I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
FAIRY TAIL PATH MAGICIAN
Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF)
Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF)
Autor
Wiadomość
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 13:25
Nie, Donenr, tym razem to nie jest całkowicie moja inicjatywa, piszę, bo qmpel mnie zmusił do przemyśleń. Mianowicie, chodzi o ostatni punkt w nauce czarów, czyli w czasie walki. Napisane jest tam sprytnie, że to jest najtrudniejszy system. Jednak w rzeczywistości jest kompletnie niepraktyczny. Ma kilka mankamentów: 1. Niskie szanse powodzenia - nawet na byle zaklęcie rangi D... 50% WTF? Pomijając, że wymagania są dość wyśrubowane, szczególnie na taką rangę... Czy znajdzie się osoba, która będzie ryzykowała pisanie dłuższego posta dla tych 50%? A im dalej w las, tym niższe szanse. Prędzej wyjdzie ostatni odcinek Mody na Sukces, niż ktoś będzie uczył się tak zaklęć rangi S. Sądzę, że po prostu, zamiast takich liczb, lepiej by przeszło kryterium, że zależałoby to od jakości postu. 2. Walki, walki, trudne walki, których nie ma - nawet na zaklęcia rangi D i C, czyli w miarę słabe, trzeba walczyć z przeciwnikiem posiadającym "widoczną przewagę". Nie byłoby w tym większego problemu, gdyby nie to, że takie okazje zdarzają się właściwie na misjach, które są wystarczająco rzadkie. Co prowadzi do 3 mankamentu. 3. No PD left - każde zaklęcie wymaga trochę PDków do wydania. Problem jest taki, że go nigdy nie ma, z prostego powodu - głównym jego źródłem są misje. A one są rzadkie, toczą się powoli i dostaje się PD dopiero pod koniec. I już nie potrzebujemy zaklęcia, na który pomysł wpadliśmy w czasie ostatniej walki. Pewnie je wrzucamy i tak, ale już dajemy normalny trening. Bo misje są rzadkie. Jaki z tego wniosek? Nikt się w ten sposób zaklęć nie uczy! Mimo, że w kanonie walki były głównym "motorem" do kreacji, tutaj jest to zbyt trudne, ryzykowne i niepraktyczne, aby ktokolwiek się tego podjął. Dlatego wiele graczy popada w schemat misja-trening-misja-trening-misja-trening, i tak do znudzenia. Bardziej to przypomina Naruciaka niż FT. Gdybyście napisali, że zaklęć można uczyć się tylko w przerwach pomiędzy misjami z ksiąg to sądzę, że efekt byłby identyczny. I tyle z mojej strony: proszę o wypowiedź, czy warto w ogóle ten sposób trzymać.
Laura
Liczba postów : 691
Dołączył/a : 11/04/2013
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 16:06
Nie ma Dona? Nie ma. Ale jest jego urocza asystentka! *fanfary* Nie znam się na systemie, ale powiem jak ja to widzę, odnosząc się do twoich punktów.
1. A więc zacznijmy od dwóch ważnych określeń, którymi właśnie opisano ten sposób. NAJTRUDNIEJSZY I RZADKI, bo na nich będzie opierała się cała moja zabawa w niszczenie marzeń. Nie wiem, czy chcesz zmniejszyć poziom na forum do zbędnego minimum i za głupie złapanie kota otrzymywać od razu jakieś dodatkowe bonusy czy nowe zaklęcia. Poza tym w codziennym życiu też nagle nie wpadasz na genialny plan jak polepszyć coś tam coś tam i nagle odkrywasz, że jednak potrafisz władać mieczem na poziomie mistrza. Ten sposób jest raczej zarezerwowany dla bardzo wyjątkowych sytuacji (jak misje Dona hehehe), gdzie naprawdę motywacja musi być ogromna a i tak istnieje takie coś jak LOSOWOŚĆ wydarzeń i może się po prostu nie powieść.
2. Nie ma trudnych walk? Zobacz chociażby Koh czy Zori. Z chęcią zamienię się z tobą miejscem xD
3. A to już chyba omawialiśmy z PD. W każdym bądź razie to od GRACZA zależy, co robi ze swoją postacią. Czy chce ją przykosić, żeby była Czołgiem [pozdro dla Takaś] czy raczej woli skupić się na aspektach fabularnych i rozwijaniu swojej postaci nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. Poza tym jest pełno misji. Obecnie jest ich 5 wolnych. Poza tym jak poprosisz to MG może dać ci prywatną. Pf. Ba! Nawet wprowadzono misję offtopowe, bo było mało graczy na fabule i to nie dlatego, że chcieli PD, a dlatego że są dość mocno uwikłani w dane wątki.
Hibari
Liczba postów : 86
Dołączył/a : 16/06/2013
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 17:08
Hmnn ja bym jednak stanął za Neverem (nie całkiem za wszystkim, ale parę aspektów nauki zaklęć w walce bym zmienił). Po pierwsze szanse można by podnieść z 50% i tam iluś tam innych jakie są do " w zależności od tego jak post jest dobry i decyzji mg ", czyli i tak nie będzie ta czynność pewniakiem i to od nas oraz mg będzie zależeć czy się uda, a nie od losowości (choć w teorii i tak mg będzie mógł sobie rzucić kostką czy coś tam jeszcze innego). Natomiast co do walki z przeciwnikiem i sytuacji w których można się nauczyć nowych spelli: czary D, C z każdym przeciwnikiem (oczywiście większe szanse w trudnej sytuacji, np: zagrażającym zdrowiu/życiu/pomyślnie wykonanej misji itp.), B z równie silnym (moc magiczna w stanie poniżej 50% oraz trudności w walce), a natomiast skille A i wyżej z silniejszym przeciwnikiem (moc magiczna poniżej 25% oraz wyraźna przewaga oponenta). I z argumentuje to tym, że jak na razie nikt się nie nauczył zaklęć w ten sposób bo nauka jest zbyt trudna i ryzykowna oraz jeśli nic się nie zmieni to nawet ten fenomen jakim jest naukę w trakcie walki nigdy się nie wydarzy. I od razu zaznaczam, że nie każde zmiany są dobre w szczególności, że forum dobrze prosperuję, ale niektóre zmiany mogą wyjść na dobre. I myślę, że warto dać szansę tej małej zmianie i w trakcie gry zobaczymy czy nowy system się sprawdzi. Liczę na konstruktywnie komentarze. Pozdrawiam Hib-chan.
Jo
Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 17:30
Pomijając fakt, że postać potrzebuje czasu na wymyślenie czaru, to magia jest raczej rzeczą na tyle skomplikowaną, że nie nauczysz się tego "Od tak" w chwilę moment. Dlatego głównym sposobem pozyskania nowych czarów jest normalny trening. To jest szansa dla tych którzy chcą być fajni. Chcesz być fajny? Nie będziesz fajny, idąc na łatwiznę. Ten sposób jest tak pieruńsko trudny by jasno pokazać że nie jest on opłacalny bo - nie jest. On jest po to by być fajnym, a bycie fajnym wcale takie opłacalne nie jest. Magia to nie jest tępe machanie mieczem, gdzie jesteś w stanie, w sekundę wymyślić nową kombinację ciosów, nazwać ją nie wiem... fajną kombinacją fajnych ciosów, wprowadzić ją w życiu i naumieć się jej! Nie, magia jest dużo bardziej skomplikowana, więc jej nauczenie się "Ot tak" też musi być bardzo trudne i skomplikowane. Ponadto te "Procenty" obrazują jedynie jak trudno nauczyć się danego zaklęcia, jeśli MG uzna że post jest tak epicko zajebisty, że chrzanić 50% bo to jest TO. To przecież nikt mu nie zabroni nie rzucać kostką i uznać że gracz się czaru naumiał. Oczywiście coś takiego jest drogą na łatwiznę, bo na pewno prościej zrobić to w walce niż pisać nudne i długie treningi, które fajne nie są. Więc? Więc zmuśmy gracza do robienia tego w sytuacjach podbramkowych, kiedy faktycznie postaci nie wystarczają jej normalne spelle, kiedy musi kombinować jak koń pod górkę. A nie oszukujmy się, walcząc z kotem, raczej nie jest się w sytuacji która zmyśla do większego myślenia, a raczej starczy posiadać umiejętności. Nie ma misji? Trudnych walk? PD? Proszę cię. Po prostu misje długo trwają, ale są, to ci gwarantuje. BA, wielu graczy uważa że jest ich zbyt wiele, a ty mi mówisz że za mało? Śmiechowe.
W sumie streszczając to w prosty i przystępny sposób dla leniwych którym nie chce się czytać powyższego: Ten sposób był, jest i ma być nieopłacalny i trudny. Bo nikt cię do tego sposobu trenowania nie zmusza, to jest jedynie opcja. Do tego, dla tych którzy chcą być FAJNI, a bycie fajnym, niesie za sobą trudności
Hibari
Liczba postów : 86
Dołączył/a : 16/06/2013
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 17:38
Ale donie, między trudnościom, a niemożliwością jest różnica. Ja nie chcę by było to łatwe i częste, ale chciałbym by się zdarzało. Bo jak na razie się takie coś nie wydarzyło i prawdopodobnie się nie wydarzy. A po tych zmianach które zaproponowałem może ktoś jednak spróbuje (bo wątpię, że nagle każdy będzie uczył się spelli w walkach, natomiast mam nadzieję, że ktoś tego spróbuje). Jeśli się ten sposób nie sprawdzi (bo uważam, że wciąż będzie trudno) to zawsze można wrócić do starego. A co do przykładu podanego przez don-sama to raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie uczył się spelli w byle jakiej sytuacji no i od tego są mg by takiego geniusza, który przy łapaniu kota będzie uczył się nowego spella ukarać w jakiś sposób.
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 17:45
Halo, Doner, nareszcie napisałeś. Już mi się wydawało, że nie będziesz mnie hejcił, mój wspł. hejcenia był dość niski. Co do magii. Nope. Akceptuję to tylko dlatego, że jest taki system na forum. To nie jest magia D&D, przypomina mi to raczej diabelskie owoce z OP, gdzie granica użytkowania leży jedynie w wyobraźni osoby i wymyślają je "na spontana". Najpotężniejsze zaklęcia bohaterów tak powstały. Ale od razu leci hejt, że wtedy postacie graczy są wyHAXowane, że to nie FT, że wolimy Naruciaka i zwoje itd. I właśnie w walce przede wszystkim kanonicznie magowie w FT uczą się czarów. Treningi są... tylko, aby opanować podstawy. To jest zbliżone do OP. Niestety, mam po prostu czasem wrażenie że, nie mając pojęcia, jak to rozwiązać, zerżnęliście system nauki z Naruciaka. I nie rozwiązuje to podstawowego problemu. Forum istnieje ponad rok. W tym czasie nie było ANI JEDNEGO PRZYPADKU, w którym ktoś nauczył się zaklęcia w ten sposób. Czy to oznacza, że wszyscy nie są fajni na tym forum? A może za bardzo się boją? Misje trwają długo... Znacznie dłużej niż typowy trening. I o ile trening gwarantuje ci prawie 100% szanse powodzenia, to może się okazać, że nikt nie pisze tak dobrze, żeby nauczyć się zaklęcia większego niż rangi C w walce! Ja piszę po to, aby przepis przestał być MARTWY. I po co coś takiego robić? Zgadzam się z przedmówcą, że pomiędzy trudnością i niemożliwością jest pewna granica. Trudne to trudne, ale przegniesz w jedną stronę i nikt tego nie będzie próbował, bo to czysty masochizm. Oczywiście zgadzam się, że spelli nie uczy się przy łapaniu kota (aczkolwiek z rybami to już bym się kłócił xD)
Laura
Liczba postów : 691
Dołączył/a : 11/04/2013
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 18:12
… a może po prostu są na tyle fajni, że nie muszą się nagle uczyć nowe zaklęcia, bo są wystarczająco przygotowani?
Jeżeli chcecie to próbuje sobie w walce dostać zaklęcia. Macie możliwość. ZAWSZE [chyba że szansa wynosi 0%, ale wtedy i TYLKO wtedy]. Obserwując co tu się dzieje od x czasu po prostu widzę, że żaden gracz chyba nie poczuł nagle takie potrzeby, bo myślą i wcześniej się przygotowują na TRUDNE, DŁUGIE misje, żeby dostać 40 PD a nie 5 =3=
Rej Mikołaj
Liczba postów : 49
Dołączył/a : 04/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 18:36
Co do potrzeby - owszem, mi się zdarzyło na poprzednim Os. Bo zaszła taka potrzeba i nie było nikogo innego, kto ewentualnie mógłby coś zdziałać. Ale w takich przypadkach "nagłej potrzeby" idzie się do MG i pyta, co, gdzie i jak. A MG, z reguły, nie gryzą.
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 19:05
Więc spytam się ostatni raz: Wszystko sprowadza się do dyskusji z MG, czy coś takiego wypali, czy nie, prawda? Łatwiej byłoby to tak ująć w opisach, aniżeli kombinować jak koń pod górę, tworząc absurdalne wymagania, których nikt normalny nie spełni. Żeby to nie był martwy przepis, ale taki, który dawałby chociażby 1% opłacalności. Nie mówię o misji typu złap kota, ale żeby nie było roll 1-99 to die, roll 100 to live.
Kirino
Liczba postów : 3064
Dołączył/a : 14/11/2012
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 20:21
Never Winter napisał:
Nie mówię o misji typu złap kota, ale żeby nie było roll 1-99 to die, roll 100 to live.
Biorąc pod uwagę, że na forum mamy system pt. "jeśli to, to ja to", to taka sytuacja tak czy siak nie zaistnieje. Przynajmniej imho. Niemniej ja standardowo chyba popieram zdanie Dona. Jak dla mnie - każdy może na mojej misji próbować takiego tricku, w odpowiedniej sytuacji, w odpowiednim miejscu, z odpowiednim postem. Nie obiecam, że się komukolwiek powiedzie, ale próbować można.
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 20:28
Wolałbym mieć jednak potwierdzenie. Bo ja, w przeciwieństwie do wszystkich, nie stosuję "jeśli to, to ja to" - postać jest zbyt dużym idiotą, aby zakładać więcej niż 2 rodzaje działania. I oczywiście jestem takiego typu odgrywania przeciwnikiem, kiedy sędziowałem walki, to tylko czytałem pierwszy ruch, ale jak to woli ;p
Torashiro
Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Paź 22 2013, 21:26
Ja akurat muszę się zgodzić z Neverem i szczerze mówiąc, to ja tu trochę narzekałem i po prostu napisał on tą propozycję za mnie. Tak czy inaczej chciałbym poruszyć tutaj pewne kwestie: 1. "Jeśli to, to ja to" - czysto teoretyczna sytuacja. Mamy sobie walkę dwóch magów. W pewnym momencie osoba A widzi, że nie ma szans jak nie wymyśli czegoś nowego i oryginalnego, gdyż wszystkie jego zaklęcia są po prostu nieprzystosowane do takiego przeciwnika. I tutaj można byłoby spróbować wymyślić to zaklęcie. 2. Rozmowa z MG - wciąż nie widać odpowiedzi na zadane przez Nevera pytanie, które w obecnej sytuacji mnie również intryguje, gdyż pod pewnymi względami zabrzmiało to dla mnie jak informacja, iż te procenty są niepotrzebne. 3. Wymyślanie zaklęć na łapaniu kota - nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. Jeśli ktoś by robił coś takiego, to chyba od tego są MG, by taką osobę ustawić do pionu nie? 4. Magia super skomplikowaną rzeczą - jak dla mnie coś takiego zaczyna się kłócić ze PWM, zwłaszcza osób mające magie kreacji czy czegoś takiego, gdzie oni po prostu wymyślają sobie mały obiekt i go tworzą z lodu, drewna, kryształu etc. Czy skoro magia jest skomplikowana, to czy nie powinni oni wyraźnie zaznaczyć co są w stanie stworzyć z PWM, skoro nawet najsłabsze ofensywne zaklęcie ma połowiczne szanse powodzenia? 5. Sens tego wszystkiego - nie mówię, że zaraz ma być to obniżone do stopnia treningu, co to to nie. Wymagania odnośnie obrażeń i presji, jaką przeciwnik na nas wywiera jest bardzo dobra, poziom magii zresztą też, tylko te złe procenty są czymś, co mi tutaj zupełnie nie pasuje. Jeszcze trochę to dodacie statystyki jak szybkość, wytrzymałość etc. oraz przeliczniki pokroju średnia prędkość=1,5*szybkość lub HP=2*wytrzymałość. Błagam, coś takiego odrzuca niemalże na starcie (przynajmniej mnie). Sorki, ale procentowe ustawienia, dodatkowo tak... wymagające odrzucają tą opcję niemalże na start. Skoro nikt nie chce... to po co to trzymać? By ładnie wyglądało? Prędzej napiszcie, że szansa na opanowanie zaklęcia w ten sposób jest niewielka i zależy tylko i wyłącznie od woli MG, którzy gdzieś tam mogą sobie chować jakieś ich własne metody oceniania przy pomocy procentów.
Dziękuję i pozdrawiam
P.S. Nie chcę tym nikogo urazić, ani sprawić, by wszyscy myśleli, że mi się to wszystko nie podoba. Wiele rzeczy jest na plus, ale wymagania odnośnie nauki w sytuacji stresowej są jak dla mnie wzięte lekko... z kosmosu. Więc zamiast liczyć, że to Kepler odwiedzimy, odwiedźmy najpierw Marsa.
Mr. Spring
Liczba postów : 32
Dołączył/a : 16/03/2014
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Pon Maj 26 2014, 22:46
Nie wolno negować, bo Cię zjadą zaraz, dlatego zastanawiam się nad sensem działu pomysły, gdy za podważenie status quo idzie się na szubienicę :P
A jak dla mnie cała ta nauka w walce jest jak ozdóbka w zasadach, która i tak nie ma przełożenia na praktykę. Możnaby to wywalić z regulaminów i i tak by się nic nie zmieniło. Zresztą, jaką mam szansę, że podczas walki nauczę się dokładnie tego kiedy chcę, jeśli podczas zakładania kp są negocjacje na 4ry odpisy, jak czar ma wyglądać i działać? Więc nie sądzę, by to w ogóle zadziałało w praktyce.
Torashiro
Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF) Wto Lis 29 2016, 23:08
Ogólnie osłabiono ramy, nie są już takie sztywne i wiele zależy w tej kwestii od MG prowadzącego
Sponsored content
Temat: Re: Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF)
Inicjatywa nauki - Why They Don't Learn in Fight? (WTDLiF)
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
Layout autorstwa Frederici. Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.