I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
FAIRY TAIL PATH MAGICIAN
Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level)
Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level)
Autor
Wiadomość
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Sro Lis 02 2016, 22:48
Witajcie, z tej strony wasz znany i jakże lubiany Never Winter! Tym razem w sprawie analiz mechaniki (obiecałem kiedyś że się tym zajmę. Dlatego na pierwszy ogień idą UMIEJĘTNOŚCI! A konkretniej, związany z nimi "endgame", czyli umiejętności 4 lvl. W obecnej formie obecnie to wygląda to tak, że gracz wybiera sobie "profesję". Robiąc to, łatwo podnosi sobie umiejętność na 4 lvl. A gdzie jest haczyk? Oczywiście w tym, że wszystkie inne umiejętności nie może mieć więcej niż 1 lvl. A resztę na 2 lvl. Czy ten system działa? Oczywiście, że nie! Zmusza to właściwie do niekończącej się budowy postaci i podniesienia "wybranych umiejętności" na 3 poziom, co może nastąpić za 20 lat. Zablokowanie rozwoju innych umiejętności nie zachęca, zwłaszcza że tak naprawdę kupuje się kota w worku. Bo nigdzie nie ma opisanego co daje 4 lvl, nie wiadomo jak ile gdzie... Przez to nie przypominam sobie, żeby ktokolwiek kupował 4 lvl i obecnie jest on taki jak nasza kwota wolna od podatku. Na ratunek przybywa więc twórca inicjatyw! Tym razem przedstawia opis w prostym schemacie problemu/rozwiązania. Problem: Wymagania są za ciężkie! Kto normalny by się blokował na resztę gry? Rozwiązanie: Długo myślałem nad tym, aż w końcu doszedłem do wniosku, że w sumie ta blokada nie ma sensu. Najlepiej byłoby ją zdjąć. Już widzę protesty "Za bardzo to OP!!!". Spokojnie, nie proponuję całkowitego zdjęcia, a jedynie zamiany. Proponuję, aby 4 lvl osiągnąć można by było tylko jako 1 w danej grupie (Cechy Fizyczne, Zmysły, Cechy Magiczne, Style Walki, Wiedza) bądź 3 w ogóle (Talent, Specjalność, Mistrzostwo) lub połączenie tego, jeśli idziemy w totalny hardcore. Trzeba by było przygotować odpowiednią, niemałą sumę PD, np... 120 PD. A następnie wykonać zadanie, normalnego questa (poziom np. trudny bądź bardzo trudny), aby podnieść umiejętność na 4 lvl. Niby wymagania wyśrubowane, ale znacznie łagodniejsze niż poprzednie, które serialnie blokują rozwój postaci! Co prowadzi nas do kolejnego problemu. Problem: Jak można wziąć 4 lvl, skoro nie wiadomo co daje? Tyle zachodu, a mogę dostać zaledwie niewielką poprawkę tego co miałem! Rozwiązanie: 4 lvl to prawdziwy szczyt, dlatego należy się tym odpowiednio zająć i opisać. To nie byłyby drobne ulepszenia, ale coś co daje dużą przewagę w poradzeniu sobie z jakimkolwiek problemem. Potrzebne więc skonstruowanie odpowiednich opisów, co właściwie by robiły. Propozycje:
Cytat :
Kontrola przepływu magii Lvl 3 - Umożliwia rzucenie dwóch zaklęć w tym samym momencie, o ile nie wymagają specjalnych przygotowań (np. rytuał, taniec). 4 lvl - Lecz teraz nawet to nie stanowi dla ciebie problemu. Potrafisz tak skonstruować te rzeczy, że czas wszelkich przygotowań jest skrócony o połowę, taki jesteś dobry!
Niszczyciel 4 lvl - Wcielenie destrukcji i siły zniszczenia, twoje czary sieją popłoch wśród wrogów! Siła wszystkich zaklęć rośnie o jedną rangę!
Regeneracja Lvl 4 –Czy w walce, czy poza nią - jeśli nie otrzymasz przez dłuższy czas obrażeń, zregenerujesz wszystkie rany, także te ciężkie. Postać w dodatku tak ma rozwinięty system immunologiczny, że nie dość że trucizny i choroby działają w połowie, to kolejny raz nie może otrzymać tego samego!
Łamacz Kości Lvl 4 - Zapomnij o łamaniu, twoje ciosy posyłają wrogów na drugi koniec pomieszczenia. To bardziej podchodzi pod miażdżenie jakby na to nie spojrzeć.
Wytrzymałość Lvl 4 - Jakiekolwiek obrażenia poniżej B nie mają prawa w ciebie wejść. Wiem że zawsze chciałeś grać Hulkiem.
Zapasy magiczne Lvl 4 - Obecne posiadane zapasy dublują ci się.
Strzelec Lvl 4 - Simo Häyhä
Paladyn Lvl 4 - Nie dość że w zbroi czujesz się jak w domu, to jeszcze potrafisz wyciągnąć z niej ostatnie poty. Ubrana na ciebie zawsze przynosi lepsze efekty, a tarczą w ręce wyparujesz każdy cios.
Analityk Lvl 4 - Jak Sherlock Holmes, po jednym spojrzeniu możesz określić życiorys człowieka.
Szermierz Lvl 4 - Twoje umiejętności szermierki są legendarne, nazywający się mistrzami walki chylą przed tobą czoło. Bez używania magii możesz bez problemu zmierzyć się z magami i wygrywać, przecinając ich pociski magiczne zwinnym atakiem.
To tylko zaledwie kilka. Jeśli moja propozycja by przeszła, to mógłbym zaproponować 4 lvl reszty umiejętności, które zostały spisane. Liczę na odezwę i zachęcam do przemyślenia. Oczywiście proszę o konstruktywną krytykę :)
Dax
Liczba postów : 1344
Dołączył/a : 20/10/2012
Skąd : Krakus
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Sro Lis 02 2016, 22:52
W sumie jestem na tak
Jo
Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Sro Lis 02 2016, 22:55
Nah. W sumie IDC co do wymagań, opowiem ci o tym co daje 4 lvl umiejętności. Brak opisu nie jest spowodwany "EJ, w sumie nie wiem co by dawały więc ich nie róbmy". Jest spowodowany tym że to gracz który kupi 4 lvl tworzy ten opis wraz z modem.(Tak był pierwotny zamysł, kiedyś, kiedy jeszcze nie byłem dinozaurem, może teraz jest nieco inaczej? Nie wiem). Ergo 4 poziom umiejek miał być czymś co wykracza poza umiejkę. Coś jak taki super pasyw. Ale ten super pasyw może się objawiać na różne sposoby. Sprinter poziom 4, możesz po prostu dalej monotonnie zwiększać surową prędkość postaci, a możesz na przykład stworzyć to na zasadzie raz na post postać może zrobić "Dasha" na 5 metrów. No. Mniej więcej tak to miało wyglądać. Opisów nie ma, bo sami je sobie stworzycie po uzgodnieniach z modem, kiedy je kupicie. 4 poziom ma być bardziej personalny, a nie odgórnie narzucony. Pierwsze trzy poziomy to coś co może osiągnąć każdy, ale czwarty poziom to coś ponad mistrzem, coś co osiągniesz tylko ty, więc nie narzucajmy na to tylko naszych pomysłów.
Torashiro
Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Pią Lis 04 2016, 14:24
1. Ale czy teraz po prostu nie trzeba przejść fabuły u MG, by w ogóle to otrzymać? Nadzór MMG itp. itd. dodać do tego, a nie wiem, czy jest w ogóle sens PDki wydawać w hurtowych ilościach. I tak większość osób powie, że istnieje deficyt PDkowy. Czy coś. Ogólnie sam zamysł jest spoko, ale czy misja ma sens? Nie lepiej zostawić to jako trudną/bardzo trudną fabułę?
2. ^ Don dobrze prawi
Shiyume
Liczba postów : 454
Dołączył/a : 18/09/2016
Skąd : Zaświaty
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Sob Lis 05 2016, 16:07
Jak dla mnie 4 poziom miał być czymś, w czym postać jest super-ulta-hiper-arcymistrzem. Dlatego nie narzekałem na blokadę, bo poświęcenie się całkowicie jednej umiejętności już i tak nie pozwala ci rozwinąć innych. Jak dla mnie:
1. Maksymalnie 3 czwarte poziomy 2. Każdy wymaga fabuły u MG (niekoniecznie baaaardzo trudnej, ale trudnej co najmniej) 3. Opis powstaje, gdy ktoś tą fabułę przejdzie 4. Wszystkie umiejętności z grupy, do której przynależy czwarty poziom są nieznacznie słabsze 5. Jeśli są dwie czwórki w jednej grupie, to pozostałe umiejętności z tej grupy słabsze o 0,5 lvl 6. Jeśli są trzy czwórki w jednej grupie, to pozostałe umiejętności z tej grupy słabsze o 1 lvl. 7. Posiadanie 2 czwórek osłabia nieznacznie wszystkie pozostałe umiejętności
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Nie Lis 06 2016, 10:02
Już odpowiadam na wszystkich zastrzeżenia. Doner: Fajnie, tylko nie rozwiązuje to podstawowego problemu - wciąż kupujemy kota w worku, ponieważ fizycznie nie wiadomo, co MÓGŁBY taki poziom dawać. Dlatego jestem za przynajmniej stworzenia przykładów, aby móc się czymś posiłkować. Tora: Fabuła, misja, mi to rybka że się tak wyrażę. Żeby to było w jakiejś historii postaci :) Koichi: Generalnie uargumentowałem dlaczego te ograniczenia należałoby zdjąć. Nie dość że nikt by tego nie wziął za żadne skarby świata (syndrom jeszcze jednego levelu), to jeszcze ten poziom właściwie by istniał jedynie dla NPC (którzy mogą sobie dobrać dowolne umiejki i są i tak disposable, że się tak wyrażę). Ograniczenia w postaci osłabień też jestem przeciwko. Bo to właściwie to samo. Znów ten poziom byłby "wirtualny". Generalnie jestem przeciwnikiem karania postaci za to, że się rozwija. No i oczywiście postuluję za zmianą nazwy, bo "Profesja" brzmi lamersko.
Możemy oczywiście zdjąć wymagania PD i po prostu wprowadzić, że trzeba to zrobić na fabule. Nie ma to dla mnie najmniejszego problemu, im mniej ograniczeń tym lepiej :)
Shiyume
Liczba postów : 454
Dołączył/a : 18/09/2016
Skąd : Zaświaty
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Nie Lis 06 2016, 10:49
1. Samą ideą czwartego poziomu było poświęcenie części umiejętności na rzecz ponad-mistrzowego poziomu w jednej. Prawda, nikt tego nie kupuje ze względu na blokadę rozwoju - stąd też mój pomysł, żeby zamiast tego osłabić inne umiejętności, początkowo nieznacznie, z każdą kolejną coraz bardziej. Śmiem twierdzić, że za cenę nieznacznego tylko osłabienia jakiejś grupy ktoś zdecyduje się wziąć ten legendarny, czwarty poziom.
2. To może po prostu szczegóły będą ustalane z technicznymi przed ową fabułą? Wtedy czwarty poziom będzie tworzony przez graczy, ale nie będzie kupowania kota w worku.
Never Winter
Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Nie Lis 06 2016, 11:10
Generalnie bym nie kombinował z tym osłabianiem, zwłaszcza że już mamy coś takie ograniczenia (np biorąc Shieldera nie możesz brać Niszczyciela i vice versa). W dodatku mogą dojść negatywne poziomy, co wolałbym uniknąć. I matematyczne min-maxowanie. Plus czemu akurat jedna grupa... Nah. Jak dla mnie 4 lvl to bardziej mistrzostwo, bo te 3 lvl nie są aż takie rewelacyjne. Proponowałbym wciąż przepchnięcie tych 3 4 lvlowych umiejek i zobaczyć jak działa. Zawsze można wprowadzić dodatkowe obostrzenia później. Jak to mówią, jeśli wszyscy są OP, to nikt nie jest.
Shiyume
Liczba postów : 454
Dołączył/a : 18/09/2016
Skąd : Zaświaty
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Nie Lis 06 2016, 11:29
Dlatego ja bym właśnie zajął się buffowaniem 3 poziomu, to w końcu 120PD czyli tyle, ile 3 zaklęcia rangi A...
Póki co niewiele jest OP umek (lel, Zapasy Magiczne a Tkacz Zaklęć na przykład...).
Jo
Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Nie Lis 06 2016, 11:35
Ej słuchajcie ale po co się rozdrabniać? Po prostu dajcie wszystkim, wszystkie umki na 3 lvlu, 500 zaklęć A, maga rangi SSSEX, możliwość zmiany w super sayana i po 7 smoczych kul żeby przypadkiem nie umarli. Never, rób odpowiednią inicjatywe.
[Tak, jeszcze większe ułatwienie gry to gówno. To co chcecie robić, to gówno. W sumie powiedziałbym że jesteście kupą, ale to byłby ost, więc nie powiem. Poza tym musiałbym skłamać a ja nie kłamię. #DobryczłowiekDon]
Frederica
Wytrwała Pierepałka
Liczba postów : 2947
Dołączył/a : 14/02/2014
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Nie Lis 06 2016, 11:59
Buffowanie 3lv: nie widzę powodu, by to robić zwłaszcza, że jeszcze nie tak niedawno przechodziły wszystkie umki rework gruntowny.
4lv: zmniejszenie ograniczeń nałożonych przez posiadanie 4lv akurat jest spoko. Nie mniej, jeżeli już chcemy ogarnąć to na fabule, to faktycznie winna być trudna. No bo ej, to 4lv, chcemy osiągnąć coś, czego przeciętny Kowalski nigdy nie osiągnie! Tylko znowu mam wrażenie, że 3*4lv umki to strasznie dużo @@ I chyba jednak zostałabym przy 2 zwłaszcza, że idziemy w zniesienie ograniczeń.
I dalej byłabym za tworzeniem opisu 4lv, po przejściu fabuły, razem z mg/mmg/technicznymi. EWENTUALNIE przed fabułą, jednak w spisie pojawiłby się opis dopiero, kiedy gracz faktycznie by tę umkę dostał.
Co do tych osłabiania innych umek to jeszcze myślę, trwa processing.
Don, nie kłam, nie jesteś człowiekiem.
Torashiro
Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Nie Lis 06 2016, 12:04
Tyyyyyleeee spamu.
Buffowanie 3 poziomu: Jak Tasia powiedziała, niedawno wiele umiejek przechodziło reworki. Zmiana ich po raz kolejny to kappa pomysł.
Ograniczenia: Zdjęcie ograniczeń jest oczko. Mimo wszystko, ja np. nie widzę powodu, dla którego buff w jedną stroną ma osłabiać inne umki i mi się nie podoba. Dla mnie wystarczy po prostu horrendalnie trudna fabuła z MG, by taką czwórkę se odblokować.
Opis czwartego poziomu: Tutaj dochodzi dylemat, który opisał Don. Że 2 osoby mogą mieć 2 różne 4 poziomy tej samej umki. Np. ktoś Sprinterem na 4 chce się bawić w superduper bieg. A ktoś inny chce poruszać się tak szybko, by zostawiać np. powidoki swoje. I to też jest oczko. Prędzej po prostu zrobić gdzieś listę 4 poziomów umiejek, by gracze widzieli, że w sumie na Mocarzu mogą wziąć rozpłatanie osób i samochodów za nim na izi lub przecinanie zaklęć rangi S. Bo czemu by nie.
Jo
Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Nie Lis 06 2016, 12:10
To teraz grubiej będzie.
Dlaczego nie kupujecie kota w worku -> Wy wiecie co da dana umiejka. Nie wiecie JAK MOCNO i JAK DOKŁADNIE, bo to ustalacie z MG po treningu, ale same możliwości znacie od początku. Wytrzymałość 4 lvl nie sprawi że będziecie szybko biegać, zapasy magiczne 4 lvl nie zwiększą wam siły zaklęć, a Analityk 4lvl nie sprawi że będziecie odporni na czytanie w myślach, lelz. Opis umiejki i 3 pierwsze poziomy dają wam wyraźny obraz czym jest dana umiejka i czego się spodziewać po 4 poziomie. Nie chcesz bo boisz się że umka nie uczyni cię hiper przekoksem? Nie kupuj jej. 4 poziomy stworzyłem(Hehe) po to by kupowali je ludzie którzy faktycznie chcą być kozakami w danej dziedzinie, a nie kozakami ogólnie. Wytrzymałość 4 lvl ma kupić ktoś, kto chce być nie do zdarcia. I taka osoba ten 4 poziom w końcu kupi. Nie kupi szermierza, czy łamacza kości, bo chce być walonym tankiem, a to mu da 4 lvl. Nie wie jak bardzo, nie wie jeszcze na jakiej zasadzie, ale ma PEWNOŚĆ że mu to da, bo od tego jest ta umiejka. Ez.
Co do 3 lvl umiejek, zmniejszania wymagań na 4 poziom... jak to mówią "Daj palec, wezmą dłoń". Pamiętam czasy kiedy za misje dostawało się 8 PD. OSIEM. Zostało to poprawione, PD z misji było więcej, umki staniały(Spelle chyba też, nie pamiętam). I co? I dalej słychać czasem, że PD z misji za mało, że spelle za drogie. Że się nie opłaca, że spelle powinny kosztować mniej MM - kiedyś MM było %, rzuciłem pomysłem, zmieniliśmy na cyfry. Wyobraźcie sobie jak drogie byłyby spelle, gdyby to dalej było jedynie 100%MM i koszta spelli w %. Anyway, wam zawsze będzie za mało. Zmniejszą się wymagania na 4 poziom, wzmocni się 3 -> wciąż będzie za mało. Albo tutaj będziecie chcieli więcej, albo znajdziecie sobie inny punkt. 120PD za 3 lvl umiejki? Zróbmy 80 jak dwa spelle A a nie 3.
Dajcie spokój. Przełamcie to koło chciwości. I tak nie da się nasycić waszego apetytu na moc.
Shiyume
Liczba postów : 454
Dołączył/a : 18/09/2016
Skąd : Zaświaty
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Nie Lis 06 2016, 13:15
Bośmy się chyba nie zrozumieli.
Nie chcę sprawić, by nagle wszystko było 10 razy bardziej OP. Jedynie zauważam 2 problemy, które z OPowością nic wspólnego nie mają: a) Nikt nie chce 4 poziomu, nie dlatego, że jest za słaby/za silny, tylko dlatego, że blokuje to rozwój postaci. Stąd też mój pomysł, żeby zamiast tego osłabiał inne umiejętności, a nie całkowicie blokował dalszy rozwój. b) Co do umek trzeciego poziomu - nie chodzi o buff wszystkich, tylko raczej zrównanie ich ze sobą użytecznością. Czyli na przykład kwestia medytacji, którą omawiamy w CD c) Omówienie szczegółów mechanicznych w momencie wyruszania na fabułę (zamiast już po niej) chyba nie będzie wielkim problemem.
Torashiro
Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level) Nie Sty 08 2017, 11:49
Uwaga, ogłasza się co następuje:
Poziom 4 umiejętności nie ogranicza już posiadania innych umiejętności i ich nauki. Posiadając 2 umiejętności na 4 poziomie, nie można kupować kolejnych umiejętności. Możne je natomiast uzyskać jako nagrodę od MG. Osoby, które nie posiadają magii (zwykli ludzie), mogą posiadać 3 umiejętności na 4 poziomie. Wtedy też dopiero wyłącza im się możliwość kupowania kolejnych umiejętności.
Zamykam i pozdrawiam ^.^
Sponsored content
Temat: Re: Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level)
Inicjatywa Mechaniczna 1 - WIWF4L (When I Wait For 4 Level)
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
Layout autorstwa Frederici. Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.