facebook
menu
Regulamin Poradnik dla nowych Magia Umiejętności Wizerunki Władza Spis przedmiotów Misje Wzór Karty Postaci Wymiana
mapa
HargeonAkane ResortHosenkaMagnoliaWschodni LasOshibanaOnibusCloverOakEraScaterCrocusArtailShirotsumeHakobeZoriPółnocne PustkowiaCalthaLuteaRuinyInne Tereny ZachodnieGalunaTenrouPozostałe KrajeMorza i Oceany
menu
Frederica
Heisher
Finny
Corinne
Diangen
Karuna
Gumiś
Pheam
AIDS
Ejji
Ezra
Abri
Torashiro
Pyza
Noya
Kiara
Reschehedera
Kei
King Asthor
Staruch
Samael
Niya
Minstrel

IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Minstrel

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

Mag klasy 0

avatar


Imię i nazwisko : Torashiro Byakuton
Wiek : 19/ponad 400
Wzrost/waga : 176 cm/69.3 kg
Rodzaj magii : Energetyczna Kreacja
Staż w gildii : 5 lat (FT) | 8 miesięcy (VP) | FT od 27 marca x802
Liczba postów : 4892
Dołączył/a : 10/05/2013

PisanieTemat: Minstrel   Nie Sty 18 2015, 16:30


1. Informacje ogólne:
Minstrel... państwo z dobrze rozwiniętą flotą, cechujące się niezwykłą tolerancją i napływem wielu, wielu kultur. Sama nazwa, pochodzi od plemienia Minsów, którzy jako pierwsi zjednoczyli kilka plemion, tworząc podwaliny państwa. Z kolei "Trel" było imieniem legendarnego wojownika z tego plemienia. Samo państwo otoczone jest od północy i zachodu morzem, od wschodu z kolei graniczy z Joya i Dessertio, a od południa z Midi, z którym to kraj przetrwał 3 wojny, każdą o zgoła odmiennym wyniku. W samym kraju znajdują się z kolei 4 pasma górskie, z czego największymi są Khud (w północnej części kraju) oraz Haln (najwyższe pasmo górskie w kraju), ulokowany niezwykle blisko zachodniego wybrzeża, mniej więcej na środku Minstrelu. Na południe od Haln znajdują się zdecydowanie mniejsze pasma górskie: Dem, najmniejsze i najniższe pasmo górskie oraz Boran, wysunięty najbardziej na południe. Kraj posiada również dwie ogromne puszcze: Gorfran, oddzielający półwysep od centralnej części Minstrelu oraz Orn, który znajduje się na zachód od Haln. Najwięcej ludności mieszka na wybrzeżu, gdyż tereny wschodnie Minstrelu są zdecydowanie bardziej suche. Większość rzek spływa bezpośrednio do morza z gór poza Kuiną, która płynie niemalże przez cały kraj od swojego źródło w Khud, aż do ujścia w zatoce Mith, na wschodzie Minstrelu. Długość Kuiny wynosi w przybliżeniu 10 tys km i jest uznawana za najdłuższą rzekę kontynentu. Wartym zauważenia jest fakt, że znaczna większość produkcji, rolnictwa oraz usług w kraju zlokalizowana jest tylko i wyłącznie w siedmiu miastach lub ich okolicach, a na granicach rozsianych jest masa posterunków. Mimo wszystko jednak... kraj uznawany jest za biedny, z racji zajmowania się na wielką skalę rybołóstwem, w wyniku czego ich waluta nie stoi wysoko. Ale za to mogą poszczycić się jedną z najlepszych flot na kontynencie.

  • Język: Sinya, Wspólna Mowa
  • Stolica: Erendel
  • Ustrój polityczny: Demokracja
  • Głowa państwa: Prezydent Cardil Boatbuilder
  • Powierzchnia: 2 mln km^2
  • Ludność: 52,7 mln
  • Jednostka monetarna: 1 Sieb=100 En; 5,87 Sieb=1 klejnotów
  • Religia dominująca: Valarizm

2. Historia państwa:
1380y – zjednoczenie kilku tubylczych plemion pod władzą Minsów
1200y – osiedlenie się większości mieszkańców w założonym przez nich mieście, oddalonym kilka kilometrów od wybrzeża. Miejscowość ta została później nazwana Kalinarta.
1050y – zawiązaniu sojuszu z innymi plemionami, ustanowienie władzy trójklanowej
830y – uformowanie pozytywnych stosunków z plemionami na wschodzie
340y – utworzenie Minstrelu poprzez zjednoczenie wcześniej przyjaznych plemion, ustanowienie władzy siedmioklanowej, co pomogło w integracji kilku kultur
20y – powstanie Erendel, górskiej twierdzy, utworzonej na wypadek wojen
20y-x400 – uformowanie granic Minstrelu, które swoim kształtem przypominają te dzisiejsze. Założenie 4 innych miast: Hendon, Morburg, Isen oraz Liath. Ukształtowanie się obecnego ustroju państwa
x451-x457 – pierwsza wojna z Midi, zepchniecie Minstrelu do prawie połowy swojej pierwotnej wysokości
x581-x591 – druga wojna z Midi, Minstrel odzyskuje swoje dawne tereny.
x583-x590 – siedmioletnie oblężenie Erendel, w wyniku którego Midi straciło większość swoich sił, przez co Minstrel wyszedł z tej wojny zwycięsko.
x678-x704 – trzecia wojna z Midi. Wojna ta było pozycyjna, mająca na celu umocnienie granic, aniżeli jakikolwiek podbój
x679-x702 - budowa Ared, twierdzy na granicy z Midi i zarazem siódmego wielkiego miasta Minstrelu
x798 – Cardil Boatbuilder wybrany na prezydenta po raz trzeci

3. Ustrój polityczny:
Minstrel wykształcił sobie specyficzną formę demokracji. W wolnych wyborach wybiera się prezydenta, spośród wszystkich kandydatów, którzy zgłosili się do wyborów. Najczęściej, są to przedstawiciele rodów szlacheckich, którzy ze względu na swoje wpływy i majątki są w stanie działać w różnych obszarach kraju. Nie zabrania to jednak przystąpienia do wyborów osób z niższych warstw społecznych. Nie obowiązuje tutaj także jakakolwiek propaganda, a tylko… podsumowanie. Kandydaci, zgłaszając się, mogą poinformować wyborców o ich dokonaniach w przeszłości, które przed opublikowaniem są uwierzytelniane, co zapobiega oszustwom. W ten sposób społeczeństwo wybiera na swojego politycznego przywódcę najczęściej osobę, która rzeczywiście dba o rozwój kraju. Z racji, iż kraj podzielony jest na siedem stref administracyjnych, wybory najczęściej mają dwa etapy. Najczęściej w drugim etapie znajdują się ci politycy, którzy zwyciężyli w swoich okręgach wyborczych i spośród nich wybiera się prezydenta. Następnie wybiera się radę ministrów, wybieraną przez głowę państwa, który posiłkuje się wynikami wyborów. Zarówno prezydent, jak i rada spełniają swą funkcję przez 5 lat. Prezydentem można zostać dwukrotnie, choć w prawie Minstrelu uwzględnia się sytuację ponownego wyboru kandydata, jeśli otrzyma on poparcie minimum 80% społeczeństwa. Prawo to nie określa maksymalnej ilości kadencji. W przypadku śmierci kogoś z rady ministrów bądź samego Prezydenta, następny jest wybierany tylko do końca kadencji swojego poprzednika, nie uzyskując jednocześnie tego tytułu. W nagłych przypadkach, tymczasowo władzę sprawuje jeden z radnych, wybrany przez radę. Ciekawym zabiegiem jest to, że obcokrajowiec ma prawo zostać prezydentem bądź radnym na tych samych warunkach co reszta. Istnieje jednocześnie urząd wiceprezydenta - osoby spośród radnych, która w sytuacji braku prezydenta przejmuje jego funkcję do czasu wybrania następcy.

4. Geografia:

  • Klimat: Klimat Minstrelu jest niezwykle zróżnicowany. Jest to głównie spowodowane tym, że klimat morski, napływający z zachodu i północy rozbija się na górach i puszczach, z kolei suchy klimat napływający z Dessertio rywalizuje z klimatem napływającym z zatoki Mith, dodatkowo długa i niezwykle kręta Kuina nawadnia teren, przez co efekt pustynienia tu nie występuje. Temperatury w Minstrelu oficjalnie wahają się od +20*C do -10*C, choć zdarzały się notowania, przekraczające ten przedział. Sam klimat oficjalnie jest uznawany za przemienny. Niekiedy zimy są łagodne, a lata chłodniejsze, innym razem zima potrafi zamrozić kilkanaście metrów morza, a lato odebrać jakiekolwiek chęci do pracy w tym upalnym słońcu.

  • Ważniejsze miasta i ośrodki:
    Erendel - stolica Minstrelu, miasto-twierdza osadzone w górze, a zarazem główna kopalnia kraju. Jest to ogromny kompleks korytarzy, przestrzennych hal, wykutych praktycznie w litej skale. Strefa mieszkalna zlokalizowana jest kilka kilometrów od bramy, poziomy ponad bramą oraz obszar pomiędzy bramą, a strefą mieszkalną poświęcony jest wojsku. Im głębiej, tym obszar coraz mniej przypomina schludną, kamienną budowlę, a coraz bardziej przypomina kopalnię. Spowodowane jest to przemianą dawnych tuneli kopalnianych na tunele, którymi kiedyś będą poruszać się mieszkańcy Erendell. Przy pomocy systemu luster, światło z powierzchni, transportowane jest bezpośrednio do wnętrza góry. Również, Erendell posiada port... ulokowany we wnętrzu góry. Sama stolica ulokowana jest praktycznie na przecięciu wielu różnych złóż, przez co mieszkańcy miasta parają się najczęściej zawodami, które obrabiają wydobywane surowce lub je wydobywają.

    Kalinarta - dawna stolica Minstrelu, zwane także "białym miastem" to miasto wybudowane tylko i wyłącznie z białego marmuru, licznie ozdobiony Laurelami, Telperami oraz Elenami. Miasto ulokowane przy Boran, którego głównym celem jest rolnictwo. Liczne sady i pola uprawne ciągną się wiele hektarów dookoła Kalinarty, sprawiając, że miasto to czasami porównywalne jest do spichlerza Minstrelu. Wysoko dbają tu o czystość budynków, gdyż w nocy, blask roślin i lamp odbija się od marmuru, sprawiając, że lśni ono niewielkim blaskiem.

    Hendon - miasto ulokowane na zachodnim kresie Khud, częściowo osadzone w górze, jednak jego znaczna część ulokowana jest na zewnątrz. Posiada dobrze rozbudowane kopalnie, acz w przeciwieństwie do Erendel, nie jest ono przystosowane do obrony wewnątrz góry. Posiada również własny port, służący głównie do transportu surowców do innych miast Minstrelu. Posiada jednych z najlepszych jubilerów w kraju, choć inne wydobywane w kopalniach surowce jest w stanie także obrobić i przygotować na handel bądź wymianę.

    Morburg - miasto handlowe, umieszczone nad zatoką Mith, u ujścia Kuiny, przy granicy z Dessertio. Transportowane są tam wszystkie nadprogramowe produkty z Minstrelu, by na drodze handlowej pozyskać inne, potrzebne krajowi materiały. Jeden z największych portów kraju.

    Isen - miasto ulokowane na wschodnim kresie Khud, nastawione zarówno na kopalnię, jak i handel z Joya i Dessertio. Z tego powodu posiada silnie rozbudowaną strefę rozrywkową, a zarazem, w przeciwieństwie do Hendonu i Erendel, kopalnie nie mogą stać się tymczasową linią obrony mieszkańców. Szczęśliwie, nadrabiają to mury. Miasto posiada również własny, niewielki port, który przy pomocy rzeki jest w stanie wysyłać swoje produkty do innych państw Minstrelu. Jak każde miasto z kopalnią, jest w stanie samodzielnie obrobić wydobywane surowce.

    Liath - miasto ulokowane wewnątrz jednej z dwóch wielkich puszcz Minstrelu. Nastawione na hodowlę zwierząt, a w mniejszym stopniu roślin. Mieszkańcy parają się również polowaniem. To właśnie Liath dostarcza całemu krajowi dziczyznę i wszelakie mięso, które gości na stołach wielu Minstralczyków. Jest to również największy port Minstrelu. Z tego też miasta pochodzi obecny prezydent Minstrelu.

    Ared - miasto-twierdza, siedziba wielu wyśmienitych płatnerzy i kowali, a także miejsce szkolące najlepsze wojsko w Minstrelu. Ulokowane na granicy z Midi, przygotowane na wojnę z tym państwem, praktycznie jest posterunkiem, strzegącym kraju od południa. W tym właśnie miejscu znajduje się także więzienie. Miasto jest głównym punktem zbornym armii Minstrelu.

5. Fauna i flora:
Laurel - złoty kwiat, rosnący w otoczeniu ze swoim bliźniaczym Telperem. Wartym zauważenia jest to, że jest to kwiat, o właściwościach fluorescencyjnych. Za dnia, gromadzą światło słońca, a w nocy świecą delikatnym, złotym blaskiem. Nazywany kwiatem słońca. Często używany do ozdób w ogródkach i ogrodach pałacowych, ale także i w parkach. Nie potrafi rosnąć bez Telpera w pobliżu.

Telper - srebrny kwiat, rosnący w otoczeniu ze swoim bliźniaczym Laurelem. Wartym zauważenia jest to, że jest to kwiat, o właściwościach fluorescencyjnych. W nocy, gromadzi światło księżyca, by w dzień lśnić delikatnym, srebrnym blaskiem. Nazywany kwiatem księżyca. Często używany do ozdób w ogródkach i ogrodach pałacowych, ale także i w parkach. Nie potrafi rosnąć bez Laurel w pobliżu.

Elen - złotawo-srebrny kwiat o właściwościach fluorescencyjnych. Nazywany kwiatem gwiazd. Gromadzi w sobie światło gwiazd, by następnie lśnić delikatnym, złoto-srebrnym, pulsującym blaskiem. Reaguje na magię, którą można kontrolować kiedy jaśnieje, zwyczajnie dodając mu energii magicznej. Każdy pojedynczy impuls działa.

Tygrys Minstrelski - gatunek tygrysów, który charakteryzuje się tym... że są istotami magicznymi i posiadają przeróżne kolory sierści, choć wciąż posiadają pasy. Z tego powodu, są często celem kłusowników, którzy są potępiani przez prawo. Jest to gatunek zagrożony wyginięciem, charakteryzujący się tym, że potrafią częściowo posługiwać się magią, np. świecąc, hipnotyzując, powodować delikatne wstrząsy ziemi itp. Rodzaj zdolności można odczytać, patrząc po barwie sierści. Od swoich przeciętnych "kuzynów" odróżnia ich to, że są spokojniejsze, nie atakują praktycznie ludzi (chyba, że w obronie lub gdy są spłoszone, potrafią się nawet zaprzyjaźnić z człowiekiem i go nie zaatakować do końca życia) oraz mogą rozmiarami znacznie przekraczać innych. Choć jest to gatunek zagrożony, często można spotkać go na dworach bogatszych ludzi, gdyż uznawany jest za dobry znak, ale także i w miastach w specjalnych zoo, gdzie dostarczane jest im wszystko, byle tylko przetrwały.

Salamandra Latająca - zwana też "Minstrelskim Smokiem". Gatunek jaszczurek, który w młodym wieku nie przekracza wielkością dłoni dorosłego mężczyzny. Jednak rośnie praktycznie przez całe życie i obecnie największe jaszczurki wzrostem dorównują pasowi przeciętnego wzrostu ludziom, osiągając długość 3-4 metrów. Największa widziana jaszczurka była wysoka na 5 metrów, długa na 20 metrów. Cechą charakterystyczną jest to, że wykształciły w swojej budowie błony, które mogą rozwierać, a przez to szybować. Są wszystkożerne, przez co mogą stwarzać zagrożenie dla pojedynczych wędrowców. Polują samodzielnie, bojąc się atakować większą grupę istot.

Elektryczna Kałamarnica - Gatunek kałamarnic olbrzymich, które osiągają długość, zdolny objąć cały kuter rybacki i stanowić zagrożenie także i dla statków marynarki. Zdecydowanie najstraszniejszą ich bronią jest to, że potrafią wygenerować ładunek elektryczny zdolny sparaliżować słonia. Szczęśliwie, ataki tych kałamarnic są rzadkie i występują najczęściej po sztormach. Oferowane są wysokie pieniądze za złapanie takiej kałamarnicy, by dokładnie ją przebadać. Do tej pory nikomu się to nie udało.

6. Demografia:

  • Mniejszości narodowe: Minstrel, poza Minstrelczykami zamieszkują także i ludzie spoza granic kraju. Schronienie znajdują tu emigranci z niemalże całego kontynentu licząc, że z tego biednego kraju wyruszą do jakiegoś bogatszego, jednak widząc, że nie żyje się tu źle, zostają na dłużej. Z racji, iż prawo i mentalność rdzennych obywateli tego państwa jest niezwykle tolerancyjna, takie osoby mieszkają między innymi ludźmi, często pełniąc najróżniejsze funkcje... od tych najniżej położonych, nieraz dochodząc nawet do roli radnego. Mniejszości narodowe stanowią 3% mieszkańców Minstrelu.

  • Religie: Valarizm - religia, w której główną rolę spełnia 14 bóstw zwanych też Potęgami czy Valarami. Ważnym aspektem tej wiary jest to, że każdy z Valarów z założenia jest dobrą istotą i nie ma wśród nich negatywnych bóstw. Nie znaczy to jednak, że jest to wiara optymistów, bowiem pojawia się również w niej swoisty wróg. Zgodnie z wiarą, kiedyś było 15 Potęg, jednak jeden z nich był zbyt zaślepiony własną chwałą i stał się nieprzyjacielem wszystkich, włącznie ze śmiertelnikami. Nawet, jeśli zgodnie z założeniem wiary, został on wygnany poza świat, czeka tylko, aż jego słudzy pogrążą świat w mroku lub strażnicy Valarów zasną, umożliwiając mu powrót do tego świata. Dlatego każdy wierzący dba o to, by jego życie było jak najlepsze i jak najczystsze. Mimo, że każdy z Potęg ma swoje święto i jest ono niezwykle mocno kultywowane i głośno obchodzone, to zawsze najgłośniej jest mowa o Święcie Ulma, który ma zaopiekować się marynarzami, Święcie Vardy, mającej wlać nadzieję i prowadzić swoimi gwiazdami ludzi oraz Manwëgo, który ma pilnować ludzi.

    Warto zauważyć, że Valarizm mimo wszystko jest tolerancyjną religią i dopuszcza inną wiarę. Ponieważ Minstrel jest wielokulturowym państwem, praktycznie w każdym mieście da się dostrzec także i świątynie poświęcone innym religiom i kultom, choć są one zdecydowanie mniej bogate od narodowej wiary państwa.

7. Gospodarka:
Minstrel słynie głównie z rybołóstwa i jest to też główny produkt tego kraju. To właśnie on jest głównym źródłem dochodów z handlu międzynarodowego. Jednak, co ciekawe, ktokolwiek odwiedzi Minstrel, musi przyznać, że jak na biedny kraj warunki życia nie wydają się złe. Prężnie rozwijany Erendel, Hendon i Isen są głównymi dostawcami wszelakich kamieni i złóż, przez co kraj może spokojnie się rozbudowywać, nie będąc uzależnionym od innych. Liath i Kalinarta dostarczają innym miastom zarówno warzywa i owoce, jak i mięso z polowań. Morburg z kolei, umieszczony przy zatoce i granicy z Dessertio dostarcza towarów z wymian. Wszystko to sprawia, że mimo iż napływy do skarbca za obfite nie są, a sam kraj jest biedny pod względem finansowym, to życie w nim złe nie jest, nawet może lepsze od jakości życia w innych, w teorii bogatszych, krajach.

8. Kultura:

  • Język: Sinya, język powstały z dwóch innych, które kiedyś były... jednym. Z tego powodu na pojedyncze słowo może przypaść kilka tłumaczeń z różnymi akcentami. Również gramatyka jest zróżnicowana, acz są to szczegóły, które nie przeszkadzają w porozumieniu się mieszkańców Minstrelu. Gorzej jest z obcokrajowcami, którzy początkowo mogą czuć się zagubieni. Również każde z miast wykształciło w sobie specyficzne cechy języka, co zdaje się pogłębiać różnice, jednak tak naprawdę nie ma to znaczenia. Częste wymiany pomiędzy miastami sprawiają, że takie dialekty tylko uatrakcyjniają ten język, nie stanowiąc w gruncie rzeczy jakiejkolwiek przeszkody do komunikacji.

  • Kuchnia: Minstrel, mimo bycia ukierunkowanym głównie na rybołóstwo, w swoich księgach potraw posiada niemalże niezliczone przepisy z najróżniejszymi składnikami, poczynając od dań czysto wegetariańskich, przez rybne, na dziczyźnie kończąc. Z racji, że każde z miast Minstrelu posiada częściową autonomię, wiele oryginalnych potraw jest podawanych tylko i wyłącznie w danym miejscu, choć mieszkańcy kraju nie mają problemu z dzieleniem się swoimi przepisami. Kuchnia jest na tyle różnorodna, że jak ktoś mówi, że nie pasuje mu kuchnia Minstrelu, to jest to spowodowane tym, że nie skosztował jej w innym mieście.

  • Święta:
    29 lutego - Święto Pieśni
    24 marca - Święto Powstania Minstrelu (jednocześnie data wyborów)
    17 czerwca - Święto Ulma - Pana Wód
    10 lipca - Wspomnienie Obrony Erendel
    3 października - Święto Manwëgo - Pana Niebios
    7 grudnia - Święto Vardy - Pani Gwiazd

_________________

~Tora Theme~ ~Relaxation Theme~

Tora mówi z akcentem starofioryjskim


Just Female Tora stuff.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://ftpm.forumpolish.com/t1315-konto-torashiro#19555 http://ftpm.forumpolish.com/t962-torashiro#14231 http://ftpm.forumpolish.com/t1316-torashiro#19559
 
Minstrel
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Prolog :: Encyklopedia :: Państwa-




BlackButlerVampire KnightSnMHogwartDreamDragonstKról LewDeathly Hallows