HargeonAkane ResortHosenkaMagnoliaWschodni LasOshibanaOnibusCloverOakEraScaterCrocusArtailShirotsumeHakobeZoriPółnocne PustkowiaCalthaLuteaRuinyInne Tereny ZachodnieGalunaTenrouPozostałe KrajeMorza i Oceany
I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
FAIRY TAIL PATH MAGICIAN
Bellum




 

Share
 

 Bellum

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Torashiro


Torashiro


Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013

Bellum Empty
PisanieTemat: Bellum   Bellum EmptyNie Maj 07 2017, 23:03

1. Informacje ogólne:
Niepodległa Federacja Bellum to twór, znajdujący się we wschodniej części kontynentu. Od północy graniczy z Pergrande, naturalną granicą wytyczoną przez masyw górski Ur-sahar. W tamtym też rejonie Bellum posiada kilka swoich twierdz, nieustannie pilnujących granicy. Od zachodu graniczy z Isenbergiem. W tym też miejscu utworzyli sztuczną rzekę, którą odgrodzili się od tego kraju. Umieścili też tam jedną twierdzę, na wszelki wypadek. Na południowym zachodzie graniczą z Dessertio. Granicę pustyni utrzymują talizmanami, a także licznymi posterunkami ustawionymi na granicy. Kraj ogólnie słynie z nadmiernego niepokoju oraz środków zaradczych, a także z ogromnego wpływu magii na społeczeństwo. Również znani są z jednej z najlepszych kawalerii na świecie. Kraj w znacznej części jest równinny, co sprzyja rozwoju hodowli oraz upraw, z których to głównie kraj się utrzymuje.

  • Język: Bellumise
  • Stolica: Khae Mantiuke
  • Ustrój polityczny: Federacja
  • Głowa państwa: Rada Bellum z Arcymagiem Gdian Uarem na czele
  • Powierzchnia: 420 tys km^2
  • Ludność: 62 mln
  • Jednostka monetarna: 1 Mana = 100 rukh, 1 rukh = 100 chakr, 1 chakra = 100 rei, 1 chakra = 52 klejnotów
  • Religia dominująca: Wim

2. Historia państwa:
~2000y - Pierwsze ślady hodowli rumaków bellumskich
~1500y - Pierwsze ślady ośrodków wojskowych i fortyfikacji na terenie obecnego Bellum
1297y - Powstanie Annaise - miasta-twierdzy i jednocześnie największej hodowli rumaków bellumskich (Belgraków)
923y - Założenie Khalis, rozpoczęcie wydobywania i obróbki złóż na większą skalę.
756y - Budowa Dergham, pierwsze wzmianki o obowiązkowej służbie wojskowej gdziekolwiek na terenach obecnego Bellum
699y - Konkordat 3 Twierdz, oficjalne powstanie Bellum
560y - Dekret o neutralności, Bellum mimo utrzymywania armii ogłasza neutralność, nie chcąc być częścią jakiejkolwiek wojny
x0 - Pierwsze wzmianki o efektach magicznych na terenie Bellum, prawdopodobnie narodziny pierwszych czarodziei Bellum
x34 - Założenie Mangiuke i tamtejszej Akademii
x87 - Opracowanie pierwszych talizmanów
x99 - Budowa Gharmin - ośrodka skupionego na modernizacji talizmanów
x130 - Powstanie magicznych ośrodków zdrowia z centrum w Rebek - niewielkiej mieścinie
x155 - Budowa twierdzy górskiej, Nanda Parbat
x169 - Ustawowo przywództwo w Nanda Parbat otrzymuje najsilniejszy tamtejszy mag.
x170-x190 - Rozbudowa Rebek
x183 - Założenie Khae Mantiuke
x278 - Przeniesienie stolicy do Khae Mantiuke
x364 - Ustanowienie obecnego ustroju politycznego Bellum
x379 - Rozpoczęcie badań nad barierami
x401 - Bellum kontynentalnym liderem w zdolnościach obronnych
x630 - Bellum zamyka się na komunikację międzynarodową, coraz mniej informacji dotyczących sytuacji wewnętrznej kraju dociera do innych nacji
x638 - Zamknięcie granic Bellum dla obcokrajowców
x717 - Otwarcie granic Bellum dla osób posiadających wizy
x786 - Zniesienie obowiązku wiz, nadal wymagane są dokumenty przy przekraczaniu granicy

3. Ustrój polityczny:
Federacja Bellum, to tak naprawdę połączenie najpotężniejszych miast w tym rejonie oraz ich stref wpływów, na co dodatkowo wpłynęła zbliżona kultura oraz historia tych rejonów. Dzięki temu, kraj jest silnie zjednoczony oraz świadomy narodowościowo. Władzę w kraju sprawuje Rada Bellum. W jej skład wchodzą: Marszałek Kawalerii z Annaise, Rektor z Akademii w Mangiuke, Naduzdrowiciel z Rebek, Mistrz Talizmanów z Gharmin, Marszałek Piechoty z Dergham, Myśliciel z Khae Mantiuke, Arcymag z Nanda Parbat, Modernizator z Khalis oraz Zaklinacza w Terrius. Każdy z nich jest jednocześnie przywódcą jednego z autonomicznych rejonów Bellum oraz skupiają się na rozwoju różnych cech kraju, chcąc umocnić go, przed ewentualnym napadem z zewnątrz. Rada następnie wybiera swojego przywódcę, który poza oficjalnym reprezentowaniem kraju, tylko w sytuacji, gdy Rada nie może się zebrać jest w stanie samodzielnie podejmować decyzje.

4. Geografia:

  • Klimat: Bellum jest krajem, który bardzo utylizuje magię, a ponadto się izoluje. Dodając do tego samowystarczalność prostym jest wniosek, że wpływ na klimat tego państwa ma magia. Czy wielki trudno określić. Grunt, że zwykle temperatury nie spadają poniżej 15 stopni Celsjusza. Zwykle jest to około 20-25 stopni. Jedynie wysokie niebo pozostaje poza wpływem Bellum, dlatego opady są różne. Wciąż jednak ich wpływ jest kontrolowany przez magiczne bariery, przez co zwykle poza wiatrem bądź większą wilgocią trudno odkryć jakiś większy ich wpływ na funkcjonowanie kraju. Nie ma silnych wiatrów ani katastrof o podłożu czysto klimatycznym. Magia zabrania.

  • Ważniejsze miasta i ośrodki:
    Annaise - Miasto położone na równinach i otoczone polami oraz łąkami. Otoczone wysokim i grubym murem, samo miasto składa się z kilku pierścieni - każdy zabezpieczony murem. Częstym widokiem są pasące się konie lub ćwiczenia kawalerii. Z tego bowiem słynie to miasto. Z hodowli Belgraków i ich jeźdźców.

    Mangiuke - Miasto akademickie słynące właśnie z akademii magii, która dosłownie góruje nad miastem. Kilkaset bowiem metrów nad równinnym terenem znajduje się latająca budowla robiąca za szkołę magii, natomiast na ziemi znajduje się rozbudowane miasto, w którym głównym zajęciem jest handel - żywność, ubrania, książki. Wszystko, co może się przydać w akademii. Istnieje tu również transport powietrzny.

    Rebek - Z pozoru niezbyt wyróżniające się miasto. Umieszczone na skraju puszczy, życie trwa tu spokojnie. Jednak bardzo silnie rozwijana medycyna sprawia, że jest to krajowe centrum zdrowia. I jak w innych miejscach znajdzie się uzdrowicieli lub szpitali, tak właśnie w Rebek uświadczy się najlepszej, najsprawniejszej i najszybciej pomocy medycznej.

    Gharmin - Miasto przemysłowe zdawałoby się. Życie toczy się tu bowiem wokół tylko jednej rzeczy - talizmanów, magicznych przedmiotów, które są następnie wykorzystywane na terenie całego Bellum. W środku miasta góruje potężna wieża, w której przeprowadzane są badania oraz przechowywane wszystkie zapiski i notatki o stworzonych talizmanach.

    Dergham - Miasto otoczone murem, praktycznie bez rozbudowanych parków. Życie jest tu spokojne i ułożone wedle ścisłych reguł. Wiele osób porównuje to miasto do dużego ośrodka wojskowego i ciężko zaprzeczyć takim słowom. Znajduje się tu bowiem największy garnizon piechoty Bellum oraz szkolonych jest najwięcej żołnierzy. Większość funkcji w Dergham pełnią także i wojskowi, niektórzy tymczasowo - na okres obowiązkowej służby wojskowej.

    Khae Mantiuke - Stolica Bellum, a jednocześnie siedziba rządu. Zbudowana na bazie idealnych pierścieni i symetrii w samym jej centrum znajduje się ogromna wieża górujaca nad potężnie rozbudowanym miastem. To tam spotyka się i obraduje rząd. Samo miasto jest podzielone na okręgi. Centralny, 5 pierścień - poświęcony sprawom politycznym. 4 pierścień - poświęcony naukom i mądrości - znajduje się tu ogromna ilość szkół, bibliotek i uniwersytetów. 3 pierścień - pierścień mieszkalno-handlowy. 2 pierścień - turystyczno-handlowy. Zewnętrzny, 1 pierścień - pierścień przemysłowo-rolniczy. Co ciekawe, miasto jest w ciągłej rozbudowie, przez co pierścienie się pogrubiają. Wszystko to jest możliwe, dzięki ściśle określonej polityce budowlanej, umożliwiającej łatwe przystosowanie budynków do innych działań. Z tego też powodu miasto może nie wyróżniać się oryginalnymi domami, ale za to, cechuje je niezwykły porządek. Każdy z pierścieni miasta otoczony jest murem, a ludzie spoza Bellum rzadko kiedy mają prawo wejść poza 2 pierścień. Mówi się, że jest to miasto nauki.

    Nanda Parbat - miasto wykute w całości w górze. Jedynie niewielkie placówki umiejscowione są pod gołym niebem. Samo Nanda Parbat to ciąg wykutych jaskiń oraz skomplikowanych tuneli, skrytych w głębi góry, a w samym jej centrum, za istnym labiryntem przejść znajduje się twierdza. Miasto nie jest samowystarczalne i korzysta z dóbr dostarczanych mu z innych miast. Możliwe jest to nawet w trakcie wojny i oblężenia, gdyż posiada wiele bram - także tych ukrytych. Liczne tunele i korytarze dla nieobeznanych wrogów stanowią barierę, przez którą nie da się przejść. A ukryte przejścia i pomieszczenia, do których wiodą korytarze tylko z twierdzi sprawiają, że miasto jest bardzo trudne do zdobycia. Dodatkowo, ludzie skupiają się tu na magii. Odizolowani od zewnętrznego świata skupiają się na silnych ofensywno-defensywnych zaklęciach, które idealnie sprawdzą się w przypadku, gdyby miała nadejść jakaś wojna. Życie tu jest ciężkie, ale dla tych, co pracują nad sobą, będzie tu jednocześnie czekało godne i dostatnie życie.

    Khalis - Miasto kopalniano-przemysłowe. Życie w nim opiera się właśnie na wydobyciu z kopalń oraz obróbce tamtejszych złóż. Miasto ulega również częstym przebudowom oraz modernizacjom. Tutejsi budowniczy są również kreatorami stylu architektonicznego panującymi w Bellum.

    Terrius - Spokojne miasto handlowe umiejscowione na wybrzeżu. Największy handlowy port Bellum od czasów otworzenia granic. Poza prężnie rozwijającym się handlem, warto zwrócić uwagę na dominujący w tym terenie przemysł - zaklinanie. Terrius poza handlem szczyci się bowiem największą ilością uzdolnionych zaklinaczy, dzięki którym nawet zwykłe przedmioty mogą nabrać najróżniejszych cech.

  • Ważne miejsca: Kopalnie, miejsca kultu etc.
    Akademia magiczna w Mangiuke - budynek pełen magii. Poprzez użycie potężnych zaklęć i talizmanów, jest to wręcz twierdza. I to nie byle jaka. Lewitująca kilkaset metrów nad ziemią budowla może przypominać zamek, choć wewnątrz posiada wiele elementów, które upodabniają ją do dworu. Sama budowla rozmiarowo może równać się miastu, które zbudowane jest pod nią. Dostać się do niej można albo przy pomocy zdolności umożliwiających długi lot, albo poprzez specjalne promy kursujące z ziemi do akademii. Ponadto może zostać otoczona barierami.

    Wielka świątynia magii - Ogromny budynek, który znajduje się w centrum kompleksu świątyń w stolicy. Zbudowany na bazie koła, z trzema ołtarzami pośrodku jest miejscem, gdzie oddaje się cześć wszystkim bogom Bellum. W tym też miejscu obrządki odprawia przywódca duchowy Wim. Sama świątynia jest ogromnych rozmiarów, bogato strojona, a na jej ścianach przedstawiono religijne wydarzenia. Są tam również posągi przedstawiające każde z bóstw.

    Twierdza Nanda Parbat - serce góry. Jak całe miasto jest jednym wielkim kompleksem górskim, tak sama twierdza została wyżłobiona w złożu niezwykle twardych minerałów i otoczona jest siecią jaskiń i sadzawek. Dodatkowo, stacjonujący tu magowie byli w stanie otoczyć ją magicznymi pułapkami, przez co próba zdobycia tego miasta siłą jeszcze nigdy się nie udała. Ponadto, by dostać się do twierdzy w głębi góry, trzeba przejść przez istny labirynt tuneli.

    Kopalnie w Khalis - Najbogatsze złoża surowców w Bellum zlokalizowane są właśnie tam. Większość wydobycia tego kraju pochodzi właśnie z tych kopalni. Poza najpopularniejszymi surowcami jak żelazo czy miedź, znajdują się tam też rzadsze minerały, przez co obowiązuje tam wysoki poziom bezpieczeństwa.

5. Fauna i flora:
Torent - specyficzny gatunek drzew, który jest bardzo podatny na magiczne wpływy. Dodatkowo zdaje się czasami zachowywać dziwnie jak na rośliny. Potrafią się bowiem przemieszczać. Las zmienia swoje miejsce, ścieżki się zmieniają.

Flemise - różnokolorowe kwiaty, które to zasadzone w lekkim doniczkach są w stanie je unieść. Ładnie pachną, a mistrzostwo w sztuce układania obrazów w powietrzu z nich to cel wielu Bellumskich florystów.

Belgrak - po fioryjsku to Rumak Bellumski, masywy koń, przystosowany do noszenia dużych ciężarów i szybkiej szarży. Na dodatek bardzo dobrze sprawdza się w górach i na nierównych terenach, choć nie jest to jego naturalne środowisko i wiele traci w takich warunkach. To dzięki nim kawaleria Bellumska jest nazywana najlepszą światową kawalerią.

Minklaf - Zwierzątka stadne, poruszające się w gromadzie minimum 15 osobników. Żyją w wilgotnych strefach Bellum, wyglądają trochę jak miniaturowe jaszczuroludzie, bo mają max 50 cm wzrostu. No i są przyjazne. Bez stada szybko popadają w depresję i umierają ze smutku.

6. Demografia:

  • Mniejszości narodowe: Bellum jest krajem niemalże w stu procentach złożonych ze swoich rdzennych mieszkańców. Przez wiele lat, miał bowiem zamknięte granice, co poskutkowało tak naprawdę jednonoradowym państwem. Dopiero po otwarciu granic, zaczęły pojawiać się niewielkie skupiska mniejszości narodowych, w większości stanowiących po prostu studentów, chcących poznać sztuki magiczne z Bellum. A ci młodzi adepci pochodzą z każdego zakątka kontynentu, gdzie tylko znana i praktykowana jest magia. Ale nie ma ich wielu.

  • Religie: Wim - Wiara, która dopełnia obraz Bellum jako kraju magów. W Bellum wierzą bowiem w 17 bóstw, a każde z nich to personifikacja jakiejś magii. Najważniejsza trójka bóstw to magie: Czasu, Materii i Pogody. Mieszkańcy Bellum wierzą, że to te czynniki tworzą cały świat, w którym żyją i bez któregoś z nich świat nie będzie mógł istnieć. Następnie jest 13 bóstw magii i elementów świata, które nadają rzeczywistości głębi i piękna. Ci bogowie to następujące magie: Ogień, Woda, Ziemia, Wiatr, Światło, Cień, Życie, Śmierć, Energia, Roślina, Przemiana, Iluzja, Cecha. Do tego jest jeszcze najniższy z bogów, reprezentujący magię: Inny, reprezentujący wszystkie inne efekty magiczne. Każdy mag jest w Bellum traktowany jak kapłan i posłaniec bóstwa, którego magię reprezentuje i przez to, traktowani są inaczej niż w innych krajach.

7. Gospodarka:
Bellum jest wyizolowanym krajem. Dopiero w ostatnich czasach, po otwarciu granic, wymiana handlowa zaistniała w tym kraju, zwiększając znacząco jego dochody. Pod względem produkcji i towarów, samo Bellum nie charakteryzuje się niczym nadzwyczajnym. Nie licząc przedmiotów dotyczących magii. Jest to bowiem kraj, który za pomocą magii rozwiązał większość swoich problemów. Przeróżne rodzaje artefaktów i ksiąg magicznych są sprzedawane za granicą, umożliwiając państwu na finansowanie własnych badań i rozwoju już istniejących technologii. Jednak największymi osiągnięciami nadal się nie dzielą.

8. Kultura:

  • Język: Bellumise jest językiem, który nie należy do zbyt skomplikowanych w mowie. Gorzej jednak z pisownią. Kraj ten bowiem za alfabet uznał przeróżnego rodzaju kręgi i symbole magiczne, przez co każde pojedyncze słowo można zapisać na kilka różnych sposobów. A mimo to, jest to język uporządkowany i posiada ściśle określone zasady, często wywodzące się z różnych zasad dotyczących samej magii. W Bellumise da się zauważyć motywy z wielu różnych języków subtelnie ze sobą zmieszanych co sprawia, że język ten nie jest trudny do nauki dla obywateli większości kraju kontynentu.

  • Kuchnia: Wino. W Bellum ważnym elementem posiłków jest wino. Serwuje się je do dań, dzieciom podaje się niskoalkoholowe, rozcieńczane wodą wino, a większość sosów jest właśnie winna. I właśnie większość dań posiada jakiś sos. Kraj lubuje się w daniach mięsnych, gdzie główne skrzypce gra miękkie i soczyste kawałki dobrze przygotowanych zwierząt. Czy to gotowane, czy to smażone. Natomiast wszelkie dodatki warzywno-owocowe oparte są tylko na pokrojonych ich fragmentach, z ewentualnym dodatkiem oliwy. Bez dodatkowej obróbki w kuchni. Tak jest przynajmniej tradycyjnie.

  • Święta:
    27 Stycznia - Święto Jedynego
    28 Lutego - Święto Rady
    8 Marca - Rocznica Konkordatu Trzech Twierdz
    31 Lipca - Święto Trójki
    9 Października - Święto Siedemnastki
    20 Października - Święto Końca Roku Akademickiego
    19 Grudnia - Święto Trzynastki
Powrót do góry Go down
https://ftpm.forumpolish.com/t1315-konto-torashiro#19555 https://ftpm.forumpolish.com/t962-torashiro#14231 https://ftpm.forumpolish.com/t1316-torashiro#19559
 
Bellum
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Off-top
 :: Archiwum :: ARCHIWUM ŚWIATA :: Prolog :: Encyklopedia :: Państwa
-




Reklama
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
BlackButlerVampire KnightSnMHogwartDreamDragonstKról LewDeathly Hallowswww.zmiennoksztaltni.wxv.plRainbow RPGEclipseRe:Startover-undertaleBleach OtherWorldThe Original DiariesFort Florence
Layout autorstwa Frederici.
Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.