HargeonAkane ResortHosenkaMagnoliaWschodni LasOshibanaOnibusCloverOakEraScaterCrocusArtailShirotsumeHakobeZoriPółnocne PustkowiaCalthaLuteaRuinyInne Tereny ZachodnieGalunaTenrouPozostałe KrajeMorza i Oceany
I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
FAIRY TAIL PATH MAGICIAN
Summony, chowańce klony i inne wsio




 

Share
 

 Summony, chowańce klony i inne wsio

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Hibari


Hibari


Liczba postów : 86
Dołączył/a : 16/06/2013

Summony, chowańce klony i inne wsio  Empty
PisanieTemat: Summony, chowańce klony i inne wsio    Summony, chowańce klony i inne wsio  EmptyWto Paź 29 2013, 22:35

Balans !!!! Balans !!!!!! I jeszcze raz balans !!!!!!
W skrócie: Czary tego typu są zbyt silne i nie chodzi mi tu o siłę owych stworków/klonów czy innych istot, ale o sam proces stworzenia przywołania. W anime z którego pochodzi uniwersum można było zauważyć wiele przywołań. Charakteryzuje je wszystkie parę rzeczy, a mianowicie:
- wymówienie nazwy czaru/imienia przywołanego stworzenia
- jakiś gest/gesty bądź zależnie od magi posiadanie przedmiotu w rękach z którego owy chowaniec pochodzi (np: w przypadku magi lucy, klucze)
- dźwięk, bowiem przywoływanie nie jest bezszelestne
- krąg magiczny w miejscu gdzie stworzenie zostanie przywołane
No, a na forum wygląda to tak:
- przywołanie bez żadnego znaku, gestu, słowa, niczego. Po prostu god mode i coś pojawia się za pomocą myśli
- miejsce ? bez ograniczeń, gdzie tylko się zapragnie
- Jak długo trwa ? a co to znaczy ? użytkownik chce by coś się pojawiło i to coś już jest

Zwracam uwagę na problem samej kwestii przywoływań, bo aktualnie jest możliwość używania tych zaklęć w nadmiernej sile. Oto parę przykładów:
1.Ktoś stworzył pole ochronne przez które żaden skill nie daje radę się przebić, ale to nie problem dla osób mających chowańce albo klony. Bo np: Don (zbieżność osób wykorzystanych w tym poście jest przypadkowa) tworzy klona w środku...
2. Pocisk/czar czy coś leci w sojusznika, bohater natomiast jest zajęty (powiedzmy, że walczy z kimś na miecze i akurat skrzyżował ostrza), niema ratunku, sojusznik zostanie zabity... Ale chwila ? Mam summona ! Co z tego, że jestem zajęty itp. wystarczy sama wola i ziup !! chowaniec pojawia się przed sojusznikiem przyjmując na klatę obrażenia.

Wiem, wiem podałem lekko irracjonalne przypadki, ale mam nadzieję, że wskażą one kwintesencję problemu. Bo tak jak same klony/ stworzenia są ok, tak sam proces przywołania kuleję. Można też pomyśleć, że moja walka mnie do tego skłoniła, no i tak było. Wcześniej tylko zauważyłem op klony dona, ale pomyślałem, że to wyjątek. Niestety teraz jestem skłonny sądzić, że każde przywołanie jest zbyt op.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/f43-fairy-tail https://ftpm.forumpolish.com/t1076-hibari
Kirino


Kirino


Liczba postów : 3064
Dołączył/a : 14/11/2012

Summony, chowańce klony i inne wsio  Empty
PisanieTemat: Re: Summony, chowańce klony i inne wsio    Summony, chowańce klony i inne wsio  EmptyWto Paź 29 2013, 22:41

> niema ratunku, sojusznik zostanie zabity... Ale chwila ? Mam summona !

Jak na moje to by nie przeszło. Postać zajęta jest walką na miecze, nie jest w stanie w danym momencie skupić się na tyle, by przywołać chowańca, a nawet jeśli jakimś cudem by była, to MG może łatwo zadecydować o tym, że "celność" przywołania nie jest 100% skuteczna.

> Ktoś stworzył pole ochronne przez które żaden skill

Skoro żaden skill, to żaden skill. Pomijając już, że takich pól ochronnych na forum chyba nawet nie mamy. Z tego co wiem, summona nie wygenerujemy wewnątrz pola ochronnego, aczkolwiek tu proszę o poprawienie mnie kogoś, kto z taką sytuacją miał faktycznie do czynienia. Ja bym nie przepuścił.

Odniosłem się tylko do przykładów jako MG, do samej teorii odniesie się pewnie lepiej ktoś inny.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t355-konto-kirino https://ftpm.forumpolish.com/t341-kirino-ayame https://ftpm.forumpolish.com/t875-platki-kiri
Jo


Jo


Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań

Summony, chowańce klony i inne wsio  Empty
PisanieTemat: Re: Summony, chowańce klony i inne wsio    Summony, chowańce klony i inne wsio  EmptyWto Paź 29 2013, 22:49

Krzyczenie czy gestykulacja? To akurat moim zdaniem bez sensu, ba, jakoś nie wyobrażam sobie poważnej postaci która macha łapskiem i krzyczy "Pikachu, wybieram cię!". Jak dla mnie, wygląda to głupio. Inaczej ma się sprawa z czasem/dźwiękiem/efektami wizualnymi. Tych oczywiście nie winno braknąć, a jeżeli takowych info nie ma w KP to MG sam je sobie może dograć, bo dlaczego nie? Osobiście zazwyczaj przyjmuję że czas przywołania summona jest zależny od jego wielkości, przy czym te wielkości człowieka summonują się dość szybko. Ale też wiele zależy od samego zaklęcia czy rangi, no łotever, to zazwyczaj raczej każdy MG patrzy inaczej ALE jeżeli dużo osób poprze Hibariego a po części sam go popieram, to takowe wymogi możemy brać pod uwagę my sprawdzający, sprawdzając KP/zaklęcia. Co do kwestii "Pojawia się za barierą", walka na miecze -> Raczej żaden MG na taką sytuację by nie pozwolił.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t4013-to-cos-od-pd-jo#79641 https://ftpm.forumpolish.com/t3795-joseph https://ftpm.forumpolish.com/t4016-karta-zdrowia-jo#79647
Hibari


Hibari


Liczba postów : 86
Dołączył/a : 16/06/2013

Summony, chowańce klony i inne wsio  Empty
PisanieTemat: Re: Summony, chowańce klony i inne wsio    Summony, chowańce klony i inne wsio  EmptyWto Paź 29 2013, 22:56

" Inaczej ma się sprawa z czasem/dźwiękiem/efektami wizualnymi. " nie wiem czy chodzi ci, że takie coś powinno być, czy że jest. Bo jeśli to drugie to muszę niestety powiedzieć, że nic takiego niema. Przykład: za plecami hiba pojawiają się 3 stworzenia, reakcja dziewczyny jest żadna (god mode wiadomo, myśl = tworzenie), ale to i tak nie jest tak złe, ale fakt, że hib niczego nie usłyszał, poczuł, zobaczył, nić !! instant skill, bez żadnego znaku, że takie coś jest. A co do samego pojawienia się (miejsca) to też jakieś wymogi/ograniczenia powinny być. Bo wychodzi na to, że ty don gdy biłeś nevera :D mogłeś klona mu do kuli wysłać i by go prał od środka, w końcu skile nie mogły wyjść na zewnątrz, a nic nie było wspominane o wejściu xD (by się never zdziwił gdyby klon go bił w kuli). Kolejny przykład to: ktoś ci ucieka, masz  parę pomysłów gdzie mógł uciec to ciskasz w te miejsce klona/summona by w ten sposób je sprawdzić.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/f43-fairy-tail https://ftpm.forumpolish.com/t1076-hibari
Jo


Jo


Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań

Summony, chowańce klony i inne wsio  Empty
PisanieTemat: Re: Summony, chowańce klony i inne wsio    Summony, chowańce klony i inne wsio  EmptyWto Paź 29 2013, 23:01

Chodzi mi o to że przeważnie nie ma a być powinno, chodź niektórzy MG stosują coś na wzór czasami, w każdym razie w tym cię popieram. Co do ograniczenia miejsca ja to zawsze ograniczam w prosty sposób, jeśli jakieś miejsce widzę, jest w nim dużo miejsca i nie jest jakoś chronione to można tam przyzwać summona. I nie, kula nie jest duża, mówię raczej o miejscu w którym przywołaniec może się swobodnie poruszać. Gdyby ktoś przywoływał "Małą superpierdzącą Traszkę" która mogłaby się swobodnie poruszać w kuli Nevera... to łaj not? Niby przewaga, ale tak jak Traszka może zapierdzieć Nevera, tak Never może zapierdzieć traszkę. Ofc. Owa kula była z jednej strony antymagiczna, nie wiem czy MG pozwoliłby na chowańca w kuli.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t4013-to-cos-od-pd-jo#79641 https://ftpm.forumpolish.com/t3795-joseph https://ftpm.forumpolish.com/t4016-karta-zdrowia-jo#79647
Colette


Colette


Liczba postów : 1788
Dołączył/a : 13/08/2012

Summony, chowańce klony i inne wsio  Empty
PisanieTemat: Re: Summony, chowańce klony i inne wsio    Summony, chowańce klony i inne wsio  EmptySro Paź 30 2013, 08:02

Cytat :
- krąg magiczny w miejscu gdzie stworzenie zostanie przywołane
To mnie w anime strasznie dobijało (negatywnie)...W oryginale - mandze - nie ma czegoś takiego jak jakieś kręgi, więc to zły przykład.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t99-konto-colette#260 https://ftpm.forumpolish.com/t78-colette-carter https://ftpm.forumpolish.com/t757-notatnik-colette#10600
Never Winter


Never Winter


Liczba postów : 641
Dołączył/a : 19/05/2013

Summony, chowańce klony i inne wsio  Empty
PisanieTemat: Re: Summony, chowańce klony i inne wsio    Summony, chowańce klony i inne wsio  EmptySro Paź 30 2013, 16:35

Hmm, Doner, nie mogę się do końca zgodzić z tobą.
Zacznijmy od tego, że to są realia FT, jakby nie było, czyli obowiązuje zasada Rule of Cool. Może próbujecie dodać realizmu, ale zasada jest taka, że efektowność>efektywność. Dlatego nie ma więc słynnego zaklęcia super niskiego poziomu "Przywołania drzazgi w sercu przeciwnika", czy prostszych "Natychmiastowe podpalenie", "Zamiana w kupkę lodu", "Summon Bigger Fish" itd.
Co do summonów, generalnie jest konsensus, że summony raczej przy sobie się przywołuje. Inaczej ludzie przyzywaliby asasynów za ich plecami, kamienie tuż nad ich głowami itd. Zgadzam się więc z Hibim, że jest to trochę przeHAXowane.
Proponowałbym ustalenia jakiś odgórnych granic i jeśli ktoś chciałby je złamać, to musi o tym napisać w zaklęciu. Tak samo, czy zaklęcie ma być instantem czy nie. Co do gestykulacji - Rule of Cool, w realiach FT to jest raczej i tak akcja darmowa, jak rozmowa.
Tyle z mojej strony.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t1552-superhero-national-funds-czyli-konto-nevera#24439 https://ftpm.forumpolish.com/t1507-never-winter https://ftpm.forumpolish.com/t4758-grey-eminence-interworld-heroic-funds#98602
Torashiro


Torashiro


Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013

Summony, chowańce klony i inne wsio  Empty
PisanieTemat: Re: Summony, chowańce klony i inne wsio    Summony, chowańce klony i inne wsio  EmptySob Cze 25 2016, 18:13

GD wymagają inkantacji by je przywołać, a wszystkie summony i tak pojawiają się przy magu. Ostatnio ujednolicaliśmy magie GDpodobne.

Zamykam.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t1315-konto-torashiro#19555 https://ftpm.forumpolish.com/t962-torashiro#14231 https://ftpm.forumpolish.com/t1316-torashiro#19559
Sponsored content





Summony, chowańce klony i inne wsio  Empty
PisanieTemat: Re: Summony, chowańce klony i inne wsio    Summony, chowańce klony i inne wsio  Empty

Powrót do góry Go down
 
Summony, chowańce klony i inne wsio
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Summony i sprawy z nimi związane
» Inkwicosie i inne takie
» Inne duperele o Elci
» Śmieci i inne dziadostwa Ian'a
» Wideła, jutuby i inne

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Off-top
 :: Archiwum :: ARCHIWUM ŚWIATA :: Prolog :: Ogłoszenia Duszpasterskie :: Pomysły oraz Sugestie :: Omówione propozycje
-




Reklama
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
BlackButlerVampire KnightSnMHogwartDreamDragonstKról LewDeathly Hallowswww.zmiennoksztaltni.wxv.plRainbow RPGEclipseRe:Startover-undertaleBleach OtherWorldThe Original DiariesFort Florence
Layout autorstwa Frederici.
Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.