[Only admins are allowed to see this image]
(tak, to jest przerobione godło Ślepowronu)
Nazwa kraju: Zjednoczone i Niepodległe Państwo Ishvanu, w skrócie po prostu Ishvan.
Stolica: Jurbok.
Język urzędowy: ishvanski.
Waluta: Kryształy.
Ustrój polityczny: monarchia parlamentarna. Parlament tworzą wybrani przedstawiciele trzech istniejących klanów.
Głowa państwa: Król Johan VI
Ostatni generał: Francesko z klanu Ognia
Dominująca religia: triadaika
EtymologiaDokładne pochodzenie nazwy kraju ciężko sprecyzować. O ile pierwsza część "Zjednoczone i Niepodległe Panstwo" jest oczywistym odniesieniem do odzyskania niepodległości i wytworzenia własnego państwa na byłych terenach panstwa Seven, o tyle by wyjaśnić słowo "Ishvan" należy skorzystać ze starszych źródeł. Przyjmuje się, że nazwa państwa wywodzi się od staroishvanskiego "ishvwaen" co oznaczało niegdyś nie więcej jak "ziemia skuta lodem". Następne nazwy jak nazwa luności czy niektóre nazwy geograficzne wywodzą się już od przekształconego "ishvwaen" w "Ishvan".
HistoriaStarożytność 100y - X1Pierwsze zapiski w języku staroishvanskim pochodzą z około 994y. Znalezione zostały w okolicach Azbergu. Według nich do 1000y roku tereny dzisiejszego Ishvanu, Seven oraz Icebergu zamieszkiwane były przez pomniejsze klany. Największe ich skupisko było na terenie Seven, gdzie ich znaczna ilość przemieściła się na północ w poszukiwaniu stałego źródła wody. Duża ilość klanów rezydująca blisko siebie spowodowała ich łączenie przez wszelakie koalicję oraz więzy krwi. Takim sposobem powstał klan Wilka, Niedźwiedzia, Ognia, oraz Młota. Ten ostatni jednak został przepędzony przez trzy wcześniej wymienione. Owe trzy plemienia uważały, że na terenie Ishvanu nie ma miejsca na 4 klany, jednak prawdziwą przyczyną była niechęć do ludności z południa, która stanowiła większą część owego klanu.
Ishvan wtedy nie był państwem, a wspólną nazwą większej ilości terenów. Dokładniej rzec biorąc, Ishvanem nazwano cały półwysep ishvanski (dawniej sweński). Wszystkie trzy kraje do roku 2y budowały swoją potęgę...
Wielkie czasy X1 - X400... aż w końcu w X1 doszło do wojny pomiędzy nimi. Wyniszczone walkami ludy północy dopiero w X70 podpisały traktat pokojowy w Enzbernie. Walki trwały aż 70 lat. Na mocy podpisanego pokoju powstało państwo Ishvan, rządzone przez pierwszego wybranego króla Persila I. Za pierwszą stolicę uznano miasto, z którego król Persil pochodził - Barvark. Niewielka wioska została rozbudowana do stolicy w zaledwie pół roku. Następne zapiski mówią o królu Arielu II z X300, który dzięki swojej nieustraszonej armii dał radę zająć ogromną część terenów wysuniętych najbardziej na północ przy pokonaniu tamtejszych plemion mając tylko 300 wojowników. Ostatnie zapiski są z roku X400 i opisują dość ciekawe wydarzenie. W momencie przejęcia władzy przez Lenora IV, na teren Ishvalu wkroczyła armia Seven na rozkaz króla Rexa II, a następnie po sromotnej klęsce wojsk ishvalskich, półwysep ishvalski został włączony do terenów Seven.
Czarny wiek X401 - X777Z tego czasu nie ma żadnych zapisków, owe lata owiane są tajemnicą. Wiadomo jednak, że Ishvan zniknął z mapy i znajduje się w granicach Seven jako dzielnica.
Czasy najnowsze X777 - czasy obecneDnia 7 lipca X777 następuje powstanie na półwyspie ishvalskim, w wyniku którego Ishval wraca na mapy. Królem zostaje Johan VI.
GeografiaIshvan znajduje się na półwyspie ishvańskim lezącym w północno-zachodniej części kontynentu. Jest to obszar górzysty w centrum oraz na zachodzie, oraz nizinny na północy, południu i wschodzie.
W zachodniej części znajduje się pas górski Azberg, graniczący kawałkiem z Seven. Największy szczyt. Ervel, liczy sobie 5763 m n.p.m stanowiąc również najwyższy szczyt kraju. Drugie pasmo, Korhor, znajduje się w centrum kraju i otacza z trzech stron stolicę Jurbok. Najwyższym szczytem jest Jurbok, nazwany na cześć stolicy nad którą się unosi. Mierzy 3362 m n.p.m i jest drugim najwyższym szczytem Ishvanu.
Najdłuższą i jednocześnie jedyną rzeką jest Memr. Swoje źródło ma w górach Korhor i wpływa do oceanu na północy. Mierzy 4997 m długości nie licząc odnóg, dzięki którym tworzy wyjątkowo rozwiniętą sieć rzeczną.
WładzaGłowę Ishvanu stanowi król wybierany przez jednoizbowy parlament, składający się z 75 członków. Innymi słowy - w parlamencie zasiada po 25 osób z jednego klanu.
Klan OgniaUważa się go za najbardziej rządny władzy i wojowniczy klan, jaki kiedykolwiek stąpał po Ishvarze. To właśnie jego przedstawiciele najczęściej słynęli z takich tytułów jak generał czy król. Chciwi i momentami okrutni - traktują inne klany jak swoich wrogów.
Klan NiedźwiedziaMówi się, że jeżeli w klanie Ognia są najbardziej wojowniczy obywatele, tak ci z klanu wilka, mimo że słabsi, miażdżą ich inteligencją. Mieszkając na dalekiej północy nauczyli się wykorzystywać naturę dla własnych celów. Zapobiegliwi, mądrzy, doskonali strategowie.
Klan WilkaNie jest to typowo ofensywna społeczność. Skupiają się bardziej na życiu w swoich lasach i korzystaniu z ich dobrodziejstw. To właśnie ta ludność produkuje najlepszą broń i i wytrzymałe skóry, które są najlepsze w całym Ishvalu.
TriadaikaJest to religia, która rozwinęła się na terenach Ishvanu około 750 lat temu. Legenda głosi, że podczas Wielkiej Wojny do Ishvanu przybyło trzech mędrców z południa. Zostali oni wygonieni z własnego kraju przez nieznanych najeźdźców polujących na ich życie. Owi mędrcy posiadali niesamowite umiejętności władania naturą. Z czasem ich imiona zostały zapomniane, zaś fakt, ze posiadali nadludzkie moce sprawił, że wyniesiono ich do rangi bogów. Owa trójca składa się na główną Triadę.
Ildaen – bóg ogniaWyobrażany jest jako wiecznie płonący ogień. Przypisuje mu się takie cechy jak upór, silna wola oraz wiecznie nie gasnąca wola walki. Patron wojowników. To do niego modli się każdy ishvanczyk przed bitwą.
Vann – bóg wodyBóg ukazywany pod postacią jednej, wielkiej kuli wody. Cechuje go łagodność, dobro, cierpliwość, ale również silne poczucie sprawiedliwości. Patron prawdy.
Vistein – bóg wszystkiegoPrzypisuje mu się tz. piąty element. Nie ma postaci jako jedyny z bogów. Jest uważany za głowę wszystkich bogów w triadaice oraz stworzenie Triady. Sędzia ishvanczyków po śmierci, który razem z Vannem wydaje wyroki na ich duszach. W późniejszym czasie zaczęto go przedstawiać jako czerwony kamień. Ten zaś zawsze lądował w koronie królewskiej. Jest uważany za wzór idealnego władcy, patron królów oraz zwycięstwa.
Wiadomo jednak, że Triada to za mało, by stworzyć świat. Dlatego też zostały powołane jeszcze dwie boginie, które wraz z Triadą tworzą "Panteon Wyższy".
Jorda – bogini ziemiPrzypisuje się jej cechy każdej dobrej matki. Opiekuńczość, troska ale również mądrość i stanowczość. Przedstawiana pod postacią wysokiej kobiety z brązową skórą, kasztanowymi włosami, zielonymi oczętami oraz ślicznej sukni z liści.
Vind – bogini wiatruBogini odpowiadająca pogodzie i jak ona zmienna. Raz potrafi być troskliwa oraz dobrotliwa, a raz okrutna i bezwzględna. Jej nastrój zależy od panującej pogody... a raczej odwrotnie. Co również głównie ona jest odpowiedzialna za sztormy na morzach. Jest przedstawiana jako... pies. Biały pies. Są one również czczone w Ishvanie.