HargeonAkane ResortHosenkaMagnoliaWschodni LasOshibanaOnibusCloverOakEraScaterCrocusArtailShirotsumeHakobeZoriPółnocne PustkowiaCalthaLuteaRuinyInne Tereny ZachodnieGalunaTenrouPozostałe KrajeMorza i Oceany
I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
FAIRY TAIL PATH MAGICIAN
Walka - Page 2




 

Share
 

 Walka

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Idź do strony : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AutorWiadomość
Astaroth


Astaroth


Liczba postów : 79
Dołączył/a : 23/04/2013

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 18:23

First topic message reminder :

Walka - Page 2 270px-Thunder_gun_by_stanley_lau_-_resized
~Silencio!



A więc witam, na prośbę nie jakiego Dona, zaprezentuje mój pomysł odnośnie systemu walki.



Walka turowa na zasadzie atak obrona, nie ma większego sensu, ponieważ jak wszyscy wiemy najlepszą obroną jest atak. Stąd też moja propozycja, aby usunąć takie stwierdzenia jak tura ataku bądź tura obrony. Co miało by ją zastąpić? A no pewna mała reguła oraz intuicja MG. Walke rozpoczyna osoba która odpisze pierwsza, po prostu. Kto pierwszy ten lepszy. Następnie kolejność była by w normalny sposób zamieniana, dzięki czemu pierwszy miałby skłonność do ataku, zaś drugi do obrony. Obydwie postacie nie były by jednak tylko do tego ograniczone, co skłania nas wszystkich do rozważniejszego przemyślenia swoich działań. Oczywiście istniały by też wyjątki. Kiedy ewidentwnie to jedna ze stron atakuje i powinna zyskać przewagę "Czasu i akcji" nad drugą" wtedy MG powinien ustanowić kolejność, z korzyścią < bądź nie, zalezy jak kto interpretuje> dla atakującego. Przykład:


Gracz 1 przygniata gracza Drugiego i celuje mu nożem w gardło. Ostatnio pisał pierwszy, jednak w następnej turze również napisze pierwszy, ponieważ osoba przygnieciona jest w tym wypadku osobą bierną i może odpowiedzieć na atak, jednak to własnie napastnik ma pierwszeństwo ze względu na ów sytuację.




Wszelkie UR nie UR, czyli tak zwane ukryte ruchy. Dowolność nad dowolnościami, dzięki czemu każdy może kombinować, zaś łotrzyki i zabójcy mogą swobodnie walczyć w ukryciu, nie zmuszając się do jednego ataku na post.

Co ze spamieniem czarami? A no proste im ich więcej tym mamy mniej magicznej energii. Jeżeli ktoś jednak chce, można albo zabronić uzywac tych samych czarów w 2 postach pod rząd, albo sklasyfikować je na Pomocnicze, Ofensywne oraz Defensywne, a dopiero później zrobić podziałke. Fragment tego pomysłu jest jednak pomysłem luźnym i to już wasza decyzja.


Oczywiście nie wszystko w turze może się udać, bądź zawsze mogą wystąpić jakieś nieprzewidziane okoliczności. Wtedy MG ma prawo zatrzymać akcje w dowolnym momencie, każąc graczom zmienić swój ruch, co mogą jednak nie muszą robić. W końcu mogą kontynuować wcześniej zaklepaną strategię, zakładająć iż MG nie wygadał jej szczegółów.



Póki co to tylko tyle, pomysł jak widzicie opiera się na RP czyli Role Play. Dzięki czemu możemy walczyć zupełnie jakbyśmy robili to naprawdę, wykorzystująć każdą zaistniałą sytuację.


Ostatnio zmieniony przez Astaroth dnia Wto Kwi 30 2013, 19:46, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t903-madara#13348 https://ftpm.forumpolish.com/t936-madara-tenebris#13698

AutorWiadomość
Senka


Senka


Liczba postów : 168
Dołączył/a : 24/09/2012

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 21:12

*kciuk w górę dla Nanaś*

Cytat :
Obecnie system walki wygląda tak, że jest tura ataku = Doskok, atak, odskok uciekasz... Nie musisz się niczego bać ponieważ przeciwnik się broni a nie atakuje, co prowadzi do faktu że można w bardzo sprytny sposób stworzyć postać która będzie nie dopokonania na takim trybie rozgrywki. Nie dziwi mnie jednak twoja reakcja, jak już wspominałem byłem gotowy na takie opinie od osób które są już zaklimatyzowane.
A czy wziąłeś pod uwagę fakt, że po poście MG to broniący się atakuje? Wtedy, gdy ty źle wyprowadzić wcześniejszą ofensywę, jesteś odsłonięty c: Nie widzę nic złego w systemie turowym.

Cytat :
Uwierz mi, walczyłem nie jednokrotnie na podobnym systemie i da rade na spokojnie przewidzieć po pierwsze możliwośći ataku przeciwnika jako gracz X,
Wybacz ale telepatą nikt nie jest, a czytanie w myślach nie zostało potwierdzone naukowo ._. Chodzi o to, by dać realną szansę uczestnikowi na sparowanie ciosu. Widzę- bronię się. Nie widzę- no to już jest UR. I póki ja nie sparuję ty nie wiesz, co zrobić dalej, bo może moja akcja się nie uda. Kolejny + obecnego systemu.

Dzięki Takaś o:

Cytat :
Mag znający się na leczeniu ciała i jego anatomii, może równie dobrze wynaleźć czar który zatrzymuje Ci akcje serca... Jest to czar medyczny no i?
Proszę cię- rozróżnij czar medyczny a czar supportujący/leczący. Medyczny opiera się na ingerencji w ludzki ciało i często jakiejś zmianie procesów z nim zachodzących. Może działać zarówno szkodliwie jak i dobroczynnie, przy czym zaklęcia supportujące mają tylko drugi atrybut. No chyba że to debuffy, ale ich w trakcie obrony się raczej nie używa…

Cytat :
Support jest supportem ale ma prawo walczyć, więc nie rozumiem tych dośc bezsensownych komentarzy w jego kierunku
Walę bezsensowne komentarze w swoim kierunku \o/

A tak na marginesie: nie obrażaj innych użytkowników, nie przekręcaj ich nicków i nie każ im „wychodzić”, bo Nana użyła logicznych argumentów, podkreślając swoje zdanie (swoją drogą całkiem podobne do mojego) i w żaden sposób się do ciebie nie „przypruwając”.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t308-konto-senki https://ftpm.forumpolish.com/t292-regina-regit-colorem https://ftpm.forumpolish.com/t527-reszta-pionkow
Kot od Kostek


Kot od Kostek


Liczba postów : 1148
Dołączył/a : 10/08/2012

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 21:14

Ale limit stron to z kolei ograniczenie samych graczy jeszcze bardziej. Ja sobie nie wyobrażam takiego Asthora z postem na 40 linijek na przykład. Po za tym, czasem sam plan wymaga większej ilości tekstu.

Cytat :
A tak na marginesie: nie obrażaj innych użytkowników, nie przekręcaj ich nicków i nie każ im „wychodzić”, bo Nana użyła logicznych argumentów, podkreślając swoje zdanie (swoją drogą całkiem podobne do mojego) i w żaden sposób się do ciebie nie „przypruwając”.
True~!
Powrót do góry Go down
Sethor Fiberos




Liczba postów : 289
Dołączył/a : 17/11/2012
Skąd : Poznań

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 21:24

Walki będą nudne jak flaki z olejem, a ponieważ niektórzy robią posty dłuższe niż "ATAKUJE MJECZEM" to serio, jedna tura, jeden post, miałby pewnie około 3000 słów, co mijałoby się z celem jakim jest dynamizacja walki. Walki- szybkie krótkie tury a nie giganty z rozgałęzieniami jak fabuła niejednej gry RPG.
Ja wiem doskonale, że Twój horrendalnie wysoki poziom postów mnie przyćmi, i w ogóle będę się bujać na krześle, czytając epicko-genialne akcje, ale moje posty o poziomie, do którego musiałbyś schodzić drabiną, na pewno zakładałyby wtedy kilka- kilkanaście możliwości i przewidywania ruchów. W ataku, ewentualne odskoki, kontry i wszystko inne. Dopóki gdy jestem pierwszy w turze i atakuję mogę sie skupić na ATAKU, a nie na ubezpieczaniu tyłów.
Przygotowując się na kontrargument "ale normalnie nikt nie broni się bez reakcji lub kontrującego ataku". To prawda, że niejeden fajter przyjmie taktykę obrona=atak, ale ja *skromny user* proponowałbym pozostanie przy systemie tur atak->obrona, który po pierwsze zwiększa kompetencje walczących na tle ofensywno-defensywnym, jak i pozwala MG na łatwiejszą, a co za tym idzie sprawiedliwszą ocenę zdarzeń w walce.
Walka na śmierć i życie postaci, która rozwijasz (powołując się na czas życia forum) przez 8 miesięcy swojego życia, które już nigdy nie wrócą, byś mógł zrobić nową która zastąpi tę, która zginęła, jest ważnym elementem i na pewno nie może zostać rozstrzygnięta w sposób wyżej opisany- gdzie MG, który notabene jest człowiekiem, może popełnić błąd interpretacyjny, czytając wyraz numer 4534 w wypowiedzi pierwszego z walczących, który spowoduje śmierć postaci.


Przy systemie atak na obronę o wiele łatwiej jest ocenić każdy ruch, bo są one krótsze i stricte zdefiniowane.

Jestem więc za pozostaniem starego systemu, który mimo wad, jest dobry. Wystarczająco dobry, by pozostał bez tak radykalnych zmian.

EDIT: Też znam tę opcję =w=
Po prostu nie toleruję osób, które wchodzą gdziekolwiek, gdzie są NOWYMI userami, po czym wciskają reformy, obrażają, kłócą się.


Ostatnio zmieniony przez Sethor Fiberos dnia Wto Kwi 30 2013, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t364-lokata-sethora https://ftpm.forumpolish.com/t356-sethor-fiberos https://ftpm.forumpolish.com/t678-sethor-i-jego-pierdolki
Astaroth


Astaroth


Liczba postów : 79
Dołączył/a : 23/04/2013

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 21:28

Potem przeczytam wasze wypociny chce napisać to co pisze po niżej.



Co do przyprówania się do mnie, przeczytajcie początek Postu Nanayi.


Edit:
Sethor naprawde skończ zachowywać się jak primadonna i przeżywać wszystko i wszystko na nowo. Obraziłeś się na SB to się obraziłeś, nie musisz wszczynać swoich fochów w ukrytych podsekstach twojej wypowiedzi. To tyle.


Dobra coś tam napisałem.


Przede wszystkim nikt wam nie każe pisać w jednym poście planu na całą walke. Robisz jedną rzecz spoko, MG może zastopować akcję i kazać ci przeprowadzić np. reakcję, zakładając że to co on robi dalej, jest dopiero na początku następnej tury.


Senka support często jest medykiem, nie zawsze, ale to był tylko PRZYKŁAD więc skończcie się go tak dosłownie czepiać jakby to było wszystko xD


Ograniczenia Atak Obrona są naprawde duże i w sumie zbędne. Umożliwia to atak tak idealnie zrobiony, że przeciwnik nie ma szans by cokolwiek na to zrobić. Po za tym dlaczego jak ktoś atakuje mam się bronić... Równie dobrze mogę mieć szanse by zrobić lekki odchył i np przebić go mieczem na wylot, w razie gdyby na mnie np. skakał. Myślicie przez straszny pryzmat czarów turowych jak w jakiejś grze strategicznej.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t903-madara#13348 https://ftpm.forumpolish.com/t936-madara-tenebris#13698
Senka


Senka


Liczba postów : 168
Dołączył/a : 24/09/2012

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 21:37

I wstawcie mi osta, ale muszę ._.

Dziękuję za uprzejme potraktowanie moich poglądów oraz argumentów je popierających. Następnym razem też nie będzie mi się chciało czytać czyiś wypocin, w których mimo wszystko wyraża swoje myśli ^^

Może jestem ślepa (po części jestem, ale okej...) ale nie widzę w poście Nany żadnego ubliżającego ci wyrażenia poza tym krótkim stwierdzeniem faktu, do którego już doszli wszyscy, mający z tobą jakikolwiek dłuższy kontakt. Jeżeli ktoś "przyprówa" to prędzej ja c: Akurat Nana to jedna z osób, którym mogłabym zarzucić bezstronność i nie rzucanie się na innych, więc uważaj na swoje słowa i czytaj dokładniej "wypociny" innych.

Cytat :
Sethor naprawde skończ zachowywać się jak primadonna i przeżywać wszystko i wszystko na nowo. Obraziłeś się na SB to się obraziłeś, nie musisz wszczynać swoich fochów w ukrytych podsekstach twojej wypowiedzi. To tyle.
Tak Seth zachowuje się jak primadonna, lecz nie musisz mu tego wytykać.

Cytat :
Przede wszystkim nikt wam nie każe pisać w jednym poście planu na całą walke. Robisz jedną rzecz spoko, MG może zastopować akcję i kazać ci przeprowadzić np. reakcję, zakładając że to co on robi dalej, jest dopiero na początku następnej tury.
Sposób w jaki opisujesz swój system walki zdaje się wskazywać przeciwieństwo. Wręcz krzyczy "opisz we mnie wszystko!". Co do stopującej akcji MG- super, przebrnę przez 2 strony a4, gdy tak naprawdę potrzebne by mi było 5 pierwszych zdań. Mrr miło <3

Cytat :
Senka support często jest medykiem, nie zawsze, ale to był tylko PRZYKŁAD więc skończcie się go tak dosłownie czepiać jakby to było wszystko xD
Dałeś przykład-> odnosimy się do tego. Takie prawa dyskusji. W czasie bytowania na tym forum widziałam dwóch medyków: siebie i śp. Nockę. Medyk może używać i defensywy i ofensywy, podczas, gdy support tylko wspomaga. Blahblahblah. Ale dalej się nie czepiam, bo się przyczepisz, że się czepiam, choć próbuję ci wytłumaczyć różnicę miedz jednym a drugim. (bo wywołanie ataku serca to support ooo: )

Cytat :
Ograniczenia Atak Obrona są naprawde duże i w sumie zbędne. Umożliwia to atak tak idealnie zrobiony, że przeciwnik nie ma szans by cokolwiek na to zrobić. Po za tym dlaczego jak ktoś atakuje mam się bronić... Równie dobrze mogę mieć szanse by zrobić lekki odchył i np przebić go mieczem na wylot, w razie gdyby na mnie np. skakał. Myślicie przez straszny pryzmat czarów turowych jak w jakiejś grze strategicznej.

Walczyłeś już tutaj? Atakujący może napisać srylion sposobów na atak, podczas gdy ty w obronie możesz uwzględnić tylko jeden aspekt, po czym sam przechodzisz do ataku, czyli w twoim wypadku "Równie dobrze mogę mieć szanse by zrobić lekki odchył i np przebić go mieczem na wylot, w razie gdyby na mnie np. skakał.". Ten system nie ogranicza aż tak bardzo...


Ostatnio zmieniony przez Senka dnia Wto Kwi 30 2013, 21:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t308-konto-senki https://ftpm.forumpolish.com/t292-regina-regit-colorem https://ftpm.forumpolish.com/t527-reszta-pionkow
Astaroth


Astaroth


Liczba postów : 79
Dołączył/a : 23/04/2013

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 21:40

Nie wiem jak dla Ciebie, dla mnie stwierdzenie "wypociny" nie jest obraźliwe. Nie mogłem sobie pozwolić na dłuższe siedzenie i czytanie, ponieważ byłem akurat zajęty robótką w domu, to też odpisałem akurat na to co rzuciło mi się przypadkowo na oczy, kiedy tutaj zajrzałem. Napisałem to, by ludzie nie czuli się urażeni że olałem ich posty ale jak widać każdy musi tutaj znaleźć pretekst przeciwko mnie.

Co do Nany, dla Ciebie to nic, ponieważ sama często tak piszesz, ale ja mam dość jak ktoś przenosi sprawy z SB albo zarzuca mi narzucanie czegoś bo coś tam. Pisze pomysł to pisze, jeżeli ktoś coś nagminnie powtarza jak chociażby moje rzeczowe narzucanie woli, jest to własnie przyprówanie się.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t903-madara#13348 https://ftpm.forumpolish.com/t936-madara-tenebris#13698
Senka


Senka


Liczba postów : 168
Dołączył/a : 24/09/2012

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 21:49

Cytat :
Nie mogłem sobie pozwolić na dłuższe siedzenie i czytanie, ponieważ byłem akurat zajęty robótką w domu, to też odpisałem akurat na to co rzuciło mi się przypadkowo na oczy, kiedy tutaj zajrzałem. Napisałem to, by ludzie nie czuli się urażeni że olałem ich posty ale jak widać każdy musi tutaj znaleźć pretekst przeciwko mnie.
Nikt by się nie obraził, nikt nie ponagla, bo chyba tylko ja póki co wytrwałam w dłużej wymianie zdań (lub narzucaniu zdania) z tobą, inni wpadli tymczasowo c:

Cytat :
ale ja mam dość jak ktoś przenosi sprawy z SB
Pierwsze wrażenie. I na tym powinnam skończyć, ale jestem wyjątkowo wrednym babsztylem :< Więc będę brnąć w to dalej. SB jest niejako częścią forum. Częściej służy do radosnego hugania się i rzucania linkami do piosenek n yt, lecz padają też tam propozycje oraz pytania. To taki dział ogłoszeń tylko w trybie przyśpieszonym i oczywiście jeżeli tylko ktoś ma ochotę nam odpowiedzieć. Wydarzenia, do których ktoś się ewentualnie ma przyprówać, nie miały też miejsca miesiąc-dwa temu, ale w czasie ostatniego tygodnia, co uznałabym za sprawę świeżą. Czyli godną zapamiętania
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t308-konto-senki https://ftpm.forumpolish.com/t292-regina-regit-colorem https://ftpm.forumpolish.com/t527-reszta-pionkow
Astaroth


Astaroth


Liczba postów : 79
Dołączył/a : 23/04/2013

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 21:54

Właśnie ty odpadałaś niemal zawsze jako pierwsza, ale to taki szczegół.



Ale to jest temat o POMYŚLE a nie o tym że ktoś jest taki taki i taki. Że ktoś robi tamto a ta osoba robi tamto czy się powtarza. Powinna najnormalniej w świecie skomentować pomysł, zamiast na mnie naskakiwać. Ta dyskusja zresztą też jest nie na miejscu.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t903-madara#13348 https://ftpm.forumpolish.com/t936-madara-tenebris#13698
Bane Wakamano


Bane Wakamano


Liczba postów : 510
Dołączył/a : 12/08/2012

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 22:19

Co do ważniejszego tematu, czyli tych naszych ograniczeń w mechanice. Zniósłbym wszystko, ale naniósł małą poprawkę na punkt 3. Dokładniej określała by ona możliwość dania 1 postaci 1 buffa lub debuffa. Co by uchroniło nas przed szybkim wybiciem jak i zbiciem przeciwnika, za pomocą tanich czarów.

Przechodząc do tematu głównego. Ogólnie nie wiem po co takie coś i piszę to jako osoba, co ma postać z niewidzialnością czyli była by z tym czymś za op. Jednak pomijając takie szczegóły. Przechodzimy do całej reszty.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, tak to się chyba pisze. A w tym przypadku jest to chyba idealne określenie. Bo dla mnie najlepszą obroną jest mocna obrona, a atak się nie liczy. Bo przeciwnika należy jakoś wpierw unieruchomić lub osłabić. Atak jest tylko efektem ubocznym wyżej wymienionych poczynań, ale nie o tym miał to być wpis.
Aktualny system, jest naturalny. Bo normalne jest kiedy ktoś atakuje to ktoś się broni, a następnie przypuszcza kontratak. Tą kontrą jest właśnie tura ataku w drugiej kolejce. Jednak aby wykonać ten kontratak trzeba sobie najpierw jakoś ubić grunt. Przygotować postać do następnej tury, bo walki nie są jedno rundowe, tylko składają się z wielu tur/rund. Czyli to jest to co napisałeś, ale ty chcesz umieścić 2 rundy w 1. Przez co walki będą trwały jeszcze dłużej albo staną się na tyle chaotyczne, że nie będzie dało się grać. Już teraz na forum jest grupa graczy, których opisy walk są długie, soczyste i strasznie złożone, a dać im jeszcze dodatkową obronę/atak w jednej turze doprowadzi do masowych samobójstw MG.
Do tego MG jak i walka powinny być neutralne, a sama zasada "elastyczności walki" lub "intuicja MG", zbytnio sprawiedliwe nie są. Przez co mogą zamienić walkę w zwykłą rzeźnię, a chyba do końca o to w walkach nie chodzi, przynajmniej ja tak uważam.
Ogólnie możliwe, że to nie ma sensu, ale w trakcie pisania zapomniałem dokładnie co miałem napisać, ale sobie poczytajcie, może jednak coś tam jest...
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t546-skarbiec-pana-wakamano
Astaroth


Astaroth


Liczba postów : 79
Dołączył/a : 23/04/2013

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 23:08

A jeżeli moja postać by wciąż parła do przodu i atakowała i niszczyła i wszystko. Czemu mam pisać post obrony?

A jeżeli ja się nie bronie tylko atakuje? On leci na mnie ja na niego, to co teraz?


Ten system tego nie uwzględnia.


PS: walka to rzeź, nie ma być majestatyczna, ma być skuteczna
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t903-madara#13348 https://ftpm.forumpolish.com/t936-madara-tenebris#13698
Bane Wakamano


Bane Wakamano


Liczba postów : 510
Dołączył/a : 12/08/2012

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 23:17

Postacie nie są wszechmogące i o to dbają sprawdzający kp, dlatego nie będzie postaci "niszczącej wszystko".
Do tego w tych przykładach nie ma niczego logicznego o czym wspominałeś na początku i system określa wszystko tylko należy pomyśleć, czy atak jest atakiem frontalnym (debilną sieczką), czy jest ciekawym zagraniem taktycznym. A raczej takie chwyty są wykorzystywane przez graczy z większym "poziomem" i spotkałem się z tym nie raz.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t546-skarbiec-pana-wakamano
Astaroth


Astaroth


Liczba postów : 79
Dołączył/a : 23/04/2013

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptyWto Kwi 30 2013, 23:24

Nie będe się rozpisywał na miliard sposobów, ale mój system jest do wszystkiego, zaś ten co jest... Nie no do niczego to nie xD Ale nie uwzględnia wielu rzeczy.
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t903-madara#13348 https://ftpm.forumpolish.com/t936-madara-tenebris#13698
Jo


Jo


Liczba postów : 5542
Dołączył/a : 29/08/2012
Skąd : Poznań

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptySro Maj 01 2013, 00:06

Cytat :
-Leczenie magią dozwolone jest jedynie w turze ataku
-Wszelkie przyzywania kreatur mają odbyć się w turze ataku nawet jeśli kreatura po przyzwaniu stoi i wącha kffiatki
-W jednej turze jeden mag może rzucić tylko jednego buffa, jedno przyzwanie i tylko raz użyć zaklęcia leczącego

Akuratnie ta część nie jest mojego autorstwa~

Cytat :
Nanayame jeżeli masz zamiar znowu się przypruwać do mnie, zamilcz i wyjdź.

Każdy ma prawo mówić co myśli, zwłaszcza jak mówi mądrze. Sam zresztą coś wczoraj o tym mówiłeś, ale ty przecież stosujesz tych zasad kiedy tobie wygodnie i masz gdzieś, kiedy stosują ich inni. Na dodatek masz wonty do tego jak cię traktują... traktują cię jak ty traktujesz ich, oraz tak jak cię widzą. Pomijając już to komentarz ten nie odnosił się apropo SB a twego komentarza w stronę Colette. Ale to przecież my nie czytamy ze zrozumieniem nie?

Cytat :
Co do twojej odpowiedzi, w bardzo prosty sposób. Uwierz mi, walczyłem nie jednokrotnie na podobnym systemie i da rade na spokojnie przewidzieć po pierwsze możliwośći ataku przeciwnika jako gracz X

Też walczyłem niejednokrotnie w tym systemie. Jeśli byłeś w stanie przewidywać ruchy to gratuluje, walczyłeś z niesłychanie kiepskimi przeciwnikami. Z dobrym fajterem w takim systemie nie przewidzisz większości ruchów. Ba, zwłaszcza jeśli w KP używa się opcji Hide na skille, tutaj nie ma to miejsca, ale grałem na forach z tym systemem gdzie miał. Walki to były istne rzeźnie i sieczki (gdy MG nie był górnych lotów) lub nieco przyjemniejsze (kiedy MG był ogarnięty).

Cytat :
Mag znający się na leczeniu ciała i jego anatomii, może równie dobrze wynaleźć czar który zatrzymuje Ci akcje serca... Jest to czar medyczny no i? Support jest supportem ale ma prawo walczyć

Fakt ma prawo, ale czar o którym wspomniałeś nie jest Supportem a czarem ofensywnym.

Cytat :
Ale kto pozwala Tobie bądź Komukolwiek innemu zakładać kto jest supportem a kto nie

Skorzystam sobie z twojego może jednego z ulubionych argumentów. Admin ma zawsze racje? A jak to do ciebie nie przemawia, to sprawdzający KP i czary ma. MG też ma! A nawet jeśli nie, z angielskiego support znaczy wspomagać.

Cytat :
Aff, jeżeli troche chaosu to jedyny minus, no to to nie jest żaden minus. Po to jest MG aby ogarniać takie rzeczy prawda?

Nie każdy MG jest na tyle doświadczony by temu sprostać. W tym momencie ograniczasz liczbę MG mogących sędziować walki do tych, którzy są tró ogarnięci. Młodym ciężej będzie się na takim uczyć.

Cytat :
A co do ścian... Boże, MG moze napisać że chce nie za długie posty np maks 1 a4 proste xD

Twierdzisz że ten system ogranicza. A właśnie tym zdaniem pokazujesz że twój ogranicza dużo bardziej.

Cytat :
Co do Nany, dla Ciebie to nic, ponieważ sama często tak piszesz, ale ja mam dość jak ktoś przenosi sprawy z SB albo zarzuca mi narzucanie czegoś bo coś tam. Pisze pomysł to pisze, jeżeli ktoś coś nagminnie powtarza jak chociażby moje rzeczowe narzucanie woli, jest to własnie przyprówanie się.


Przyprówanie? Bynajmniej, to jest stwierdzanie oczywistego faktu. Btw. W takim razie nagminnie przyprówasz się do tego że ktoś tam nie czyta ze zrozumieniem (czego sam nie robisz)

Buehehehehehehehhehehehehehe a ja się "przyprółem" bo jestem wrednym chu*em <3 I tak bardzo nudzi mi się w życiu że piszę post o niczym tylko by go napisać C':


A teraz tak bardziej o samym systemie. A właściwie obu systemach. Stwierdzenie że twój jest od wszystkie a ten jest bardziej ograniczony... nie twierdzę że jest błędne. ACZKOLWIEK. Oba systemy posiadają wady i zalety. Wady których ty w swoim nie widzisz mimo że są, ba, mimo że wskazane logiczną argumentacją twój zadufany we własnym zdaniu mózg zdaje się ich nie dostrzegać i nie akceptować, by twój skrzętnie i pieczołowicie budowany własny świat nie runął niczym domek z kart. Podstawowym błędem twojego systemu jest założenie że wszyscy MG są na tyle pro by ogarnąć walki. Zgodzę się na kiepskich forach faktycznie tak jest. Bynajmniej nie na tych dobrych gdzie posty mają więcej niż 10 linijek, akcje są złożone i dokładnie opisane, a uwierz mi że mamy graczy którzy opiszą dokładnie każdy ruch ciała jeśli im się zachce.

Idąc dalej, ograniczenie liczby tekstu przez MG jest przynajmniej dla mnie i innych graczy większym ograniczeniem niż sam obecny system. Co bowiem jeśli chcę opisać motywację postaci w czasie walki? Ty stwierdzisz ze to niepotrzebne a ja uznam za ważny element mojej postaci. Co jeżeli będę argumentował poczynania swojej postaci bo chce się poczuć fajny? Twój system mi tego zabrania! Niszczy mój styl pisania etc. Na dodatek jeśli ktoś lubi posty z masą ruchów, z uwzględnieniem zmiennych, zależnych od reakcji przeciwnika etc. Ni chu*a nie zmieści się w 1 stronie, a cały jego styl walki idzie do kosza "Bo tak". Ale przecież twój system nie ogranicza graczy

Co ja to miałem jeszcze napisać... ah tak, kolejne wady twojego systemu, sprawiedliwość osądu. Tak jak obecny system jest na tyle prosty że od razu widać co i jak, tak w chaotycznym systemie jaki proponujesz bynajmniej takiego podziału nie ma. Gracze są bardzo wrażliwymi jednostkami, jeśli dojdzie do konfliktu między osobą A a osobą C w momencie kiedy osoba C sędziuje walkę osób A i B, natychmiast jego decyzje będą pokładane w wątpliwość. Dodajmy że przy 4 wystarczająco dobrych do sędziowania MG, gdzie dwoma z nich są gracz A i B, a gracz D jest na wakacjach lub zniknął z forum, sytuacja wydaje się patowa. Ba, oczywiście MG zawsze ma racje a jak nie to admin, ale gracza A to nie zadowoli. Tutaj trudniej udowodnić że tak faktycznie miało być. Przecież argumentem MG będzie "Bo tu chciałem uciąć akcje", "Bo tu już mi się odechciało czytać 5 stronicowych wypocin". Doprowadzi to do kłótni i utraty graczy, tych wrażliwszych. Ponad to od razu widać że w tym systemie chuchro walczące sztyletem ma DUŻO mniejszą przewagę od rycerza. Fakt, bardziej to realne, ale realizm to nie wszystko.

Na koniec twierdzisz że walki nie są majestatyczne, ze to rzeźnia. Fakt, ale nawet skuteczna walka może być majestatyczna, wcale nie musi być chaotyczna, tylko trzeba mieć INTELIGENCJĘ by poradzić sobie w tym systemie. W twoim systemie nawet cep(takie narzędzie rolnicze) dałoby sobie radę. Grałem w obu systemach więc wiem o czym mówię. Na twój system inaczej mówi się też spontanicznie "Brak systemu" a brak systemu jest gorszy od niego samego. ten system ma dziury i nie jest górnolotny, fakt. Ale swoje zadanie spełnia. Widziałem lepsze systemy, ale nie jest to ten twój który jest temu równy, tylko bardziej wymagający i wcale nie dla graczy a dla MG. Czasem nie można iść na łatwiznę. Btw. powiedzenie że wszystko jest przecież dla graczy nie dla "Mistrzów" ssie, zapominasz że Mistrz = gracz. Tylko ten jeden gracz ma więcej obowiązków.

Twój system się sprawdza, ten system się sprawdza, wszystko zależy od ludzi. Ale stwierdzenie że twój jest pro a ten nie, wskazuje na twoją płytkość lub też nikłe doświadczenie na walce w wielu systemach. Walczyłeś kiedykolwiek na innym niż ten twój? W sumie, nieważne. Rzekłem co chciałem.

//Powiem szczerze że zacząłem się gubić, więc za błędy gomen~//
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t4013-to-cos-od-pd-jo#79641 https://ftpm.forumpolish.com/t3795-joseph https://ftpm.forumpolish.com/t4016-karta-zdrowia-jo#79647
Kirino


Kirino


Liczba postów : 3064
Dołączył/a : 14/11/2012

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptySro Maj 01 2013, 00:13

TBF, mnie już w tym momencie przeraża to, że ludzie czasem piszą po kilkanaście sposobów na atak w stylu "jeżeli on zrobi tak, to ja tak, jeżeli on zrobi to, to ja zrobię tamto, a jeżeli on to, to ja z tego skorzystam, a jak tamto, to użyję tego". Nie zamierzam forsować czegokolwiek w tym temacie, bo skoro ten system działa i działa, mimo wszystko, dobrze, to na pewno nie będę starał się go zmieniać, ale po prostu zauważam, że w trakcie walki, mimo wszystko jednak, ludzie chyba nie myślą aż do tego stopnia naprzód i nie mają w głowie wszystkich możliwości ruchu przeciwnika. Dać atakującemu możliwość zrobienia 2x "jeżeli, to" jest dla mnie już ilością ogromną, ale tak jak mówię, nie zamierzam niczego forsować, zwłaszcza, że nie od tego jest ten temat.

A co do niego właśnie - ja jestem wciąż za istniejącym sposobem walki. Grałem w ten sposób na kilku PBFach, z tego na jednym szczególnym, z fantastycznym MG, który naprawdę odwalał genialną robotę, samemu administrując całe forum (choć dla garstki graczy, w gruncie rzeczy) i używaliśmy tam właśnie systemu atak-obrona. Z tego co pamiętam, to dodatkowo U NAS obrona nie zakłada całkowitego zakazu zranienia przeciwnika - ot, jeśli masz zaklęcie defensywne tworzące przed tobą żelazną ścianę i go użyjesz przed przeciwnikiem, który stara się wbiec w ciebie używając brutalnej siły i szybkości, przy takiej ścianie gość może się trochę rozczarować i obić - jeśli dobrze rozumiem, jeśli nie, proszę o poprawienie. Twój system Asta faktycznie brzmi fajnie, ale niestety w mojej wyobraźni nie wygląda to tak różowo jak na papierze. Sure, do istniejącego systemu można wprowadzić zmiany jakieś, typu "zamiast cały czas atak/obrona-obrona/atak w skrajnych przypadkach będzie atak/obrona-atak/obrona", ale szczerze mówiąc nawet nie jestem do końca do tego przekonany. Tak czy siak, zmiana ewolucyjna wciąż byłaby dla mnie w tym przypadku lepsza niż rewolucyjna.

Dodatkowo Bane opisał wszystko co na ten temat myślę w sposób niemal idealny, mógłbym walnąć cytat z niego tutaj i dopisać QFT, ale tylko niepotrzebnie zabierałbym miejsce. Tak czy siak, również jestem na nie. I spokojnie, jakby co, nie mam nic przeciwko nikomu i jestem kochającym wszystkich userem, więc zanim cokolwiek zostanie powiedziane do nikogo nie jestem uprzedzony ^^.


Ostatnio zmieniony przez Kirino dnia Sro Maj 01 2013, 00:29, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t355-konto-kirino https://ftpm.forumpolish.com/t341-kirino-ayame https://ftpm.forumpolish.com/t875-platki-kiri
Aff-chan


Aff-chan


Liczba postów : 634
Dołączył/a : 12/08/2012

Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 EmptySro Maj 01 2013, 00:25

Kirino napisał:
Z tego co pamiętam, to dodatkowo obrona nie zakłada całkowitego zakazu zranienia przeciwnika - ot, jeśli masz zaklęcie defensywne tworzące przed tobą żelazną ścianę i go użyjesz przed przeciwnikiem, który stara się wbiec w ciebie używając brutalnej siły i szybkości, przy takiej ścianie gość może się trochę rozczarować i obić - jeśli dobrze rozumiem, jeśli nie, proszę o poprawienie.

Ależ Kiriś, z tego co wiem, u nas też takie coś działa...
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t4733-wiedzmakowy-painpal#98364 https://ftpm.forumpolish.com/t4672-true-passion-never-dies
Sponsored content





Walka - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Walka   Walka - Page 2 Empty

Powrót do góry Go down
 
Walka
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 2 z 4Idź do strony : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Walka w sześcianie
» Walka Dojo
» Walka w psychiatryku
» Walka w karczmie
» Pandzia walka

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Off-top
 :: Archiwum :: ARCHIWUM ŚWIATA :: Prolog :: Ogłoszenia Duszpasterskie :: Pomysły oraz Sugestie :: Omówione propozycje
-




Reklama
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
BlackButlerVampire KnightSnMHogwartDreamDragonstKról LewDeathly Hallowswww.zmiennoksztaltni.wxv.plRainbow RPGEclipseRe:Startover-undertaleBleach OtherWorldThe Original DiariesFort Florence
Layout autorstwa Frederici.
Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.