Liczba postów : 5599
Dołączył/a : 10/05/2013
| Temat: Midi Nie Paź 23 2016, 15:31 | |
| 1. Informacje ogólne:Midi jest stosunkowo niewielkim państwem, który lądowo graniczy tylko i wyłącznie z Minstrelem. Z tym też krajem posiada dość napięte stosunki, zarówno z powodów kulturowych, jak i historycznych. Kraj ten znajduje się na wielu niewielkich wzniesieniach i pagórkach, a jego północna część jest zalesiona południową częścią Gofran, jednej z wielkich puszcz Minstrelu. W samym kraju, poza masą wiosek i pomniejszych obozowisk oraz miejsc pracy znajdują się trzy miasta: Cel'ah'ub - co oznacza Oko Słońca i jest największym portem Midi ulokowanym na południu kraju, Caer'yr'haul - Twierdza Słońca i stolica ulokowana w centrum kraju, jednocześnie miejsce, gdzie gromadzi się cała fortuna kraju, Ba'arhn'cul - Mrok Księżyca - miasto, w którym żołnierze stacjonują na wypadek wojny z Minstrelem. Granica pomiędzy Midi i Minstrelem jest uznawana za najbardziej pilnowaną granicą lądową na kontynencie. Sam kraj słynie głównie z niewolnictwa oraz wydobycia diamentów. Ostatnimi czasy rozpoczął również kolonizację rejonów na południe od kontynentu.
- Język: Większość obywateli Midi posługuje się tak zwanym językiem wspólnym, którym posługują się mieszkańcy Earthlandu, jednak ich językiem urzędowym jest zwany przez Midijczyków "Język Słońca", czyli "Hnub". Jest to język dość skomplikowany, a ponieważ miejscowi mówią bardzo szybko, a ich akcent jest specyficzny, mało kto spoza państwa potrafi się nim posługiwać. Ponieważ przodkowie Midijczyków wędrowali po wielu krajach, starsi obywatele znają kilka języków takich jak Fioryjski.
- Stolica: Caer'yr'haul, co przetłumaczone na język wspólny znaczy Twierdza Słońca.
- Ustrój polityczny: Monarchia Absolutna
- Głowa państwa: Król Severyn II Dewr
- Powierzchnia: 200 tys. km^2
- Ludność: 6 mln wolnych obywateli i 15 mln niewolników
- Jednostka monetarna: 1 Aur = 10 Arian 1 Arian= 100 Copr 1 Copr = 100
- Religia dominująca: As'iz'tra'li
2. Historia państwa:około x230 – podbicie kilku plemion przez Vale'in'ra, pierwszego historycznego władcy Midi x243 - Śmierć Vale'in'ra, który został według wiary uznany pierwszym wyniesionym i patronem Midi. około x245 - pierwsze wzmianki o niewolnictwie w Midi x387 - oficjalne utworzenie Midi, z Hn'rse'al jako Głową Państwa z absolutną władzą x451-x457 – pierwsza wojna z Minstrelem, zepchniecie Minstrelu do prawie połowy swojej pierwotnej wysokości x478 - Gra'al'kham dochodzi do władzy w wieku 19 lat. x513 - Gra'al'kham w wyniku działań mających zwiększyć jego niezależność dokonuje masowego mordu na członkach rodziny królewskiej. Czyn ten sprawił, że nazwano go upadłym królem. Według wierzeń, został on zamieniony w kometę, która jest widoczna co sto lat nad Midi. x534 - utworzenie morskich dróg handlowych, rozpoczęcie wydobywania surowców, z głównym nastawieniem na kamienie szlachetne oraz niewolnictwo. x581-x591 – druga wojna z Minstrelem, Minstrel odzyskuje swoje dawne tereny. x583-x590 – siedmioletnie oblężenie Erendel, w wyniku którego Midi straciło większość swoich sił, przez co Minstrel wyszedł z tej wojny zwycięsko x652 - rozwój kopalń diamentów. Utrwalenie pozycji Midi jako krajowego lidera w wydobyciu kamieni szlachetnych. x678-x704 – trzecia wojna z Minstrelem. Wojna ta było pozycyjna, mająca na celu umocnienie granic, aniżeli jakikolwiek podbój 3. Ustrój polityczny:Monarchia absolutna w Midi posiada o tyle specyficzną cechę, że choć władca może praktycznie wszystko, tak rzadko zdarzało się, by zmieniano obowiązujące prawo lub wprowadzano całkowicie nowe zasady. Król wciąż posiada takową możliwość, jednakże z racji iż państwo nastawione jest głównie na wydobycie kamieni szlachetnych oraz handel zamorski, wszystkie obowiązujące prawa zostały utworzone po to, by zmaksymalizować przychody. Częściej zdarza się aktualizować przepisy, by dopasować je do obecnej sytuacji politycznej i światowej. Pełnię władzy dzierży król, który w Państwie posiada teoretycznie wszystko i może wszystkim rozporządzać. Począwszy od sprzętu rolnego chłopów po kopalniach diamentów kończąc. W praktyce, prawo własności oznacza, że król wyznaczył daną osobę na przechowywanie tego przedmiotu, a kradzież... oznacza sprzeciwienie się woli króla, co jest karane śmiercią. Odsprzedaż przedmiotu to nic innego jak wyznaczenie przez powiernika następnego powiernika. Więc w praktyce niezbyt się to różni od innych krajów. W Midi ogromną władzę posiadają również zarządcy kopalni, z których każdego można porównywać do głowy rodu szlacheckiego. Często ich kopalnie są pilnie strzeżone przez prywatną armię najemników. Inną dużą władzę posiadają namiestnicy miast, mogąc nawet wprowadzać własne prawa w ich murach, czego poza nimi i królem nikt inny nie może zrobić. 4. Geografia:
- Klimat: Klimat Midi to niemalże klasyczny przykład klimatu morskiego. Temperatury wahają się tu od 0*C w zimie do +10*C w lecie. Często występują tu opady. Na południowo-wschodnim skraju Midi niemalże przez cały rok panuje zachmórzenie i często występują okazy. Jedynie na północy kraju klimat jest bardziej zróżnicowany, gdyż napływa on od Minstrelu, przez co jest większa różnica temperatur oraz opady mogą być rzadsze niż w reszcie kraju.
- Ważniejsze miasta i ośrodki:
Caer'yr'haul - Stolica kraju i zarazem rozległa metropolia, wewnątrz której znajduje się kilkanaście kopalń. Samo miasto ma układ pierścieniowy, z których każdy pierścień to oddzielny dystrykt. 4, najbardziej zewnętrzny dystrykt to dystrykt kopalniany, w którym to wydobywane są surowce, z przewagą kamieni szlachetnych. W tym też dystrykcie zlokalizowana jest masa fabryk, które praktycznie na miejscu obrabiają wydobyty surowiec. Dostęp do kopalń i fabryk jest oddzielony murem od dróg prowadzących do wewnętrznych pierścieni. 3 pierścień, to tzw. dystrykt mieszkalny - największy dystrykt, w którym poza samymi domami dla cywili znajduje się wiele targów i pomniejszych sklepików. 2 pierścień jest nazywany dystryktem militarnym. Spowodowane jest to tamtejszymi ośrodkami wojskowymi oraz fabrykami produkującymi broń. W rzeczywistości zlokalizowane są tam także i magazyny dla surowców wydobywanych w 4 pierścieniu. 1 pierścień to tzw. dystrykt królewski. Znajduje się tu pałac władcy oraz zlokalizowane są tu mieszkania dla służby. Bez odpowiednich pozwoleń nie można zwiedzić żadnego dystryktu poza dystryktem mieszkalnym.
Cel'ah'ub - największe miasto portowe Midi i ich okno na świat. Rozciągnięte jest praktycznie na wiele kilometrów wzdłuż wybrzeża, zaś prawie nie wchodzi wgłąb lądu. Zupełnie jakby chciało w pełni poświęcić się morskiemu fachu. Charakteryzuje się w większości niezbyt wielkimi, drewnianymi budynkami oraz okalającymi miasto kamiennymi murami. Doki podzielone są na trzy strefy: cywilną, królewską i militarną. Pierwsze dwie odpowiadają za wszelaki handel z zagranicą i ewentualne wymiany międzynarodowe. Królewska strefa jest dodatkowo oddzielona od cywilnej właśnie strefą militarną, w której to produkowane są głównie okręty wojenne. Charakterystycznym punktem miasta są dwie wyspy widoczne z brzegu. Jedna z nich to siedziba tutejszego zarządcy, druga natomiast to jedno z najbardziej rygorystycznych więzień na kontynencie, z którego podobno nie da się uciec. Al'Tra'Hn'Ub - Kara Słońca. Stroma wyspa z ciężkimi prądami morskimi. Przewoźnicy więźniów całe życie uczą się omijać zdradliwe wody, by dostać się do jedynego pomostu, z którego mogą oddać więźniów. Podobno nikt z tego więzienia nie uciekł żywy.
Ba'arhn'cul - najbardziej zmilitaryzowane miasto w Midi. Mówi się, że w tym miejscu nigdy nie skończyła się wojna z Minstrelem. Jest to potężna twierdza, której zadaniem jest wypatrywać wrogów z północy oraz bronić kraju przed najazdem. Zawsze zarządzał nim dowódca tutejszego garnizonu. Miasto zyskało przydomek "żywego muru", gdy w x698 użyli tutejszych niewolników jako żywej tarczy przed Minstrelskim atakiem. Wielu niewolników przywiązano wówczas do murów, a w późniejszym okresie kazano im uciekać w stronę Minstrelskiej armii, by stanowili żywą tarczę dla żołnierzy Midi, którzy nie mieli oporów by strzelać im w plecy próbując pokonać wroga.
- Ważne miejsca: Kopalnie, miejsca kultu etc.
In'Baer-tra'Hn - Serce Słońca i Księżyca - wielka świątynia poświęcona Słońcu i Księżycowi na najbardziej wysuniętym na południowy-wschód skraju Midi. Sam kompleks świątynny mógłby spokojnie starać się o miano wioski. Jest to religijne centrum kraju.
148 Królewska Kopalnia - największa kopalnia Midi, w której pracuje kilkadziesiąt tysięcy niewolników i kilka tysięcy rocznie w niej umiera. Na szeroką skalę wykorzystuje się tu pragty, celem lokalizacji złóż. Ulokowana jakieś 50km na zachód od stolicy jest jednym z najlepiej strzeżonych miejsc w Midi.
5. Fauna i flora:Jag'ber - kolczasta roślina, która jest trująca. Samo skaleczenie się nią powoduje zawroty głowy oraz nudności. Wykorzystywana do tworzenia trucizn, narkotyków oraz kadzideł do ceremonii religijnych. Z wyglądu przypomina zwykły krzew z kolcami, których końcówki posiadają niebieskie zwieńczenia. Yb'hna - gatunek drzew, który łatwo się rozrasta i charakteryzuje się wysoką wypornością, przez co często jest wykorzystywany do budowy statków i okrętów. Mimo wszystko jest to dość rzadki gatunek, który raz na 10 lat wydaje nasiona. Mówi się, że łodzie zrobione z drzewa Yb'hna nigdy nie toną. Pragt - stworzenie sięgające w skrajnych przypadkach ludziom co najwyżej pasa. Z wyglądu przypomina połączenie małpy i szczura. Gatunek zagrożony wyginięciem. Charakteryzuje się zdolnością do znajdywania kamieni szlachetnych, a także szczątkowym intelektem. Potrafi wykonać prymitywne narzędzia by wydobyć kryształy i klejnoty ze skały, które następnie gromadzą w swoich jaskiniach. Rag'h'ba - gatunek węża, z wyglądu przypominający kobrę z fioletowym wzorem. Jego trucizna jest niezwykle jadowita, jednakże w niewielkiej ilości potrafi otumaniać oraz ogłupiać. Często stosowana jako narkotyk do ogłupiania niewolników. Dodatkowo, jej wypicie może wypalić żołądek. 6. Demografia:
- Mniejszości narodowe: Ponieważ ponad 70% populacji kraju to niewolnicy, trudno tu mówić o mniejszości. Warto jednak zauważyć, że jest to suma wszystkich mniejszości, które się w nich znajdują. A znajdzie się tam pewnie po przedstawicielu każdego kraju z tego kontynentu, a także pewnie z ostatnio kolonizowanych wysp. Rzadko zdarza się wolny mieszkaniec z innego kraju, acz gdy takowy się pojawi, jest z reguły traktowany miło i uprzejmie. Jeśli nie zaczyna głosić, że ich obyczaje są nieludzkie, między innymi traktowanie niewolników narkotykami, by byli bezmyślnymi marionetkami do takowych się zalicza.
- Religie: W Midi dopuszczalna jest tylko jedna religia: As'iz'tra'li. Wiara w gwiazdy i ciała niebieskie. Uważa się, że każdy władca po śmierci zamienia się w jedną z gwiazd. Słońce i Księżyc to prabogowie, którzy ukształtowali ten świat, a gwiazdy to albo ich potomstwo, albo królowie. Przy czym nie uważa się króla za boga. Jest panem i władcą wszystkiego, dlatego po jego śmierci musi widzieć, czy jego działania były posłuszne. Rzadko się zdarzało, by króla ogłaszano niegodnym tzw. Ar-tra, "wyniesienia" i zostania jedną z gwiazd. Każda ze spadających gwiazd oznacza ukojenie duszy jednego z poprzednich króli lub zmarłego, który był nam bliski. Natomiast komety to demony, które dzięki boskiej protekcji nie są w stanie nam zagrozić, choć wciąż próbują. Jedną z nich jest Gra'al'kham - upadły król, który niemal doprowadzić do końca królewskiego rodu Midi. Innym godnym wzmianki królem jest Vale'in'ra, który dzięki utworzeniu Midi został patronem tego kraju i jednocześnie najjaśniejszą gwiazdą na nieboskłonie. Ma płonąć, dopóki istnieją jakiekolwiek zagrożenia dla jego kraju.
Choć nie ma oficjalnie zakazu jakichkolwiek innych wiar, tak świątynie w Midi mogą być budowane tylko dla wiary As'iz'tra'li. Inne... muszą kombinować inaczej.
7. Gospodarka:Midi słynie przede wszystkim z dwóch rzeczy: kamieni szlachetnych i niewolnictwa. Są to dwa główne ich towary eksportowe. Cała ich gospodarka opiera się tak naprawdę tylko na tym. Inne towary stanowią naprawdę niewielki odsetek ich eksportu. Natomiast importują znaczną część innych, bardziej różnorodnych towarów, by zaspokoić potrzeby społeczeństwa. Dużą część kraju stanowią kopalnie. Innym ważnym przemysłem w Midi jest przemysł stoczniowy oraz zbrojeniowy. Te cztery elementy są tym, czym charakteryzuje się Midi i co wpłynęło na takie, a nie inne rozwinięcie państwa. 8. Kultura:
- Język: Al-khn'a'ber - Język Nocy. Przeciętnego skomplikowania język, którego najgorszą wadą, przeszkadzającą w nauczeniu się go jest... szybka mowa jego użytkowników. Posiada bowiem wiele niuansów, które utrudniają jego opanowanie w pełni, a jednocześnie słowa często brzmią do siebie bardzo podobnie lub jeden wyraz posiada kilka znaczeń, przez co szybka mowa, połączona z różną interpretacją dla niedoświadczonych jest zdecydowanie problematyczna.
- Kuchnia: Królują wykwintne dania. Nawet ubodzy, acz wolni obywatele tego kraju lubują się w eleganckich potrawach, wymagających poświęcenie wiele czasu na samą obróbkę produktów i przygotowanie. Kuchnia Midi słynie również z wielu charakterystycznych rozwiązań lub łączenia wielu różnych szkół w jedną, by osiągnąć jak najsmakowitsze efekty. Również wizualnie, każda potrawa musi wyglądać idealnie.
- Święta:
21 marca - Święto Boskich Obrońców i Dziedziców 22 czerwca - Święto Słońca 23 września - Święto Vale'in'ra i założenia Midi 22 grudnia - Święto Księżyca
|
|