo rozumiem że chodzi ci o ten stan osiągany przez niemagiczne istoty w trzecim poście więc to napisz. Chyba że zadanie ran w którymkolwiek momencie uodparnia na działanie zaklęcia? Określenie "coś im ucieka" trochę doprecyzuj, zaczynają czuć że im stopniowo obojętnieje wszystko.
Levitation (B): Więcej niż dwa posty nie będzie na tej randze, bo typowym lataczem Gaspar nie jest i ogółem związek z magią jest bardzo niebezpośredni. Dwa posty to z kolei trochę mało, wiem, ale nie ustalimy przecież że "latanie trwa dwa i siedem dwunastych posta" więc w zamian masz po prostu inne opcje użycia tego zaklęcia. W sumie całkiem ciekawe opcje, w specyficznych sytuacjach myślę że mogą się opłacić za 20MM. Zwiększyć można trochę maksymalną prędkość lotu Gaspara, powiedzmy do szybkości normalnego biegu przeciętnego człowieka, ale nie sprintu. Nie wiem ile to w metrach, może 5-6 m/s. A jeśli już korzystamy z wartości liczbowych to raczej używaj m/s bo km/h są mało intuicyjne przy takich odległościach i czasach z jakimi mamy do czynienia w postach.
Loss of sense (B): Dodaj że Gaspar wiedzieć dokładnie gdzie jest cel gdy rzucasz zaklęcie, a nie tylko wiedzieć że jest gdzieś w zasięgu. (nawet jeśli ktoś słyszy/patrzy na Gaspara, ale nie wiadomo skąd, nie można mu odebrać zmysłu) Uściśl że zmysł równowagi też odbiera się przez dotyk Gaspara, to nie do końca oczywiste. Co więcej odebranie zmysłu równowagi działać będzie krócej o 1 post niż inne. W przypadku zmysłów na których ofiara polega w bardzo szczególny sposób lub ma je magicznie rozwinięte, efekty zależne od MG. (może trafi się ślepy człowiek, który korzysta z echolokacji? na przykład)
Black Hole Shot (A): Popraw sformułowanie odnośnie trzykrotnego użycia zaklęcia, bo teraz to jakbyś miał je za darmo trzy razy na post. Napisz że spell pozwala wystrzelić do trzech takich kul, ale tylko w poście w którym zostało rzucone. Przez to że napisałeś "wchłania materiał przez który przechodzi" mam wątpliwości. Ty chcesz żeby kula się nie zatrzymywa po napotkaniu przeszkody takiej jak miecz, tylko uszkodziła miecz i leciała dalej? Czy co?
Gaspar
Liczba postów : 168
Dołączył/a : 10/12/2015
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Nie Sty 03 2016, 13:44
Sprawdź czy dobrze zrozumiałem Self-deleting, bo nie jestem pewien. Już wiem o co chodziło z tą strefą apatii jednak. Mój błąd w nazwie, który został poprawiony. Nie wiem skąd taki błąd z mojej strony. Lewitacja z niechęcią, ale akceptuję 2 posty. Do Loss of sense dopisałem możliwość utraty równowagi przez dotyk. Ponieważ moja postać walczy Guan dao dwuręcznym dopisałem też możliwość odebrania zmysłu zamiast przez dotyk za pomocą zranienia. Skróciłem czas działania na równowagę o jeden post. Co do ostatniego odnośnie echolokacji. Według mnie to trochę dziwne, bo skoro oddał wzrok za echolokację to dostał coś w zamian za coś straconego. Nie ma wzroku, ale ma echolokację. To dalej po prostu zwykły zmysł. Dopisałem jednak fakt magicznych zmysłów, powyżej rangi C, których nie można by usunąć. Co do Black Hole shot zmieniłem sformułowanie odnośnie użycia. Co do przechodzenia przez materiał. Według mnie zaklęcie o sile rangi B nie powinno móc zostać zablokowane przez zwykłe ubranie czy zbroję ze względu na rangę zaklęcia. Może sformułuję to tak "wchłania materiał przez który przechodzi uszkadzając go, ale jednocześnie osłabia kulę czarnej materii, adekwatnie do różnicy w rangach i sile. Powstrzymanie kuli tworem rangi B powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. W przypadku tworów niemagicznych decyzja pozostawiona jest dla MG, ale redukcja będzie dość niska."
Spoiler:
Ranga C:
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów.
Ranga B Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Zaklęcie utrzymuje się dodatkowo 1 post po opuszczeniu strefy oddziaływania. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu empatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych. Zaklęcie użyte na magach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięciu działającej grawitacji. W przypadku usunięciu grawitacji działającej na użytkowniku magii pozwala mu latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 10m/s. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Zaklęcie użyte na kimś innym wyłącza mu ciężkość, ale pozwala na odpychanie się czy wykonywanie innych akcji. Zaklęcie użyte na przedmiocie do 80kg może pozbawić go grawitacji, a tym samym ciężkości (nie masy oczywiście). Działa 2 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowaga, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C.
Ranga A
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcia wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś powszechnie nazywanego czarną dziurą lub mroczną materią. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B. Wchłania materiał przez który przechodzi uszkadzając go, ale jednocześnie osłabiając kulę czarnej materii, adekwatnie do różnicy w rangach i sile. Powstrzymanie kuli tworem rangi B powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. W przypadku tworów niemagicznych decyzja pozostawiona jest dla MG, ale redukcja będzie dość niska. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Gaspar
Liczba postów : 168
Dołączył/a : 10/12/2015
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Nie Sty 03 2016, 15:01
Wykupienie kontrola przepływu magii lv.1 za kalendarz adwentowy.
Reiko
Liczba postów : 481
Dołączył/a : 13/12/2014
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Nie Sty 03 2016, 17:08
Self-deleting raczej dobrze zrozumiałeś. Apathy Zone: Jeszcze masz jedną empatię zamiast apatii w środku, przy wybudzaniu. Popraw. Poza tym z uwagi na istnienie postaci niekorzystających z magii wolałbym napisać "na graczy i magów" niż po prostu "magów". Magowie NPC i tak będą zależni od MG w kwestii obrony przed tym, a nawet niemagiczny gracz nie powinien od razu praktycznie tracić zdolności do walki. Może i to bez sensu z logicznego punktu widzenia ale... balans. Levitation: Wpisałeś prędkość 1 Usaina Bolta. Wpisz tam że maksymalna prędkość porównywalna do biegu (nie sprintu) przeciętnego człowieka i tyle. 5-6 m/s jak pisałem to i tak szybki bieg raczej, myślę że większość z nas by tak biegła na 400 czy 1000 metrów. Loss of sense: No właśnie jak ktoś nie ma wzroku a zabierzesz mu słuch czy echolokację to jest w o niebo poważniejszych tarapatach, dlatego nalegam byś specjalne przypadki pozostawił do oceny MG, nie żeby całkiem nie działało tylko też np. post krócej albo co tam się wymyśli. Nie wiem czy istnieją "magicznie stworzone zmysły" ale twój dopisek błędem nie jest. Black Hole Shot: Kula przejdzie przez karton czy cienką tkaninę bez żadnych strat, to jasne. Dopiero coś twardego może ją nieco osłabić, metalowa zbroja - jak najbardziej. Czy zbroja wytrzyma w całości "książkową siłę B" to już pytanie do tej konkretnej zbroi i MG. Jak zniszczy zbroję to ta siła co pozostanie zrani cel. Po prostu dziura leci tak długo, aż nie zdoła czegoś przewiercić na wylot (zada już ten "łączny dmg około B") lub pokona dystans 30m. Jej prędkość jest stała nawet przy przechodzeniu przez coś. (widzę że zwiększyłeś szybkość ale skoro pocisk i tak przez chwileczkę przygotowujesz to w porządku) Gaspar tworzy jedną kulę bardzo szybko, w jakieś pół sekundy. Z twoim 1 poziomem um. Kontrola P. M. mógłby je wszystkie spokojnie wystrzelić w sekundkę. Dopisek odnośnie tworów może zostać dla jasności, choć wygląda jak rozdzielanie włosa na czworo, ale to tyczy tylko tworów... z energii, których nie da się inaczej sklasyfikować jak tylko po randze. Jeśli twór ma wytrzymałość wynikającą z czegoś innego, np. z tego że to lodowy twór albo Shield czy coś, to traktuje się go jak fizyczny materiał o konkretnej wytrzymałości a nie patrzy na rangę zaklęcia.
Gaspar
Liczba postów : 168
Dołączył/a : 10/12/2015
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Nie Sty 03 2016, 17:35
Apathy zone - Poprawione. Chyba.
Levitation - Tutaj, źle zrozumiałem myślałem, że chodzi o dodatkową prędkość. Wpisałem 6 metrów, gdyż na zawodach na 400 metrów w gimnazjum osiągałem większą prędkość ; p.
Loss of sense - też nie wiem, ale kto wie czy nie zaistnieją. Wiesz tak naprawdę, gdy ktoś jest ślepy, ale ma echolokację i zostanie mu ona zabrana to efekt jest taki sam jak ktoś nie jest ślepy i nie ma echolokacji. Oboje kończą bez obu zmysłów. Dlaczego odmieńcy mają mieć lepiej? Poza tym co uznać za "osoby, które szczególnie polegają na danych zmysłach". Tak naprawdę każdy polega na wzroku i też można podpiąć by pod to. W sumie jeśli Cię to nie przekonało to mogę się zgodzić na to osłabienie, ale jakbyś mi podrzucił jak to sformułować odpowiednio, aby nie uznano, że człowiek polega na wzroku i ten kruczek sprawia, że go wyłączyć nie można.
Black Hole shot - W sumie to co napisałeś jest okej. Ale przykładowo co z tworem typu "stawia kamienny sześcian o wymiarach 1x1x1m Nie może zadać obrażeń". Załóżmy, że takie coś przeszło na randze D. Według mnie dość logiczne, że kamienna kostka na randze D będzie miała domyślnie wytrzymałość rangi D. Chodzi o to, żeby ktoś nie stawiał przed sobą malutkich płytek kamiennych na randze D i blokował trzy spelle rangi B bez zużycia MM. Nie wiem czy wiesz o co chodzi.
Spoiler:
Ranga C:
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów.
Ranga B Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Zaklęcie utrzymuje się dodatkowo 1 post po opuszczeniu strefy oddziaływania. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu apatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych. Zaklęcie użyte na magach i graczach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięciu działającej grawitacji. W przypadku usunięciu grawitacji działającej na użytkowniku magii pozwala mu latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 6m/s. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Zaklęcie użyte na kimś innym wyłącza mu ciężkość, ale pozwala na odpychanie się czy wykonywanie innych akcji. Zaklęcie użyte na przedmiocie do 80kg może pozbawić go grawitacji, a tym samym ciężkości (nie masy oczywiście). Działa 2 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowaga, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C.
Ranga A
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcia wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś powszechnie nazywanego czarną dziurą lub mroczną materią. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B. Wchłania materiał przez który przechodzi uszkadzając go, ale jednocześnie osłabiając kulę czarnej materii, adekwatnie do różnicy w rangach i sile. Powstrzymanie kuli tworem rangi B powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. W przypadku tworów niemagicznych decyzja pozostawiona jest dla MG, ale redukcja będzie dość niska. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Reiko
Liczba postów : 481
Dołączył/a : 13/12/2014
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Nie Sty 03 2016, 18:18
W porządku, sam się nie mogę doliczyć tych metrów i nie pamiętam czasów biegów.
Jak sądzisz da się odebrać słuch nie odbierając echolokacji? Jak ktoś odczuwa wibracje przez ciało to może tak, ale sądzę że to się robi uszami. Z tego punktu widzenia ślepiec bez słuchu jest po prostu sam pośród totalnej ciemności w przeciwieństwie do normalnego gościa, który przynajmniej coś widzi, dlatego chcę dać MG możliwość dania mu jakiejś drobnej taryfy ulgowej, bo być może ten ślepiec ma magię dźwięków i przez to słuch magicznie zmodyfikowany. Tak naprawdę powód tu jest ten sam dla którego zabroniłem Gasparowi usuwać dwa zmysły naraz. Żeby nie mógł kogoś kompletnie u***ić za te 40MM, choć nie twierdzę że to mało. Więc jak już ktoś naturalnie nie ma jakiegoś zmysłu i inny jest przez to nadzwyczajnie rozwinięty, dżentelmen powinien mu trochę skrócić czas bycia w czarnej ***** albo co. Także możesz napisać "jeśli cel natywnie nie posiada jakiegoś zmysłu i przez to inny zmysł rozwinął się u niego nadzwyczajnie oraz ma związek z jego magią, wpływ zaklęcia na ten zmysł może zostać nieco osłabiony przez MG".
Co do kamieni to już nie leży w moich kompetencjach. Też mi się to nie podoba, ale kamień jest kamieniem nawet jeśli powstał wskutek rangi D, chyba że konkretne zaklęcie tworzenia mówi inaczej. Gdzieś tam jest napisane w temacie o magii:
Cytat :
- Nie ma tarczy idealnej chroniącej przed wszystkim. Tarcze magiczne bronią przed atakiem tej samej rangi lub x ataków niższej. - Jeśli tarcza broni jednocześnie przed magią i ciosami fizycznymi, działa znacznie słabiej. - Naturalne tarcze, które bronią z natury samego istnienia(ściana ziemi) nie podlegają tym modyfikatorom i rządzą się własnymi prawami.
Dlatego Taśka jest OP. Zakładam że kamieni dotyczy to samo. Ale nikt nie stworzy raczej takiej ściany specjalnie po to, by zablokować ci kule, bo zwyczajnie nie zdąży. Musiałby mieć hiper-refleks. A jeśli będzie stworzona zanim zaczniesz strzelać, możesz po prostu ustawić się w innym miejscu. No innej rady nie widzę.
Gaspar
Liczba postów : 168
Dołączył/a : 10/12/2015
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Nie Sty 03 2016, 20:06
Lost of sense skopiowałem, nie mam nic przeciwko takiej wersji.
Co do tarczy widziałem ten zapis jednak dotyczy on nie stricte ocenianego zaklęcia ofensywnego, a raczej tarczy. Sam stwierdzasz, że takie tarcze są zbyt silne i nie ma jak się przez nie skutecznie przebić. Jednak weźmy jeszcze pod uwagę, że mamy tutaj w zaklęciu do czynienia z czarną dziurą. Co się stanie jak czarna materia uderzy w tarczę z ziemi czy z kamienia? Powiem szczerze, że nie wiem, ale skoro określamy rany jakie zada uderzeniem (a przypuszczam, że przywalenie czarną materią w człowieka znacznie w praktyce przekracza ramy zaklęć na forum) to powinniśmy również określić jak dana materia zachowa się w kontakcie z innymi materiałami. Pierwotnie wspomniana kulka mogła wchłonąć 50kg i zadać 3 x zaklęcia rangi B. Tutaj też chciałbym, aby wchłaniała taki materiał i chciałbym sprecyzować ile tego materiału może wchłonąć na podstawie możliwości zaklęć przeciwnika. Dlatego preferowałbym jednak zostawić wzmiankę, że zaklęcie przebija określone twory lub się na nich rozbija zależnie od rangi wchłaniając ich materię oraz zadając obrażenia adekwatnie do rangi zaklęcia zmodyfikowane przez ilość i siłę przeszkód. Może ta argumentacja Cię przekona, gdyż wydaje mi się, że fakt, że zaklęcie rangi B blokuje zaklęcie rangi B itd jest jednak jedną ze świętych zasad. Może nie zapisaną, ale na pewno uczciwą ze strony rozgrywki. Nie jest to coś zbyt silnego, a po prostu uczciwego moim zdaniem.
Spoiler:
Ranga C:
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów.
Ranga B Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Zaklęcie utrzymuje się dodatkowo 1 post po opuszczeniu strefy oddziaływania. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu apatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych. Zaklęcie użyte na magach i graczach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięciu działającej grawitacji. W przypadku usunięciu grawitacji działającej na użytkowniku magii pozwala mu latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 6m/s. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Zaklęcie użyte na kimś innym wyłącza mu ciężkość, ale pozwala na odpychanie się czy wykonywanie innych akcji. Zaklęcie użyte na przedmiocie do 80kg może pozbawić go grawitacji, a tym samym ciężkości (nie masy oczywiście). Działa 2 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowaga, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C. Jeśli cel natywnie nie posiada jakiegoś zmysłu i przez to inny zmysł rozwinął się u niego nadzwyczajnie oraz ma związek z jego magią, wpływ zaklęcia na ten zmysł może zostać nieco osłabiony przez MG".
Ranga A
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcia wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś powszechnie nazywanego czarną dziurą lub mroczną materią. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B. Wchłania materiał przez który przechodzi uszkadzając go, ale jednocześnie osłabiając kulę czarnej materii, adekwatnie do różnicy w rangach i sile. Powstrzymanie kuli tworem rangi B powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. W przypadku tworów niemagicznych decyzja pozostawiona jest dla MG, ale redukcja będzie dość niska. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Reiko
Liczba postów : 481
Dołączył/a : 13/12/2014
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Nie Sty 03 2016, 20:57
Dotarło do mnie że czegoś nie wiem - obszar działania Apathy Zone ma przemieszczać się razem z Gasparem?
Loss of sense - "równowagę" zamiast "równowaga", niepotrzebny cudzysłów został na końcu.
W pierwszej wersji dziury chciałem dać (uważam że przesadziłem z tym) 50kg bo wsysanie miało chwilę trwać, a tutaj masz bardzo szybkie pociski przechodzące jak przez masło aż do zatrzymania i do tego aż trzy.
Niech więc twoje piłki tenisowe będą zdolne do wchłonięcia 2kg nieorganicznych, niemagicznych materiałów (przedmioty magiczne tudzież wzmacniane jakimiś zaklęciami rozpatrywane są indywidualnie) LUB zadania obrażeń orientacyjnie rangi B żywym organizmom, LUB zniszczenia tworu energetycznego B. Do zwykłych materiałów zalicza się też lód, ziemię, metale itp. stworzone za pomocą zaklęć, ale nie posiadające szczególnych właściwości. Te dwa kilogramy oznaczają przedziurawienie 20cm warstwy zwykłego granitu, niech to da jakieś wyobrażenie MG oceniającemu skutki. Oczywiście po przejściu takiej przeszkody zdolność kuli do powodowania zniszczeń będzie już na wyczerpaniu więc jeśli trafi wówczas przeciwnika to ledwie go uszczypnie. Podobnie z tworami. Łączna ilość obrażeń zawsze jest ta sama, tylko dla rozeznania opisana na różne sposoby. To nie tak że najpierw sobie wchłonie 1,99kg, po drodze zniszczy twór B- a na końcu wypali dziurę w człowieku...
Gaspar
Liczba postów : 168
Dołączył/a : 10/12/2015
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Nie Sty 03 2016, 21:23
Apathy zone - według mnie powinno się przemieszczać, ale dla mnie to obojętne.
Loss of sense - poprawione drobne błędy.
Black Hole shot - zdaję sobie sprawę z tego, że po przejściu przez określone twory siła i zadane obrażenia na końcu będą znacznie niższe niż na początku, w sumie zaznaczyłem i opisywałem nawet o ile procent. Jednak 20cm to mało przy porównaniu z Takarą, która na randze B ma shielda grubego na 3 metry. Po otoczeniu się takim shieldem nie dam rady zniszczyć go zaklęciem tej samej rangi w tej postaci nawet po użyciu 5 zaklęć ofensywnych rangi A. Moim zdaniem ograniczenie wynikające z natury substancji, chociaż wydaje się być uzasadnione fizycznie, to w praktyce forumowej jest średnio skuteczne, gdyż ofensywni casterzy, nie mający niszczenia tworów magicznych nie mogą Takarze nic zrobić póki jest w shieldzie. Taki mag ognia co zrobi? Użyje spella na S+ i dalej nie przebije się przez twór na B. A jak Tasia zacznie z wewnątrz tworzyć konstrukty i atakować to koniec dla maga rangi S+ nawet. Jak mamy w przykładzie zaklęcia Tory tutaj: https://ftpm.forumpolish.com/t2290-ksiega-zaklec-tory#39527 zaklęcie na randze A zadaje obrażenia rangi A, ale przechodzi przez ziemię jak przez masło. To jest laser czyli struktura myślę, że podobnie oceniana jak czarna dziura. Ja oczywiście nie chcę przechodzenia przez każdą materię, broń boże, chodzi mi tylko o twory jak ziemia czy cegły rangi nie wyższej od zaklęcia, a w przypadku niższych rang odpowiednio zredukowane. Wybacz, że tak uparcie o to walczę, ale po prostu chciałbym, aby moje zaklęcie miało uczciwe szanse w starcie z magami walczącymi za pomocą ziemnych czy innych tworów.
Spoiler:
Ranga C:
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów.
Ranga B Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Strefa porusza się razem z użytkownikiem magii. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Zaklęcie utrzymuje się dodatkowo 1 post po opuszczeniu strefy oddziaływania. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu apatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych. Zaklęcie użyte na magach i graczach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięciu działającej grawitacji. W przypadku usunięciu grawitacji działającej na użytkowniku magii pozwala mu latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 6m/s. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Zaklęcie użyte na kimś innym wyłącza mu ciężkość, ale pozwala na odpychanie się czy wykonywanie innych akcji. Zaklęcie użyte na przedmiocie do 80kg może pozbawić go grawitacji, a tym samym ciężkości (nie masy oczywiście). Działa 2 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowagę, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C. Jeśli cel natywnie nie posiada jakiegoś zmysłu i przez to inny zmysł rozwinął się u niego nadzwyczajnie oraz ma związek z jego magią, wpływ zaklęcia na ten zmysł może zostać nieco osłabiony przez MG.
Ranga A
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcia wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś powszechnie nazywanego czarną dziurą lub mroczną materią. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B. Wchłania materiał przez który przechodzi uszkadzając go, ale jednocześnie osłabiając kulę czarnej materii, adekwatnie do różnicy w rangach i sile. Powstrzymanie kuli tworem rangi B powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. W przypadku tworów niemagicznych decyzja pozostawiona jest dla MG, ale redukcja będzie dość niska. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Reiko
Liczba postów : 481
Dołączył/a : 13/12/2014
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Nie Sty 03 2016, 22:32
Czy to moja wina, że niektórzy są OP? W każdym razie Taśka nie tworzy kopuły o ścianach grubości 3m, to tam u niej różnie bywa zależnie co zrobi. W każdym razie tym spellem nawet jeśli przebijesz czyjąś osłonę to dziura będzie tylko o średnicy nieco większej niż piłki tenisowej, gdyż nie powoduje on wybuchów tylko pożera materię. W porównaniu z dopiskiem lasera, który "przechodzi jak przez masło" rzeczywiście wypadasz słabo jak na maga anihilacji, więc skoro tam to przeszło... Muszę zwrócić honor. Pojedyncza dziura jest w stanie wygryźć półtorametrowy przelot w żelaznym bloku. W stali praktycznie tak samo, bo ma podobną gęstość. Im lżejszy materiał tym więcej kula go wchłonie, bo liczy się ilość materii czyli masa de facto. Odnośnie tworów energetycznych i magicznych przedmiotów zostawiamy szacowanie według rang i indywidualnych właściwości. Oczywiście obrażenia dla organizmów nadal max B.
Co do Apathy Zone... praktycznie nie będzie się dało z tobą walczyć z bliska... Jeśli ma się przemieszczać razem z Gasparem, to wyjście jakiejś osoby z zasięgu całkiem zresetuje jej efekty. Tzn jeśli ponownie w nią wejdzie to znowu z początku będzie słabo na niego działać. Gdyby miała zostać w miejscu to efekty poza strefą opadałyby w podobnym tempie co wzrastają wewnątrz niej. (chyba że już jest stan apatii, on się utrzymuje post)
Gaspar
Liczba postów : 168
Dołączył/a : 10/12/2015
Temat: Re: Księga zaklęć Gaspara Nie Sty 03 2016, 23:07
Dla mnie w porządku co do Black Hole Shot : 3 Jednak udało się zdobyć porozumienie.
Co do Apathy Zone - dla mnie obie wersje jak pisałem są w porządku. Szczerze to uważam tą drugą wersję za silniejszą, ale skoro sam to proponujesz to nie będę oponował. Pozostaje dla mnie jeszcze kwestia ustalenia takiego zachowania jak dobrowolne opuszczenie strefy działania zaklęcia. Wiadomo, że wyciągnąć kogoś można zawsze, ale do jakiego momentu jesteśmy na tyle nie wyprani z uczuć, że możemy opuścić strefę zgodnie z naszą wolą. Bo wiadomo, że w pewnym momencie nie będzie nam się chciało tego zrobić. Według mnie pierwszy post, gdzie można jeszcze atakować jak najbardziej jest odpowiedni na to. Drugi post, gdy przeciwnik jest zdolny już tylko do obrony, nie zdolny do ataku jest momentem, gdzie będzie myślał tylko o własnym życiu, a gdzieś będzie już miał czy znajduje się wewnątrz zaklęcia czy nie, którego nawet nie zna zasięgu. Trzeci etap oczywisty. Dla magów i graczy generalnie uciec można w 1 i 2 poście, a w późniejszych generalnie nie można, ale wiadomo motywacja też jest brana pod uwagę. Wydaje się to być wystarczającym czasem na reakcję przed rzuconym zaklęciem.
Spoiler:
Ranga C:
Self-deleting - Zaklęcie polega na usunięciu samego siebie na czas 1 posta. Stajemy się dla innych niewidzialni, nie jesteśmy zauważeni, chociaż oczywiście nadal istniejemy. Wykonywanie akcji ofensywnych i defensywnych nie przerywa zaklęcia. Można zostać usłyszanym oraz wyczutym za pomocą innych zmysłów.
Ranga B Apathy Zone - Usuwa wszelkie emocje przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów od Gaspara. Strefa pozostaje w miejscu rzucenia zaklęcia. Emocje mogą dotyczyć gniewu, miłości, zazdrości oraz potrzeby unikania ataków, poruszania się, jedzenia. Zaklęcie działa tylko na zwykłych niemagicznych ludzi oraz zwierzęta w 100%. Zaklęcie działa stopniowo. W pierwszym poście przeciwnikom odechciewa się walczyć, ale nadal wykonują niezbyt skomplikowane ataki. W drugim poście przestaje chcieć im się atakować, potrafią jedynie bronić się w niechlujny sposób przed przeciwnikami. W trzecim poście nie chce się im praktycznie nic, nawet poruszać, są całkowicie wyłączeni. Zaklęcie utrzymuje się dodatkowo 1 post po opuszczeniu strefy oddziaływania. Zadanie ran przeciwnikowi w stanie całkowitej apatii (stan osiągany przez istoty niemagiczne w trzecim poście) wybudza go ze stanu apatii, a zabicie kogokolwiek w tym stanie trwale wybudza wszystkich pozostałych. Zaklęcie użyte na magach i graczach działa o 1 post wolniej i nigdy nie osiągną ostatniego etapu. Natychmiast po rzuceniu zaklęcia zaczną tylko odczuwać, że coś im ucieka, ale nie wpłynie znacząco na sposób walki. Po prostu czują, że wszystko stopniowo im obojętnieje. Oczywiście im więcej emocji tym trudniej na kogoś wpłynąć tym zaklęciem. Dlatego siła zaklęcia na magach zależy również od motywacji, którą w danej chwili mają i zależy od oceny MG. Po wyjściu ze strefy oddziaływania apatia stopniowo mija tak samo jak przyrastała wewnątrz zaklęcia, ale ponowne wejście znowu zaczyna ją powiększać w tym samym tempie. Wyjątkiem jest całkowita apatia, podczas której wyjście ze strefy utrzymuje się jeszcze jeden post. Stanem w którym można wyjść ze strefy zgodnie z własną wolą dla niemagicznych osób oraz zwierząt to tylko pierwszy post działania. W drugim poście jest się już na tyle wysączonym z emocji, że po prostu nie chce się tego im robić i pozbawieni są takiej możliwości. Dla magów NPC i graczy zazwyczaj niemożliwość opuszczenia zaklęcia jest dopiero w trzecim poście, ale silne emocje mogą to zniwelować i pozwolić na ucieczkę.
Levitation - Pozwala użytkownikowi na usunięciu działającej grawitacji. W przypadku usunięciu grawitacji działającej na użytkowniku magii pozwala mu latać jak w znanej serii dragonball. Prędkość poruszania się wynosi około 6m/s. Można poruszać się dowolnie w trzech wymiarach. Zaklęcie użyte na kimś innym wyłącza mu ciężkość, ale pozwala na odpychanie się czy wykonywanie innych akcji. Zaklęcie użyte na przedmiocie do 80kg może pozbawić go grawitacji, a tym samym ciężkości (nie masy oczywiście). Działa 2 posty.
Loss of sense - Usuwa jeden ze zmysłów wybrany przez Gaspara na czas 3 postów. Może on dotyczyć np. wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz zmysłów niedostępnych dla ludzi jak echolokacja, rozpoznawania kierunków i siły prądów morskich, elektrorecepcja, magnetorecepcja, itp. Aby zaklęcie zadziałało należy wybrać określony zmysł i następnie go użyć. Odbierze więc przeciwnikowi wzrok, gdy spojrzy na nas, słuch, gdy nas usłyszy, dotyk, gdy go dotkniemy lub zranimy bronią białą, smak, gdy coś zje, równowagę, gdy zostanie przez nas dotknięty lub zraniony bronią białą. Zasięg działania zaklęcia to 10 metrów oraz Gaspar musi znać dokładne położenie przeciwnika. Zmysł usuwany jest stopniowo przez pierwsze 3-4 sekund. Następnie zmysł zostaje usunięty na czas do końca 2 posta. W trzecim poście jest stopniowo przywracany. Nie można spowodować utraty więcej niż jednego zmysłu przez jeden cel. Odebranie zmysłu równowagi trwa o 1 post krócej. Nie działa też na zmysły, które są tworem magii o randze wyższej od C. Jeśli cel natywnie nie posiada jakiegoś zmysłu i przez to inny zmysł rozwinął się u niego nadzwyczajnie oraz ma związek z jego magią, wpływ zaklęcia na ten zmysł może zostać nieco osłabiony przez MG.
Ranga A
Black Hole Shot - Pozwala użytkownikowi na usunięcia wszystkich cząsteczek w wybranym przez użytkownika miejscu w promieniu 1 metra o wielkości piłki do gry w tenisa. Miejsce, w którym powstaje pustka nie może znajdować się żaden obiekt i samego jego pojawienie się nie może zadać żadnych obrażeń. Po usunięciu wszystkich cząsteczek powstaje coś powszechnie nazywanego czarną dziurą lub mroczną materią. Zaklęcie wystrzeliwuje w wybranym kierunku z prędkością około 20m/s. Zasięg wynosi 30 metrów. Każdy pocisk zadaje obrażenia szarpane rangi B. Kula przebija się przez 1.5 metra żelaznego bloku wchłaniając go po drodze do swojego wnętrza. Im przedmiot ma mniejszą gęstość tym więcej jest wstanie wchłonąć go po drodze i tym samym zwiększyć głębokość penetracji, gdyż liczy się maksymalna masa, którą może wchłonąć. Powstrzymanie kuli tworem rangi B niemogącym być sklasyfikowanym przez gęstość powoduje zniszczenie obu tworów, tworem rangi C zmniejsza siłę o 1/3, rangi D o 1/9. Zaklęcie pozwala na wystrzelenie maksymalnie trzech takich kul, ale tylko w poście, w którym zostało rzucone.
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
Layout autorstwa Frederici. Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.