Witajcie. Wiem, że mógłbym podpiąć tą skargę pod istniejący już temat, ale jako, że dotyka nie samego czasu, a czystej jakości sprawdzania oraz stronniczości u sprawdzających, kompletnego niezbalansowania oraz jako przykład do tego wykorzystam założyciela tamtej skargi.
Generalnie zacznę od tego, że wiedziałem z poprzednich doświadczeń, że Kirino ma mega przekokszone postacie, które nigdy nie miały problemu z akceptacją. Gdy potem chciałem stworzyć podobne zaklęcia było mówione, że fakt są OP i powinny dostać nerfy, ale gracz już nie gra więc nie będziemy tego robić. Spoko. Teraz wrócił, spojrzałem na KP i zobaczyłem chyba najbardziej OP postać w moim życiu. Postanowiłem kontrolować to KP i sprawdzić czy zgodnie z moimi przypuszczeniami na część techniczną zostanie faktycznie przymrużone oko. Jak się okazało miałem rację więc idzie skarga o stronniczość sprawdzających. Oto przykłady jak potężna jest nowa postać Kiriego wraz z linkiem:
https://ftpm.forumpolish.com/t3886-chloe-sternkaiser#774161. Muszę zacząć od swojej perełki.
"Shadow Hiding (C) – mag wykorzystuje istniejące już pokłady mroku/cienia (w tym także osłonę nocy) by skryć się wewnątrz mroku. W trakcie działania tego zaklęcia nie można go zranić konwencjonalnymi sposobami ani magią, która nie generuje źródeł światła. Magia światła/ognia i tak dalej nie tylko zranią magia, ale także wywabią go z ukrycia. Mag po użyciu tego zaklęcia nie może się ruszać, natomiast nie istnieje żaden wskaźnik, który pokazywałby gdzie mag się schował. Działa maksymalnie 3 posty. Schowanie się trwa chwilkę, pojawienie się jest natychmiastowe. Nie można używać zaklęć w trakcie chowania się. "
Pamiętacie wybuch, który zniszczył Sanyę i w zasadzie miał wszystkich zabić? Takim zaklęciem na randze C wychodzi się z niego bez zadrapania nawet. Nie mam pojęcia czym kierował się tutaj sprawdzający, chciałbym to wiedzieć, ale widzę tutaj.
a) całkowitą odporność na obrażenia fizyczne
b) Całkowitą odporność na magię, poza magią słońca i ognia. Nawet na zaklęcia rangi SS i wyżej.
c) Prostą aktywację przez schowanie się we własnym cieniu, cieniu budynków, jakimś cieniu pod parapetem.
d) brak możliwości wykrycia obecności
e) brak uników czy poruszania się nie jest specjalną wadą, gdy jest się nieśmiertelnym.
f) Brak możliwości używania magii, ale nie ma zakazu używania magicznych przedmiotów, SR, artefaktów.
g) Czas działania 3 posty bez CD.
Podsumowanie: Totalna nieśmiertelność, nietykalność poza zaklęciami ognia i słońca na 3 posty z możliwością atakowania wroga, z łatwą aktywacją oraz bez CD na randze C. No ku*** bez przesady ludzie.
Chociaż KP nie ma akcepta to zaklęcie to już zostało zaakceptowane przez Shiyume. Bez praktycznie żadnych obiekcji.
2. Umiejętności fabularne: gra aktorska, wiedza anatomiczna
No i to jest cały opis 2/3 umiejętności fabularnych. W encyklopedii wyraźnie pisze, że do umiejek fabularnych ma widnieć opis. Fakt stosowania się i znajomość encyklopedii został tutaj ładnie pokazany. Jako MG serio nie wiem jak to ocenić.
3. "Shadow Eyes – mag lepiej w ciemnościach niż za dnia zwyczajny człowiek. "
PWM - To już ma akceptację. Powiedzcie mi proszę co to robi x.x? czy mag lepiej walczy w ciemnościach niż zwyczajny człowiek za dnia? Czy widzi lepiej niż zwykły człowiek za dnia?
Bez orzeczenia możliwości jest nieskończenie wiele. Zakładając nawet, że chodzi tylko o widzenie pamiętam, że kiedyś chciałem podobną PWMkę. Znaczy tutaj w tym Kiri widzi lepiej w nocy niż za dnia ludzie bez żadnych strat. Ja chciałem widzieć tak samo dobrze i nie przeszło, wyśmiali mnie techniczni, że nie ma nawet takiej opcji, że co najwyżej "nieznacznie lepiej w nocy niż przeciętny człowiek w nocy". Tutaj problem zniknął.
4. Shadow Concealment (C) – mag pokrywa swoje ciało warstwą mroku stając się niemal niewykrywalnym w warunkach nocnych, a trudniej dostrzegalnym w zacienionych przestrzeniach. W trakcie używania tego zaklęcia poruszanie się nie ułatwia dojrzenia jego osoby. Działa 3 posty.
Dawno, dawno temu miałem na magii usuwania zaklęcie niewidzialności. Po renerfach, chociaż walczyłem jak lew Techniczni powiedzieli mi, ze jest coś takiego jak "standard" zaklęć niewidzialności na forum od którego nie da się uciec i musi być powtórzony. Powiedzieli:
"Na randze C jeden post niewidzialności, przy ruszaniu się można kogoś zauważyć, działa 1 post" i od tego nie uciekniemy mam się po prostu podporządkować co zrobiłem w trakcie renerfów swojej postaci.
Podobna do mojej niewidzialność tyle, że podczas poruszania się nie ma osłabienia niewidzialności oraz trwa TRZY razy dłużej na tej samej randze pokazuje stronniczość, a nie standard przy sprawdzaniu zaklęć. Nie czepiałbym się nawet, gdyby nie fakt, że przy renerfie mojej postaci użyte zostało pojęcie "z góry określonej" mocy działania, której nie przeskoczę, a jak widać tutaj idzie tak naprawdę rangę wyżej zaklęcie.
5. "Shadow Dome (B) – mag pokrywa teren o rozmiarach 10mx10mx5m (ostatnia wartość to wysokość) kopuła wykonaną z mroku. Wewnątrz kopuły jest całkowicie ciemno, mroku nie da się także rozproszyć żadnymi latarkami, świeczkami czy płomieniami, w tym także pochodzenia magicznego. Magia światła (stricte) jest w stanie rozproszyć mrok. Z zewnątrz nie widać tego co dzieje się wewnątrz, wewnątrz nie widać niczego. Inne zmysły działają jednak normalnie, a zaklęcia ogranicza się do całkowitego wyłączenia zmysłu wzroku na tym obszarze. Osoby z umiejętnością sokolooki na poziomie 3 są w stanie dojrzeć zarysy osób znajdujących sie w odległości 2 metrów. Działa przez 4 posty. Działa też na użytkownika."
Całkowite wyłączenie wzroku będące AOE na czas 4 postów. Pamiętam jak znerfili mi wyłączenie wzroku na jednej osobie na czas 1 postu. Uznali, że zbyt OP. Nie tak, że na tej samej randze wyłączenie wzroku wszystkim osobom w sporym promieniu na czas 4 razy dłużej nie było bardziej OP. Przypominam, że moje zaklęcie zostało wtedy usunięte. Do tego buff do sokolookiego dla tego, który używa zaklęcia. Pamiętajmy, że ciemność która ogranicza wzrok sprawia dzięki PWM, że użytkownik magii lepiej widzi niż człowiek za dnia. Więc to nie nerf, a buff.
6. Shadow Field (A) – mag pokrywa obszar o rozmiarach 20mx20mx8m (ostatnia wartość to wysokość) skondensowaną energią magiczną w postaci grubej warstwy cienia zalegającej na ziemi. Na tym obszarze, który przemieszcza się razem z magiem (mag jest jego środkiem), mag ma pełną kontrolę nad cieniem – może formować go całkowicie według własnego widzimisię tworząc cieniste twory, zmieniając kształt podłogi czy nawet odrywając kawałki cienia od samej podłogi, a następnie sterować nimi. Na obszarze Shadow Field wszystkie inne zaklęcia maga należące do tej samej magii działają jak gdyby były z rangi wyżej (C->B, i tak dalej). Zaklęcia działa przez 5 postów. Widoczność wewnątrz spada o 50% dla wszystkich poza użytkownikiem.
Zaklęcie teoretycznie ciekawe nawet, ale kurczę.... to jest podane w trzech wymiarach. Czyt. Podejdź mniej niż 20 metrów i zostaniesz otoczony cieniem. W ciągu milisekundy mieć cień w dupie, oczach i innych otworach. Sprubój przetrwać armio wojowników. A jeszcze inne rzeczy dochodzą....
Prosiłbym o sprawdzenie tego, gdyż moim zdaniem sprawdzenie tego KP w porównaniu z moimi, podobnymi zaklęciami pokazuje mega stronniczość sprawdzających obecnie. W zasadzie zaklęcia, które u mnie dostały renerfy tutaj zostały zamiast nerfów z buffowane o range w górę. Techniczny chyba kompletnie nie wiedział co sprawdza i co robi dane zaklęcie, nie pamiętał tego co wcześniej akceptował i co się działo. Według mnie nie jest to dopuszczalne w sprawdzaniu zaklęć przez technicznych, powinni zachować standard, a nie pozwalać, by to co wcześniej renerfili jednym, potem buffowali drugim.
Pisząc tą skargę proszę o wytłumaczenie się Shiyume z podjętych decyzji, czym się kierował sprawdzając to KP oraz po ich wysłuchaniu ukaraniu go adekwatnie do błędu. Moim zdaniem poważne ostrzeżenie będzie okej, ale usunięcie mu możliwości pełniania funkcji technicznych też nie okaże się zbyt surowe.