Rodzaj Magii: Światło - Magia ta bardziej niż na naukowej wizji światła, skupia się na religijnemu spojrzeniu na światło i kulcie z tym związanym. Wiele cywilizacji czciło słońce czy księżyc jako bogów, dawali oni bowiem światło za dnia jak i w nocy a także przyczyniali się do innnych ważnych dla ludzkości rzeczy. Światło gwiazd, księżyca, słońca a nawet ciemność są częściami tej magii. Magia ta skupia się w dużej mierze na wierzeniach poczciwego ludu niż na pseudonaukowym bełkocie.
Pasywne Właściwości Magii
1. Błogosławieństwo - Proste zaklęcie które pozwala na znalezienie szczęścia w nieszczęściu. Obrazuje światłość życia. Może się to objawiać w nieskończonej ilości form. Czy to nagłym przypadkiem znajdizemy brakujące 100 klejnotów w połach płaszczu, czy może przypadkiem natkniemy się na cel misji? W każdym razie Baylem może nałożyć Błogosławieństwo na każdego poza sobą. Aczkolwiek tylko jedno na raz na danej osobie i póki się ono nie aktywuje, nie nałoży na nią kolejnego. Nie wiadomo kiedy i jak błogosławieństwo się aktywuje aczkolwiek modlitwa może przyspieszyć ten proces. Całość zależna od MG
2. Klątwa - Analogicznie do powyższego. Tylko jest esencją braku światła w życiu człowieka. Może się przejawić dowolnym rodzajem nieszczęścia. Czy to w kluczowym momencie wypisze się długopis, czy też może niefortunnym zbiegiem okoliczności zabraknie nam kilku klejnotów do zakupu. Modlitwa może opóźnić efekt. Szczera modlitwa, może usunąć z danej osoby klątwę.
3. Boska opatrzność - Jeśli Baylem gorliwie się pomodli, będzie w stanie widzieć znacznie lepiej w ciemnościach, nie koniecznie jak za dnia, ale zdecydowanie lepiej niż przeciętna osoba.
4. Klecha - Baylem jest w stanie udzielać rozgrzeszenia. Tylko osoby pozbawione magii lub rozgrzeszone, są traktowane jako dobre w oczach Baylema[Potrzebne do przyszłych zaklęć]
5. Inkwizytor - Baylem jest w stanie odróżnić działanie magii od naturalnego. Zazwyczaj jednak dostrzeżenie tej różnicy zajmuje mu kilka postów i ostateczny wynik zależny jest od MG
6. Boski towarzysz - Baylem jest w stanie przyzwać do 3 kuleczek światła[Wielkości tych do Ping ponga] nie dają one jednak światła, nie rażą, nie zasłaniają widoku, w zasadzie tylko sobie istnieją i latają.
7. Żarliwe modły - Gdy Baylem się modli, jest w stanie przyspieszyć gojenie się oczu czy odzyskiwanie wzroku. Zależne od MG
ZAKLĘCIA: RANGA A
1.
Dwie drogi oświecenia: Baylem rozkłada ręce odsłaniając się na wszelkie ataki i na pewien czas stając się całkowicie bezbronnym. W tym czasie absoruje on całe światło z otoczenia. Gdy skończy absorbować światło tworzy z niego pocisk którym następnie ciska w cel. Siła pocisku zależy od ilości zaabsorbowanego światła. W przypadku światła naturalnego absorbuje on 1/3 siły zaklęcia na post co zmusza go do pozostania w tej bezbronnej pozycji przez 3 posty. W przypadku zaklęć, absorbuje on 1/3 siły zaklęcia nie tylko zyskując nieco do mocy własnego zaklęcia ale też o te 1/3 osłabiając wrogie zaklęcie. W przypadku zaklęć magii światła, absorbuje 100% mocy zaklęcia. Ładowanie tego zaklęcia musi skończyć się po 3 postach. Sam pocisk ciśnięty w kogoś złego[Według życiowych zasad Baylema, nie ogólnej interpretacji dobra i zła] zada mu obrażenia adekwatne do ilości zaaborbowanego światła zaś w kogoś dobrego, spowoduje uleczenie. Zaklęcia nie można przerwać poprzez zadawanie obrażeń Baylemowi, aczkolwiek ucięcie ręki, faktycznie zadziała. W przypadku wymuszonego szybszego zakończenia zaklęcia, aczkolwiek nie przerwanie go poprzez ucięcie kończyny, daje Baylemowi około 4 sekund na wystrzelenie pocisku z zaabsorbowanego do tego czasu światła. Żeby zaabsorbować światło zaklęcia musi zostać ono użyte w promieniu 10m od niego. Jeśli zaklęcie będzie ładowało się przez pełne 3 posty to dochodzi jeszcze do 2postowego zapadnięcia ciemności, oczywiście sam Baylem też nic nie widzi. Zaklęcie rangi D daje mu 1/18 mocy, C daje mu 1/12 a B 1/6 mocy zaklęcia A. Zaklęcie może zostać przerwane przez Baylema wcześniej gdy osiągnie on moc odpowiadającą zaklęciu rangi A.
2.
Świetliki oczyszczenia: Każde 1MM wydane na to zaklęcie przez Baylema(tak, może wydać więcej MM na ten spell) zamienia się w małą lwitującą kulkę[Wielkość takiej do ping ponga]. Owe kulki lweitują dookoła Baylema lub tam gdzie im każe ale nie dalej niż 10m od niego. Kulki te poruszają się dość wolno, ot jak mucha. Każda kulka po zetknięciu z obcym ciałem żywym wnika w nie. Zgodnie z wolą Baylema kulki te mogą uwolnić swoją energię. Jedna kulka posiada siłę odpowiadającą 1/40 rangi A. Sama w sobie jedna kulka w sposób totalnie nieznaczny osłabia wzrok a po uwolnieniu energii zadaje niezauważalne wręcz obrażenia. Rzecz w tym że owe kulki mogą się łączyć. Pochłonięcie 40 kulek oznacza 3 postową ślepotę a uwolnienie ich siły obrażenia odpowiadające randze B rozłożone na całe ciało[Gdyby obrażenia dotyczyły tylko miejsca pobytu kulek to przeciwnik po chwili nie miałby wnętrzności.]. Kulki poza ciałem obcym utrzymują się przez 4 posty dla 40MM, 8 postów dla 80MM itd. Kulki można wysadzić max. w 2 poście od wchłonięcia w przypadku aktywacji ślepoty. Jeśli ślepota zostanie przedłużona, kolejnymi 40 pochłoniętymi kulkami, to i moment wybuchu można odłożyć do 2 postu 2 ślepoty[5 post] itd. Mimo że ślepota stackuje się co 40 kulek, wybuch stackuje się normalnie aczkolwiek w ciele człowieka utrzymują się przez 3 posty dopiero pułap 40 włączający ślepotę, przedłuża ich czas trwania o 2 posty[czas jaki mamy do wysadzenia ich] chyba że znów wciśniemy 40 kulek.
3.
Emisja: Na okres 3 postów Baylem emituje na odległość do 10m dużo promieni ultrafioletowych. 3 posty po skończeniu działania zaklęcia, wszystkie napromieniowane osoby doznają uszkodzeń. Kolejno rangi D/D+/C/C+/B/B+/ dla 0,5/1/1,5/2/2,5/3 postów przebywania w zasięgu działania zaklęcia. Uszkodzenia to spalenie się skóry, ślepota, problemy z koncentracją, zaburzenia pracy serca, wymioty, silne poparzenia, oparzenia skóry, podrażnienia skóry. Intensywność efektów zależna jest od długości przebywania w zasięgu działania zaklęcia a to jakie dokładnie efekty wystąpią zależy od MG
4.
Apostoł: Baylem za sprawą swego Boga zmienia się w Apostoła światła, emisiarusza woli jego pana. Na czas trzech postów Baylem wygląda
tak.
W tej formie prędkość Baylema dostaje Buffa rangi B+ na dodatek od tej pory przeciwnicy znajdujący się w promieniu 5m od Baylema nie mogą używać zaklęć rangi niższej od B.
5.
Czarne świetliki: Baylem tworzy 3 kule światła za każde 33MM poświęcone na to zaklęcie. Owe kule lewitują sobie, chyba że Baylem wyda im rozkaz wtedy poruszają się tam gdzie on sobie tego zażyczy. Kule te mają wielkość piłki do koszykówki. Po jednej sekundzie od zetknięcia z osobą inną niż Baylem, świetliki znikają, jednakże podczas znikania zadają poparzenia - na skraju sfery są to oparzenia stopnia drugiego, w jej wnętrzu stopnia trzeciego, które w przypadku nieleczenia stanowią poważne zagrożenie, a w samym centrum oparzenia stopnia czwartego, czyli natychmiastowe zwęglenie tkanek i ich martwica.
RANGA B
1.
Sługa Boży: Inaczej wazny aniołem, chociaż ani trochę nie przypomina tego z wierzeń. Z wolą Baylema na świat przybywa anioł, ma on postać kuli światła wielkości człowieka, jako że jest światłem sam w sobie, rozświetla teren o promieniu 15m. Porusza się z prędkością 10cm/s. Każdy kto nie jest Baylemem a wejdzie w kontakt fizyczny z kulką poparzy się[Lekkie oparzenie] dłuższy kontakt powoduje większe poparzenie aż do maksymalnego poparzenia rangi C[Długość kontaktu zależna od MG] sam anioł ma konsystencję półpłynną. Żeby zniszczyć anioła, należy zaatakować go magią ciemności, światła lub szkłem. Sam anioł przetrwa tylko 3 posty chyba że zostanie zaatakowany ostrzem wtedy dokonuje podziału a sytuacja zmienia się. Pierwszy podział następuje od razu po zaatakowaniu, następne co post aż do maksymalnej ilości 16 kulek, które znikają post później. Statystyki także ulegają zmianie:
- 2 Kule mają średnicę 50cm, oświetlają teren o promieniu 10m, poruszają się z prędkością 50cm/s, obrażenia się nie zmieniają
- 4 kule mają średnicę 30cm, oświetlają teren o promieniu 5m, poruszają się z prędkością 1m/s, obrażenia się nie zmieniają
- 8 kulek mają średnicę 10cm, oświetlają teren o promieniu 1m, poruszają się z prędkością 5m/s, obrażenia już w przypadku chwilowego kontaktu wynoszą D dodatkowo w momencie kontaktu z ciałem innym niż to Baylema rozpryskują się ozznaczając cel a także zadając poparzenia rangi D w miejscu w którym osiadły[przepalą zwykłe ciuchy po 0.5 posta] przez 3 posty, po czym znikają. Jeśli kula nie ulegnie podziałowi, zwrócone zostaje 50% użytego MM.
RANGA D
1.
Widzenie Stereoskopowe: Przez 2 posty wyostrza wzrok Baylema pozwalając mu na dokładne ocenienie odległości od widzianych przedmiotów czy osób.
ZAAKCEPTOWANE ALE NIE WYKUPIONEPWM:
Interferencja Fal: Jeśli zderzą się dwa zaklęcia magii światła tej samej rangii a przynajmniej jedno z tych zaklęć należało będzie do baylema, to energia obu zaklęć ulegnie wykrzywieniu i wyzerowaniu w centrum zetknięcia uwalniając całą energię w promieniu 3m od zderzenia. Uwolniona energia odpowiada więc sile użytych zaklęć. Uniemożliwia to stworzenie Unioson Raid z innymi magami światła/Słońca etc.
RANGA C
Stygmaty: Zasadniczo zaklęcie to tworzy alchemiczny znak słońca na skórze osoby dotkniętej przez Baylema. Znak ten utrzymuje się dopóki dana osoba żyje, można go jednak zdjąć zaklęciem leczącym rangi B+ lub wycięciem/wypaleniem go. Poza samym istnieniem stygmat nie robi nic. Nałożenie stygmatu prócz podstawowych 10MM za zaklęcie, zabiera na stałe 2MM Baylema. Stygmat ma średnicę 3cm. Usunięcie stygmatu pobiera na stałe 3MM osobie której stygmat został usunięty. Stygmatów nie można nałożyć na głowę. Jeżeli ktoś ma mniej MM niż 3 ale więcej niż 0, to i tak może usunąć jeden stygmat a jego MM sprowadzane jest do 0.
RANGA B
Rozproszenie światła: Zaklęcie to pozwala rozstrzepić istniejące zaklęcie światła, niezależnie od osoby która owe zaklęcie stworzyła ani jego rangi. Rozstrzepione zaklęcie działa jak trzy zaklęcia o dwie rangi słabsze. Dla przykładu Laser światła rangi A, działa jak 3 lasery światła rangi C. Rozstrzepione zaklęcia lecą dalej w tym samym kierunku ale mogą załamać się pod losowym kątem, ale nie bardziej niż 90 stopni w obie strony.
RANGA A
Osąd: Zaklęcie to sprawia że nad każdym nałożonym przez Baylema stygmatem w obrębie danego tematu pojawia się znak krzyża z którego wystrzeliwuje wiązka skoncentrowanego światła które działa niczym laser o średnicy 2cm. Światło pozostawia ranę o głębokości 5cm. Na głębokość wpływ mają umiejętność wytrzymałość oraz metalowe pancerze. Szklane elementy znajdujące się nad stygmatem całkowicie odbiją laser. Znak pojawia się 3cm nad stygmatem
Załamanie światła: Zaklęcie to pozwala poprzez operowanie światlem na czterech postów stać sie ciężko widocznym. Osoba pod wpływem tego zaklęcia nie staje się dosłownie niewidzialna, ale zlewa się z otoczeniem niczym uduskonalona wersja kameleona. Im ktoś ma lepszy wzrok, tym łatwiej mu go dostrzec