I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
FAIRY TAIL PATH MAGICIAN
Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME]
Temat: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Wto Lip 01 2014, 13:15
Witajcie. Z tej strony z kolejną inicjatywą wasz znany i lubiany Never Winter... dobra, kogo ja oszukuję. Zauważyłem pewną rzecz: dużo MG uwielbia opisywać ze szczegółami, co się graczowi stało. Zmiażdżone kości, przebite płuca, rozdarte aorty... Znajomość medycyny wśród MG jest niczego sobie, podobnie jak anatomii. Z drugiej jednak strony, skąd gracz (oraz postać) wiedzą to wszystko? Robicie instant ekspertów medycznych z osób, które o tym nie ma pojęcia. Nie lepiej, zamiast stosować opisów w stylu "złamana kość w 5 miejscach, zraniony żołądek, uszkodzone bębenki w uszach" zastosować "dostałeś w rękę, którą nie możesz ruszać i jest przestawiona pod dziwnym kątem, boli cię brzuch, nie słyszysz"? Moim skromnym zdaniem dodałoby to pewnego smaczku - nikt do końca nie byłby pewien, co mu się stało. Plus, nareszcie umiejka "kontrola" na 1 lvl byłaby przydatna - bo póki co nie jest.
Z tej strony. Never Winter
Colette
Liczba postów : 1788
Dołączył/a : 13/08/2012
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Wto Lip 01 2014, 13:20
Jak dla mnie to sprawa indywidualnych mg jak opisuje stan gracza. Chce pisać jak Ty zaproponowałeś to może tak robić. Jednak jak mg chce pisać po swojemu to ma do tego prawo bo to jego misja itp. i lepiej im nie narzucać, że 'muszą' pisać tak, a nie inaczej.
Jo
Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Wto Lip 01 2014, 13:42
Stan postaci jest głównie dla GRACZA nie dla POSTACI. Postać swój stan ma opisany w poście. W poście zaś rzadko kiedy opisane są tak dokładnie rany. Na dodatek stan postaci pomaga też połapać się MG w tym, w jakim dokładnie stanie była postać. Przy x misjach i y graczach mających z ran, można pominąć to i owo przy ogólnikowym wypisie. Stan postaci to ułatwia - bo tam jest wszystko.
Laura
Liczba postów : 691
Dołączył/a : 11/04/2013
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Wto Lip 01 2014, 18:17
^like Don. Dodam tylko, że równie dobrze można nie pisac ilości MM, bo skąd to postać wie hmm I:
Raindancer
Liczba postów : 59
Dołączył/a : 28/03/2014
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Wto Lip 01 2014, 20:00
Myślę, że mimo wszystko że pomysł ma racje bytu. Podobnie jak umka arcymag rozpoznaje zaklęcia (które teoretycznie też mogłyby być pisane dla gracza, a nie postaci), tak lvl kontroli/medyka opisywałby bardziej szczegółowo rany. Bo laikowi starczy, że ma lekką/średnią/poważną/śmiertelną ranę na brzuchu. Takie info naprawdę wystarczy, by określić, co dolega postaci, czego się można spodziewać i jak zaplanować akcje. Jak dla mnie, to nawet takie info byłoby lepsze, niż dokładny opis, ale ja to ja, laik medyczny właśnie.
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Wto Lip 01 2014, 23:11
Jak Deszczowy powiedział - dorzucę jeszcze do tego, że dodaje to pewną niepewność, że się dostało, ale nie wiadomo jak - czy to śmiertelna rana, czy może tylko zadraśnięcie. Budowałoby to suspens. Obecnie z góry wiadomo, jak się dostało, ile można walczyć, więc nie ma potrzeby wydawania ani trochę expa na umiejkę kontroli, która robi to, co MGkowie podają na tacy. W końcu tutaj pdeki są na wagę złota. Aczkolwiek mnie najbardziej śmieszy wasze "ekspertowanie" medyczne, jak z Daxem i jego kośćmi, gdzie dzieci nagle stawały się wielkimi lekarzami a la doktor House. Litości... Apel pozostaje - a przynajmniej o zamianę tych umiejek, które obecnie są bezużyteczne, na COŚ PRZYDATNEGO. Doner, kiedyś wypowiadałem się w kwestii metagamingu - postać to wciąż alter ego gracza, które dysponuje jego wiedzą. Tylko w idealnym świecie postępujemy uczciwie i nie korzystamy z tej wiedzy - ale jako że jesteśmy ludźmi (a, co gorsza, Polakami), to nie przegapimy okazji do cheatowania, jak cheaty są podane na srebrnej tacy.
Jo
Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Wto Lip 01 2014, 23:18
Ale jeśli MG zauważa ów Cheat to masz przehebane, chyba że jego serce szczero złote i litościwe jest.
Swoją drogą umiejka Kontroli jest jedną z najbardziej OP jakie aktualnie są na forum~ Starczy zauważyć i umieć wykorzystać jej potencjał~
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Wto Lip 01 2014, 23:28
Tego tak łatwo nie można zauważyć. Jak na sesjach RPG, jak kogoś oskarżysz, że przeczytał całą Księgę Potworów, Podręcznik MG czy coś w ten deseń, aby mógł to wykorzystać przeciwko tobie? Co innego cheatowanie, kiedy zdobywasz info w nieuczciwy sposób, a co innego, jak ci podają na tacy. Możesz wyrzucać z siebie peany o tym jak to użytkownicy forum są uczciwi - a jeśli mają z kimś walczyć, to na pewno 3 razy przeczytali o magii, a bardziej cierpliwi wyszukali, jak postać postępuje w walce - i będą próbowali wykorzystać to dla własnej przewagi. Taka jest rzeczywistość. Udowodnisz im cokolwiek? Of course not - ta wiedza jest do wiadomości publicznej. Tak samo z ranami. Jak mówiłem, tutaj MG udają ekspertów od medycyny. Gorzej jeśli się pojawi ktoś z tym bardziej obeznany - wtedy wygrałby każdą utarczkę dot. ran. Wciąż nie widzę potencjału w tej "kontroli". Znów tym swoim ulubionym "starczy pomyśleć, zauważyć". Dużo teorii, żadnych przykładów - mówiąc inaczej unikanie odpowiedzi. Konkrety, daj mi przykład, w którym ta umiejętność na 1 lvl się przyda. Ja zaś mogę ci udowodnić, jak bardzo się mylisz i jak umiejka kontroli jest jedną z najbardziej nieprzydatnych na forum.
Ida
Liczba postów : 51
Dołączył/a : 07/05/2014
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Sro Lip 02 2014, 00:06
Ewentualnie poprawić umiejkę-> Tak. Zmieniać system opisywania stanu postaci-> Nie. >Aczkolwiek mnie najbardziej śmieszy wasze "ekspertowanie" medyczne, jak z Daxem i jego kośćmi, Ot taki świetny przykład mi dałeś, gdzie stan był opisany bardzo pobieżnie przez co gracz miał mindfk i nie wiedział, czemu ma mieć amputowaną złamaną rękę. Sprawa już nieważna, ale fajny przykład, bo ja uważam, że im lepiej coś jest opisane tym mniej będzie z tym problemów, bo ktoś może się czepić. Poza tym nie oszukujmy się, nawet taka noga z biologii jak ja, wie mniej więcej jak są umiejscowione kości czy narządy, a co dopiero np. taka Takara, co co chwila ma namiętną randkę z Lavem. Dodatkowo mamy jeszcze umiejętność medyka, która skupia się na ogóle zadawanych ran, więc taka osoba widząc kolegę z wystającą z brzucha strzałą tez nie mogłaby zostać poinformowana o dokładniejszych ranach. Osobiście przeglądając bodajże egzamin na maga spodobał mi się opis Dona (w ogóle jego opisy postaci mi się podobają, ale co tam), gdzie Alv nie znała do końca swojego stanu, bo miała nogę zakrywą, a za to Takara doskonale wiedziała, że nie ma oka. I inna rzecz, że na MG nie przyjmuje się żadnych randomów, a raczej ludzi ogarniętych, którzy wiedzą, co opisać, a co nie.
Alezja
Liczba postów : 1210
Dołączył/a : 12/08/2012
Skąd : świat Pomiędzy
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Sro Lip 02 2014, 00:10
Zaryzykuję przykład...
"Kontrola - Umiejętność pozwalająca zachować pełną kontrolę nad własnym ciałem jak i znajomość jego możliwości. Lvl 1 - Znasz swoje ciało, jesteś więc w stanie określić jak bardzo jesteś ranny i jak długo jeszcze powalczysz"
Egzamin na maga S dla gildii Fairy Tail: - Alezja: brak wyżej podanej umiejki... Zaczęła robić akrobacje bez odpowiednich umiejek i w końcu padło:
Cytat :
Stan postaci: Alezja: Prawa łydka po zewnętrznej stronie rozcięta, krwawi. Wielkość rany nieznana ze względu na strój.
Ranna postać lata po misji w niewiedzy o losie swojej nogi. Z umiejką nie musiałaby patrzeć, co nie gra (a przynajmniej tak wnioskuję z opisu umiejki)... Po jakimś czasie:
Cytat :
Stan postaci: Alezja: Prawa łydka po zewnętrznej stronie rozcięta, krwawi, zaczęło mocno dokuczać. Wielkość rany nieznana ze względu na strój.
OK, wiem, że boli bardziej. I tyle. Dalej nie wiem co jest i ile mi postać w tym stanie pociągnie. Domyślałam się tylko, że nie złamanie, bo to raczej boli mocno, od razu i raczej ciężko cokolwiek zrobić... Później, dołączyła druga rana, tym razem od przeciwnika:
Cytat :
Stan postaci: Alezja: Prawa łydka po zewnętrznej stronie rozcięta, krwawi, zaczęło mocno dokuczać. Wielkość rany nieznana ze względu na strój. Lekka zadyszka. Prawa łydka ma ranę od wewnętrznej strony, głęboką na jakieś 1.5cm, długą na 3cm. Boli i krwawi(nie uleczysz magicznie). Nogi się pod tobą uginają.
Jedna noga - ten sam zestaw niewiele mówiących informacji (poza tymi, że krwawi i boli). Druga noga - mam info o długości i głębokości, czyli tyle, ile postać sama by zauważyła po spojrzeniu. Nie wiem, co zostało uszkodzone i jak dotkliwie. No i mam info, że słabnę. Ale nie mam informacji co dokładnie zostało chlaśnięte, ani ile pociągnę... Może to strasznie naiwne z mojej strony, ale zakładam, że z Kontrolą 1 informacje miałabym dokładniejsze...
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Sro Lip 02 2014, 11:31
Przykład z Daxem dałem, aby pokazać, co się dzieje, kiedy MG bawią się w medycynę. I nie mówię, że takie opisy lekarskie, że się tak wyrażę, są domeną wszystkich MG - tylko zwróciłem uwagę, że u niektórych problem występuje - co wiąże się z tym, że poziom kontroli 1 jest trochę bezużyteczny. Dzięki Alv za przykład - o to mi chodziło. A wracając do kontroli, tak sobie myślę - chodzi o jej 3 lvl. W teorii zapewnia niewrażliwość na paraliż, usypianie na randze D... ale jakoś nie wierzę, że zaklęcie coś takiego powodujące przejdzie przez Naczelne Siły Nerfiące złożone z Donera i spółki ;x
Raindancer
Liczba postów : 59
Dołączył/a : 28/03/2014
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Sro Lip 02 2014, 16:31
Cytat :
. Możesz wyrzucać z siebie peany o tym jak to użytkownicy forum są uczciwi - a jeśli mają z kimś walczyć, to na pewno 3 razy przeczytali o magii, a bardziej cierpliwi wyszukali, jak postać postępuje w walce - i będą próbowali wykorzystać to dla własnej przewagi. Taka jest rzeczywistość.
Śmiem rzucić pomysł, mimo iż nabrałem przekonania, że na tym forum nie lubi się sugestii co do lepszego jego funkcjonowania.
Jest sekretne forum dla gm, prawda? Więc tam powinno się przekopiować KP, albo wprowadzić tutaj do działu, do jakiego nie można wejść lub nie można w ogóle zobaczyć bez odpowiednich uprawnień. Tak mieliśmy na pewnym forum z podobno-koślawego-bleath, gdzie nikt nie wiedział, jakie ktoś ma wyzwolenie miecza (czyli moc specjalną) - chyba że widział danego gracza w walce (choć i tak to nie dawało 100% pewności, ja lubiałem innym ściemniać, że moja magia polega na czymś zupełnie innym, niż w rzeczywistości). I to jest, wiem, rewolucyjne, ale też niesamowicie podnoszące grywalność.
Kod:
Swoją drogą umiejka Kontroli jest jedną z najbardziej OP jakie aktualnie są na forum
Don, wszystko zależy od tego, jaką masz magię/postać. To, że ty umiesz zrobić taką postać/wymyśleć takie sytuacje, nie znaczy, że każdy tak zrobi. Mamy różne umysły i pomysły. Przykładowo, u mnie na WK, 1wszy lvl przedłużacza podnosi siłę postaci, myślę, że o 100% minimum. Z umką postać jest 2 razy lepsza/skuteczniejsza niż bez umki. Wiem też, że wielu graczy nie wydałoby na tą umkę złamanego grosza, bo uważają, że nic im by nie dała i prawdopodobnie mają rację - w ich indywidualnym przypadku.
Cytat :
Ot taki świetny przykład mi dałeś, gdzie stan był opisany bardzo pobieżnie przez co gracz miał mindfk i nie wiedział, czemu ma mieć amputowaną złamaną rękę. Sprawa już nieważna, ale fajny przykład, bo ja uważam, że im lepiej coś jest opisane tym mniej będzie z tym problemów, bo ktoś może się czepić. Poza tym nie oszukujmy się, nawet taka noga z biologii jak ja, wie mniej więcej jak są umiejscowione kości czy narządy, a co dopiero np. taka Takara, co co chwila ma namiętną randkę z Lavem. Dodatkowo mamy jeszcze umiejętność medyka, która skupia się na ogóle zadawanych ran, więc taka osoba widząc kolegę z wystającą z brzucha strzałą tez nie mogłaby zostać poinformowana o dokładniejszych ranach.
Niezupełnie. Czasami mniej dokładnie jest lepiej. Atakuje cię mag wody, typu Deszczowy. Używa odwadniającego spela, a ty dostajesz info, że straciłaś 20% wody. I co? Musisz wygoglować, co Ci dolega, bo prawdopodobnie nie studiowałaś nigdy wpływu odwodnienia na organizm. Podobnie ja, dostając info, że ręka ma wewnętrzne złamanie w 3 miejscach, nie wiem, czy to rana typu B, A czy S. Muszę wygoglować. A tutaj jest targowanie się o trzy słowa, jakby nie można było temu graczowi ułatwić roboty i dopisać "rana typu D/C/B/A/S" lub "rana lekka/średnia/ciężka/śmiertelna". Więc można ponowić moje ulubione pytanie, skoro co niektórzy tak bardzo walczą o to, by nie dodać do swoich wypowiedzie tylko 3 słów, które coniektórym graczom dużo uprościło by rozgrywkę... to tylko 3 słowa... i taka walka by ich nie dopisać... wiec, forum jest dla graczy, czy dla przyjemności/satysfakcji/widzi-mi-się adminów?
Cytat :
Prawa łydka ma ranę od wewnętrznej strony, głęboką na jakieś 1.5cm, długą na 3cm. Boli i krwawi(nie uleczysz magicznie). Nogi się pod tobą uginają.
Też nie mam zielonego pojęcia, czy to rana lekka/średnia/ciężka/śmiertela. Pewnie jeszcze do tego poleci mi po expie, bo GM uzna, że napisałem nieinteligentną akcje ;)
Cytat :
A wracając do kontroli, tak sobie myślę - chodzi o jej 3 lvl. W teorii zapewnia niewrażliwość na paraliż, usypianie na randze D... ale jakoś nie wierzę, że zaklęcie coś takiego powodujące przejdzie przez Naczelne Siły Nerfiące złożone z Donera i spółki ;x
Przecież zaklęcie D to tylko "lekkie ułatwienie". Paraliż całej kończyny, to myślę, że minimum od B, ale bardziej od A, na D to się można spodziewać hmmm... uczucia zdrętwienia ręki, bądź irytującego uczucia lekkiego bólu podczas poruszania ręką, ale nie paraliżu.
Ja mam na D zatrzymanie czasu na 1,5 sekundy. To jest paraliż. Kontrola 3 daje niewrażliwość na to. Tyle, że w 1,5 sek, to ja maksymalnie uniknę 1 ataku. Wydać 60 exp (zaklęcia A+B) na to, by mieć pewność, że trafi się mieczem maga z magią taką jak ja, których i tak jest mało na świecie? Nie opłaca się, moim zdaniem.
INICJATYWA TIME BY NEVER WINTER DESZCZ:
Mały PS jeszcze. Bo tu dużo osób się wypowiada o klimacie itp. Don np jest od tego specjalistą, i ma prawo, bo również otrzymuje najwięcej nagród za najbardziej stylowego MG. Ma więc wiedzę i do tego, dzieli się nią na forum z innymi, mimo urlopu, co się powinno podwójnie pochwalić.
Tylko że myślę, że w kwestii umek, panowie od klimatu tracą swoją siłę przetargową. To nie jest działka, gdzie osoby z nastawieniem na fun, atmosfere, świetne opisy itp, powinny się wypowiadać. To moje subiektywne zdanie.
Od oceny umek czy też pomysłów z modyfikacjami, powinni się zajmować ludzie o umysłach skoncentrowanych na mechanice, mówiąc potocznie, nastawionych na expa. Tacy jak ja i Never np. Bo nam zależy, bo my dużo o tym myślimy, badamy, kombinujemy i możemy się o tym sensownie wypowiedzieć. Bo patrzymy na forum i postacie strikte pod kontem mechaniki. Myślę, że w nagrodzie tosta na największego majstra w mechanice forum, wygrałby właśnie jeden z nas 2.
Ostatnio czytałem wpis bodajże Nori (głową nie ręczę, ale to prawdopodobnie ona), która napisała, że niektórzy na PBF wchodzą, żeby tylko popisać i nie liczy się dla nich żaden wynik i żadna siła. Trochę mnie to rozwaliło, przemyślałem temat i stwierdziłem, że tak, rzeczywiście są tacy. Nazwijmy ich ludźmi realizującymi się poprzez pisanie. Ale są też inni ludzie. Nazwijmy ich, realizującymi się poprzez poczucie mocy. Powiedzmy, że ktoś pół życia przewala jako robol najniższego szczebla i z tego powodu, lubi wejść sobie do wirtualnego świata, w którym wreszcie może być kimś, wreszcie może awansować, wzbudzać zazdrość i takie tam. Osoba ta realizuje się poprzez potencjał postaci i w ten sposób ocenia forum.
Skoro już bawimy się w mądre opisy, jest tu - w nastawieniu na exp - także proces terapeutyczny. Ktoś zdobywa pewność siebie i wiarę w osiąganie celów na virtualu i po pewnym czasie zaczyna sobie stawiać coraz ambitniejsze cele na realu. Bo wreszcie ta osoba zauważyła, że swoimi decyzjami ma wpływ na swoją przyszłość, na to jak jest postrzegana przez innych, na to ile zarabia pieniędzy, na to ile potrafi zrobić.
Myślę, że skoro ja i Never reprezentujemy takich mechanicznych ludzi, warto wysłuchać nasz punkt widzenia i ulepszyć forum pod kontem atrakcyjności dla ludzi takich jak my. Bo ich jest zapewne więcej niż prawdziwych pasjonatów pisania dla pisania. A chyba administracji zależy, przynajmniej w teorii, na zrobieniu jak najatrakcyjniejszego dzieła, które przyciągnie jak najwięcej graczy.
Dlatego myślę, że warto by było w sprawach mechaniki bardziej posłuchać ludzi o nastawieniu bardziej na exp i wydajność postaci, zaś w sprawy dotyczące fabuły, zostawić specjalistom w tym temacie. My zaś - myślę, że Never i inni się zgodzą - pokornie pochylimy głowy nad sensownością spraw bardziej fabularnych czy opisowych. Ja np (ocenię siebie, by nie dawać poczucia krytyki), świadomy jestem, że nigdy nie zrobię tak pięknego i klimatycznego opisu, jak Nana czy Pheam (moje best typy na GM). Moje posty nigdy nie zabłysną piękną polszczyzną typu Col. Dlatego mam questa typowo pod mechanikę: możliwość zdobycia statusu bohatera; możliwość rozwiązania zadania na kilka, jeśli nie kilkanaście sposobów; "mapa" misji zmieniająca się pod wpływem działań pozytywnych lub negatywnych graczy... Nieskromnie uważam, że każdy, kto chce sobie porządnie pograć, zamiast tylko popisać, byłby u mnie zadowolony. Wiem też, że osoba która pisze bo lubi pisać, pewnie uznałaby mnie za kogoś cieńkiego - zdania niezgrabne, powtórzenia, niewizualne opisy itp. Wszyscy jesteśmy różni, to może warto posłuchać ludzi, którzy mają umysł bardziej skoncentrowany w danej kwestii, u nas jest to mechanika, realizowanie się poprzez postać i takie tam...
...podobnie jak ja mógłbym się uczyć np stworzenia pięknego opisu, czy wprowadzania klimatycznych dialogów u postaci - spraw właśnie bardziej pisarsko-przyjemnościowych, niż nastawionych na osiąganie jakiś wyników.
Frederica
Wytrwała Pierepałka
Liczba postów : 2947
Dołączył/a : 14/02/2014
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Sro Lip 02 2014, 17:03
To może jako naczelna kolekcjonerka ran wszelakich oraz honorowy dawca krwi bez kwitka też się wypowiem, bo dlaczego nie. Tylko po poście Deszczowego straciłam wątek. Wyparuj zuy człowieku .-.
Deszczowy napisał:
A tutaj jest targowanie się o trzy słowa, jakby nie można było temu graczowi ułatwić roboty i dopisać "rana typu D/C/B/A/S" lub "rana lekka/średnia/ciężka/śmiertelna"
Szczerze? Jakby zobaczyła w poście, że Takara np dostała ranę B, to bym miała zagwozdkę. I to dużą. Bo niby wiem, że coś mi jest, ale nie wiem co. A nawet jeśli byłoby wcześniej, co Taśkę boli, to znowu byłaby zagwozdka, jak bardzo to przeszkadza. Bo takie "B" albo "rana średnia" to mało mówi. A jeszcze, jak każdy MG inaczej zacznie je klasyfikować... <33 Jakby nie mogło zostać 'Ręka złamana w trzech miejscach. Bardzo boli, nie ruszysz nią" nie mogło zostać. Bo, może was zaskoczę czy nie, ale takie opisy też funkcjonują. No i druga sprawa, nie róbmy aż takich cielaków z siebie/postaci z biologii bo zaraz się dowiem, że przeciętny mag ma inteligencję tępego berserka i nie orientuje się zbytnio, gdzie jest na przykład taka tarczyca. No ale ok, Asth i jego 800 kości niszczy system.
Deszczowy napisał:
. Czasami mniej dokładnie jest lepiej. Atakuje cię mag wody, typu Deszczowy. Używa odwadniającego spella, a ty dostajesz info, że straciłaś 20% wody
Nie żebym wątpiła w naszych mg, ale nie sądzę by chciało im się wyliczać zasobność człowieka w wodę w procentach w czasie walki. Co Asth udowodnił średnim opisem u Daxa.
Deszczowy napisał:
Jest sekretne forum dla gm, prawda? Więc tam powinno się przekopiować KP, albo wprowadzić tutaj do działu, do jakiego nie można wejść lub nie można w ogóle zobaczyć bez odpowiednich uprawnień. Tak mieliśmy na pewnym forum z podobno-koślawego-bleath, gdzie nikt nie wiedział, jakie ktoś ma wyzwolenie miecza (czyli moc specjalną) - chyba że widział danego gracza w walce (choć i tak to nie dawało 100% pewności, ja lubiałem innym ściemniać, że moja magia polega na czymś zupełnie innym, niż w rzeczywistości)
Ale to jest bardzo dobry pomysł! Tylko zapominasz o jednej rzeczy - to forum ma niemal 2 lata. Osoby, które aktywnie grają zapewne znają magię i zaklęcia innych na pamięć już pomijając fakt, że jest dużo mg którzy mieliby do tego dostęp. Może nawet za dużo?
Never x Deszcz napisał:
Cytat : A wracając do kontroli, tak sobie myślę - chodzi o jej 3 lvl. W teorii zapewnia niewrażliwość na paraliż, usypianie na randze D... ale jakoś nie wierzę, że zaklęcie coś takiego powodujące przejdzie przez Naczelne Siły Nerfiące złożone z Donera i spółki ;x Przecież zaklęcie D to tylko "lekkie ułatwienie". Paraliż całej kończyny, to myślę, że minimum od B, ale bardziej od A, na D to się można spodziewać hmmm... uczucia zdrętwienia ręki, bądź irytującego uczucia lekkiego bólu podczas poruszania ręką, ale nie paraliżu.
Ja mam na D zatrzymanie czasu na 1,5 sekundy. To jest paraliż. Kontrola 3 daje niewrażliwość na to. Ba, kontrola 3 daje niewrażliwość na prawie całą magie jaką mam na WK. Należę do wyjątkowych magów, gdzie ta umka ma rację bytu. Ale jaka jest szansa na spotkanie takiego maga? Pewnie super mała. Można wziąć umkę i nigdy jej nie użyć, podobnie jak jest np. z arcymagiem lvl 3. I to sprawia, że te umki są nieopłacalne.
Ok, spell moze u gracza nie przejść. Ba, może być mało postaci, które faktycznie byłyby kontrowane tą umiejką. Inne pytanie - czy tutaj jest czyste pvp? xD Nołp. Z reguł, jak się idzie na misję, to jest jakiś NPC. A ten NPC może mieć taką moc (bo nie koniecznie zaklęcie, a nie sądze, by umiejka działała TYLKO w przypadku zaklęć) która mogłaby być skontrowana. Ba, powiem więcej - jeżeli umiejka działa na magiczne paraliże i uśpienia, to na moje jest szansa na skontrowanie "ręcznego" wywołania takiego efektu. A w walce może się zdarzyć wszystko. No chyba, że Tasiowe myślenie jest kulawe. Ojciec, w razie czego mnie popraw >.<
Wiśnia napisał:
Osobiście przeglądając bodajże egzamin na maga spodobał mi się opis Dona (w ogóle jego opisy postaci mi się podobają, ale co tam), gdzie Alv nie znała do końca swojego stanu, bo miała nogę zakrywą, a za to Takara doskonale wiedziała, że nie ma oka.
Yup. Brak oka to była kwestia bardzo rzucająca się na starcie w oczy.
Czekam na więcej!
Ida
Liczba postów : 51
Dołączył/a : 07/05/2014
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Sro Lip 02 2014, 18:04
> Przykład z Daxem dałem, aby pokazać, co się dzieje, kiedy MG bawią się w medycynę. Problemy tam były dwa. Jeden, to że Asth średnio ogarnia takie zagadnienia, dwa, że opis był źle dopisany. Bo jest różnica między złamaną a zmiażdżoną ręką. Jedną możesz poruszyć, drugą już niezupełnie. Ale dobra. To już nieważne.
> co wiąże się z tym, że poziom kontroli 1 jest trochę bezużyteczny Kontrola daje ci wiedzę, ile jeszcze wytrzymasz, nie znajomość anatomii człowieka. Ot jakbyś miał przebiec maraton, kontrola ci powie, czy dasz radę. Medyk da ci za to wiedzę czemu nie dasz rady i co zrobić, by się poprawić. Na poziomie pierwszym nie daje za dużo, jak zresztą większość umiejek. Aczkolwiek na tym trzecim można by coś dodać, ale to do innego tematu zapraszam 0.0
Deszczowy tl;dr xD
> Jest sekretne forum dla gm, prawda? Więc tam powinno się przekopiować KP, albo wprowadzić tutaj do działu, do jakiego nie można wejść lub nie można w ogóle zobaczyć bez odpowiednich uprawnień. Tak mieliśmy na pewnym forum z podobno-koślawego-bleath, gdzie nikt nie wiedział, jakie ktoś ma wyzwolenie miecza (czyli moc specjalną) - chyba że widział danego gracza w walce (choć i tak to nie dawało 100% pewności, ja lubiałem innym ściemniać, że moja magia polega na czymś zupełnie innym, niż w rzeczywistości). I to jest, wiem, rewolucyjne, ale też niesamowicie podnoszące grywalność Grałam na takim forum, co było wszystko poukrywane. Było to po pierwsze upierdliwe dla MG, bo musieli mieć otworzone po kilka kart na jedną postać. Na dodatek, jak zauważyła TaśTasia nie dość, że tu co druga osoba jest MG, to jeszcze wszyscy znają siebie na wylot. Poza tym magia=/=wykoszone miecze, gdzie to jest wartość jednego spella. No i dochodzi jeszcze rzecz taka, że sam mag musi patrzeć na swoje zaklęcia, używając ich, a do takiego forum niekoniecznie będzie mieć dostęp.
> Don, wszystko zależy od tego, jaką masz magię/postać. To, że ty umiesz zrobić taką postać/wymyśleć takie sytuacje, nie znaczy, że każdy tak zrobi. Mamy różne umysły i pomysły. Przykładowo, u mnie na WK, 1wszy lvl przedłużacza podnosi siłę postaci, myślę, że o 100% minimum. Z umką postać jest 2 razy lepsza/skuteczniejsza niż bez umki. Wiem też, że wielu graczy nie wydałoby na tą umkę złamanego grosza, bo uważają, że nic im by nie dała i prawdopodobnie mają rację - w ich indywidualnym przypadku. No własnie. Dla Dona umiejka jest OP, dla kogoś nie. Jak się nie podoba- nie bierz. Ewentualnie daj pomysł na jej ulepszenie.
> Niezupełnie. Czasami mniej dokładnie jest lepiej. Atakuje cię mag wody, typu Deszczowy. Używa odwadniającego spela, a ty dostajesz info, że straciłaś 20% wody Podanie skutków to podstawa roboty MG, czyli musi on automatycznie ci wypisać ból głowy etc. Może to zrobić w środku postu, co jest niewygodne albo też napisać ładne podsumowanie na końcu, co jest całkiem miłe.
> "rana typu D/C/B/A/S" lub "rana lekka/średnia/ciężka/śmiertelna". Podłużna rana płytka powodująca dość silne krwawienie i mała rana, ale głęboka miałyby prawdopodobnie tą samą rangę, ale są zupełnie inne, dlatego takie wprowadzanie klasyfikacji jest trochę głupie I:
> Też nie mam zielonego pojęcia, czy to rana lekka/średnia/ciężka/śmiertela. Pewnie jeszcze do tego poleci mi po expie, bo GM uzna, że napisałem nieinteligentną akcje Masz opisane- boli, krwawi i sprawia, że nie możesz chodzić. Wywnioskuj sobie z tego, czy postać da radę walczyć, bo dużo też zależy od osoby. Dla takiej Takary to nic, ale np. Donowa Lulu byłaby już jedną nogą w grobie. > Mały PS jeszcze. Bo tu dużo osób się wypowiada o klimacie itp. Don np jest od tego specjalistą, i ma prawo, bo również otrzymuje najwięcej nagród za najbardziej stylowego MG. Ma więc wiedzę i do tego, dzieli się nią na forum z innymi, mimo urlopu, co się powinno podwójnie pochwalić. Tylko, że Don właśnie raczej jest czysto techniczny, a nie klimatyczny. Tworzył on tutaj system w większości i się nim zajmował (bo potem to był fun, ale to nieważne). Don słucha, patrzy i ocenia, bo mimo wszystko on tym się zajmuje dłużej i wie, dla kogo jest nastawione to forum. Czytaj: to forum nie jest czysto pod expa mimo tego, że jest na podstawie shunena. Oczywiście ftpm może zamienić się w kolejny gniot w stylu Naruto, gdzie samych tematów z technikami jest setka, ale to raczej odrzuci obecnych graczy, którzy przyszli tu, by i popisać i powalczyć, nie bawiąc się zbytnio w wyliczanie siły zaklęcia.
> Yup. Brak oka to była kwestia bardzo rzucająca się na starcie w oczy. Właśnie nie rzuca się w oczy, bo oka zobaczyć swojego nie możesz! Szach mat! xD
Taki
Liczba postów : 109
Dołączył/a : 16/07/2013
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME] Sro Lip 02 2014, 18:43
Na forum jestem krótko więc nie wypowiadałem się w tego typu tematach, ale... nadszedł ten czas. Ogólnie to z każdym postem jesteście co raz dalej od właściwego pomysłu, który rzucił tutaj Never. Niedługo zaczniecie rozprawiać o gender. Ja postaram się wrócić do tematu. Opisanie dokładnie obrażeń, że np. uszkodzone jakieś ścięgno/narząd jest w rzeczywistości bez sensu. O ile każdy wie gdzie są jego ważniejsze organy to nie wiadomo czy na prawdę atak je uszkodził, czy jemu dolega coś innego co może wskazywać tylko na to. Oczywiście są takie obrażenia, które jasno wskazują, że masz uszkodzoną konkretną część ciała typu utraty oka, strzały w płucach itp. Zatem przejście z "złamanie w pięciu miejscach" na "kość jest pewnie złamana, nie możesz poruszać kończyną" byłoby idealne dla ludzi bez umiejki medyk, a z nią już ktoś mógłby mieć dostarczone te informacje, gdyż zna się w pewnym stopniu, aczkolwiek nie przesadzajmy - rentgena w oczach nikt nie ma więc pisanie ilości miejsc złamanych to smutna sprawa. Zatem dla ludzi bez tej umiejki można pisać przypuszczające opisy, które można sobie potwierdzić obserwacją np. słychać było trzask kości albo nie można poruszać. Znów dla osób z medykiem można pisać w pełni poparte, gdyż rozumieją i potrafią zdiagnozować jak wygląda złamanie, skręcenie, zerwanie ściegna itd. Zaś co do kontroli to zwyczajnie jak masz jakieś uszkodzenia ciała to możesz określić ALBO mg może Ci podać, czy w rzeczywistości dałbyś radę wykonać jakąś zamierzoną czynność. Bez niej próby np. biegu z naderwanym ścięgnem mogłyby zakończyć się zerwaniem całkowitym.
Podsumowując: MOIM zdaniem opisy powinny być mniej dokładne dla graczy bez umiejki medyk. Pisane głównie przypuszczając, że ma się jakieś uszkodzenie, no chyba, że byłoby to oczywiste. Dla ludzi z medykiem opisy z pewnością otrzymanych obrażeń, które można na pierwszy rzut oka rozpoznać, a później dokładniej opisać, gdy pojawią się jakieś dalsze dolegliwości. (Np. złamane żebro wbija się w płuco. Ból jest wiadomo, że złamane żebro, ale od razu jeszcze nie wiesz, że trafiło w płuco. Dopiero jak zaczniesz kaszleć krwią i mieć trudności z oddychaniem... I guess). Zlikwidować opisywanie miejsc złamań, ilości miejsc i dokładniejszych opisów - je dopiero podawać na zakończeniu misji, by wiadomo było w szpitalu co dolegało poszkodowanemu. Rentgena, tomografu i usg nie dostaje się wbudowanego w ciało po opanowaniu umiejętności medyka. Był poruszony temat kontroli więc dla mnie sprawa oczywista - podanie czy da radę np. walczyć bez próbowania no chyba, że obrażenia zbyt jasno wskazują na niemożliwość/możliwość .
Sponsored content
Temat: Re: Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME]
Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME]
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
Layout autorstwa Frederici. Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.