HargeonAkane ResortHosenkaMagnoliaWschodni LasOshibanaOnibusCloverOakEraScaterCrocusArtailShirotsumeHakobeZoriPółnocne PustkowiaCalthaLuteaRuinyInne Tereny ZachodnieGalunaTenrouPozostałe KrajeMorza i Oceany
I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
FAIRY TAIL PATH MAGICIAN
Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne




 

Share
 

 Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Never Winter


Never Winter


Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 21:32

Czytając odpowiedzi na ostatnią propozycję, przypomniała mi się pewna rzecz, że kiedyś zastanawialiśmy się, jak można rozstrzygnąć problem walk PvP. Z reguły one polegają na tym, że jeden gracz z drugim wymieniają się postami, jeden atakuje, drugi się broni, a MG ocenia, czy to się udało, czy nie. Z reguły jest obrzucanie się "jeśli to, to skaczę w prawo, jeśli to, to do tyłu, a jeśli spadnie śnieg, to lepi śnieżki".
Nie przeczę, piszę z tego powodu, żeby wyprodukować alternatywę.
A co, jeśli gracze nie mogliby czytać swoich postów? Co, jeśli można byłoby jedynie napisać, co robi twoja postać, a nie możliwości?
Tak powstał mój (odkurzony) pomysł ciężkich walk.
Po pierwsze, gracze pisaliby PW do MG, a nie posty. MG by je oceniał i pisał temu drugiemu, jak przeciwnik się zachowuje, po czym czekałby na reakcję. Jednak niedozwolone byłoby wypisywanie "jeśli atakuje z lewej, to broni się z lewej, jeśli wali czarem, to szarżuje, żeby nie dokończył". Potem gracze mogliby włożyć swoje dzieła na forum, po zakończonej walce.
Plusami takiego rozwiązania na pewno jest większa trudność. Pojawiło by się prawdziwe przewidywanie, a nie popierdółki w stylu "jeśli jeśli", które w rzeczywistości przewidywaniem nie są. Poprawiłaby się przy tym dynamika starć i realizm. Nie stawiałoby to również broniącego się w tak zaawansowanej pozycji. Trzeba byłoby ostro kombinować, co może zrobić przeciwnik i postawić na jedną opcję - niekoniecznie poprawną.
Od razu mówię, to NIE JEST propozycja zmiany, jedynie sugestia prowadzenia walki dla chętnych. Chciałbym się tylko dowiedzieć, czy byłby jakiś chętny do czegoś takiego.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t1552-superhero-national-funds-czyli-konto-nevera#24439 https://ftpm.forumpolish.com/t1507-never-winter https://ftpm.forumpolish.com/t4758-grey-eminence-interworld-heroic-funds#98602
Jo


Jo


Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 21:39

Jestem na nie.
1. Nie każdy MG to ogarnie
2. Jest to dość skomplikowane
3. Ogranicza
4. Jest niepraktyczne i upierdliwe
5. Jest brzydkie
6. Nie wątpliwie wynikną z tego kłótnie
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t4013-to-cos-od-pd-jo#79641 https://ftpm.forumpolish.com/t3795-joseph https://ftpm.forumpolish.com/t4016-karta-zdrowia-jo#79647
Huang Zhen


Huang Zhen


Liczba postów : 235
Dołączył/a : 28/09/2012

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 21:44

ehh to jest strasznie skomplikowane, no i to co Don napisał ja podtrzymuję, może oprócz tego że to brzydkie bo brzydkie to mogą być dziewczyny a nie systemy walk no ale xD
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t239-mnichowe-konto https://ftpm.forumpolish.com/t208-mnich-z-bardzo-daleka
Nori


Nori


Liczba postów : 463
Dołączył/a : 06/02/2013
Skąd : Katowice

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 21:44

Mam takie samo zdanie jak do poprzednich twoich inicjatyw. Po cholerę zmieniać coś co jest dobre? I weźmy taką sytuację:

A atakuje, pisze na PW, ale B nie ma zielonego pojęcia przed czym ma się niby bronić.

Zauważyłam również, że często się opierasz na tym jak to jest w mandze, to też zrobię to samo: Taki Natsu widzi, że leci na niego jak dziki koń jakiś gościu z pięściami i ma czas zrobić unik. A jakby wprowadzić Twój pomysł, to... byłoby to niemożliwe. Drugą sprawą jest to, że trzeba byłoby się przyzwyczaić do nowego ustroju. Niektórzy są już rok na tym forum i przywykli do tego co jest i przerzucenie się, mogłoby okazać się trudne. I jeszcze jedno. W taki sposób nie nauczy się walczyć.

Jestem na nie.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t983-nori#14522 https://ftpm.forumpolish.com/t604-nori https://ftpm.forumpolish.com/t632-norisiowe-info
Never Winter


Never Winter


Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 21:44

1. Dlatego są MGkowie dobrzy i MGkowie źli. Ja piszę do tych dobrych.
2. Skomplikowane, ale czy nie takie powinny być walki? Skończy się chodzenie na skróty. Jakoś nie widziałem obrzydzenia na tym forum do skomplikowanych rzeczy.
3. Ogranicza? W czym? Możesz robić, co chcesz - tylko przeciwnik o tym nie wie.
4. Czy niepraktyczne, to się dopiero okaże. Upierdliwe? Nie wrzucam się na siłę z tą propozycją.
5. A czym jest piękno? Jest to pojęcie względne.
6. Kłótnie z moich doświadczeń potrafią wybuchnąć z byle czego. To jest problem natury ludzkiej ^^
I, najważniejsze, nie pytam się, kto jest za czy przeciw, tylko kto jest chętny. To nie zmiana, tylko inicjatywa.
EDIT: Ile razy mam powtarzać.
TO NIE JEST PROPOZYCJA ZMIANY!
Pytam się, kto jest chętny.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t1552-superhero-national-funds-czyli-konto-nevera#24439 https://ftpm.forumpolish.com/t1507-never-winter https://ftpm.forumpolish.com/t4758-grey-eminence-interworld-heroic-funds#98602
Jo


Jo


Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 21:52

1. Mgk dobry, MGk zły? Niby tak, ale to się bardziej tyczy MGk umiejący sędziować, Mgk nie umiejący sędziować.
2. Nie mam na myśli skomplikowania samej walki, tylko komplikacje wynikające z babraniem się z PV, które ma swoje limity. Sędzia prowadzący x walk naraz, miałby problem. Że już nie wspomnę o tym że trzeba byłoby ogarniać kiedy się dostało PV, a jest to bardziej upierdliwe niż sprawdzanie czy jest nowy post. Ja... nie lubię upierdliwych rzeczy.
3. Tzw. "Gdybanie". Jeśli gracz A zrobi to, to ja zrobię co innego. To nie jest złe, bynajmniej. Bo w 90% przypadków masz czas by faktycznie podjąć decyzję. A jeżeli gracz podejmuje decyzję ataku, zależną od obrony, to dlaczego obrona nie może być zależna od ataku? Atakując też czasami masz czas by zareagować. Wyprowadzając pierwszy cios, dajmy na to pchnięcie, nie przejdziesz potem do cięcia w lewo, jeśli przeciwnik odskoczył w prawo, co oczywiście widzisz.
4. Tak to jest upierdliwe i niepraktyczne.
5. Z tego wynika że... właściwie jak by to miało wyglądać na tle postów? Nagle posty się urywają, bo walka jest prowadzona na PV, a MG wrzuca co najwyżej podsumowania, pisząc samemu ze sobą?
6. Przy tym będzie więcej, że niby sędzia faworyzuje, że gracz A chce zobaczyć PV gracza B bo nie wieży że było tak i tak... Im bardziej coś jest "Niewidzialne" tym więcej wątpliwości się rodzi.
I to JEST zmiana, bo do tego trzeba zmienić, a raczej wprowadzić łatkę do systemu walki~
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t4013-to-cos-od-pd-jo#79641 https://ftpm.forumpolish.com/t3795-joseph https://ftpm.forumpolish.com/t4016-karta-zdrowia-jo#79647
Huang Zhen


Huang Zhen


Liczba postów : 235
Dołączył/a : 28/09/2012

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 21:53

Z tym ze jest jeden problem, ja zawsze w swoich walkach używam pewnej zagrywki. Walczę unikam i wszystko robię tak jakbym tam był. Zawsze przed unikami sprawdzam czy jest to możliwe z autopsji ( tak mam zamknięte drzwi zazwyczaj xD ). Ponieważ tak się wczuwam to czasami idzie mi dobrze i spuszczam wpierdol swojemu przeciwnikowi. z Twoim pomysłem kłopot jest taki, skoro gracz nic nie wie czyli tak samo postać. To tak jakbyś chciał walczyć będąc ślepcem i nie wiedząc kompletnie co się dzieje. Owszem są gracze, którzy są tak niesamowici że dla frajdy robią niewidomych by mieć trudniej ( słyszałem o takich xD) ale dla normalnych to raczej nie do przyjęcia. Sam pomyśl masz dajmy na to "solówkę po lekcji" to widzisz że Juzek wymachuje pięściami jak dziki bez ładu i skladu nie? Dzięki temu jest na jednego celnego strzała. Tu jest tak samo, taka walka to praktycznie odebranie zmysłu postaci. Niech jeszcze walczący nie wiedzą gdzie są xD czemu mają mieć tak łatwo co? :D
Wydaje mi się, że kombinujesz jak koń pod górę zamiast zmieniać i pisać w stylu jaki ten system jest noobo sprzyjający to pograj w nim i pokaż że masz skilla, wtedy pewnie ludzie inaczej będą podchodzić do Twoich pomysłów. Takie zdanie wujka ziemniaka, ofc możesz się z nim nie zgodzić :)
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t239-mnichowe-konto https://ftpm.forumpolish.com/t208-mnich-z-bardzo-daleka
Never Winter


Never Winter


Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 22:03

Problem w tym, że to nie tak, że nie grałem w taki system walki. Wielokrotnie brałem udział i często wygrywałem. Mam doświadczenie w pbfach od 7 lat i chciałbym spróbować czegoś nowego.
No to może zróbmy to inaczej. Jakby eksperyment. Dotychczas nigdy nie widziałem, żeby ktoś coś takiego zrobił. Dlatego proponuję. Kombinuję z pomysłami, aby stworzyć coś nowego. Walka w obecnym systemie nie jest zbyt realna, za dużo gdybania, przekrzykiwania się prognozami, kontrowania nieistniejących strategii. Pisałeś Don o tym, że masz czas na reakcję. Ale nie wiesz konkretniej, co zrobi przeciwnik. A tutaj broniący się, czyt. 2 tura, ma wgląd do ruchów przeciwnika. Oczywiście, pozostają ukryte ataki, lecz, dzięki znajomości KP oraz czarów można mniej więcej się spodziewać, do czego druga postać jest zdolna.
Prawdziwe walki są horredalnie trudne, dlatego próbuję zrobić coś podobnego - walkę na prawie prawdziwych zasadach.
EDIT: Brałem udział kiedyś w walce bez gdybania, mogłeś zrobić tylko jedną akcję - i wcale nie była zła. Trzeba było taktycznego i drobiazgowego myślenia, a nie po prostu wypisywania, co ci do głowy przyjdzie.
Nie powiem, że to jest trudne, ale czemu nie?
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t1552-superhero-national-funds-czyli-konto-nevera#24439 https://ftpm.forumpolish.com/t1507-never-winter https://ftpm.forumpolish.com/t4758-grey-eminence-interworld-heroic-funds#98602
Kot od Kostek


Kot od Kostek


Liczba postów : 1148
Dołączył/a : 10/08/2012

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 22:07

Czy tylko ja mam wrażenie, że to raczej coś w stylu DJŁF Benia tylko na innych zasadach w innym wydaniu? W sumie sam pomysł brzmi fajnie, ale gorzej przełożeniem tego na praktykę. PV ma ograniczenia, MG nawet dobry faktycznie może tego nie ogarnąć i mnóstwo innych przeciw które były wyżej. Tak też jakoś za nie jestem, przynajmniej nie kiedy jest tyle przeciw, nie w takiej formie. Nie zmienia to jednak faktu, że jakby coś podobnego kiedyś weszło bez tylu wad, to bym mogła wziąć udział.

I nie ma co hejcić pomysłów, bo wszystkie trzy fakt, miały sens ale zue nie są. Wina tego, że forum tyle stoi i przez to mimo, że same pomysły mają sens, wprowadzenie ich już nope .__.
Powrót do góry Go down
Nori


Nori


Liczba postów : 463
Dołączył/a : 06/02/2013
Skąd : Katowice

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 22:13

Zgadzam się z Huangiem, który powtórzył to, co powiedziałam- my bijąc się z kimś widzimy i mamy te kilka sekund na uniknięcie ruchu czy coś, a tego tutaj naszych postaci pozbawiamy. Mówisz, że nie lubisz gdy jest łatwo, okej. To jeżeli taki pro jesteś i w ogóle i chcesz mieć pod górkę to- jak powiedział Huang- zrób z swojej postaci ślepca i będzie ok. Rozumiem, że chcesz coś zmienić. Obecny system ma może i wady, ale posiada również i zalety.
I to, że ty masz siedmioletnie doświadczenie na PBF-ach nie oznacza, że inni też je mają. Za trudny system może zrazić nowych graczy, którzy zaczynają od forum o swoim ulubionym anime...
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t983-nori#14522 https://ftpm.forumpolish.com/t604-nori https://ftpm.forumpolish.com/t632-norisiowe-info
Never Winter


Never Winter


Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 22:50

Jak mówiłem, to jest inicjatywa dla chętnych, nie propozycja zmian. Bardziej nadająca się na walki off-topowe aniżeli realne.
Problem z tymi kilkoma sekundami można byłoby rozwiązać wprowadzając ograniczenie ruchów. Jednak zgodzę się, że łatwiej byłoby chyba przeprowadzić coś takiego na jakimś IRCu albo komunikatorze.
Za to jest jedno, za czym bym się opcjonował. Aby tury ataku i obrony byłyby rzeczywiście turami ataku i obrony. Ew. ruchu. Z reguły jednak jest, że wiele osób w obronie kontratakuje, co jest łatwe, znając ruchy przeciwnika. Wprowadziłbym ograniczenie, że kontratak zmniejsza szansę na udaną defensywę lub powoduje, że trzeba przyjąć trochę obrażeń na klatę. Chyba, że ma się technikę pewnej i bezbolesnej kontry, ale sądzę, że nigdy by ona nie przeszła ;p
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t1552-superhero-national-funds-czyli-konto-nevera#24439 https://ftpm.forumpolish.com/t1507-never-winter https://ftpm.forumpolish.com/t4758-grey-eminence-interworld-heroic-funds#98602
Jo


Jo


Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyPią Paź 11 2013, 23:01

Nie można kontratakować w obronie, bo system tego zabrania~ Sialalalala.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t4013-to-cos-od-pd-jo#79641 https://ftpm.forumpolish.com/t3795-joseph https://ftpm.forumpolish.com/t4016-karta-zdrowia-jo#79647
Torashiro


Torashiro


Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013

Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne EmptyWto Lis 29 2016, 23:02

System zostaje. Może i nie zadowala on wszystkich, ale jest najbardziej sprawiedliwy i prosty w zrozumieniu w przeciwieństwie do innych. Ten zaproponowany zbyt skomplikowany
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t1315-konto-torashiro#19555 https://ftpm.forumpolish.com/t962-torashiro#14231 https://ftpm.forumpolish.com/t1316-torashiro#19559
Sponsored content





Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty
PisanieTemat: Re: Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne   Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne Empty

Powrót do góry Go down
 
Inicjatywa Hyper Hard Battle (HHB) - opcjonalne
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Inicjatywa turnieju - Why Don't Try Some Gambling? (WDTSG)
» Inicjatywa medyczna - We Are Not Medical Experts! [WANME]
» Inicjatywa balansu 2 - Stop Looking At My Things (SLAMT)
» Inicjatywa mechaniczna II - DE (Destroy Everything)
» Inicjatywa charytatywna - ŻADNYCH GRANIC! (ŻG)

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Off-top
 :: Archiwum :: ARCHIWUM ŚWIATA :: Prolog :: Ogłoszenia Duszpasterskie :: Pomysły oraz Sugestie :: Inicjatywa Time with Never Winter~!
-




Reklama
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
BlackButlerVampire KnightSnMHogwartDreamDragonstKról LewDeathly Hallowswww.zmiennoksztaltni.wxv.plRainbow RPGEclipseRe:Startover-undertaleBleach OtherWorldThe Original DiariesFort Florence
Layout autorstwa Frederici.
Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.