Zdarzenia fabularne, walki i sparingi
Pierwszym ważnym punktem jest różnica pomiędzy walką fabularną a zdarzeniem. Otóż walka fabularna polega tylko i wyłącznie na walce pomiędzy graczami i tylko nimi bez udziału npc. Natomiast zdarzenie jest sytuacją podczas której gracze działają aktywnie na fabule pod kontrolą MG, przez co mogą zmienić jej wygląd.
ZDARZENIA
Przykładowym zdarzeniem, może być poniższa sytuacja:
„Trójka magów z Grimore Heart postanowiła napaść na sklep z bronią a Magnoli. Tak się składa, że w mieście jest jeden mag z Fairy Tail. Jednak czy sam jeden zechce pomóc sprzedawcy w walce z mroczną gildią?”
Sytuacja ta dobrze przedstawia wygląd zdarzenia. Otóż w zdarzeniu mogą brać udział postacie, które są w jednym temacie lub znajdują się na tym samym obszarze. Jednak postacie, które będą chciały dojść do nich, muszą otrzymać skądś informację, a nie wpadać bo tak. W takim przypadku MG nie może dopuścić gracza do zdarzenia.
Za zdarzenia gracze otrzymują PD oraz nagrody. Jednak te drugie nie są zapewnione i zależą od sytuacji, dajmy na to w zdarzeniu z przykładu mag Fairy Tail jeżeli pomoże sklepikarzowi i przeżyje może otrzymać stałą zniżkę na broń, zaś magowi Grimore Heart mogą złupić sklep. No i w tym przypadku również widzimy następstwa, otóż jeżeli powiedzie się mrocznej gildi wtedy na jakiś czas sklep zniknie z forum, a jeżeli dzielnemu magowi wtedy zyska bonus na przyszłość. Jednak jak wspomniałem nagrody rzeczowe i pochodne od nich nie są stałe, a zależą tylko i wyłącznie od MG prowadzącego zdarzenie. Nagrodą stałą są PD, które przyznawane są za efektywność oraz za poziom trudności.
Trudność liczona jest jako suma wszystkich wydanych PD, każdego z uczestników.
0 - 120 Łatwe
121 - 240 Normalne
241 - 360 Trudne
361 - xxx Bardzo trudne
Punkty doświadczenia przyznawane są w odrobinę mniejszej skali niż za misję, ale cały czas jest to dość spora ilość.
Łatwe: 1 - 4
Normalne: 5 - 11
Trudne: 12 - 22
Bardzo trudne: 23 - 45
WALKA
Ogólnie na forum rozróżniamy dwa typy walki. Pierwszym rodzajem jest walka fabularna, która odbywa się na fabule i ma wpływ na naszą postać, przez co czasami może zakończyć się śmiercią lub innymi nieprzyjemnościami. Drugim typem jest walka offtopowa, czyli coś w rodzaju treningu. Walki te nie mają wpływy na naszą postać, czyli możemy umierać tyle razy ile chcemy, bo są to walki rozrywkowe lub treningowe.
PD zdobyte za walkę liczone są jako dany procent ze średniej wydanych PD. Czyli jeżeli jeden gracz wydał 70PD a drugi 60PD ich średnia to 65PD i z tej sumy dany procent to PD jakie otrzymali gracze. Procent zależny jest od tego kto wygrał walkę oraz od rodzaju walki. Otóż wygrany walki offtopowej otrzymuje 5% zaś przegrany 3%, natomiast wygrany walki fabularnej otrzymuje 12% a przegrany 10%, wyniki zawsze się zaokrągla.
/Opis autorstwa Havo