I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
Po długich debatach z adminami, doszliśmy do wniosku że jest źle. System jest zbyt luźny, nie dopracowany... coś trzeba w tym kierunku zrobić. Stworzyliśmy więc system od nowa, wymaga on jednak kilku zmian w KP graczy dlatego jego wprowadzenie trochę zajmie(Bo ja wiem, tydzień?). Oto lista zmian jakie znajdą się na forum:
1. System walk: - Rezygnujemy z systemu atak-obrona. Dawało to zbyt małe pole manewru jeśli chodzi o kontrataki, a także były już sytuacje kłótni, na tle gracz-sędzia i to dość częste. - Rezygnujemy także z ukrytych ruchów. Nie sprawdziły się niestety tak, jak na to liczyliśmy. Dawały zbyt dużą przewagę niektórym magiom i czyniły walki niesprawiedliwymi. - Ograniczona zostanie liczba akcji jaką będzie mógł wykonać gracz, a także liczba możliwości jaką założy. Chcemy uniknąć ścianowych postów
2. Statystyki: Dotychczasowo system statystyk zastępowały umiejętności. Jednakże wady konstrukcyjne sprawiły że łatwiej je usunąć niż poprawić, tym bardziej że większość da się zastąpić prostymi statystykami cyfrowymi. Wprowadzane statystyki to: - Siła - Będzie ona odpowiadała za siłę naszych ciosów, a także udźwig - Wytrzymałość - Wlicza się w nią tępo regeneracji, odporność na ciosy fizyczne i odporność psychiczna - Odporność - W nią wlicza się odporność na magię - Szybkość - Zarówno ataku jak i poruszania - Zręczność - Pozwala sprawniej posługiwać się wszelkiego rodzaju przedmiotami, w tym bronią - Zwinność - Odpowiada za uniki i wspinaczkę a także różnego rodzaju akrobacje - Inteligencja - Zwiększa prędkość rzucania zaklęć ich precyzję oraz siłę - Charyzma - Dzięki niej rośnie nasza perswazja Statystyki będą miały przynajmniej na razie, nieograniczony pułap, nie mniej za poziom przeciętnego człowieka przyjęliśmy cyfrę "5", każdy z graczy zaś zaczyna na start z "15" punktami do rozdania. Każdy zaś punkt statystyki będzie kosztował 5 PD. Nadwyżkowe umiejętności(te uzyskane poza KP) zostaną przeliczone na dodatkowe punkty statystyk.
3. Ocena MG: Postanowiliśmy że mniej będzie teraz zależało od oceny MG, by uniknąć nie sprawiedliwości czy faworyzacji. Od teraz głównym narzędziem oceniania będą punkty statystyk i kostki. Dokładną formułę jak i co wyliczać zamieści Asthor w CD
4. Bronie: Od teraz bronie, a także zbroje, będą posiadały własne statystyki, takie jak wytrzymałość, wymagana siła, oraz wymagana zręczność. Od pierwszej zależy jak długo broń wytrzyma, dwie pozostałe zaś będą warunkowały możliwość władania daną bronią. Planujemy też wprowadzić ograniczenie czasowe na broń, będące wizualizacją jej zużycia. Dla przykładu katana za 1.000 klejnotów, miałaby czas 3 misji, po której by się niszczyła, to jednak jest jeszcze w fazie dogadywania.
5. Zaklęcia: Doszliśmy do wniosku, za głosem ludu, że z zaklęciami coś jest nie ok. Dlatego małe zmiany musiały zajść.
a) Magia - Od teraz nie ma wymagań na liczbę posiadanych magii, nowa magia kosztuje jedynie 50PD b) PWM - Zostaną usunięte, to od początku był niewypał c) Od teraz każde zaklęcie musi wywoływać specjalne efekty. Prawdopodobnie będą to kręgi runiczne, świadczące o użyciu zaklęcia. Istnieje też szansa że niektóre magie unikną tego d) Od teraz można przywołać tylko jeden rodzaj summona na raz, jak w przypadku gwiezdnych duchów. e) Od teraz inteligencja ma wpływ na to czy możemy nauczyć się jakiegoś zaklęcia. Każda ranga zaklęcia, wymaga 5 punktów inteligencji. Czyli czar A wymaga ich 20. Wyjątkami są czary S i SS które wymagają kolejno 50 i 100 punktów inteligencji. f) % liczba MM zostaje zmieniona na liczbową. Liczba ta może przekroczyć 100 wraz z rozwojem postaci. prawdopodobnie wpłynie to na zwiększenie wymaganej mocy na dane zaklęcie.(Aktualnie współczynnik x3)
Wszelkie pytania w temacie lub na moim gg/pv
Kirino
Liczba postów : 3064
Dołączył/a : 14/11/2012
Temat: Re: Zmiany systemowe Pon Mar 31 2014, 23:32
Dobre, przedwczesne prima aprilis nie jest złe xD.
Falco
Liczba postów : 46
Dołączył/a : 24/10/2013
Temat: Re: Zmiany systemowe Pon Mar 31 2014, 23:52
cycki
Akihito
Liczba postów : 34
Dołączył/a : 25/03/2014
Temat: Re: Zmiany systemowe Pon Mar 31 2014, 23:57
Dopiero skończyłem KP, a tu zmiana systemu. I co teras? D:
Torashiro
Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013
Temat: Re: Zmiany systemowe Wto Kwi 01 2014, 00:08
To ja się pozwolę wypowiedzieć ryzykując stratę głowy, expa i czegoś tam jeszcze ^.^
1. System walki - mi to jak najbardziej odpowiada - ale to już nie do końca. Skoro w opisywanych potem zmianach, każda magia daje jakiś magiczny efekt i tak ciężko jest coś ukryć. Niby jak ktoś napisze, że trzyma nóż za plecami to należałoby po prostu odegrać to, że ktoś nie wie, więc to dla mnie obojętne -to jak dla mnie jest obojętne. Logicznym jest, że w przeciągu 5 sekund gracz nie zdoła użyć 20 zaklęć, zaplanować sobie walki na 100 różnych sposobów oraz zaparzyć herbaty, więc to jak dla mnie wcześniej po prostu kontrolował mg
2. Statystyki NIEEEEEE ;( Po pierwsze: nie lubię cyferek, liczb etc. w grach, gdzie mam się bawić a nie liczyć prawdopodobieństwo wystąpienia jakiegoś tam zdarzenia. Po drugie: co ze specjalizacjami, które w ogóle się nie odnosiły do żadnej ze statystyk? Więcej MM, szczęścia, furie, zdolności szermiercze? W sumie to to wszystko na razie.
3. Kostki... jak MG ocenia to już moja sprawa. Są tacy co lubią kostki, są tacy co nimi gardzą i robią na wyczucie. Jak dla mnie to powinna być jednak jakaś możliwość wyboru dla nich.
4. Wytrzymałość i staty broni... z tego co widziałem były już osoby co bez umiejki siłacz chciały jakiś dwuręczny topór targać. Sprawdzający bardzo ładnie powiedział, że bez tej umiejki będzie miał raczej z tym kłopoty. Co do zniszczenia, to chyba może MG na misji napisać, że po tylu misjach bez konserwacji broni stała się ona tępa i wymaga przykładowo naostrzenia.
5. Głos ludu... nie widziałem, bym ja miał tam głos, ale do rzeczy: a) ilość magii... nie wiem, to takie ułatwienie jest jak dla mnie... może trochę aż nazbyt proste. Jako iż praktycznie od startu planowałem dla Tory co najmniej 3 magie, tak po prostu straciłem ten smaczek. Wcześniej miałem "zły Fem nie dał mi 4 PD i nie będę miał teraz zaklęcia rangi A by mieć kolejną magię ;(", a teraz "o akurat misja Asth'a się skończy i nowa magia w garści". Nie czuję tego klimatu zdobyczy, jaki był wcześniej. b) Nie czuję, by był to niewypał. Może nie były jakoś super używane, ale było to coś, co w pewien sposób obrazowało naszą magię bardziej wyraźnie niż suche opisy. To teraz nawet za stworzenie malutkiego symboliku gildii będziemy płacić MM? c) To jest nawet spoko, bo nie będzie nagle z partyzanta przywołania jakiegoś smoka za czyimiś plecami. Chociaż tutaj jestem bardziej zwolennikiem, że pewne zaklęcia uniknęłyby efektów specjalnych, aniżeli magie. Są w końcu niekiedy zaklęcia, które nie potrzebują fajerwerków, gdyż są to z reguły zaklęcia, mające bardziej za zadanie np. wspomóc backstaba, a są z tej samej magii takie, co potrzebują dodatkowego efektu by np. pokazać, że stworzenie 100m^3 dymu to jest coś. d) Spoko, acz były przypadki, że można było przywołać 2 istoty... może więc to też byłoby jakoś rozwinięte lub byłaby możliwość zwiększenia maksymalnej liczby summonów? Np. Pierwszy summon kosztuje normalną ilość, drugi o 50% więcej niż bazowo kosztował, trzeci o 100% więcej itd. e) AAA, statystyki, boję się i gardzę. Brrr. Przypomina mi się forum, gdzie prędkość postaci to było: Szybkość*10+3 [km/h] a jej maksymalna wartość to: Szybkość*13+6 [km/h] f) Ale... ale jak to tak? Wszak teraz co z tymi, co brali zapasy magiczne? I jak niby ją zwiększać bo ja nie rozumiem? ;(
Dziękuję i pozdrawiam, proszę nie hejcić ^.^
Colette
Liczba postów : 1788
Dołączył/a : 13/08/2012
Temat: Re: Zmiany systemowe Wto Kwi 01 2014, 07:55
Tak jak Kiri mówi - całe szczęście, że to prima aprilis...
Frederica
Wytrwała Pierepałka
Liczba postów : 2947
Dołączył/a : 14/02/2014
Temat: Re: Zmiany systemowe Wto Kwi 01 2014, 13:49
BORZE xDDDDDDD Gdyby nie fakt że przed chwilą wkręcalam babcie w 6 z matmy to bym zaczela rozkminiac co wy kurna odwalacie xDD Good joke :D
Jo
Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań
Temat: Re: Zmiany systemowe Sro Kwi 02 2014, 13:33
Odpowiadając na twoje pytania Tora -> Prima Aprillis Dla niepewności rozpoczęte i zakończone trochę w innym terminie, nie mniej, to żart. Ale miło się obserwowało wasz #Bul. Temat przed przeniesieniem do archiwum chwilę powisi, co by wszyscy się zorientowali że to nie prawda.
Katsa
Liczba postów : 17
Dołączył/a : 05/01/2014
Temat: Re: Zmiany systemowe Sro Kwi 02 2014, 13:50
#ból zadka.
A tak chciałem wy***ać pwm... do śmietnika z nimi!(tu serio) No nic~.
- Aff.
Alezja
Liczba postów : 1210
Dołączył/a : 12/08/2012
Skąd : świat Pomiędzy
Temat: Re: Zmiany systemowe Sro Kwi 02 2014, 13:55
Okej, dopiero teraz zobaczyłam temat. Myślę: Prima Aprilis. Patrzę na datę: 31 marca, końcówka ale jednak. NO EJ NO. Zestresowałam się, kurde xD ...
Nori
Liczba postów : 463
Dołączył/a : 06/02/2013
Skąd : Katowice
Temat: Re: Zmiany systemowe Sro Kwi 02 2014, 15:12
Nie no, tak czytam to... i myślę co w CD przegapiłam. A potem się zorientowałam, że Prima Aprilis xDD
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
Layout autorstwa Frederici. Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.