Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013
| Temat: Khazad Czw Lip 16 2015, 00:41 | |
| 1. Informacje ogólne:Khazad to właściwie nie państwo, lecz miasto, bądź nawet wieś, położona na granicy Bosco, Stelli i Icebergu. Z racji swych niewielkich rozmiarów nie posiada zróżnicowanej strefy klimatycznej, choć charakteryzuje się wieloma różnymi gatunkami roślin i zwierząt. Jest to jednocześnie mało rozwinięte technologicznie państwo-miasto, dodatkowo będące stosunkowo biedne, co jednak nie przeszkadza jego mieszkańcom cieszyć się życiem. Jednak... dlaczego ono istnieje, skoro tyle większych, bogatszych i potężniejszych państw z nim sąsiaduje? Otóż, zamieszkiwane jest ono przez olbrzymów czy też gigantów, którzy z chęcią oferują swoje usługi najemnikom i nie zawahają się bronić swoich ziem.
- Język: Wspólna mowa, eisndeuch, boscano, starria i khirz
- Stolica: Khazad
- Ustrój polityczny: Rada Plemienna
- Głowa państwa: Draghram
- Powierzchnia: Około 300 km^2
- Ludność: Około 500, z czego obecnie mieszka tam około 350.
- Jednostka monetarna: Brak
- Religia dominująca: Żywiołowizm
2. Historia państwa:około 3600y - pierwsze wzmianki o gigantach zamieszkujących ten obszar. około 600y - przybliżona data pierwszego najmu giganta jako najemnika, rzekomo pochodzącego z tych obszarów x386 - Traktat Wieczystej Neutralności podpisany przez Stellę, Bosco, Iceberg i Khazad, mówiący o nietykalności ziem gigantów 3. Ustrój polityczny:Rada plemienna - z racji małej ilości członków tejże społeczności, władza nigdy nie czuła potrzeby rozwoju. Tu każdy znał każdego, dlatego zawsze wybierano 5 liderów, którzy podejmowali najważniejsze decyzje. Byli to odpowiednio: szef wojowników, mistrz terenu, lider rzemieślników, przywódca zbieraczy oraz mędrzec. Każdy z nich pełni w społeczności odpowiednie funkcje, przy czym reprezentantem zawsze zostaje mędrzec. I tak: Szef wojowników - najpotężniejszy i najlepszy wojownik, zostaje nim ten, kto pokonał poprzedniego szefa wojowników lub zostaje nim zwycięzca turnieju, po śmierci poprzednika. Jest to najbardziej wpływowa osoba, gdyż około 400 olbrzymów para się wojaczką. Mistrz terenu - osoba, która pochodzi z 4 gigantów, zajmujących się fortyfikowaniem, a także i rozbudową Khazad. To właśnie oni wyznaczają ścieżki, budują bądź projektują domy i wyznaczają plany tuneli w kopalni. Wybierana demokratycznie spośród tzw. "architektów". Podlega im także 11 innych olbrzymów, także zajmujących się budową. Lider rzemieślników - osoba demokratycznie wybrana spośród 20 rzemieślników, reprezentująca ich interesy. Przywódca zbieraczy - gigant wybrany spośród 15 innych, którzy zajmują się wszelakim polowaniem, uprawą, hodowlą czy zbieraniem pożywienia. Mędrzec - jeden z trzech olbrzymów zajmujących się wychowaniem młodego pokolenia, a także pełniąca funkcje reprezentacyjne. Najczęściej są to najstarsi olbrzymi, którzy z racji wieku nie mogą pełnić innej funkcji. 4. Geografia:
- Klimat: Sucho i chłodno, idealne warunki do hartowania ciała i umysłu. Temperatura zwykle nie przekracza 10*C i nie spada poniżej -10*C, choć jak wszędzie zdarzają się odchyły. Średnia temperatura wynosi około 7*C. Z racji niewielkiej powierzchni miasta-państwa i dość górzystego ułożenia terenu, nie następują tutaj jakiekolwiek zmiany przy granicach z innymi państwami.
- Ważniejsze miasta i ośrodki:
Khazad - stolica i zarazem miasto-warownia od wszystkiego. Zrobiona z rozmachem, by pomieścić swoich mieszkańców, sięga także i dość głęboko w głąb góry. Otoczona kilkunastoma wieżami obserwacyjnymi oraz masą ufortyfikowanych ścieżek w połączeniu z wojowniczym nastawieniem olbrzymów i ich zdolnościami jest trudną do zdobycia twierdzą, będącą nawet częściowo samowystarczalną, jeśli połączy się to z ukrytymi przejściami i hodowlami na wypadek izolacji miasta-państwa. Do tego posiada dość dobrze rozbudowane sale treningowe, umożliwiające szkolenie znakomitych wojowników. Całe miasto zbudowane jest z kamienia.
- Ważne miejsca: Kopalnie, miejsca kultu etc.
Khazad - to nie tylko i wyłącznie miasto-twierdza, ale także i kopalnia, bogata w przeróżne złoża metali, używane do produkcji uzbrojenia i pancerzy.
Dolgha - potężna, prosta w swej budowie świątynia, oddająca cześć Wiecznej Ziemi. Jest zdolna pomieścić około 50 gigantów na raz podczas jednej ceremonii, choć wolnego miejsca starczy jeszcze na drugie tyle.
5. Fauna i flora:Flora Khazadu jest o tyle specyficzna, że... jest gigantyczna, choć dla gigantów pewnie owoce ich drzew przypominają rozmiarem jabłka dla człowieka. Takich gatunków jest kilkanaście, wszystkie rosną w wysokich górskich połaciach terenu, dając jednocześnie mało owoców, choć dla urozmaicenia posiłków starczą. Na handel zresztą też się nadadzą. Fauna tymczasem nie różni się zbytnio od tej, spotykanej w podobnych okolicach. Wiele górskich zwierząt normalnych rozmiarów, do tego hodowane są tu zwierzęta na ubój, świnie, krowy i inne. Jednak, żeby zaspokoić głód mieszkańców często wysyłani są zbieracze na polowania, podczas których znacząco przetrzebiają wszelakie zwierzęta u podnóży gór. 6. Demografia:
- Mniejszości narodowe: Choć jest to miasto-państwo założone i zamieszkane przez gigantów, zdarza się, że nocują w nim ludzie, przekraczający granicę. Są to najczęściej handlarze, którzy nawet posiadają odpowiednich rozmiarów domy w Khazad, choć także wykonane z kamienia.
- Religie: Żywiołowizm - mówi się, że każda wioska gigantów oddaje cześć jednemu z Wiecznych Żywiołów. W Khazadzie jest to Ziemia. Olbrzymi wierzą, że jest ona ich opiekunem i daje im siłę oraz wytrzymałość. I choć dla mieszkańców tego państwa-miasta to Ziemia jest najważniejszym żywiołem, czczą oni także i inne, choć zdecydowanie rzadziej.
7. Gospodarka:Khazad nie posiada silnie rozwiniętej gospodarki. Produkowane przez nich zbroje i oręż nadają się tylko i wyłącznie na handel z innymi olbrzymami, co następuje niezwykle rzadko, raz na kilkanaście lat, a to i tak przy dobrych wiatrach. Uprawy i hodowla w połączeniu z polowaniem są w stanie częściowo zaspokoić potrzeby mieszkańców na żywność, choć zdecydowanie największe przychody przynosi im eksport ich owoców, które często wielkością przekraczają człowieka oraz najemniczy tryb życia większości mieszkańców Khazad. Dzięki tym finansom, są w stanie zakupić dodatkową żywność i przetrwać. 8. Kultura:
- Język: Khirz - prosty, acz jednocześnie pradawny język gigantów, używany tylko i wyłącznie przez niewielką ich ilość. Litery zwykle bywały wyryte w ziemi, przez co wiele słów jest krótkich, czasami zdających się być aż nadto ostrych bądź gardłowych w swoim brzmieniu. Posługuje się nim maksymalnie 10 mieszkańców Khazad, tak naprawdę tylko i wyłącznie z tradycji.
Pozostałe języki używane w Khazad to języki zza granicy, często używane na wskutek kontaktów z pracodawcami ze Stelli, Bosco i Icebergu, choć także i z osobami z jeszcze dalszych stron.
- Kuchnia: Jest to prosta kuchnia, nie potrzebująca do szczęścia jakichś potraw czy skomplikowanych dań. Ot, wszystko jest przygotowywane dość szybko i prosto, byle tylko zjeść bez dodatkowych bodźców, np. wzrokowych. Ot usmażona krowa z pokrojonymi owocami dla przykładu.
- Święta:
13 stycznia - Święto Wody 14 kwietnia - Święto Ziemi 8-11 czerwca - Czas Próby (Zawody pomiędzy gigantami, mającymi wyłonić najlepszych) 15 lipca - Święto Ognia 16 październik - Święto Wiatru
|
|