Rodzaj Magii:Magia Barda – wykorzystuje ona muzykę do wspomagania osób z drużyny Barda, lub do debuffowania wrogów. Może zarówno wpływać na umysł człowieka, jak i na fizyczne aspekty. Pieśni i melodie mogą mieć różne działania, np. wpływać na pogodę, czy też na samopoczucie człowieka. Należy pamiętać, że przy pomocy tej magii można również zadawać obrażenia. Efekty wywołane przez tą magie nie mogą nachodzić na magie zakazaną.
Pasywne Właściwości Magii Magnet*- Na ręce Barda znajduje się litera "M", która przyciąga do siebie małe przedmioty jak śrubki i spinacze bez największego problemu, przy większej koncentracji jest w stanie przyciągnąć klucz czy też swój instrument jeśli jest metalowy. Im większy tym ciężej, nie może jednak cięższego niż 3 kilo.
- Widzialne dźwięki – Bard może zobaczyć dźwięk w formie fali rozchodzącej się od jego źródła. Im dalej znajduje się źródło, tym szersza i słabsza (w sensie gorzej ją widać, jest rozmazana itp.) jest fala, przez co trudniej określić gdzie dokładnie się znajduje. Max do 50 metrów. Musi się skupić, aby je dostrzec. W zatłoczonych miejscach bardzo ciężko wychwycić poszczególne fale.
- Ciszej/Głośniej – mag potrafi pogłośnić, lub wyciszyć wybrany przez siebie dźwięk. Nie da się wygłuszyć całkowicie, jeden na raz i musi znajdować się blisko Barda.
- Słuch absolutny – jest to trwała pamięć pewnych specyficznych właściwości dźwięków, akordów czy tonacji, która umożliwia ich rozpoznawanie bez odwoływania się do dźwięku wzorcowego. Dlatego mag potrafi w stu procentach odtworzyć usłyszaną za ledwie raz pieśń.
- Instrumentalista – Bard potrafi grać na praktycznie każdym istniejącym instrumencie muzycznym. Nawet jeśli po raz pierwszy spotka się z jakimś nowym instrumentem, nauczy się nim posługiwać w bardzo krótkim czasie.
- Śpiewak – Bard potrafi dowolnie zmieniać siłę, barwę oraz skale swojego głosu. W dodatku słychać go o wiele głośniej i nie potrzebuje mikrofonu, ani innych tego typu rzeczy. Dzięki tej umiejętności, może również udawać głosy innych ludzi (ale nie są one perfekcyjnie takie same), lub odgłosy zwierząt, maszyn itp.
- Rzeczy – mag może przyzwać dowolny instrument, na którym już grał. Aby dopisać następny instrument do listy, trzeba zagrać na nim fabularnie. Jeden instrument na raz.
Instrumenty:
Flet, Lutnia, Gitara, Saksofon, Okaryna;
- Repero – jeśli ktoś zniszczy jego instrument, mag może natychmiast go naprawić kosztem 5 MM.
- To be continued – Kiedy Bard wychodzi z tematu, lub kończy misje, zaczyna rozbrzmiewać
specjalna muzyka.Zaklęcia: Ranga B:The Rains of Castamere –
Deszcze Castamere to pieśń opisująca upadek rodu Reyne z Castamere. Ród ten był jednym z najważniejszych i najpotężniejszym chorążym pewnego rodu w kraju o którym już nikt nie pamięta. Ich władca był jednak słabym i nie potrafił wymusić posłuszeństwa, więc wkrótce stał się obiektem kpin i żartów, a cały ród chylił się ku upadkowi. Gdy zmarł, władze objął jego syn. Chciał odbudować świetność swojego rodu, a pierwsze co zrobił w tym kierunku to wymuszenie posłuszeństwa od swoich chorążych - szczególnie chciał zniszczyć ród Reyne, który tak bardzo ich upokorzył. Zebrał więc potężną armię i najechał na zamek Castamere oraz zabił wszystkie osoby, nie tylko z rodu Reyne, lecz również całą służbę, aż zamek pozostał całkowicie opuszczony. Pieśń powstała, aby przypomnieć wszystkim, jak kończą wrogowie tego rodu.
Kiedy bard odgrywa ów utwór, działa on na przeciwników w sposób demotywujący. Obniża ich chęć do walki, zaczynają nawiedzać ich czarne myśli, przeceniają oni możliwości swoich przeciwników, mają ochotę rzucić broń i się poddać. Wydaje im się, że nie mają szans wygrać. Nawet jeśli jakimś cudem, będą w stanie walczyć, ich ciała będą ociężałe i ciężko im się będzie skupić. Efekt trwa 3 tury po skończeniu odgrywania pieśni (1 post). Jeśli przeciwnik będzie posiadał Barierę Umysłową, zaklęcie zadziała słabiej.
Lullaby of Woe-
Piosenkę tą często śpiewały babki niegrzecznym dzieciom, aby je przestraszyć. Bardowi spodobała się ona i używa jej jako zaklęcia. Działa ona na przeciwników Jaehaerysa. Wywołuje ona u nich niewyobrażalne uczucie strachu i paniki. Przypominają sobie najgorsze rzeczy z ich życia, nie są wstanie skupić się na walce ani niczego takiego. Z czasem dochodzą halucynacje, które ukazują im ich najgorsze koszmary. Człowiek musi wtedy walczyć nie tylko z samym sobą, ale również z wytworami swojej wyobraźni. Efekt gra trzy tury po zakończeniu ogrywania pieśni (1 post). Jeśli przeciwnik będzie posiadał Barierę Umysłową, zaklęcie zadziała słabiej.
Rick roll – Stara ale bardzo dobra piosenka. Kiedy grana jest przez Barda, wywołuje u wroga całkowitą konfuzje. Jego ciało robi całkowicie co innego, niż ten chciał zrobić. Np. miał ciąć Cię w nogę, ale nie wiadomo dlaczego jego ciało zaczyna tańczyć i robi salto w tył. Działa to na wszystkich wrogów na obszarze czterech metrów. Trwa 2 posty. Jeden post przerwy od następnych pieśni.
Ranga C:
Epic sax guy – Bard usłyszał ten fragment w jakiejś karczmie i od razu mu się spodobała. Kiedy gra to na swoim magicznym saksofonie, wszystko co robi on i ludzie z jego drużyny staje się epickie. Dlatego podnosi morale i ogólne zadowolenie towarzyszy. Z tego powodu ludzie nawet w złym stanie fizycznym i emocjonalnym mogą walczyć dalej. Nie odczuwają ani bólu ani zmęczenia tak długo jak trwa zaklęcie. Trwa dwa posty. Jeśli ktoś był wcześniej w złym stanie, po dezaktywacji pieśni zemdleje lub będzie wycieńczony.
Stronger then you – Kiedy Bard odgrywa tą piosenkę, każdy z jego towarzyszy dostaje premię do umiejętności Wytrzymałość i Siłacz w wysokości +0,5 lvl umiejętności. Max do 3,5 lvl.
Binary suns- muzyka alternatywna nie ma aż takiego powodzenia w Fiore, ale to się Jaehaerysowi spodobało. Granie tej piosenki zwiększa umiejętności Skrytobójca oraz Joker o pół poziomu. Nie może podnieść umki ponad lvl 3,5.
My Heart Will Go On - Bard odgrywa tą piosenkę na flecie i wszyscy w okolicy są tak wzruszeni, że nie wytrzymują i płaczą. Przypominają im się ich najpiękniejsze wspomnienia z życia itp. itd. Trwa dwa posty. Działa na sojuszników i wrogów.
Ranga A:
Baby- Piosenka jakiegoś zagraniczonego artysty, która z niewiadomych przyczyn wywołuje u ludzi bardzo negatywne uczucia. Kiedy gra ją Bard, dzięki magicznemu wzmocnieniu, zadaje ona przeciwnikom obrażenia. Najpierw wybiera jednego wroga, na którym skupi się zaklęci. Kiedy gra zaczyna go strasznie boleć głowa (pierwszy post), przez co bardzo trudnie jest im się na czymś skupić, lub wykonywać jakieś czynności. Potem zaczynają dochodzić obrażenia wewnętrzne, zaczyna krwawić z uszu, oczu i z ust (drugi post działania). Przesłuchanie całej piosenki może doprowadzić nawet do zawału serca, lub zniszczenia organów wewnętrznych (trzeci post). Pozostałe osoby, które słyszą piosenkę, są bardzo zdenerwowane na Barda i próbują go uciszyć. Zasięg 20 metrów, przeciwnik musi się w nim cały czas znajdować.
Ogólnie działa to tak dlatego, że zasłyszany dźwięk rozchodzi się po całym ciele przeciwnika, wywołują ogromne wibracje. Trwa 3 posty.