IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Regulamin Forum

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

Mag klasy 0

avatar


Imię i nazwisko : Wielki Kot.
Wiek : Tyle, ile Uniwersum.
Wzrost/waga : Kocia.
Rodzaj magii : Panel Administracyjny.
Gildia : Gildia Administracyjna.
Staż w gildii : Od zawsze.
Liczba postów : 1104
Dołączył/a : 10/08/2012

PisanieTemat: Regulamin Forum   Sob Sie 11, 2012 9:49 am

~Postanowienia ogólne~

1. Forum bazuje na mandze „Fairy Tail” autorstwa Hiro Mashimy. Wszelkie kopiowanie treści zawartej na forum jest zabronione.
2. Forum jest grą typu PBF (play-by-forum).  By na nim grać, należy zarejestrować się oraz w przeciągu dwóch tygodni założyć Kartę Postaci. Konta nie posiadające Karty Postaci będą usuwane po okresie 3 miesięcy. Zabronione jest tworzenie Postaci Kanonicznych, czyli występujących w mandze lub anime „Fairy Tail”.
3. Zabronione jest w tematach fabularnych jak i na Chatboksie promowanie innych stron o podobnej tematyce. W przypadku chęci wymiany z forum należy napisać w temacie do tego przeznaczonym.
4. Nick jest imieniem, nazwiskiem, imieniem i nazwiskiem lub każdym innym uzasadnionym pseudonimem postaci, pozbawionym znaków specjalnych.
5. Bez pełnej akceptacji Karty Postaci, nie można zacząć gry fabularnej.
6. Można posiadać maksymalnie pięć postaci bez dodatkowych ograniczeń. Każda dodatkowa postać powinna być wpisana w profilu w pole „Multikonta”. Każda większa ilość kont podlega następującym prawom:
§1. Wymagane jest osiągnięcie progu postowego na danej postaci przed stworzeniem kolejnej (50 postów). Chodzi jednak o posty fabularne. I dotyczy to posiadanej przez nas postaci z najniższą liczbą postów - ergo cała piątka musi mieć ponad limit postów.
§2. Istnieje kontrola obecności aktywności postaci - czy wchodzą na forum, czy cokolwiek robią. W razie zauważenia braku aktywności dłuższej, niż miesiąc, postać zostaje przeniesiona do grupy nieaktywnych.
7. Językiem „urzędowym” na forum jest polski. Prosimy o przestrzeganie zasad gramatycznych, ortograficznych oraz interpunkcyjnych we wszystkich tematach oraz na Chatboksie.
8. Na forum panuje system ostrzeżeń oraz banów. Trzy ostrzeżenia skutkują banem na 24 godziny na forum oraz banem na 72 h na Chatboxa. Cztery – banem na forum na miesiąc oraz półtora miesiąca na Chatboxa. Po bezproblemowej grze przez pół roku, można ubiegać się u Administracji o przywrócenie jednego „życia”.
9. Wszelkie treści rasistowskie, nazistowskie czy godzące w czyjąś godność są zabronione w każdej formie i karane będą banem bez ostrzeżeń. Tematy o treści dorosłej dozwolone są w tematach fabularnych po odpowiednim zaznaczeniu a na Chatboksie po godzinie 22.
10. Nadmierne przeklinanie, w tematach fabularnych, offtopowych czy na Chatboksie jest zabronione. Każdemu zdarza się potrzeba wyładowania emocji, ale nagminne przeklinanie karane będzie ostrzeżeniem, poprzedzonym ostrzeżeniem słownym. W kwestii przekleństw postanawia się też co następuje:
§1. Do godziny 23:00 należy wulgaryzmy gwiazdkować. Niewygwiazdkowane wulgaryzmy będą ostowane.
§2. Po godzinie 23:00 można już tego nie robić, a niewygwiazdkowane wulgaryzmy nie będą natychmiastowo ostowane.
§3. Przez nadużywanie wulgaryzmów rozumie się już napisanie 3 wulgaryzmów w 5 wypowiedziach. Od tej zasady można stosować odstępstwa (np. 4 wulgaryzmy w 7 wypowiedziach) w zależności od zachowania użytkownika. Nadużywanie wulgaryzmów wciąż podlega ocenie moda.
11. Celowe obrażanie innych użytkowników forum w tematach offopowych czy na Chatboksie wiąże się z otrzymaniem ostrzeżenia.
12. Wszelkie kłótnie czy sprzeczki należy załatwiać poza Chatboksem. Jest to miejsce wspólne i niemile widziane są tam prywatne swary. Do tego przeznaczone jest GG lub Prywatne Wiadomości albo inny środek komunikacji. W niektórych przypadkach kłótnie mogą skończyć się ostrzeżeniami dla obu stron sporu.
13. Stosowanie kolorów – w tematach fabularnych, offtopowych czy na Chatboksie jest dozwolone z wyłączeniem: kolorów niewidocznych lub słabo widocznych; kolorów rażących innych użytkowników w oczy. Szanujmy się nawzajem. Jeżeli prośby o zmianę używanego koloru nie dojdą do skutku, użytkownik może otrzymać ostrzeżenie.
14. Obrazki są w porządku, tak długo, jak nie naruszają one struktury forum lub Chatboksa. Wszelkie „duże” obrazki należy umieszczać w linkach, zamiast umieszczać je bezpośrednio w poście lub Chatboksie lub chować je w spojlerach.
15. Na Chatboksie zabronione jest spamowanie, czyli wiele krótkich wiadomości wysłanych pod rząd w krótkim odcinku czasu. Nim otrzyma się słowne ostrzeżenie można napisać maksymalnie sześć wiadomości pod rząd. Ostrzeżenie właściwe nastąpi po dziesięciu wiadomościach pod rząd.
16. Na forum również panuje system nieobecności. Jeżeli użytkownik wie, że nie będzie go przez długi czas na forum, ma prawo poinformować o tym w odpowiednim temacie. Powoduje to, że wszelkie ewentualne „szkody” dla postaci, nie są brane pod uwagę za brak odpisów. Mistrz Gry również ma prawo pominąć nieodpisującego gracza lub zakończyć misję, po uzgodnieniu z graczem/graczami.
17. Długie nieobecności bez informacji w odpowiednim temacie mogą wiązać się z przeniesieniem postaci do grupy Nieaktywnych lub całkowitym usunięciem konta gracza.

~Fabuła~

1. Minimalna długość posta w tematach fabularnych, misjach i eventach to pięć pełnych linijek tekstu. Dla ułatwienia, jest to równoznaczne z pięcioma linijkami tekstu w edytorze tekstu podczas odpisu.
2. Przy opuszczaniu fabularnego tematu (lub misji/eventu, jeżeli MG tak zaleci) pod postem należy napisać „zt” lub „z tematu”, by postać była wolna fabularnie. Bilokacja (przebywanie w dwóch lub więcej miejscach jednocześnie), z pominięciem pewnych wyjątków, jest niedozwolona. Wyjątki te to: eventy offtopowe, misje.
3. Postaci użytkownika mogą być ze sobą powiązane, jednak wszelkie pośrednie i bezpośrednie interakcje fabularne (w tematach fabularnych, misjach lub eventach i eventach offtopowych) między nimi są wzbronione.
§1. W wyjątkowych sytuacjach możliwym jest obecność obu postaci w jednym wydarzeniu, musi to jednak mieć uzasadnienie fabularne i uzyskać zgodę MG prowadzącego/administracji
4. Misje, eventy, walki oraz zdarzenia są prowadzone przez Mistrzów Gry. Oceniają oni poczynania postaci oraz prowadzą fabułę. Orzekają oni o śmierci postaci na podstawie poczynionych, bardzo złych i ciężkich w konsekwencjach, akcji. Podczas trwania misji i innych wydarzeń prowadzonych przez MG zabronione jest edytowanie postów bez wyraźnego pozwolenia.
5. Postać może fabularnie zginąć. Może ona wtedy zostać Duchem. Nie jest w stanie wtedy korzystać z magii i tylko jednostki z odpowiednią umiejętnością są w stanie ją dostrzec i porozmawiać. Mogą z kolei przechodzić przez ściany, a także w niewielkim stopniu poruszać przedmiotami nieożywionymi. Czas na podjęcie decyzji o statusie Ducha wynosi miesiąc.
6. Postać należy odgrywać. Wszelakie zachowania niezgodne z zachowaniem bądź charakterem postaci mogą zostać ukarane ostem.

~Avatary i sygnatury~

1. Użytkownik ma obowiązek posiadać avatar. Maksymalny rozmiar avatara to 250px szerokości i 400px wysokości. Avatar musi przedstawiać graną postać. Zabronione jest wykorzystywanie artów postaci z mangi i anime „Fairy Tail”.
2. Arty wykorzystane w avatarze muszą być rysowane i „zkartonizowane”. Oznacza to, że nie mogą być to zdjęcia ani grafiki 3D. Preferowane są grafiki w stylu anime/manga, jednak inne „rysunkowe” również są dozwolone, tak długo, jak nie są to wszelkiego rodzaju karykatury. W razie wątpliwości najlepiej zapytać się kogoś z Moderacji, czy grafika pasuje. W przypadku niewłaściwych awatarów wymagana będzie ich zmiana.
3. Sygnatura jest opcjonalna.  Sygnatura nie może rozciągać forum ani sztucznie przedłużać posta. Bezpieczna szerokość sygnatury to 480px. W przypadku widocznie za długiej sygnatury użytkownik będzie proszony o skrócenie jej. W przypadku gifów bądź filmów w sygnaturze, nie mogą one wpływać znacząco na tempo ładowania się forum. W przypadku, gdy będzie istniało takie podejrzenie, użytkownik będzie proszony o usunięcie gifu/filmu z sygnatury.
4. Użytkownik musi uzupełnić „Contact Field” w profilu, gdy założy odpowiednie tematy. Dotyczy to pól „Bank”, „Opisy Dodatkowe” oraz „Karta Postaci”.
5. Rejestracje wizerunków poczynionych w odpowiednim temacie wygasają wraz z nastaniem 2 miesięcznej i nieusprawiedliwionej nieobecności danego użytkownika.


~Administracja~

1. Najwyższą władzę na forum sprawuje Administracja. Ma ona ostateczne słowo podczas podejmowania decyzji oraz rozwiązywania sporów. Dba również o wygląd forum, przejrzystość tematów oraz ogólną sprawność Moderacji, MG oraz forum.
2. Administracja ma prawo decydować o składzie ekipy Moderatorów, Mistrzów Gry oraz innych ważnych dla funkcjonowania forum stanowiskach. Może jednak konsultować te zmiany z innymi osobami dzierżącymi podobne stanowisko.
3. Wszystkie istotne postanowienia i zmiany, które nie wymagają natychmiastowej reakcji Administracji, muszą być omówione w Centrum Dowodzenia. Administracja może podjąć decyzję bez narady w przypadku:
a. Nagłych decyzji, podjętych z racji szczególnie naglących sytuacji;
b. Rozpatrywania indywidualnych wniosków użytkowników;
c. Podczas prac nad kosmetycznymi zmianami, nie wpływającymi na mechanikę forum.
4. Administracja ma obowiązek informować o wszystkich zmianach, jakie zachodzą na forum wszystkich użytkowników forum.
5. Administracja sprawując swoje funkcje ma obowiązek być dostępna dla użytkowników.
§1. Przed skierowaniem sprawy do Administracji, należy się zastanowić, czy nie można tej kwestii omówić z MMG (sprawy fabularne) lub MMT (sprawy techniczne).
§2. W przypadku, gdy MMG/MMT nie są w stanie rozwiązać danej kwestii bądź dotyczy ona ich bezpośrednio, wówczas sprawę należy kierować bezpośrednio do Administracji.
§3. Wszelkie zapytania, prośby, uwagi na PW/FF muszą otrzymać odpowiedź w przeciągu 3 dni.
6. Administrację można zmienić na wniosek co najmniej moderatora z prezentacją argumentów oraz kandydata lub przez ogólny „protest” użytkowników forum, z tymi samymi wymaganiami. Zmiana ta musi zostać przegłosowana przez innych moderatorów/użytkowników.
7. Wszystkie osoby sprawujace jakąkolwiek funkcje są zapisane w TYM TEMACIE.

~Moderatorzy~

1. Na forum Fairy Tail Path of Magician istnieją moderatorzy. Dzielą się oni zasadniczo na kilka grup:
a. moderatorzy techniczni (MT) –odpowiedzialni za sprawdzanie Kart Postaci oraz zaklęć tworzonych przez graczy;
b. moderatorzy sklepowi (MS) – odpowiedzialni za sklepy i zakup przedmiotów oraz broni przez użytkowników;
c. moderatorzy fabularni (inaczej Mistrzowie Gry, MG) – odpowiedzialni za rozwój fabuły, wydarzenia oraz misje;
d. moderatorzy sb – odpowiedzialni za utrzymanie przejrzystości na Chatboksie.
2. Będąc moderatorem można być odpowiedzialnym za kilka z wyżej wymienionych funkcji. Pełniąc każdą z nich moderator ma obowiązek zachowania obiektywizmu.
3. Nad prawidłową pracą moderatorów, poza administracją, czuwa Mistrz Moderatorów Technicznych (MMT) odpowiedzialny za część techniczną i sklepową forum.
4. Nad prawidłową pracą mistrzów gry, poza administracją, czuwa Mistrz Mistrzów Gry (MMG) odpowiedzialny za część fabularną forum.
5. Moderator ma obowiązek wywiązywać się z powierzonych mu przez administrację zadań w ciągu 72h, chyba, że wcześniej zgłosił usprawiedliwioną nieobecność.
6. Moderator ma prawo wypowiadania się w bieżących sprawach forum opisanych w Centrum Dowodzenia. Jego głos w dyskusji jest zawsze liczony.
7. Moderator ma prawo edytowania postów innych jeżeli posiada ku temu uzasadnione przesłania. Nadużywanie tego prawa będzie odpowiednio karane najpierw ostrzeżeniem słownym, a następnie ostrzeżeniem właściwym.
8. Administrator posiada prawa moderatora bez jednoznacznie określonej funkcji. Może pełnić każdą z nich lub żadną, jednak jest tak samo oceniany przez nadzorujących moderację, jak inni moderatorzy.
9. O odwołanie moderatora może wystąpić administrator, główny moderator ds. dotyczącej określonego rodzaju moderacji lub użytkownik po podaniu przyczyny. Odwołanie moderatora nie jest w większości przypadków sprawą publiczną, dlatego może do tego dojść bez wcześniejszego uprzedzenia odwoływanego.
10. O powołanie nowego moderatora może ubiegać się moderator nadzorujący. Administracja ma prawo powoływać moderatorów w przypadkach zastoju w pewnych funkcjach forum.
11. W przypadku dłuższej, uzasadnionej nieobecności moderatora technicznego, trwającej minimum tydzień, jego obowiązki może przejąć inny moderator techniczny.
12. Moderatorzy techniczni mają obowiązek zachować pełną obiektywność i logikę podczas sprawdzania KP/zaklęć, a jeżeli są podejrzenia zaburzenia tego osądu subiektywnymi uczuciami, może zostać zastąpiony po uzgodnieniu z MMT.

~Mistrzowie gry~

1. Mistrz gry odpowiedzialny jest za prowadzenie fabuły w postaci misji, luźnych rozmów z NPC, prowadzenie NPC, wydarzeń fabularnych, eventów, a także walk między użytkownikami.
2. Mistrz gry ma obowiązek wywiązywać się ze swoich obowiązków w czasie 7 dni, o ile nie zgłosił uzasadnionej nieobecności w odpowiednim temacie. Oznacza to, że ma 7 dni od podanego przez siebie terminu na wystawienie odpisu MG. Jeżeli termin ten się przedłuża może zostać zastąpiony.
§1. Po ustaleniach z graczami termin ten może jednak zostać przedłużony.
§2. Jeśli MG nie wywiązuje się w terminie ze swoich obowiązków, sytuacje taką należy zgłosić do MMG.
3. Mistrz gry odpowiada przed Mistrzem Mistrzów Gry (MMG) oraz administracją forum.
4. MMG ma obowiązek podania do wiadomości administracji aktywności MG co najmniej dwa razy w roku. W przypadku jego braku wykonuje to administracja. MMG oraz administracja mają prawo powoływać nowych MG oraz odwoływać starych.
5. Jeżeli MG pragnie przeprowadzić event, powinien zgłosić to MMG lub administracji, jeżeli nie ma osoby na takowym stanowisku. W spornych przypadkach jego treść lub przebieg będą ustalane z Administracją.
6. Opis misji stworzony przez MG powinien odpowiadać wyjściowej sytuacji misji. Poziom trudności misji może zmienić się w trakcie zadania z uzasadnionych przez MG przyczyn.
7. Ilość punktów doświadczenia w encyklopedii jest informacją orientacyjną. MG może zwiększyć lub zmniejszyć ilość otrzymanego PD jeśli misja okazała się być dłuższa niż powinna lub wzrósł poziom trudności.
8. Ilość zdobytego złota podana w encyklopedii jest wynagrodzeniem otrzymanym od pracodawcy. Jest to minimalna suma jaką można otrzymać za misję. MG może również znaleźć inne źródło zarobku dla gracza jak odnaleziona skrzynia ze skarbami czy pojawienie się fantów.
9. MG ma obowiązek zachowania pełnego obiektywizmu. W przypadku wątpliwości, użytkownik ma prawo złożyć na niego skargę i żądać wyjaśnień w budzących wątpliwości kwestiach. Może to zrobić zarówno publicznie jak i prywatnie. W przypadku podejrzeń o niekompetencję należy zgłosić się do MMG oraz Administracji.


Data regulaminu: 25.04.2017
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Regulamin Forum
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Prolog :: Regulamin-




Cytat Maja
"W każdym razie Hana była chyba swojego rodzaju katem. Ale spokojnie, Staruch się nie bał, nawet tak przerażającego śpiewu. Zdecydowanie mogła by założyć duet z Bardem. To byłby bardzo zabójczy duet."
~ Staruch
Layout autorstwa Frederici
Forum opartę o mangę & anime Fairy Tail autorstwa Hiro Mashimy.
Grafika (po uprzedniej obróbce), kody, skrypty jak i sama zawartość pod postacią postów należy do ich twórców i nie życzymy sobie kopiowania którychkolwiek z tych elementów bez zgody prawowitych autorów.
BlackButlerVampire KnightSnMHogwartDreamDragonstKról LewDeathly Hallows
Forumowy Team Speak!
Adres: 178.217.190.14:6300 | Nazwa serwera: Net-Speak.pl | Nazwa pokoju: ~~~~FTPM~~~~ (i wszystkie podpokoje)
HASŁA! FTPM: FTPM | Psychiatryk: nie | Cmentarz: nerf | Dom spokojnej starości: OP
FORUMOWY DISCORD