I've never seen a decent person among those who say they're going to save the world while forsaking the people around them. Those types of men are always so intoxicated by thier own hollow dreams that they call every little thing in front of them trivial.
Temat: Centrum dowodzenia pogodą Nie Wrz 30 2012, 00:59
Wybaczcie, że zaśmiecam forum takim tematem ale wyszłam z założenia, że mogę nie zawsze mieć dostęp do swojego komputera. Tym tematem ułatwię sobie życie na wypadek dłuższej pracy "w plenerze". Taki warsztacik z przydatnymi mi pierdołami i archiwum...
[b]Miasto Magnolia (Madryt kwie-wrz; Lublin paźdź-mar) Jedno z najważniejszych i największych miast w kraju - Magnolia. Stolica Fiore wyróżnia się nie tylko wielkością, ale też i sławnymi zabytkami. Jednym z nich jest z pewnością Kadetra Kardia, wybudowana w neogotyckim stylu. Samo miasto znajduje się w niecce otoczonej z jednej strony rozległymi wzgórzami oraz Lasem Południowym, zaś z drugiej rozciąga się rozległa rzeka Sciliora. Magnolia jest przecinana przez liczne kanały wodne, które to wpadają do zbiornika wodnego. Nad lustrem wody góruje z kolei budynek najsilniejszej gildii w kraju - Fairy Tail. Czyni to automatycznie ze stolicy rejon urzędowania "wróżek".
Wschodni Las ( Madryt kwie-wrz; Lublin paźdź-mar - +/- 3 C) Rozległe tereny leśne oraz ich okolice, które z całą pewnością mogą poszczycić się różnorodnością fauny, czy flory. Panuje tutaj wilgotny i ciepły klimat, czyniąc te miejsce idealnym dla rozwoju zwierząt i roślinności. Ponadto często pojawiające się mgły zdają się nadawać tym obszarom dość tajemniczą otoczkę, a i krążą różne pogłoski, jakoby las skrywał w sobie wiele niezbadanych jeszcze sekretów.
Oshibana (Burgos) Mieścina położona między Onibus i Clover, która znana jest przede wszystim ze swojej stacji kolejowej, która stanowi centralny punkt Oshibany. Pomijając fakt, iż samo miasto jest stosunkowo niewielkie, znajduje się tutaj także jedna z trzech wielkich katedr Fiore - Katedra Rasaele oraz jeden z największych cmentarzysk w całym królestwie.
Onibus (Paryż) Miasteczko położone niedaleko Oshibany. Słynie przede wszystkim z tego, iż kładzie się tutaj spory nacisk na rozwój kulturowy mieszkańców, tak więc rzeczą naturalną jest mnogość bibliotek, czy teatrów. Właśnie tutaj znajduje się także Wielki Teatr Fiore, zaś większa część miasta utrzymana jest w klasycystycznej architekturze. Poza tym występuje tu mnóstwo kawiarenek oraz hoteli tematycznych, które goszczą niejednego turystę.
Miasto Clover (Hunedoara) Pierwszym skojarzeniem z Clover dla przeciętnego Fiorańczyka są - góry. Jakby nie patrzeć sama mieścina otoczona jest licznymi pasmami górskimi, czy pagórkami, które gdzie nie gdzie rozdzielane są przez skaliste wąwozy. Pewnie dlatego też owe miasteczko słynie głównie z górnictwa, czy też licznych kopalni rozmieszczonych w tej okolicy. Poza tym na uwagę zasługuje także jeden budynek, który zdecydowanie wyróżnia się wielkością na tle pozostałych, a mianowicie - budynek spotkań mistrzów gildii!
Miasto Hargeon (Kadyks) Największy port Królestwa Fiore, a ponadto miejsce wielu pięknych, zabytkowych starówek. Głównym zajęciem mieszkańców jest rybołówstwo, któremu towarzyszą także turystyka i handel, więc magia - nie odgrywa tutaj większej roli. Oczywistym jest też fakt, iż miasto posiada dostęp do morza, a znajduje się w południowej części państwa.
Hosenka (Monako) Miasto wybudowane w orientalnym stylu, które może pochwalić się dość oryginalną historią. Hosenka ulokowana jest na południu królestwa i słynie przede wszystkim ze wszelkich kompleksów spa oraz gorących źródeł, stanowiących idealny wabik na turystów z całego kraju i nie tylko! Ponadto znajduje się tutaj siedziba największej gildii najemniczej w Fiore - Death's Head Caucus, zaś w centrum miejscowości ma swoje miejsce jeden z największych szpitali w państwie.
Akane Resort (Saint Tropez) Jeśli zależy komuś na rozrywce - to Akane Resort jest miejscem stworzonym dla takiej persony. Kurort wypoczynkowy umieszczony w zachodniej części kraju, w którym znajdują się wszelkie atrakcje rozrywkowe. Zaczynając od zwyczajnych lokalizacji, jak wesołe miasteczka, restauracje, czy plaża, a kończąc na kasynach, barach i klubach, w których nieustannie trwa impreza!
Oak (Znojmo) Przebywając w tym starym, zamkowym mieście, niejednokrotnie można odnieść wrażenie, iż czas tutaj jakby się zatrzymał. Usytuowane na wzgórzach, a i otoczone górami i lasami, a nawet z przepływającą w pobliżu rzeką miasteczko zdaje się być wyrwane z znanej wszystkim linii czasowej, o czym świadczą liczne, historyczne budynki, czy sama zabytkowa starówka. Wszystko to z całą pewnością ukazuje fakt, iż Oak może pochwalić się długą i fascynującą historią.
Miasto Era (Babilon/Al Hillah, Irak) Jedno z największych miast Królestwa Fiore, które może poszczycić się tym, iż właśnie w tych stronach znajduje się siedziba Rady, jak i Policji Magicznej. Mimo niemałych szkód wyrządzonych przez Inkwizycje, Era pozbierała się i została odrestaurowana, ażeby to na nowo móc odgrywać dość istotną rolę w życiu wszystkich magów. Gdzie nie gdzie można jeszcze dostrzec trwające prace wykończeniowe, które mają na celu poprawić jakość życia w pechowej mieścinie, a i zachęcić ludzi do ponownego osiedlenia się.
Crocus (Nîmes) Dawna stolica Fiore, teraz odbudowana po wielu latach na zgliszczach, ponownie zaczyna lśnić niczym klejnot koronny państwa. Miasto niemalże stuprocentowo odwzorowuje to, które niegdyś się tu znajdowało, włącznie ze słynnymi obiektami, takimi jak Mercurius czy Domus Flau. Ludzie ponownie osiedlają się w tym miejscu, a wielu z nich chce, by ponownie to miasto stało się centrum polityki Fiore. Crocus zdobi wiele kwiatów i elementów architektonicznych, które swoim kształtem przypominają te właśnie rośliny ozdobne.
Artail (Tokyo) Miasto nauki i techniki w Fiore. Powstałe z inicjatywy kilku naukowców w królestwie z dofinansowania większych fabryk, które pragnąc rozwijać się postanowili stworzyć lokalizację pozwalającą na szybki rozwój technologii, którą później mogliby wykorzystać w swoich pracach. Dzięki ich dofinansowaniu w błyskawicznym tempie powstało miejsce, gdzie usytuowano nie tylko wysokiej klasy ośrodki badawcze, laboratoria, ale także miejsca kształcenia jak liczne szkoły i uczelnie o wysokim poziomie kształcenia przeznaczone głównie dla elit społeczeństwa. Znajdują się tutaj liczne mieszkania dla pracowników oraz akademiki dla uczniów. Jest to schronienie dla naukowców, których prace okazywały się zbyt ekstrawaganckie dla reszty społeczeństwa. Wstęp do miasta jest odnotowywany i kontrolowany przez władze miasta.
Shirotsume (Bad Wildbad im Szwarzwald) Niewielka miejscowość położona gdzieś w górach, które bardziej zasługuje na miano rozbudowanej wioski. Owa okolica może poszczycić się rozległymi połaciami terenu, które zostały przystosowane pod wszelkiego rodzaju uprawy rolne, czy też hodowle zwierząt, zaś przebywając w tych stronach można odnieść wrażenie, iż panuje tutaj spokój i harmonia, ot - wiejska atmosfera poza miejskim zgiełkiem.
Góra Hakobe (McKinley) Masywna, ogromna góra, do której dostanie się jest utrudnione, acz możliwe przy pomocy lokalnych przewoźników. Ulokowana jest niedaleko Magnolii. Panuje tu dość mroźny klimat, przez cały rok jest zimno, częstym widokiem są tu śnieżyce. W niższych partiach znajduje się Klasztor oraz niewielkie ludzkie osiedle, gdzie zatrzymują się przewoźnicy. Góra poprzecinana jest wieloma jaskiniami, w których żyje większość lokalnej fauny.
Tereny Północne (Dudinka lub Półwysep Kamczatka) Miejsce, w którym przeciętny człowiek nigdy nie chciałby się znaleźć. Dominuje tutaj wybitnie zimny klimat, o którym nieustannie przypomina śnieg, sięgający momentami ludziom do pasa, jeśli nie wyżej. Cały teren usiany jest pomniejszymi wioskami, czy pasmami górskimi, które znacznie utrudniają przemieszczanie się po okolicy bardziej, niż śnieżne zaspy.
Caltha (Potosi, Boliwia) Dość spora osada górnicza położona przy rzece, otoczona górami od zachodu i północy. To właśnie przez niewysokie góry na północy przebiega szlak, stanowiący niemalże jedyne połączenie owego miasteczka z cywilizacją. Drugą opcją jest transport przy pomocy okrętu wzdłuż rzeki do Oak. Okolica o dziwo stosunkowo spokojna i zasługująca nawet na miano miasteczka rolniczego, gdyż większość osób utrzymuje się właśnie z tego fachu, a liczne tereny pokrywają pola uprawne. Drugim, a zarazem głównym zajęciem jest górnictwo, które umożliwia temu miejscu stosunkowo szybką rozbudowę, a także podnosi wskaźnik wydobycia surowców Królestwa. Jednak należy uważać, gdyż w wodach i na wybrzeżu żyją dość osobliwe i niebezpieczne gatunki, a groty nieraz mogą być zamieszkałe przez różne zwierzęce hybrydy. Taki już urok tego miejsca.
Lutea (Ouessant) W skrócie mówiąc... osada portowa. Najbardziej wysunięty na zachód punkt w Fiore. Znajdują się tutaj dość stare, drewniane domy, które zamieszkiwane są głównie przez rybaków, handlarzy, czy też strażników nadzorujących miasto. Co zaś jeśli chodzi o samo miejsce? Można dostrzec spore rozwarstwienie, ponieważ osadę można podzielić aż na trzy części. Bogatych urzędników, średnią warstwę obywateli oraz handlarzy, a także nędzarzy zamieszkujący slumsy, w których ma miejsce port. W slumsach zamieszkują także zbrodniarze, wysłani tutaj, aby odpokutowali swoje winy pracą. Sama osada zaś łączy się 2 szlakami ze Królestwem. Północny prowadzi do Shirotsume i jest tym względnie bezpieczniejszym, jeśli uważa się na możliwe napady złodziei, a południowy prowadzący do Ery prowadzi przez niebezpieczną pustynię, a także jest dłuższy.
Ruiny (Wadi Musa/Petra, Jordania) Niezbadane jeszcze do końca ruiny, które otoczone są gość gęstym lasem od wschodu i zachodu, a od południa stokami stromych gór. Ponadto północne szlaki, prowadzące tutaj, przechodzą przez pustynię. Tak... Jedyna droga, która prowadzi do tych terenów przechodzi przez bezludny teren, na którym ciężko o wodę, czy jakikolwiek cień z wyjątkiem własnego. Co gorsze... Nieprzygotowany przemarsz niemalże zawsze skutkuje zaginięciem owego "śmiałka", gdyż pustynne tereny nawiedzają częste piaskowe burze. Inną sprawą jest fakt, iż las, otaczający starą, kamienną budowlę, zamieszkiwany jest przez dziwne zwierzęta, a i pewnie tubylcy jacyś się też znajdą. Co zaś się tyczy obiektu zainteresowań archeologów? Stanowi go w sumie kompleks różnorodnych pomieszczeń, z czego nie wszystkie są dostępne z niewyjaśnionych przyczyn
Inne Tereny Zachodnie (pogody brak, bo za duże zróżnicowanie...) Gęste, zielone, nawet nietknięte morza drzew. Niezdobyte przez nikogo skalne szczyty. Palące, złote fale piasku i... brak większych oznak cywilizacyjnych. Taka właśnie jest zachodnia część Fiore, w której można dopatrzeć się jedynie dwóch bardziej zorganizowanych "miast", a raczej większych osad. Górniczej, która zapewnia Królestwu stały dostęp do surowców skalnych, ale także płodów rolnych i portowej, która dzięki swojemu usytuowaniu zapewnia dostęp do Oceanu, a także gwarantuje spore ilości świeżych ryb. Poza tym znajdują się tutaj szlaki, łączące owe zamieszkane tereny z wschodnią częścią, a także... liczne wioski plemienne oraz ruiny. Zdecydowanie te okolice znane są z prac archeologicznych.
Wyspa Galuna (Wyspy Kanaryjskie/Santa Cruz de Tenerife) Wyspa Demonów. Przynajmniej tak głoszą liczne legendy i pogłoski związane z tą wysepką w kształcie półksiężyca. Twierdzi się, iż tutejsi ludzie zostali przeklęci i zmieniają się w demony z każdym nadejściem księżyca, zaś sama wyspa posiada podwodne połączenie z Magnolią poprzez tunel. Mimo wszystko dokładna lokacja wyspy nie jest dobrze znana.
Wyspa Tenrou (Wyspy Galapagos/Puerto Ayora -> odwrotnie kalendarz, bo druga półkula) Święta ziemia Fairy Tail. Znajduje się na niej grób pierwszego mistrza gildii, Mavis Vermilion. Bogata zarówno w faunę jak i florę. Legenda głosi, iż wielkie Drzewo Tenrou zatapiając swe korzenie w centrum wyspy obdarza osoby noszące znak gildii bożą opieką, dzięki temu nikt - należący do gildii - przebywając na wyspie, nie może umrzeć, a jednocześnie jego magiczna moc zostaje zwiększona. Takie skutki mogą zostać zniweczone, w mało prawdopodobnym wypadku, gdy drzewo zostanie zniszczone. Czy to prawda czy nie, nie da się ukryć, że wyspa ta jest bastionem Wróżek, połączonym z Fairy Tail silną więzią.
Romerum Romerum jest niewielkim państewkiem położonym nieopodal Fiore, graniczące z Bosco, Seven i Fiore. Panuje tutaj monarchia absolutna. Państwo ostatnio nabrało rozgłosu we Fiore przez niejaką Inkwizycję. Stolicą kraju jest Biszmal - jedno z mniejszych miast Romerum, jest jednak miejscem, gdzie urzęduje władca tego kraju. Ukryte głęboko w górach, rzadko odwiedzane, to najczęściej król wysyła swą świtę, lub sam wyjeżdża z swej twierdzy. Nazywane też, miastem widmo. 1) Las Gnolli (La Foret du Broceliande/Paimpont) Las, zwany też czarnym. Niby zwykły las, ze zwykłymi drzewami. jednak tak gęsto rosnącymi że słońce nie przebija się przez korony. Na dodatek ziemia jest tu bardzo ciemna i wilgotna. Las zawiera w sobie niesamowite ilości starożytnych ruin, ba zdaje się być z rzadka eksplorowany przez ludzi. Głównie przez legendy o straszliwych gnollach go zamieszkujących. Gęsta mgła zaś w nim zalegająca, nie ułatwia podróży. Leży on na zachodnich granicach Romerum, granicząc tym samym z wschodnim lasem Fiore. 2) Koh (Slimnic, Rumunia) Miasto leżące w centrum Romerum. Nastawione jest głównie na handel niewolnikami oraz garncarstwo. To właśnie z tego miasta pochodzi najcenniejsza na świecie zastawa stołowa. Miasto otoczone jest wzgórzami, przepływa przez nie też spora rzeka. Domy umiejscowione są niczym istna zapora, od wjazdu do doliny aż do Twierdzy stojącej na samym końcu. Pośrodku miasta biegnie rzeka, od północnych szczytów, przepływa przez całe miasto by na południu zakręcić przy górach i popłynąć na zachód, ku wylotu z doliny. Domy na zachodnim krańcu miasta są biedotą porównywalną z Krug, a także znajdują się tu obozy niewolnicze. Inaczej ma się sytuacja na wschodnim brzegu gdzie mieszka cała śmietanka miasta. 3) Góry Hrosh-Malark (Góry Rodniańskie/Rodna Mountains/Rodna, Rumunia) Dwa łańcuchy górskie, razem tworzące góry graniczne. Część wschodnia, niższa to łańcuch gór Hrosh. Zdecydowanie przyjaźniejszy i bezpieczniejszy. Północne góry, Malark, są dużo wyższe i bardziej niebezpieczne. Oba pasma górskie łączą trzy doliny. Słońca, księżyca i Deszczu.
Dessertio (Luxor/Thebes/Teby, Egipt) Kraina daleko na południe od Fiore, nawet z nią niegranicząca. Jest to w całości państwo pustynne, na obrzeżach bardziej jałowe, w centrum typowo piaszczyste. W państwie tym prócz stolicy znajdują się tylko dwa miasta, pozostałe zgromadzenia ludzi to albo wioski beduinów, albo koczownicze rodziny i klany. Krajem włada Faraon. Rdzenni mieszkańcy są bardzo religijnym ludem, chodź obcych przyjmują z otwartymi ramionami i są dość wesoło usposobieni. To właśnie w Dessertio znajduje się najwięcej kopalni Lacrym na świecie i to właśnie stamtąd transportowane są smocze Lacrymy. Jest to też kraj najlepszych medyków na świecie.
Minstrel (Marrakech, Maroko) - póki co... Minstrel to państwo położone na południowy-wschód od Fiore. Posiada zróżnicowaną strefę klimatyczną. Jest to państwo o niewielkich dochodach, którego głównymi cechami charakterystycznymi jest rybołówstwo oraz ogromna flota morska. Większość miast posiada dostęp do morza i to w nich ulokowana jest większość społeczeństwa Minstrelu. Tereny poza nimi posiadają niewielką gęstość zaludnienia.
Neverbeen (Cardiff, Walia; mniej wietrznie) Wyspiarskie państwo położone na północny zachód od Fiore, otoczone kordonem niewielkich, niezaludnionych wysepek wielkości niewielkich wsi. Miejsce to cały czas tętni życiem - jest mnóstwo różnego rodzaju atrakcji, sklepów, galerii handlowych, kafejek, a na każdym kroku można spotkać mieszkańców innych krajów. Podróż do Neverbeen z najbliższego punktu kontynentu trwa 3-4 dni, a w zależności od niesprzyjających warunków pogodowych może potrwać i dłużej. 1) Wielkie Miasto Splendor Stolica państwa i jednocześnie największy diamencik i oczko w głowie całego kraju. To tu swój pałac posiada rodzina królewska, to tu siedziby posiadają największe firmy zajmujące się przemysłem rozrywkowym, istnieje też tu cała masa miejsc przeznaczonych do relaksu - klubów, dyskotek, sal koncertowych, kafejek, butików, salonów mody, kasyn, salonów gier i galerii handlowych. Miasta przypomina swoim kształtem jeden wielki ośrodek rozrywkowy. 2) Hearonhear Miasto stanowiące modelowy przykład tego, jak wyglądają i wedle jakich schematów tworzone są ośrodki miejskie w państwie Neverbeen. Pełne hoteli, sal kinowych, teatrów i sal koncertowych, gdzie im bliżej centrum tym mniej domów mieszkalnych, a ceny windują w górę do niebotycznych poziomów. Wyróżnikiem miasta jest istnienie w nim największej sali koncertowej na świecie, zdolnej pomieścić dosłownie miliony ludzi, zaopatrzonej w najnowsze zdobycia techniki, pozwalającej na wykonywanie zaskakujących manewrów technicznych wykonawcom. 3) Strefa Militarna Warfield Niedostępna dla zwykłego mieszkańca wojskowa strefa przeznaczona w całości na szkolenie kadetów, rekrutów i żołnierzy armii Neverbeen, armii zawodowej, która jednak sławna jest głównie z powodu tego, że nigdy nie miała okazji podjąć jakiejkolwiek wojny. Pełni ona funkcję bardziej reprezentacyjne, często przygotowuje różne parady, a raz w roku teren Warfield otwarty zostaje dla mieszkańców państwa i można go swobodnie zwiedzać... gdzie "swobodnie" oznacza "tam gdzie armia pozwoli". 4) Rządowe Miasto Greenfall Centrum administracyjne państwa Neverbeen, sztuczne miasto wybudowane na potrzeby pracy wszystkich urzędników, ministerstw, doradców i zarządców w obrębie biurokracji państwowej. To tu podejmowane są decyzje niższego szczebla wciąż jednak na skalę państwową, tu formułowane są projekty nowych ustaw, które przedkładane są monarsze do dalszego zatwierdzenia. Nie istnieje oczywiście parlament w naszym rozumieniu tego słowa, istnieje jednak silne ciało doradcze składające się z osób pochodzących z całego terenu państwa.
Pergrande Kingdom Pergrande jest jak wiadomo największym państwem na kontynencie. Nie zawsze tak było. Kiedyś małe państwo, dzięki świetnej strategii i wojsku szybko podbiło wiele pomniejszych państw. A apetyt tego supermocarstwa stale rośnie. Państwo nastawione na podboje. Ze względu na rozmiar posiada zróżnicowany klimat, faunę, florę oraz kulturę. 1) Barat Umbal (Ulaanbaatar, Mongolia) Stolica państwa, miasto znajdujące się w centralnej części, będące siedzibą klanu Nazumori. Znajduje się ono na ogromnym płaskowyżu, zajmując znaczącą jego część. Otoczone dodatkowo 8 metrowym murem, nieustannie pilnowanym przez wytrawnych łuczników. Budynki osiągają średnio około 15-20m, są zbudowane z kilku kondygnacji, o spadzistych dachach, wykańczanych zdobieniami w kształcie głów Wenzhiao. W samym centrum miasta znajduje się warownia, w której na tronie zasiada obecny Chan. 2) Lon Lao Lei (Wołgograd, Rosja) Miasto położone najbliżej granicy z zachodem królestwa. Niegdyś na tamtejszych terenach toczono wiele wojen, obecnie miasto to zamieszkują jedynie kobiety i dzieci. Kobiety te są potomkiniami Leugletów, byłych mieszkańców tych ziem. Podczas wojny z Pergrande mężczyzn z tej wioski wybito. Jednakże Leugletowie mieli niesamowitą rękę do zwierząt, zwłaszcza do cennych w tym państwie kucy. Dlatego wdowy po leugletach skrzyżowano - jak zwierzęta - z ludźmi z żołnierzami Pergrande(oczywiście w akcie brutalnego gwałtu) a potem pod nadzorem specjalnych dam, zmuszono do urodzenia i wychowania, dzieci. oczywiście do wychowania w wielkim szacunku do państwa Pergrande i wielkiego Chana. 3) Berdaka (Szanghaj, Chiny) Największe miasto portowe, znajdujące się na dalekim południu państwa. W Berdace kwitnie największy handel rumem, mlekiem kokosowym i rzadkimi gatunkami owoców. A także ryżem i owocami morza. Jest to też miasto gdzie kwitnie piractwo, bowiem zarządca tego miasta pan Ikiedu Minitori, sam jest jednym z "Rządowych" piratów. 4) Wasilea (Osaka, Japonia) Jedno z nielicznych miast na wschodzie. Prężna, zbudowana jedynie z drewna i bambusu metropolia, na granicy "Odwiecznych bagien", jest centrum szkoleniowym najlepszych na całym świecie szpiegów, zwiadowców i zabójców. Uczniów tego miasta określa się mianem Wasylów. Z usług Wasylów korzysta się na całym świecie.
0 Bf -> do 0,2 m/s -> do 1km/h -> do 1 knots 1 Bf -> 0,3-1,5 m/s -> 1-5 km/h -> 1-3 knots 2 Bf -> 1,6-3,3 m/s -> 6-11 km/h -> 4-6 knots 3 Bf -> 3,4-5,4 m/s -> 12-19 km/h -> 7-10 knots 4 Bf -> 5,5-7,9 m/s -> 20-28 km/h -> 11-15 knots 5 Bf -> 8-10,7 m/s -> 29-38 km/h -> 16-21 knots 6 BF -> 10,8-13,8 m/s -> 39-49 km/h -> 22-27 knots 7 BF -> 13,9-17,1 m/s -> 50-61 km/h -> 28-33 knots 8 Bf -> 17,2-20,7 m/s -> 62-74 km/h -> 34-40 knots 9 Bf -> 20,8-24,4 m/s -> 75-88 km/h -> 41-47 knots 10 Bf -> 24,5-28,4 m/s -> 89-102 km/h -> 48-55 knots 11 Bf -> 28,5-32,6 m/s -> 103-117 km/h -> 56-83 knots 12 Bf -> 32,7 m/s -> 118 km/g -> 84 knots
Cisza 0 Bf -> do 0,2 m/s -> do 1km/h -> do 1 knots Stan lądu dym unosi się pionowo Stan morza morze gładkie
Lekki powiew 1 Bf -> 0,3-1,5 m/s -> 1-5 km/h -> 1-3 knots Stan lądu znoszony dym wskazuje kierunek wiatru, chorągiewka i flaga zwisa nieruchomo Stan morza drobne zmarszczki na wodzie
Słaby wiatr 2 Bf -> 1,6-3,3 m/s -> 6-11 km/h -> 4-6 knots Stan lądu wiatr odczuwa się na twarzy, drżą liście, flagi lekko poruszają się Stan morza małe falki, krótkie, lecz wyraźne; grzbiety mają wygląd szklisty
Łagodny wiatr 3 Bf -> 3,4-5,4 m/s -> 12-19 km/h -> 7-10 knots Stan lądu liście i małe gałązki ciągle w ruchu, wiatr rozwija lekkie flagi Stan morza małe fale, grzbiety zaczynają się załamywać, sporadyczne białe grzywy
Hura! Rozpoczynamy ślizganie! Umiarkowany wiatr 4 Bf -> 5,5-7,9 m/s -> 20-28 km/h -> 11-15 knots Stan lądu wiatr podnosi kurz, liście i kartki papieru; zaczynają kołysać się małe gałązki, flaga zaczyna łopotać Stan morza małe fale wydłużają się, sporo białych grzebieni
Dość silny wiatr 5 Bf -> 8-10,7 m/s -> 29-38 km/h -> 16-21 knots Stan lądu kołyszą się małe drzewka, na wodach śródlądowych tworzą się niewielkie grzywiaste fale Stan morza fale średniej długości, wyraźnie wydłużone, dużo białych grzebieni, pojawiają się bryzgi
Silny wiatr 6 BF -> 10,8-13,8 m/s -> 39-49 km/h -> 22-27 knots Stan lądu poruszają się duże gałęzie, świszczą przewody linii energetycznych, utrudnione użycie parasola Stan morza zaczynają tworzyć się duże, długie fale z białymi, pienistymi grzbietami, pospolite stają się bryzgi
Bardzo silny wiatr 7 BF -> 13,9-17,1 m/s -> 50-61 km/h -> 28-33 knots Stan lądu kołyszą się całe drzewa, utrudnione jest chodzenie pod wiatr Stan morza fale ulegają spiętrzeniu, piana układa się w pasma wzdłuż kierunku wiatru
Sztorm 8 Bf -> 17,2-20,7 m/s -> 62-74 km/h -> 34-40 knots Stan lądu wiatr łamie gałęzie drzew, chodzenie pod wiatr jest mocno utrudnione Stan morza dość wysokie fale, wierzchołki zaczynają się odrywać w postaci wirujących bryzgów, wyraźne pasma
Silny sztorm 9 Bf -> 20,8-24,4 m/s -> 75-88 km/h -> 41-47 knots Stan lądu wiatr powoduje niewielkie uszkodzenia budynków (np. zrywa dachówki Stan morza wysokie fale, gęste pasma piany, grzbiety fal przelewają się i toczą, widzialność nieco zmniejszona
Bardzo silny sztorm 10 Bf -> 24,5-28,4 m/s -> 89-102 km/h -> 48-55 knots Stan lądu rzadko występuje na lądzie, wyrywa drzewa z korzeniami, powoduje znaczące uszkodzenia budynków Stan morza bardzo wysokie fale o długich przelewających się grzbietach, cała powierzchnia morza wydaje się biała, widzialność zmniejszona
Gwałtowny sztorm 11 Bf -> 28,5-32,6 m/s -> 103-117 km/h -> 56-83 knots Stan lądu bardzo rzadko występuje na lądzie, powoduje rozległe zniszczenia Stan morza niezwykle wysokie fale, morze całkowicie pokryte długimi, dużymi płatami piany, wiatr porywa i rozpyla wierzchołki fal
Huragan 12 Bf -> 32,7 m/s -> 118 km/g -> 84 knots Stan lądu bardzo rzadko występuje na lądzie, powoduje katastrofalne zniszczenia Stan morza powietrze wypełnione pianą i bryzgami, morze zupełnie białe od pyłu wodnego, widzialność bardzo ograniczona
Stopnie zagrożenia lawinowego:
Cytat :
I stopień (zagrożenie nieznaczne)
Przez dłuższy czas brak opadów, stabilna pokrywa śniegowa - mechaniczne zejście lawiny jest możliwe przy bardzo dużym nacisku (np. grupa narciarzy) na pokrywę na skrajnie stromych stokach (kąt nachylenia powyżej 40 stopni). Możliwe samoistne występowanie małych lawin. Bezpieczne warunki do uprawiania narciarstwa i turystyki pieszej, choć bardzo strome stoki należy przechodzić pojedynczo.
II stopień (zagrożenie umiarkowane)
Opad od 10 do 20 cm, pokrywa śnieżna średnio związana - zejście lawiny jest możliwe przy znacznym obciążeniu na bardziej stromych stokach (kąt nachylenia powyżej 35-40 stopni). Nie należy wchodzić do żlebów i na strome odkryte stoki.
III stopień (zagrożenie znaczne)
Opad od 20 do 40 cm, pokrywa śnieżna słabo związana na niektórych stromych stokach (kat nachylenia powyżej 30 stopni) - mechaniczne zejście lawiny może spowodować pojedynczy człowiek. Należy omijać niebezpieczne miejsca (np. stoki z nawianym śniegiem). Powinno się korzystać z usług profesjonalnego przewodnika. Istnieje ryzyko samorzutnego zejścia średniej lawiny.
IV stopień (zagrożenie duże)
Opad od 40 do 70 cm, pokrywa śnieżna słabo związana na większości stoków stromych - duże lawiny mogą występować samoistnie. Należy poruszać się jedynie po bezpiecznych szlakach i trasach, choć zaleca się zaniechanie wyjścia w góry.
V stopień (zagrożenie bardzo duże)
Opad od 70 do 100 cm, pokrywa śnieżna słabo związana na wszystkich stokach (chwiejna) - lawiny występują samoistnie. Obowiązuje bezwzględny zakaz wyjść w góry.
VI stopień (zagrożenie kaskaderskie)
Opad powyżej 100 cm. Lawiny zapierdzielają pod górę.
Ostatnio zmieniony przez Alezja dnia Pon Kwi 06 2015, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Alezja
Liczba postów : 1210
Dołączył/a : 12/08/2012
Skąd : świat Pomiędzy
Temat: Re: Centrum dowodzenia pogodą Pon Sie 04 2014, 13:23
POST 2
Archiwum
Stare opisy (do 5.04.2015):
Spoiler:
Miasto Magnolia (Madryt kwie-wrz; Lublin paźdź-mar) Jedno z najważniejszych i największych miast w kraju - Magnolia. Stolica Fiore wyróżnia się nie tylko wielkością, ale też i sławnymi zabytkami. Jednym z nich jest z pewnością Kadetra Kardia, wybudowana w neogotyckim stylu. Samo miasto znajduje się w niecce otoczonej z jednej strony rozległymi wzgórzami oraz Lasem Południowym, zaś z drugiej rozciąga się rozległa rzeka Sciliora. Magnolia jest przecinana przez liczne kanały wodne, które to wpadają do zbiornika wodnego. Nad lustrem wody góruje z kolei budynek najsilniejszej gildii w kraju - Fairy Tail. Czyni to automatycznie ze stolicy rejon urzędowania "wróżek".
Miasto Hargeon (Kadyks) Hargeon jest jednym z portów Fiore. Ponadto posiada mnóstwo pięknych, zabytkowych starówek, rozmieszczonych na różnych poziomach. Mieszkańcy trudnią się rybołóstwem, więc magia nie odgrywa tu większej roli. Jak każde portowe miasto ma dostęp do morza. Znajduje się ono w południowej części miasta.
Hosenka (Monako) Dokładnie nie jest znane, ale wiadomo, że miasto jest popularne wśród mieszkańców Magnolii, więc jest bardzo prawdopodobne, że leży niedaleko. Hosenka jest wybudowana w orientalnym stylu przez nieokreślonego księcia. Wiele osób uważa, że miasto jest podejrzanym miejscem, stworzonym nieco na pokaz.
Oak (Znojmo) Oak to stare zamkowe miasto, usytuowane na wzgórzach. Otoczone jest lasem i górami, a w pobliżu przepływa rzeka. Miasto z pewnością ma długą historią, ponieważ znajdują się w nim liczne wieże i mury obronne.
Onibus (Paryż) Miasto położone jest niedaleko Miasta Clover i Oshibany. Znajduje się w nim stacja kolejowa.Miasto słynie ze swojego teatru. Często odwiedzają go też magowie, ponieważ niewielki bar jest skierowany właśnie do tego typu klientów. W samym Onibusie nie ma (legalnych...) gildii, więc wszelkie prace akceptują te z pobliskich miast, np. Fairy Tail, które znajduje się w Magnolii. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że w pobliżu ostrzy pazury mroczna gildia.
Shirotsume (Bad Wildbad im Szwarzwald) Shirotsume jest niewielkim miastem, położonym najprawdopodobniej gdzieś w górach. Do chwili, kiedy pojawiała się Drużyna Natsu, Duke Everlue miał nad nim pełną kontrolę. Gdy przyznał się do swojej władzy, został aresztowany. Głównym punktem miasta była rezydencja Everlue, ale została zniszczona w czasie zadania wykonywanego przez członków Fairy Tail.
Miasto Clover (Hunedoara) Miasto Clover jest miejscem, w którym Mistrzowie Legalnych Gildii gromadzą się na swoich regularnych spotkaniach. Miasto jest położone niedaleko Oshibany, raczej na górzystym terenie. Clover jest niewielkim miastem, usytuowanym na górzystym terenie i otoczonym lasem. Słynie z tego, że mistrzowie Legalnych Gildii zbierają się tutaj na regularnych spotkaniach.
Artail (Tokyo) Miasto nauki i techniki w Fiore. Powstałe z inicjatywy kilku naukowców w królestwie z dofinansowania większych fabryk, które pragnąc rozwijać się postanowili stworzyć lokalizację pozwalającą na szybki rozwój technologii, którą później mogliby wykorzystać w swoich pracach. Dzięki ich dofinansowaniu w błyskawicznym tempie powstało miejsce, gdzie usytuowano nie tylko wysokiej klasy ośrodki badawcze, laboratoria, ale także miejsca kształcenia jak liczne szkoły i uczelnie o wysokim poziomie kształcenia przeznaczone głównie dla elit społeczeństwa. Znajdują się tutaj liczne mieszkania dla pracowników oraz akademiki dla uczniów. Jest to schronienie dla naukowców, których prace okazywały się zbyt ekstrawaganckie dla reszty społeczeństwa. Wstęp do miasta jest odnotowywany i kontrolowany przez władze miasta.
Miasto Era (Babilon/Al Hillah, Irak) Era jest to duże miasto, zbudowane wokół wysokiej góry, usytuowanej w samym sercu miasta. Przed uruchomieniem Etherionu, na tej górze znajdowała się siedziba najwyższej władzy w świecie magii - Rady Magii. Jak się okazało, góra ta była częścią mechanizmu służącego do odpalenia Etherionu. Po latach siedziba została odbudowana i na nowo znajduje się tutaj budynek Rady Magii.
Crocus (Czernobyl) Niegdyś stolica Fiore, dumna i piękna. Teraz ruiny, spalone ziemię, niebo przykryte całunem ciemnych chmur. W miejscu gdzie niegdyś stało centrum miasta, teraz zieje krater o średnicy 7km wypełniony wodą. Nikt jednak nad to nietypowe jezioro się nie zbliża. Nie tylko klimat rodem z horroru daje się tu we znaki. Między ruinami krążą demony rodem z piekieł, zostawione tu przez Zerefa, by już nigdy nie wpuścić do tego miasta żadnego człowieka.
Akane Resort (Saint Tropez) Kurort położony w zachodniej części kontynentu. Znajduje się nad samym morzem. Jest zaraz po Hosence najsławniejszym miejscem będący idealny do wypoczynku. Morze, plaża, bar i inne atrakcje przyciągają tłumy.
Wyspa Galuna (Wyspy Kanaryjskie/Santa Cruz de Tenerife) Inaczej zwana "Wyspą Demonów" ma kształt półksiężyca i jest zamieszkana przez grono przyjaznych Demonów. Twierdzono, że tutejsi zostali przeklęci i zmieniają się w demony za każdym razem, kiedy na niebie pojawi się księżyc.
Wyspa Tenrou (Wyspy Galapagos/Puerto Ayora -> odwrotnie kalendarz, bo druga półkula) Święta ziemia Fairy Tail. Aktualny Test Awansujący Na Maga Klasy "S" odbywa się na tej wyspie. Znajduje się na niej grób pierwszego mistrza gildii, Mavisa Vermilion. Wielkie Drzewo Tenrou zatapiając swe korzenie w centrum wyspy obdarza osoby noszące znak gildii bożą opieką, dzięki temu nikt należący do gildii, przebywając na wyspie, nie może umrzeć, a jednocześnie jego magiczna moc zostaje zwiększona. Takie skutki mogą zostać zniweczone, w małoprawdopodobnym wypadku, gdy drzewo zostanie zniszczone.
Góra Hakobe (McKinley) Góra Hakobe jest górą położoną niedaleko Magnolii. Dokładne położenie nie jest znane, ale z pewnością znajduje się niedaleko Magnolii. Dostanie się tam jest możliwe tylko przy użyciu przewozu, ale nie zajmuje wiele czasu. Hakobe jest wysoką górą o klimacie typowym dla takich miejsc. Pokrywa śnieżna utrzymuje się tutaj przez cały rok, bez względu na sezon. Często można natrafić na śnieżycę. Powozem można dojechać tylko do pewnego poziomu, później podróż należy kontynuować pieszo. Charakterystyczne jest też występowanie licznych jaskiń, gdzie legowiska mają przedstawiciele lokalnej fauny.
Wschodni Las ( Madryt kwie-wrz; Lublin paźdź-mar - +/- 3 C) Jest stosunkowo bardzo duży i bogaty w liczne gatunki zwierząt. Panuje w nim wilgotny, ciepły klimat, co sprzyja rozwojowi roślinności. Często występują tutaj gęste mgły.Mieszka w nim wiele różnych zwierząt. Można spotkać jaszczurki, nietoperze, żółwie i ryby. Roślinność jest bardzo bujna i gęsta.
Oshibana (Burgos) Oshibana jest położona między Miastami Onibus, a Clover. Posiadają tę samą linię kolejową. Oshibana jest niewielkim miastem, przyjaznym dla przejezdnych. Zdaje się, że jego głównym punktem jest dworzec kolejowy.
Tereny Północne (Dudinka lub Półwysep Kamczatka) Znajdują się na granicy z krajem Ishvan. Dominuje tutaj wybitnie zimny klimat, już nie mówiąc o tym że śnieg sięga tutaj ludziom do ud. Chyba że jest odpowiednio ubity, to wtedy da radę po ludzku przejść. Cały teren usiany jest mniejszymi wioskami i wielkimi pasmami górskimi które to bardzo utrudniają przemieszczanie się, jeszcze bardziej od tony śniegu. Cały teren jest zasiedlony nie gorzej jak Alaska, niekiedy idąc godzinami żywej duszy się nie znajdzie, chyba że jakiegoś liska polarnego.
Tereny Zachodnie Gęste, zielone, nawet nietknięte morza drzew. Niezdobyte przez nikogo skalne szczyty. Palące, złote fale piasku i... brak większych oznak cywilizacyjnych. Taka właśnie jest zachodnia część Fiore, w której można dopatrzeć się jedynie dwóch bardziej zorganizowanych "miast", a raczej większych osad. Górniczej, która zapewnia Królestwu stały dostęp do surowców skalnych, ale także płodów rolnych i portowej, która dzięki swojemu usytuowaniu zapewnia dostęp do Oceanu, a także gwarantuje spore ilości świeżych ryb. Poza tym znajdują się tutaj szlaki, łączące owe zamieszkane tereny z wschodnią częścią, a także... liczne wioski plemienne oraz ruiny. Zdecydowanie te okolice znane są z prac archeologicznych. 1) Ruiny (Wadi Musa/Petra, Jordania) Niezbadane jeszcze do końca ruiny, które otoczone są gość gęstym lasem od wschodu i zachodu, a od południa stokami stromych gór. Ponadto północne szlaki, prowadzące tutaj, przechodzą przez pustynię. Tak... Jedyna droga, która prowadzi do tych terenów przechodzi przez bezludny teren, na którym ciężko o wodę, czy jakikolwiek cień z wyjątkiem własnego. Co gorsze... Nieprzygotowany przemarsz niemalże zawsze skutkuje zaginięciem owego "śmiałka", gdyż pustynne tereny nawiedzają częste piaskowe burze. Inną sprawą jest fakt, iż las, otaczający starą, kamienną budowlę, zamieszkiwany jest przez dziwne zwierzęta, a i pewnie tubylcy jacyś się też znajdą. Co zaś się tyczy obiektu zainteresowań archeologów? Stanowi go w sumie kompleks różnorodnych pomieszczeń, z czego nie wszystkie są dostępne z niewyjaśnionych przyczyn. 2) Lutea (Ouessant) W skrócie mówiąc... osada portowa. Najbardziej wysunięty na zachód punkt w Fiore. Znajdują się tutaj dość stare, drewniane domy, które zamieszkiwane są głównie przez rybaków, handlarzy, czy też strażników nadzorujących miasto. Co zaś jeśli chodzi o samo miejsce? Można dostrzec spore rozwarstwienie, ponieważ osadę można podzielić aż na trzy części. Bogatych urzędników, średnią warstwę obywateli oraz handlarzy, a także nędzarzy zamieszkujący slumsy, w których ma miejsce port. W slumsach zamieszkują także zbrodniarze, wysłani tutaj, aby odpokutowali swoje winy pracą. Sama osada zaś łączy się 2 szlakami ze Królestwem. Północny prowadzi do Shirotsume i jest tym względnie bezpieczniejszym, jeśli uważa się na możliwe napady złodziei, a południowy prowadzący do Ery prowadzi przez niebezpieczną pustynię, a także jest dłuższy. 3) Caltha (Potosi, Boliwia) Dość spora osada górnicza położona przy rzece, otoczona górami od zachodu i północy. To właśnie przez niewysokie góry na północy przebiega szlak, stanowiący niemalże jedyne połączenie owego miasteczka z cywilizacją. Drugą opcją jest transport przy pomocy okrętu wzdłuż rzeki do Oak. Okolica o dziwo stosunkowo spokojna i zasługująca nawet na miano miasteczka rolniczego, gdyż większość osób utrzymuje się właśnie z tego fachu, a liczne tereny pokrywają pola uprawne. Drugim, a zarazem głównym zajęciem jest górnictwo, które umożliwia temu miejscu stosunkowo szybką rozbudowę, a także podnosi wskaźnik wydobycia surowców Królestwa. Jednak należy uważać, gdyż w wodach i na wybrzeżu żyją dość osobliwe i niebezpieczne gatunki, a groty nieraz mogą być zamieszkałe przez różne zwierzęce hybrydy. Taki już urok tego miejsca.
Romerum Romerum jest niewielkim państewkiem położonym nieopodal Fiore, graniczące z Bosco, Seven i Fiore. Panuje tutaj monarchia absolutna. Państwo ostatnio nabrało rozgłosu we Fiore przez niejaką Inkwizycję. Stolicą kraju jest Biszmal - jedno z mniejszych miast Romerum, jest jednak miejscem, gdzie urzęduje władca tego kraju. Ukryte głęboko w górach, rzadko odwiedzane, to najczęściej król wysyła swą świtę, lub sam wyjeżdża z swej twierdzy. Nazywane też, miastem widmo. 1) Las Gnolli (La Foret du Broceliande/Paimpont) Las, zwany też czarnym. Niby zwykły las, ze zwykłymi drzewami. jednak tak gęsto rosnącymi że słońce nie przebija się przez korony. Na dodatek ziemia jest tu bardzo ciemna i wilgotna. Las zawiera w sobie niesamowite ilości starożytnych ruin, ba zdaje się być z rzadka eksplorowany przez ludzi. Głównie przez legendy o straszliwych gnollach go zamieszkujących. Gęsta mgła zaś w nim zalegająca, nie ułatwia podróży. Leży on na zachodnich granicach Romerum, granicząc tym samym z wschodnim lasem Fiore. 2) Koh (Slimnic, Rumunia) Miasto leżące w centrum Romerum. Nastawione jest głównie na handel niewolnikami oraz garncarstwo. To właśnie z tego miasta pochodzi najcenniejsza na świecie zastawa stołowa. Miasto otoczone jest wzgórzami, przepływa przez nie też spora rzeka. Domy umiejscowione są niczym istna zapora, od wjazdu do doliny aż do Twierdzy stojącej na samym końcu. Pośrodku miasta biegnie rzeka, od północnych szczytów, przepływa przez całe miasto by na południu zakręcić przy górach i popłynąć na zachód, ku wylotu z doliny. Domy na zachodnim krańcu miasta są biedotą porównywalną z Krug, a także znajdują się tu obozy niewolnicze. Inaczej ma się sytuacja na wschodnim brzegu gdzie mieszka cała śmietanka miasta. 3) Góry Hrosh-Malark (Góry Rodniańskie/Rodna Mountains/Rodna, Rumunia) Dwa łańcuchy górskie, razem tworzące góry graniczne. Część wschodnia, niższa to łańcuch gór Hrosh. Zdecydowanie przyjaźniejszy i bezpieczniejszy. Północne góry, Malark, są dużo wyższe i bardziej niebezpieczne. Oba pasma górskie łączą trzy doliny. Słońca, księżyca i Deszczu.
Dessertio (Luxor/Thebes/Teby, Egipt) Kraina daleko na południe od Fiore, nawet z nią nie granicząca. Jest to w całości państwo pustynne, na obrzeżach bardziej jałowe, w centrum typowo piaszczyste. W Państwie tym prócz stolicy znajdują się tylko dwa miasta, pozostałe zgromadzenia ludzi to albo wioski beduinów albo koczownicze rodziny i klany. Miastem włada Faraon, są bardzo religijnym ludem, chodź obcych przyjmują z otwartymi ramionami i są dość wesołym ludem, to właśnie tam znajduje się najwięcej kopalni Lacrym na świecie i to właśnie stamtąd transportowane są smocze Lacrymy. Jest to też kraj najlepszych medyków na świecie.
Minstrel (Marrakech, Maroko) - póki co... Minstrel to państwo położone na południowy-wschód od Fiore. Posiada zróżnicowaną strefę klimatyczną. Jest to biedne państwo utrzymujące się głównie z rybołówstwa oraz ogromnej floty morskiej. Najwięcej miast znajduje się na wybrzeżu - ogromne porty umiejscowione są wzdłuż całej linii brzegowej. Stolica, a także parę większych miast, znajduje się kilka kilometrów od brzegu. Część państwa usytuowana z dala od wody posiada niewielką gęstość zaludnienia.
Neverbeen (Cardiff, Walia; mniej wietrznie) Wyspiarskie państwo położone na północny zachód od Fiore, otoczone kordonem niewielkich, niezaludnionych wysepek wielkości niewielkich wsi. Miejsce to cały czas tętni życiem - jest mnóstwo różnego rodzaju atrakcji, sklepów, galerii handlowych, kafejek, a na każdym kroku można spotkać mieszkańców innych krajów. Podróż do Neverbeen z najbliższego punktu kontynentu trwa 3-4 dni, a w zależności od niesprzyjających warunków pogodowych może potrwać i dłużej. 1) Wielkie Miasto Splendor Stolica państwa i jednocześnie największy diamencik i oczko w głowie całego kraju. To tu swój pałac posiada rodzina królewska, to tu siedziby posiadają największe firmy zajmujące się przemysłem rozrywkowym, istnieje też tu cała masa miejsc przeznaczonych do relaksu - klubów, dyskotek, sal koncertowych, kafejek, butików, salonów mody, kasyn, salonów gier i galerii handlowych. Miasta przypomina swoim kształtem jeden wielki ośrodek rozrywkowy. 2) Hearonhear Miasto stanowiące modelowy przykład tego, jak wyglądają i wedle jakich schematów tworzone są ośrodki miejskie w państwie Neverbeen. Pełne hoteli, sal kinowych, teatrów i sal koncertowych, gdzie im bliżej centrum tym mniej domów mieszkalnych, a ceny windują w górę do niebotycznych poziomów. Wyróżnikiem miasta jest istnienie w nim największej sali koncertowej na świecie, zdolnej pomieścić dosłownie miliony ludzi, zaopatrzonej w najnowsze zdobycia techniki, pozwalającej na wykonywanie zaskakujących manewrów technicznych wykonawcom. 3) Strefa Militarna Warfield Niedostępna dla zwykłego mieszkańca wojskowa strefa przeznaczona w całości na szkolenie kadetów, rekrutów i żołnierzy armii Neverbeen, armii zawodowej, która jednak sławna jest głównie z powodu tego, że nigdy nie miała okazji podjąć jakiejkolwiek wojny. Pełni ona funkcję bardziej reprezentacyjne, często przygotowuje różne parady, a raz w roku teren Warfield otwarty zostaje dla mieszkańców państwa i można go swobodnie zwiedzać... gdzie "swobodnie" oznacza "tam gdzie armia pozwoli". 4) Rządowe Miasto Greenfall Centrum administracyjne państwa Neverbeen, sztuczne miasto wybudowane na potrzeby pracy wszystkich urzędników, ministerstw, doradców i zarządców w obrębie biurokracji państwowej. To tu podejmowane są decyzje niższego szczebla wciąż jednak na skalę państwową, tu formułowane są projekty nowych ustaw, które przedkładane są monarsze do dalszego zatwierdzenia. Nie istnieje oczywiście parlament w naszym rozumieniu tego słowa, istnieje jednak silne ciało doradcze składające się z osób pochodzących z całego terenu państwa.
Pergrande Kingdom Pergrande jest jak wiadomo największym państwem na kontynencie. Nie zawsze tak było. Kiedyś małe państwo, dzięki świetnej strategii i wojsku szybko podbiło wiele pomniejszych państw. A apetyt tego supermocarstwa stale rośnie. Państwo nastawione na podboje. Ze względu na rozmiar posiada zróżnicowany klimat, faunę, florę oraz kulturę. 1) Barat Umbal (Ulaanbaatar, Mongolia) Stolica państwa, miasto znajdujące się w centralnej części, będące siedzibą klanu Nazumori. Znajduje się ono na ogromnym płaskowyżu, zajmując znaczącą jego część. Otoczone dodatkowo 8 metrowym murem, nieustannie pilnowanym przez wytrawnych łuczników. Budynki osiągają średnio około 15-20m, są zbudowane z kilku kondygnacji, o spadzistych dachach, wykańczanych zdobieniami w kształcie głów Wenzhiao. W samym centrum miasta znajduje się warownia, w której na tronie zasiada obecny Chan. 2) Lon Lao Lei (Wołgograd, Rosja) Miasto położone najbliżej granicy z zachodem królestwa. Niegdyś na tamtejszych terenach toczono wiele wojen, obecnie miasto to zamieszkują jedynie kobiety i dzieci. Kobiety te są potomkiniami Leugletów, byłych mieszkańców tych ziem. Podczas wojny z Pergrande mężczyzn z tej wioski wybito. Jednakże Leugletowie mieli niesamowitą rękę do zwierząt, zwłaszcza do cennych w tym państwie kucy. Dlatego wdowy po leugletach skrzyżowano - jak zwierzęta - z ludźmi z żołnierzami Pergrande(oczywiście w akcie brutalnego gwałtu) a potem pod nadzorem specjalnych dam, zmuszono do urodzenia i wychowania, dzieci. oczywiście do wychowania w wielkim szacunku do państwa Pergrande i wielkiego Chana. 3) Berdaka (Szanghaj, Chiny) Największe miasto portowe, znajdujące się na dalekim południu państwa. W Berdace kwitnie największy handel rumem, mlekiem kokosowym i rzadkimi gatunkami owoców. A także ryżem i owocami morza. Jest to też miasto gdzie kwitnie piractwo, bowiem zarządca tego miasta pan Ikiedu Minitori, sam jest jednym z "Rządowych" piratów. 4) Wasilea (Osaka, Japonia) Jedno z nielicznych miast na wschodzie. Prężna, zbudowana jedynie z drewna i bambusu metropolia, na granicy "Odwiecznych bagien", jest centrum szkoleniowym najlepszych na całym świecie szpiegów, zwiadowców i zabójców. Uczniów tego miasta określa się mianem Wasylów. Z usług Wasylów korzysta się na całym świecie.
Poniżej znajdują się buttony for, z którymi obecnie prowadzimy wymianę. W celu nawiązania współpracy zachęca się do odwiedzenia pierw tematu z regulaminem wedle którego wymiany prowadzimy, a następnie do zgłoszenia się w tym temacie. Nasze buttony oraz bannery znajdują się zaś w tym miejscu.
Layout autorstwa Frederici. Forum czerpie z mangi "Fairy Tail" autorstwa Hiro Mashimy oraz kreatywności użytkowników. Wszystkie materiały umieszczone na forum stają się automatycznie własnością jego jak i autorów. Dla poszanowania Naszej pracy uprasza się o nie kopiowanie treści postów oraz kodów bez uprzedniej zgody właścicieli.