Oficjalnie nie jest to żadna gildia, ani nawet organizacja. Więc kim są? A no zwykłą grupą społeczną. Są to ludzie, którzy mieszkają w opuszczonych kanałach i tunelach pod miastem. Wbrew pozorom, nie składają się oni z żebraków, ba, nie są nawet biedni. Zostali po prostu odrzuceni przez społeczeństwo. Niektórzy nie znają magii, jeszcze inni wyznają dziwne religie, kilka osób cierpi na choroby psychiczne. Reszta to przestępcy, którzy po prostu się tu ukrywają, albo rodziny ze slamsów, którym władza odebrała dach nad głową. Szczury nie mają swojego lidera, według nich każdy jest równy, jednak paradoksalnie do tego, wybrani przez nich ludzie otrzymują adekwatne tytuły:
King – Król[NPC]:
Przeważnie zostaje nim najbardziej wpływowy człowiek, który swoje wtyczki ma nawet w urzędach czy w Erze. Nierzadko się to przydaje – czasem trzeba zatuszować jakieś sprawy. To właśnie on kieruje wszystkimi misjami i zadaniami, a nawet dozuje racje żywnościowe i zapewnia minimalne warunki do życia. Na jego ramionach spoczywa jednak ogromne brzemię – to on musi zadbać, aby nikt nie dowiedział się o istnieniu "podziemnego miasta", a co najważniejsze – aby nie poznał jego lokalizacji.
Advise – Doradca:[NPC]
Druga z najważniejszych osób w hierarchii. Jest on prawą ręka króla, tak wiec pomaga mu prawie we wszystkich sprawach. Nie raz musi zastąpić go w czymś, bądź zająć się czymś w jego imieniu. Jego siła szacowana jest na równi z magami klasy S, jednakowoż nie raz zdarza się, iż nie znają oni magii.
Scion – Potomek:[NPC]
Nie raz określany jest też mianem "zastępcy". Na co dzień jego zadania nie różnią się od zwykłego Zwiadowcy – chodzi po mieście i zbiera informacje. Jednak, w razie czego przejmuje obowiązki Króla. Czasem zdarza się, iż wykona jakieś bardzo ważne zadanie. Jego siła porównywalna jest jednak do Advise'ra.
Jester – Błazen:
Wbrew pozorom, nie zabawia on króla, ani nawet "poddanych". Niech nazwa was nie zmyli – jest to... skrytobójca. Wykonuje on tak zwaną "czarną robotę", a więc likwiduje kogo trzeba, a czasem – kogo nie trzeba. Podobno, nikt oprócz Króla, nie wie, kim naprawdę jest ów zabójca.
Hunter – Łowca:
Wykonuje on ważniejsze misje, nieraz jednak zostaje przydzielony do bardziej przyziemnych zadań jak opieka nad chorymi czy przydzielanie jedzenia. Nie jest on zbyt silny, jednak nieraz zostaje wysłany na "polowania" do miasta, więc jego moc nie jest przeciętna.
Zwiadowca – Scout:
Najsłabszy z wyżej wymienionych – po prostu zbiera informacje. Czasami zdarzy się, iż zostanie wysłany "na górę" na jakąś pomniejszą misję, albo aby odebrać rację żywnościowe.
Niżej są już tylko zwykli mieszkańcy Szczurzego Siedliska. Przeważnie nie wyróżniają się oni z tłumu, są słabi i nie posiadają magii. Znajdą się jednak wyjątki, bowiem to właśnie z nich wybierani są wyżej przedstawieni osobnicy. Do osób posiadających tytuły, nie można zwracać się po imieniu – chyba że oni na to pozwolą.
Znani członkowie:
Regis "Hunter" Ramley – człowiek który poluje na wszystkich, którzy mają związek z magią i nie używają jej do czynienia dobra. Tak więc potencjalnymi celami są nie tylko magowie z GH, ale także FT, GHC i LS. Nikt nie zna jednak jego imienia, a tylko nieliczni wiedzą jak wygląda.
Edward "Enka" Endslow – wysoki, barczysty mężczyzna, który pojawił się pod czas incydentu w Pizzerni w Hosence. Silny facet, o czy mogły przekonać się osoby, które tam były. Jednak nie zajmuje on już żadnej ważnej pozycji w hierarchii.
Claude "Albert" Fainth – człowiek ze szklanym prawym okiem. Jego ciało prawie w całości pokryte jest tatuażami, dlatego przeważnie można potkać go w płaszczu. Zna podstawy kilku magii, jednak nie przekraczają one siły zaklęć rangi D.
Podstawowe informacje:
Nie znany jest stosunek Szczurów do świata zewnętrznego. Nikt nie wie, czy są oni źle nastawieni do ludzi, czy starają się im pomóc. Wiadomo natomiast, że istnieją, a ich akcje mają bardzo duży wpływ na życie mieszkańców. Rzeczą nieodkrytą do tej pory, jest także położenie ich bazy. Najbardziej zagadkowej jest jednak to, iż pojawiają się nie tylko w jednym mieście, ale prawie w całym Fiore. Nie wiadomo jest nawet, jak udaje im się przemykać nie zauważonym z jednego miejsca do drugiego. Gildie magów posiadają dość małostkowe informacje na ich temat – Fairy Tail, Lamia Scale oraz Death's Head Caucus, wiedzą jedynie o istnieniu jednego człowieka, który co jakiś czas zabija jakiegoś maga, i wypala na ich ciałach znak przypominający odbicie szczurzej łapy. Grimoire Heart, wie więcej – ich mistrz potrafi nawet nawiązać kontakt z Królem. Nieznane są jednak stosunki pomiędzy Szczurami a Gildiami. Rada magów oraz "Magiczna Policja" wiedzą jedynie o ich istnieniu.
"Bonusy":
Pazur – przedmiot, który powinien posiadać prawie każdy członek Szczurów. Jest to narzędzie służące do wypalania czegoś co jest odpowiednikiem znaku gildii. Jednak wypalony zostaje on na ciałach tych, którzy zostali zlikwidowani przez Szczury.
Pisk – umiejętność pozwalająca na wydawanie z siebie dźwięku, który naśladować ma szczurzy pisk. Jest to znak - sygnał Szczurów, bardzo często wykorzystywany.
Szczurzy Immunitet – czasem zdarza się tak, iż wyrok śmierci wydawany jest na osobę, która jest niewinna, bądź jest ona dla kogoś bardzo ważna. I jak w takiej sytuacji uratować temu komuś życie? Bardzo prosto. Bowiem, każdemu Szczurowi przysługuje możliwość nadania immunitetu (Tylko jednego!), czyli jednorazowego odpuszczenia winy. Podobno jest to rodzaj magii, dlatego nikt nie użyje go dwa razy, natomiast każdy wiedzieć będzie o tym, iż ta osoba ów immunitet posiada.
Czy możliwe jest dołączenie do Szczurów przez zwykłych graczy?
Tak, jednak aby nim zostać trzeba dostać pozwolenie od Pheam'a, który jest ich twórcą, bowiem to on określa, jaki wpływ na fabułę, ma mieć ta grupa społeczna. Dodatkowo, dołączyć można tylko na fabule. [Z wyjątkami.]