Imię:Effie
Pseudonim: Sloth
Nazwisko: Cathcart
Płeć: Kobieta
Waga: 63 kg
Wzrost: 166
Wiek: 20 lat
Gildia: DHC
Miejsce umieszczenia znaku gildii: Lewa łopatka
Klasa Maga: 0
Wygląd:Effie jest coś niską kobietą, o przeciętnej wadze. Mimo tego, ma długie, ładne nogi… Ale niestety, nie może nimi ruszać. Posiada długie, czarne włosy, które sięgają jej aż bioder. Przeważnie zaplata je z boku w dwa kucyki. Ubiera się w biała koszulę, oraz krótkie spodenki, zaś na ramiona narzuca czerwoną marynarkę. Nie nosi butów, bo i tak prawie nigdy nie dotyka podłoża, jednak zawsze ubiera czarne zakolanówki. Często można zobaczyć ją z jakąś książka, non stop coś czyta, prawie w ogóle nie rozstaje się z lekturą. Dodatkowo, do czytania zakłada monokl na prawe oko, robi tak samo kiedy musi się nad czymś bardziej zastanowić, lub trafi na jakiś problem. Wygląda jak by cały czas była zaspana, często ziewa i przeciąga się. Z jej twarzy można z łatwością odczytywać emocje, jednak przeważnie gości na niej tylko znużenie.
Charakter: Effie jest okropnym leniem, ciężko zmusić ją do zrobienia czegoś, jeśli ona sama się tym nie zainteresuję. Jest bardzo inteligentna i mądra, bardzo szybko osiągnęła kilka tytułów naukowych, jednak głównie dlatego, z jaką łatwością jej to przyszło, stała się właśnie taka… Bo Cathcart jest znudzona życiem. Ciężką ją czymś zaciekawić, umie już bardzo wiele, dlatego nie interesują ją błahostki. Ponieważ w jej głowie znajduję się ogromne źródło wiedzy, wie bardzo wiele o otaczającym ją świecie, dlatego ciężko jej znaleźć zajęcie. Wiele rzeczy zna z teorii, dlatego teraz próbuje przekonać się o nich w praktyce. Ogólnie – jest znudzonym życiem geniuszem.
Historia: Urodziła się w Erze. Jej ojciec – Eryk- był magiem, zasiadającym w Radzie, zaś jej matka- Clay- była naukowcem, zajmującym się badaniami nad wpływem magii na środowisko. Do tej pory Effie dziwiła się, jak rodzice mogli się dogadywać, ponieważ bardzo różnili się charakterem, jej ojciec łatwo tracił zaciekawieniem czymkolwiek, często narzekał na życie, praca była dla niego udręką, czasami wieczorami opowiadał swojej córce o przygodach, jakie przeżył jako mag, zanim jeszcze dostał pracę w Radzie. Effie widziała, jak świeciły mu się wtedy oczy, jaki był szczęśliwy wspominając tamte czasy. Jednak zdawała sobie sprawę z tego, że Eryk kochał matkę na zabój i dlatego wybrał takie a nie inne życie. Jej mama była zupełnie inną osobą. Ciekawa świata, energiczna, bardzo pochłonięta swoją pracą i zafascynowana wszystkim, co udało jej się odkryć. Rzadko bywała w domu, Effie przeważnie zajmował się ojciec… I tak mijało jej dzieciństwo, na zabawie z innymi dziećmi, na nauce, oraz na słuchaniu opowieści Eryka... I wszystko było dobrze, dziewczyna była normalnym dzieckiem, rozwijała się prawidłowo, miała przeciętne oceny, kilku dobrych znajomych… Ale pewnego dnia, kiedy ojciec zabrał ją na wycieczkę, aby pokazać jej jak działała magia, zdarzył się wypadek. Rozpętała się burza, która śmiertelnie przestraszyła konie, te zaś pociągnęły ich powóz prosto w przepaść… Eryk nie przeżył. Effie pogrążyła się w rozpaczy, zaś jej matka, musiała jakoś połączyć swoją miłość do nauki, oraz wychowywanie dziecka. Dziewczynka coraz mniej rozmawiała z ludźmi, w końcu zamykała się w swoim pokoju i po prostu czytała książki. Matka poważnie się o nią niepokoiła, dlatego zaczęła zabierać ją ze sobą do pracy, aby pokazać jej ciekawy świat nauki. I właśnie wtedy zdarzyło się coś, co całkowicie odmieniło życie młodej Cathcart. Otóż na terenie wykopalisk znaleziono bardzo rzadko artefakt, którego działanie nie do końca było wiadomo. W końcu po tygodniach badań, okazało się, że dziwny kwadratowy przedmiot to Archiwum Hauhet, tak potężny, że żaden normalny mag nie potrafiłby go używać. Skwalifikowano go jako boski artefakt. Ale Effi o tym nie wiedziała. Traf chciał, że pewnej nocy strażnik postanowił trochę więcej wypić i zasnął, przez co dziewczynka zakradła się do Sali gdzie trzymano Archiwum i przez przypadek je uaktywniła. Jej głowę wypełniło tysiące obrazów… Później znaleziono ją nieprzytomną, zaś artefaktu nigdy nie znaleziono. Dziewczyna spędziła pierwsze kilkanaście tygodni w śpiączce, jednak kiedy się obudziła była zupełnie kimś innym. W jej głowie znajdowało się tyle informacji, że na początku nie potrafiła sobie z tym poradzić. W końcu jednak udało się jej nad tym zapanować i zdała sobie sprawę z tego, jak potężne było Archiwum Hauhet, które teraz znajdowało się w jej umyśle. Postanowiła użyć go w słusznej sprawie. Pogrążyła się w księgach, chociaż wiele rzeczy których próbowała się nauczyć już siedziało w jej głowię. Skończyła szkołę w przyśpieszonym tempie, poszła na uniwersytet, ale on też nie był dla niej wyzwaniem. Zdała sobie sprawę z tego, że z Archiwum trudno jej będzie podjąć wyzwanie w tej dziedzinie. Dlatego postanowiła wykorzystać swoja magie, aby na własnym ciele przekonać się o rzeczach, które do tej pory były dla niej informacjami znajdującymi się w księgach. Dołączyła do gildii magów i wyruszyła w świat, w poszukiwaniu rzeczy, które jej nie znudzą i zakazanych ksiąg.
Umiejętności fabularne: - Umiejętność szybkiego czytania
- Fotograficzna pamięć
- Widzenie stereoskopowe
Umiejętności: Spokojny umysł [1], Sokolooki [1], Inteligencja [1], Zapasy magiczne [1], Tkacz zaklęć [1];
Ekwipunek: -
Rodzaj Magii:Archiwum Hauhet – Samo Archiwum było kiedyś magicznym artefaktem. Zawiera wszystkie księgi które kiedykolwiek powstały i które kiedykolwiek powstaną. Jednak ponieważ archiwum znajduje się teraz w głowie Effie, nie ma ona dostępu do wszystkich jego tajemnic. Magia ta pozwala dziewczynie na dostęp do zwykłych ksiąg, magicznych oraz tych zakazanych. Problem polega na tym, że archiwum ograniczyło swoje działanie dla dobra Effie, dlatego aby otrzymała dostęp do magicznych i zakazanych ksiąg potrzebny jest „impuls”, który uaktywni połączenie z Archiwum. Czymś takim jest np. kartka z danej książki czy inna tego typu rzecz. Aby rzucić zaklęcie, potrzebne jest przywołanie księgi i odczytanie z niej zaklęcia. Nie da się przyśpieszyć odczytywania przez żadne umiejętności.
Pasywne Właściwości Magii Klątwa księgi Akitery – zabawą z zakazanymi księgami doprowadziła do tego, że na dziewczynę została rzucona silna klątwa, która uniemożliwia jej korzystanie z nóg. Na szczęście ta sama księga pozwoliła jej na lewitację, dlatego dziewczyna porusza się w ten sposób. Ponieważ korzysta z niej codziennie, przychodzi jej to naturalnie i nie musi się na tym skupiać. 20 do 30 centymetrów nad ziemią, porusza się z szybkością spacerową.
Ciocia Wikipedia- Ponieważ Effie posiada w głowie wszystkie możliwe księgi, wiedza codzienna jest dla niej ogólnodostępna. Z łatwością może podać definicję różnych słów, czy też wyjaśnić jakieś zjawisko. Oczywiście chodzi o wiedzę podręcznikową, nie będzie wiedziała jakiś tajnych rzeczy. Wyszukiwanie w zależności od stopnia skomplikowania zajmuje do 3 postów. Zależne od mg.
Tłumacz- Mag ma dostęp do wszelakich słowników, dlatego też biegle posługuje się wszystkimi popularnymi językami świata. Bardzo dobrze radzi sobie z odczytywaniem pisma, jednak mówienie nimi sprawia jej problem.
Księga magii dla nowicjuszy: Światło- Effie przywołuje małą książke i czyta z niej krótką inkantacja po czym tuż przy jej ręku pojawia się mała kula światła, która jarzy się słabym blaskiem. Oświetli teren do 2 metrów.
Księga magii dla nowicjuszy: Telekineza – dzięki temu zaklęciu, po wypowiedzeniu odpowiednich słów, dziewczyna jest wstanie kontrolować małe przedmioty (wielkości kubka) w zasięgu trzech metrów.
Księga magii dla nowicjuszy: Ogień – zaklęcie przywołuje mały płomyczek (jak z zapalniczki), który nie jest wstanie zadać obrażeń, jednak można dzięki niemu coś podpalić, lub oświetlić teren w koło siebie. Nie do użytku bojowego.
Księga magii dla nowicjuszy: Parasol- tworzy w koło Effi słabą barierę, która skutecznie ochrania ją od naturalnych warunków atmosferycznych. Dziewczyna nie zmoknie, nie przewieją ją czy też nie napada na nią śnieg. Nie wpływa na odczuwaną temperatura. Jeśli pogoda będzie zbyt silna, parasol nie zapewni obrony, zależne od mg.
Wizualizacja Księgi- Effie potrzebuje księgi, aby odczytać z niej zaklęcie, dlatego dzięki temu PWM przywołuje jej fizyczną wersje. Szybkość odczytywania inkantacji nie może być zwiększona przez żadną umiejętność Jest ona tylko kopią i nie da się jej zabrać dalej niż na 5 metrów od użytkownika magii, inaczej po prostu znika. Nikt oprócz Cathcart nie może odczytać zaklęcia.
Połączenie- do używania zaklęć dziewczyna potrzebuje zasięgnięcia wiedzy z Archiwum, kiedy to robi jej oczy jarzą się błękitnym blaskiem, zaś z bliska widać, jak na tęczówkach poruszają się słowa inkantacji.
Poszukiwacz- do zaklęć od rangi A w wzwyż, dziewczyna potrzebuje zakazanych ksiąg, jednak aby nawiązać z nimi połączenie, musi wpierw znaleźć jej odpowiednik w prawdziwym świecie. Ponieważ nie które zakazane księgi mogą być w złym stanie, do nawiązania połączenia z archiwum wystarczy np. kartka z takiej księgi.
Przejęzyczenie- Przy wypowiadaniu inkantacji, może zdarzyć się że Effie się pomyli, czy też źle zaakcentuje jakieś słowo, przez co zaklęcie może zadziałać trochę inaczej. Jest to nie koniecznie efekt negatywny, może być również pozytywny. Dziewczyna nie ma na to wpływu. Zaklęcie pomimo błędu zachowuje swoją formę, jednak zadziała z dodatkowymi efektami.
Zaklęcia: Zakazana księga- Brama Hamun’Daru [A] – Jedyna zakazana księga do której na ten moment ma dostęp dziewczyna. Aby rzucić to zaklęcie dziewczyna nie może się ruszać i cały czas musi wypowiadać słowa inkantacji. Przed Effie pojawia się sporej wielkości czarna księga, której karty pokryte są złotymi runami. Dziewczyna musi odczytywać zaklęcie przez cały czas jego trwania. Mag otwiera w ten sposób bramę do innego wymiaru w zasięgu kilku metrów od niej. Przez przejście do świata rzeczywistego wychodzą różnego rodzaju stwory, o sile summona rangi C. Są ono wrogo nastawione do osób, które Effi uważa za przeciwników. Co turę pojawia się kolejny stwór. Zaklęcie trwa tak długo, aż mag nie przestanie go używać, lub dopóki nie ktoś jej nie przerwie.
Inkantacja:
- Spoiler:
Aperi portam domus Domini polluit stepping daemonum dimittere et mundi in terra. Et venite ad me et vos servi Hamun'Daru vocationem. Terrent hostibus meis viribus vestra. Occidit Dominus in nomine Patris vestri, qui umeris onera portarent mortis, soleas et sanguinem vincere. Nobelon vitae vita est. Semel iterumque amica et adversum manebat. Interdum: interdum ut albo uelamine. Cras albus, alba capillos. Tempore, sicut viva. Ne nimis exaltatus es in magnitudine mundi Hamun'Daru.
Księga Simlek – Bariera (B) - Przed Effie pojawia się błękitno-złota księga, która lewituję przed nią w trakcie czytania. Dziewczyna rozkłada szeroko ramiona, po czym odczytuje inkantacja, a w koło niej tworzy się bariera o średnicy 2 metrów. Jest ona zdolna zablokować 2-3 ataki fizyczne, które zadałyby obrażenia do rangi B, oraz osłabić siłę magicznych o - 10% B, 20% C, 30% D. Bariera przemieszcza się wraz z dziewczyną, trwa 3 tury, jeden post odczytywania inkantacji. Uderzenia ataków osłabiają tarczę i mogą skrócić jej czas trwania. Ze środka można normalnie wypuszczać pociski itp.
Inkantacja:
- Spoiler:
Deos caeli et beatos vos ad terram, ut possis iram erumpat ejus. Et populi commovebuntur a facie tua potestate. Verberat imber et ignis eorum domos suas dimisit. Statumino plenus-corda eorum, ne timor Dei in virtute deum. Purgare peccata mundi, aqua, ventus et tonitrua. Pullums potentia, indiget auxilio tuo: lacta me in ovo esse donum posse vinci AUO inimicos meos.
Księga Cerberusa – Gniew (B) – Przed dziewczyną pojawia się książka oprawiona w szarą skórę, która lewituję przed jej oczami. Effie odczytuje słowa z księgi, po czym tuż przy jej dłoni zaczyna formować się kula energii magicznej. Pod koniec posta pocisk jest gotowy do wystrzelenia w wskazane przez dziewczynę miejsce. Pocisk zadaje obrażenia C+, w następnej turze jest możliwość wystrzelenia kolejnego. Zaklęcie wymaga odczytywania inkantacji bez przerwy, inaczej zostanie anulowane. Zasięg 30 metrów.
Inkantacja:
- Spoiler:
Daemonium tria Cerberus ora, hic et quis plenus odium in conspectu stat. Commoda mihi virtutem uindicaret contemptores dubitantes opes. Et corpus ejus coram te nimis. Ne se clamabit. Cantent habitatores petrae. Sit mortuus est. Et illorum sanguinem tumores, vene rumpebantur et verticem. Mater filios suos comedent, et humiliabit patres filia. Commota est terra et a tua virtute.
Księga magii dla zaawansowanych: Pociski [C] – po odczytaniu krótkiej inkantacji z małej książki, w koło Effi pojawiają się trzy magiczne pociski, które można wysłać w kierunku wybranego celu. Wszystkie trzy zabierają obrażenia rangi C, osobno trochę mniejszy. Zasięg 10 metrów.
Inkantacja:
- Spoiler:
Magis potens est in mundo, praebueris tua potestate sunt exponentia. Iaculat!
Podręcznik dobrego supporta: Wzmocnienie [C] – Mag odczytuje inkantacje z małej księgi oprawionej w czerwoną skórę, po czym wybiera sojusznika, któremu jest wstanie zwiększyć jedną z posiadanych przez niego umiejętności o jeden poziom na okres trzech tur. Nie może podnieść powyżej poziomu 3,5. Następne użycie na tym samej osobie po 3 postach od zakończenia działania.
Inkantacja:
- Spoiler:
Kilbu sedes nostra: et patefacientes submiserunt meum braccas, et non avertam oculos meos, novum consilium cogitans. Habeo milia ideas, tum cum cacanti. Eligendo unum illorum. Deus in adiutorium virtutis praebueris, ut potui auxilium ejus particeps. Confortans!
[/b]