HargeonAkane ResortHosenkaMagnoliaWschodni LasOshibanaOnibusCloverOakEraScaterCrocusArtailShirotsumeHakobeZoriPółnocne PustkowiaCalthaLuteaRuinyInne Tereny ZachodnieGalunaTenrouPozostałe KrajeMorza i Oceany
I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
FAIRY TAIL PATH MAGICIAN
Bosco




 

Share
 

 Bosco

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Frederica

Wytrwała Pierepałka

Frederica


Liczba postów : 2947
Dołączył/a : 14/02/2014

Bosco Empty
PisanieTemat: Bosco   Bosco EmptyNie Sty 18 2015, 14:21

Aristocratic Republic of Bosco
Bosco Bosco_zpsd1d76a1e
Arystokratyczna Republika Bosco
1. Informacje ogólne:
Państwo to jest położone na wschód od Fiore. Graniczy nie tylko z nim, ale również z Romerum, Seven, Icebergiem i Stellą. Główną siłę sprawuje tutaj arystokracja, mimo posiadania głowy państwa pod postacią righello. Przez lata zyskali nie małe przywileje oraz uprawnienia. Niewolnictwo i kara śmierci jak najbardziej obowiązują w tym kraju, zwłaszcza to drugie. Posiadanie drugiego człowieka nie jest tutaj czymś specjalnym. Kraj dość dobrze rozwijający się, świadczący również usługi płatnych zabójców, konkurując z Wasylami. Nie jest wiadome, skąd dokładnie wzięła się nazwa. Uczeni doszukują się związku z boscańskim "bosco", oznaczającego las. Pomimo przewagi łańcuchów górskich, lasy faktycznie są. Chociaż w małej ilości, to są one jednak bardzo rozległe oraz naturalnie są głównym miejscem osiedleń ludności. Niekiedy Boscowańczycy nazwyają własny kraj "nascosta nel bosco" (ukryty w lesie).
Bosco Boscoherb_zps71cc3db4Bosco FlagaBosco_zpsbaa472a1

  • Język: boscano
  • Stolica: Il Sole Che Sorge
  • Ustrój polityczny: oligarchia arystokratyczna
  • Głowa państwa: Roberto Selavi
  • Powierzchnia: 435km^2
  • Ludność: 19mln
  • Jednostka monetarna: 12 beri = 1 klejnot
  • Religia dominująca: brak

2. Historia państwa:
1300y - porzucenie przez ludzi koczowniczego trybu życia, pierwsze pojedyńcze domy
900y - pierwsze osady i miasta
X19 - zaczyna pojawiać się podział na stany w osadach. Bogatsi posiadają większe wpływy
X48 - łączenie osad w regiony
X159 - połączenie regionów w jeden kraj przez arystokrację. Wprowadzenie monarchii
X298 - masowe przyznawanie przywilejów w zamian za ustępstwa
X347 - liczne nadużycia władcy i zabieranie przywilejów
X373 - zamach stanu, przejęcie władzy przez arystokrację, zmiana ustroju
X389 - podbicie graniczącego z Bosco państwa Barsleyów
x391 - ”Generale, wydaje mi się, że my już dawno nie jesteśmy w Bosco” ”Kurczę, Serge, chyba masz rację...” omyłkowe zajęcie przez armię Bosco Wioski Wiatru, Wioski Dębu, Wioski Ognia oraz Wioski Wody oraz zmiana ich nazw na Rosemary, Lupinus, Veronica i Heather. Po krótkim czasie utrata ich na rzecz innego agresora.
X458 - założenie szkoły zabójców w Morte Hickory
X598 - przeniesienie stolicy z Montagna di Dio do Il Sole Che Sorge
X708 - pojawienie się wiedźm w górach przy Lesie Duchów
X710 - założenie przez wiedźmy Cedro Noble
X712 - wydanie dekretu dotyczący nadaniu wiedźm uprawnienia szlachty i zapewnienie im nietykalności dopóki ich czary nie są rzucane z myślą o krzywdzie obywateli Bosco
x714 - pierwsze w historii nadanie uprawnień mieszczaństwu i chłopom. Dotyczy ono możliwości otrzymywania 1/3 plonów z pól arystokracji, które uprawiają oraz możliwość złożenia na arystokrację skargi, jeżeli łamią prawo w sposób widoczny
x731 - walki na granicy z Icebergiem
x732 - wojska boscowańskie zostają doszczętnie zniszczone, podpisanie pokoju w Salvatori Abete; udany zamach stanu na Alfonso Borgie - głowę Bosco. Ponowienie walk na granicy z Isenbergiem
x736 - kapitulacja Bosco, zawarcie pokoju w Herrscherdorfie - mieście po stronie Isenbergu

3. Ustrój polityczny:
Władzę prawnie sprawuje righello, czyli osoba wybrana w wyborach przez przynajmniej większość arystokracji. Ci zaś stanowią sejm, jako ze Bosco posiada jednoizbowy parlament. Panuje nieco zmieniona zasada "liberum veto". Jest użytku, jednak zostaje wzięte pod uwagę tylko wtedy, kiedy osoba używająca go musi podać argumenty przemawiające za nią. Arystokracja posiada niemal tyle samo praw jak righello, dlatego tez w zasadzie władzę sprawuje tylko formalnie. Arystokracji nie da się pomylić z kimś innym - wyróżniają się, głównie ubiorem i stylem bycia. Noszą kapelusze z szerokim rondem przyozdobionym jednym, dużym, kolorowym piórem wystającym ponad niego. Na plecach powiewają aksamitne płaszcze, najczęściej w kolorach purpury, jednak nie stanowi i nie stanowiło to nigdy regułę. Prócz tego noszą przy sobie jedną szablę, niewielką kuszę oraz 12 bełtów. Dość popularne wśród mężczyzn jest noszenie włosów do ramion oraz podkręconych wąsów. Wśród arystokracji zasiadają również kobiety.

4. Geografia:

  • Klimat: Ciepło. Nie grzeje tak, by się rozpuścić, jednak jak najbardziej temperatura potrafi sięgnąć aż do +30*C w najcieplejsze dni roku. Lata nie są upalne, zimy zaś są z reguł łagodne. Opady deszczu są dość częste, zwłaszcza na południu w okolicach zbiornika wodnego. Są to mimo wszystko te cieplejsze tereny. Najzimniej zaś jest na północy w okolicach granicy z Seven oraz Isenbergiem. Fenomenem pod względem warunków klimatycznych jest Morte Hickory oraz okolice. Często pada, jest zimno i prawie nigdy nie świeci słońce. Jest to teren bogaty w bagna oraz mokradła. Prawdopodobnie jest to sprawka wiedźm zamieszkujących Cedro Noble, jednak nikt nie jest w stanie potwierdzić tej tezy. W górach (prócz Gór Wiedźm) śnieg nigdy nie leży cały rok mimo naturalnie niższych temperatur w wyższych partiach gór.

  • Ważniejsze miasta i ośrodki:
    Il Sole Che Sorge - duże, rozległe miasto znajdujące się u podnóża gór. Otoczone jest zewsząd wałem obronnym oraz fosą. Wydawałoby się, że mieszkańcy nie zainwestowali zbytnio w obronę, jednak gdzieniegdzie rozstawione są wieże z armatami, wilcze doły na przedpolach oraz trochę bagien. Oprócz tego okolica jest zbyt gęsto zalesiona by przeszła tędy cała armia. Jedyną drogą jest wąska dróżka. Stolica kraju, tutaj też w dość okazałej willi mieszka władca kraju,  zaś jeden z tuneli w górach prowadzi nie tylko po za zamek, ale również do siedzimy sejmu.

    Morte Hickory - niewielka osada wśród bagien w okolicach Lasu Duchów.  Mogłoby się wydawać, że nie ma czym się wyróżnić, ale to właśnie tutaj znajduje się największa szkoła zabójców i szpiegów w Bosco. W tych nieprzyjemnych warunkach są trenowani do swojej misji. W samej wiosce mieszka około 10 osób, reszta to po prostu uczniowie i kadra nauczycielska. Szkoła stara się odebrać Wasylom miano najlepszych zabójców na kontynencie.

    Giorno Stella - miasto niedaleko stolicy. Nigdy nie jest w tym samym miejscu. Co więcej widać je tylko rano, kiedy słońce wschodzi, a księżyc jest jeszcze na nieboskłonie. Mówi się, że miasto emanuje dziwnym, niebieskim światłem. Nikt nie wie, kto tam mieszka, ale widać było sylwetki ludzi. Jeszcze nikt, kto się ta pojawił, nie wrócił. Niektórzy sądzą, ze to tam idzie dusza po śmierci. Takie zaświaty na ziemi.

    Cedro Noble - miasto wiedźm. Ich stolica. Kobiet i mężczyzn parających się specjalną mocą opierającą się na wykorzystywaniu pozostałości po zniszczonych wymiarach. Stworzone dość niedawno, bo ledwie sto lat temu. Stanowi stolicę wiedźm i ich bazę wypadową. Przez duże stężenie ich odpowiednika mocy magicznej, w okolicy zdarzają się różne anomalia.

    Porto Alberi - kilkunastowieczny port na południu kraju. Chociaż nie jest duży, stanowi świadka upływających lat, Projekt sprzed czterystu lat dalej spełnia swoją funkcję mimo nadgryzienia konstrukcji przez ząb czasu, Stanowi główny port w kraju.

  • Ważne miejsca: Kopalnie, miejsca kultu etc.
    Góry Wiedźm - można utaj znaleźć te same magiczne kręgi co w Morii w sąsiednim państwie. Są one jednak mniej zaniedbane oraz liczniejsze. Emanuje od nich przytłaczająca moc. W okolicy nie znajdzie się żadnych zwierząt, zas tajemne budowle rozsiane są po całych górach wraz z niewielkimi osadami (najczęściej zamieszkanymi przez wiedźmy) albo samotne, wiedźmińskie domostwa.

    Jezioro w Lesie Duchów - pomimo plusowych temperatur (chociaż dość niskich) jezioro to jest latem skute lotem, zaś zimą woda w nim wrze. Nikt nie wie, dlaczego. Podobno kiedyś utonęła tutaj wiedźma i tak jeziorze zostało. Chodzą słuchy, że woda wcale nie sięga dna, a tylko do pewnego poziomu. Lewituje w powietrzu. Zaś dalej, pod wodą, ma się znajdować tajemne przejście używane przez Hikoroch - uczniów z Morte Hickory.

    Jaskinie w Górach Pięciu Hersztów - dawno temu grasołowali po nich hersztowie. Grabili wszystko, napadali każdego. Skuteczni i nieuchwytni. A w końcu kiedy przyszła godzina próby dla państwa, wieki temu, stali się bohaterami narodowymi pomagając obalić władcę. Góry są usiane licznymi jaskiniami i tunelami. Chodzi legenda, że gdzieś tam ukryty jest ogromny skarb składajacy się na wszystkie zrabowane łupy hersztów.

    Podziemia Salvatori Abete - rozciągają się pod miastem oraz pod lasem. Przejście znajduje się gdzieś w jednej z jaskiń przy Górach Lodowych. Znajdują się tam olbrzymie złoża siarki. Co więcej tereny te porasta Florencja Kanarkowa - bardzo trująca roślina wykorzystywana przez Hikorich.


5. Fauna i flora:
Florencja Kanarkowa - bardzo trująca roślina wykorzystywana przez Hikorich. Posiada wściekle żółtą barwę. Pyłek roślinki wywołuje alergię oraz podrażnienia, zaś dostanie się go do oczu powoduje ślepotę na kilka dni. Nawdychanie się go powoduje ostre stany zapalne. Wywar oraz preparat z rośliny wydaje się początkowo mniej groźna. Powoduje kaszel, następnie omamy oraz osłabienie. Po kilku dniach następuje względna poprawa, jednak po upływie do 12 godzin osoba traci przytomność po czym po kilku następnych umiera.

Giaza Bosco - magiczne drzewo i grubym pniu. Wyrabiane są z niego deski oraz makulatura. Posiada kolorowe liście w kształcie gwiazd. Ścięte kilka centymetrów nad ziemią odrastają w przeciągu miesiąca. Występują w Lesie Giovanni.

Giazza Cedro Boscano - wyglądają jak Giazza Bosco, jednak w przeciwieństwie do nich są to żywe drzewa. Znaczy każde drzewo jest żywe, jednak to są typowe enty. Mają bladsze liście, poruszają się na ogół wolno, jednak rozzłoszczone potrafią być problematyczne. Mają dużą siłę w swoich gałęziach. Porozumiewają się przez szum liści.

6. Demografia:

  • Mniejszości narodowe: tereny są w większości zamieszkałe przez rodowitych mieszkańców kraju. Na północy można jednak spotkać mieszkańców Seven. Isenberczyków nie ma. Ma to związek z wrogimi stosunkami obu krajów do siebie. Na wschodzie zaś często osiedlają się mieszkańcy Joyi.
  • Religie: brak dominującej, można tutaj spotkać przedstawicieli wszystkich religii. Istnieje zupełna tolerancja, dopóki nikt nie narzuca jej innym - wtedy może zaboleć

7. Gospodarka:
Bosco słynie z największego eksportu drewna na kontynencie. Z tego też się głównie utrzymuje dzięki specjalnej odmianie drzew rosnących na terenie kraju (magicznych żeby nie było). Mniej się mówi o drugim sposobie zarobków państwa, jednak drugim źródłem dochodów są płatni zabójcy z Morte Hickory, którzy to dzięki swej pracy ładnie zasilają fundusz państwa. Prócz tego kraj dysponuje ogromnymi złożami siarki, którymi za odpowiednią opłatą dzieli się z innymi krajami.

8. Kultura:

  • Język: nie jest to język bardzo trudny i przypomina nieco wspólną mowę, jednak jest bogaty w różne partykuły oraz rodzajniki w których idzie się pogubić. Boscowańczycy mówią przy tym strasznie szybko oraz mają skłonności do nadawania długich nazw.

  • Kuchnia: nie ma tutaj jakiś cudów, których nie idzie spotkać w innych krajach. Kuchnia podobna, tylko czasami używane są inne składniki. Nie mniej bardzo ważną potrafią uważaną za narodową są naleśniki, które tylko w Bosco mają taki jedyny i niepowtarzalny smak. Są bardzo słodkie, zawierające mnóstwo tutejszej czekolady, bitej śmietany oraz specjalne odmiany boscowańskich owoców.

  • Święta:
    14 marca - Dzień Zjednoczenia Bosco.
    8 czerwca - Dzień Pracy

Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t4675-tobolek-fretki#97655 https://ftpm.forumpolish.com/t4652-frederica-kikuta https://ftpm.forumpolish.com/t4677-there-s-something-odd-about-that-place#97660
 
Bosco
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Battle of Bosco
» Earthland Wars: Bosco kontratakuje!

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Off-top
 :: Archiwum :: ARCHIWUM ŚWIATA :: Prolog :: Encyklopedia :: Państwa
-




Reklama
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
BlackButlerVampire KnightSnMHogwartDreamDragonstKról LewDeathly Hallowswww.zmiennoksztaltni.wxv.plRainbow RPGEclipseRe:Startover-undertaleBleach OtherWorldThe Original DiariesFort Florence
Layout autorstwa Frederici.
Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.