Liczba postów : 190
Dołączył/a : 29/11/2012
| Temat: Księga Blasku Czw Lip 10 2014, 05:15 | |
| First topic message reminder :Posiadane Magie: Opis Magii: - Cytat :
- Magia ta wykorzystuje element światła we wszystkich jego zakresach (promieniowanie gamma, promieniowanie X, ultrafiolet, światło widzialne, podczerwień, mikrofale, promieniowanie radiowe) ale tylko w kwestiach tego, co jest związane ze światłem i świeceniem. Użytkownicy tej magii uwalniają światło ze swoich ciał, kontrolują je i mogą też wchodzić w kontakt z innymi źródłami światła. Mogą je przekształcić w np. tarczę, w promień, etc. Ogólnie mogą robić z nim "cuda, wianki" ale nie mogą go np. pochłaniać dla regeneracji, jak to robią Smoczy Zabójcy. Do tego Arturia może korzystać ze światła duchowego, metafizycznego. Podobnie jak inne magie elementarne, tak i ta pozwala swoim użytkownikom na przekształcenie ich ciał w światło. Jeśli w opisie PWM lub zaklęć nie ma sprecyzowanego rodzaju promieniowania - chodzi o światło widzialne o magiczno-fizycznych właściwościach, których najczęściej nie ma zwykłe światło widzialne, lub o światło wewnętrzne (ale to z reguły wynika z kontekstu w opisie).
Ponadto niektóre z zaklęć Arturii mogą pozostawiać trwały ślad w osobie dotkniętej danym czarem. Przynajmniej przez jakiś czas fabularnie Arturia nie będzie zdawać sobie sprawy z dodatkowego działania części własnych zaklęć. Możliwość wystąpienia "powikłania" będzie zaznaczona w opisie zaklęcia. Ten rodzaj magii szczególnie szkodzi magii cienia, opętania, itp. oraz wszelkim zaklęciom i magiom nekromantycznym (duchy, sama nekromancja, etc.). Technicznie - równoważy się z Magią Mroku (o zwycięstwie decyduje poziom zaklęć lub czynnik ludzki). Posiadane PWM: - Cytat :
- Aura
- Spoiler:
Ciało Archie świeci delikatną poświatą (jak przy fluorescencji). Blask może objąć całą ją a może być też skoncentrowany w wybranych częściach ciała. Aura jest dość słaba, więc nie może służyć jako źródło światła w ciemnościach. Oczywiście można próbować w kompletnej ciemności sobie dłonią przyświecić, trzymając ją blisko "odczytywanej" powierzchni, ale cudów lepiej się nie spodziewać. Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty)...
Bifrost
- Spoiler:
Tworzy niewielką tęczę. Może ją utworzyć nawet na dłoni, owinąć wokół kubka, ozdobić stół niczym obrusem, czy nawet spuścić po schodach jak kolorową sprężynkę. Można ją wyginać i zmieniać jej kształt. Taki tęczowy twór nie może mieć większych wymiarów jak 15x15x15m, musi mieć jakiś materialny punkt zaczepienia (ziemia, gwóźdź, płaszczyzna sufitu, cokolwiek), bo sam z siebie nie lewituje, oraz musi się znajdować w zasięgu wzroku Arturii. Do tego wyjściową formą zawsze jest klasyczny [tęczowy] łuk. Do jej utworzenia potrzebne jest jakiekolwiek źródło światła (w kompletnej ciemności się nie ukaże). Jako, że na poziomie PWM jest magicznym zjawiskiem świetlnym niematerialnym, bez dodatkowych właściwości magicznych nie stanowi kompletnie żadnej wartości bojowej. Jest zjawiskiem świetlnym, jednak sama z siebie światła nie daje... Tworzy się 1 post, a znika odwołana, lub jeśli odległość między nią a Arturią przekroczy 50m...
Cosina
- Spoiler:
Aparat fotograficzny. Poprzez wystawienie na działanie "flesha" z dłoni, oczu lub gołych stóp płaszczyzny w stylu papieru, pergaminu, płótna, etc. Arturia nanosi na ową płaszczyznę obraz.Z czego na poziomie PWM użyć można wyłącznie papieru fotograficznego, a obraz ma wymiary nie większe niż 10x10cm. W sytuacji kontrolowanej przez MG (misja/event/zdarzenie fabularne/etc.) obraz tak uzyskany nie jest zbyt dokładny, natomiast na fabule już całkiem dobry jakościowo jest... Czas samego tworzenia zdjęcia to 1 post...
Dolen
- Spoiler:
Poprzez naświetlenie danej powierzchni (promieniem dobywającym się z dłoni) ukazuje na tej powierzchni ukryte pismo i znaki (np. atrament sympatyczny). Na poziomie PWM owo pismo lub znaki muszą być wrażliwe na któryś z rodzajów promieniowania świetlnego (nie tylko światło widzialne). Jeśli napisy są wrażliwe tylko na światło widzialne, mogą je widzieć osoby w otoczeniu maga. W przypadkach znaków czułych na inne rodzaje światła, widzi je tylko mag. Mag może je magicznie sfotografować (np. PWM Cosina) jednak o jakości (czyli czy widać cokolwiek sensownego) decyduje MG. Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty). W świetle litery/znaki lśnią, jednak poza jego obrębem pozostają niewidoczne...
Estela
- Spoiler:
Tworzenie świetlnego punkciku różnej wielkości i kształtu, umieszczonego w danym miejscu (nawet zawieszonego w przestrzeni) nie dalej niż 5m od Arturii o mocy światła standardowej latarki. Punkt może być ruchomy (przemieszczający się z niewielką prędkością na niedługim odcinku, np. ruch miniaturowych ciał niebieskich) lub stały i mogą przybierać różne kolory. Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty)... Można wytworzyć maksymalnie 1 punkt/Estelę na post...
Fae
- Spoiler:
Dostrzeganie wewnętrznego mroku w duszach innych istot (nie tylko ludzi ale też zwierząt, demonów, etc.). W przypadku braku duszy nie widać nic. Zależne od MG...
Faros
- Spoiler:
Wystrzeliwuje z dłoni pocisk światła wyglądający jak kometa, na poziomie PWM o wielkości i sile światła małej pochodni na odległość nie większą niż 7 metrów. Przydatny w chwilowym oświetleniu np. długiego, ciemnego korytarza. Dostosowuje się do stopniowych zniekształceń na swojej trasie (np. jeśli korytarz delikatnie zakręca) jednak przy zderzeniu się z bezpośrednią przeszkodą rozbija się o nią czego jedynym efektem jest rozbłysk światła, oświetlający wspomnianą przeszkodę. Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty)...
Gail Fervain
- Spoiler:
Tworzy zjawisko świetlne jakim jest zorza polarna, dowolnej wielkości, tak długo, jak nie przekroczy wymiarów 5x5x5m. Może ją utworzyć zarówno wokół siebie, sprawiając, że można w niej chodzić, może ją też utworzyć na niemal dowolnej wysokości i miejscu, pod warunkiem, że jej utworzenie ma miejsce nie dalej jak 5m od krawędzi do Arturii. Jeśli taka wola Hawkeye, owa zorza polarna może się przemieszczać razem z nią. Rozróżnia się typy systematyczne zórz: pasma, łuki, kurtyny, promienie, korony i inne. W przypadku pasm, mag może użyć ich jako zostawiania za sobą śladu. Stwierdzono emisje w zakresie barwy zielonej, żółtej i czerwonej, a bardzo często białe. Kolor zjawiska jest skutkiem różnej intensywności linii emisyjnych. Kolor zorzy zależy również od określonego gazu... - tlen - czerwono i zielono
- azot - purpura i bordo
- lżejsze gazy (np. wodór, hel) - niebiesko i fioletowo
- w świetle ultrafioletowym - różne odcienie pomarańczy i żółtego
Nie przeszkadza Arturii ani innym w widzeniu (czy wróg, czy swój). Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty)...
Ithil
- Spoiler:
Sprawia, że dany przedmiot lub osoba z natury nie posiadająca odpowiednich do tego cech świeci światłem odbitym, a w jego niezasłoniętym pobliżu musi znajdować się działające źródło światła. Bez niego, w kompletnej ciemności nie zadziała. Czas trwania w przypadku osoby: 3 posty. Trwa maksymalnie jeden post dla osoby i dwa dla przedmiotu o połowę mniejszego od człowieka. Światło odbite, które nie leży w zakresie widzialności ludzkiego oka, jest nadal niewidoczne. Ponadto mag sam może odbijać światło, nie tylko widzialne ale też z pozostałych "nadających się" zakresów...
Księga Blasku
- Spoiler:
To nic innego jak wiedza o istotach i zjawiskach nadnaturalnych/demonicznych, ich naturze, walce i zapobieganiu oraz rytuałach ich dotyczących (z różnych religii). Głównie chodzi o istoty i zjawiska szerokopojętego mroku, zagrażające światu mniej lub bardziej. Arturia przez lata buszując po tajemnej bibliotece rodziców-egzorcystów posiadła sporą wiedzę o sprawach paranormalnych. Aczkolwiek nie jest to wiedza pełna i bezdyskusyjna. Wszak egzorcystą formalnie nie jest. Po prostu wie dużo więcej niż inni w wielu supernaturalnych kwestiach, ale nie wie wszystkiego (a niektóre kwestie są jej całkiem obce). To, ile wie o konkretnym problemie (i czy w ogóle) jest decyzją MG podczas koordynowanej przez niego akcji (misja/event/zdarzenie fabularne/etc.). Wyjątkiem są sytuacje, kiedy u tego konkretnego MG Arturia już kiedyś spotkała się z tymi istotami, a jej pamięć nie została w żaden sposób o te doświadczenia zubożona. Oczywiście wie w takiej sytuacji tyle, ile dowiedziała się poprzednio, nie więcej (no chyba, że z "błogosławieństwem" owego MG) W razie utraty/zablokowania magii wiedza ta nie przepada...
Laser
- Spoiler:
Wystrzeliwuje laser z danego elementu ciała (najczęściej: palec wskazujący lub oko). Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody materialnym strukturom. Na poziomie PWM jest niczym więcej jak wskaźnikiem laserowym bez bezpośredniego znaczenia ofensywnego. Sama wiązka widoczna jest tylko dla Arturii, natomiast dla wszystkich innych tylko punkt, w którym wiązka styka się z obiektem. Jednocześnie Archie widzi każdy inny rodzaj promienia świetlnego, nawet będący innego pochodzenia niż od niej...
Lasto beth nin. Tolog na ngalad.
- Spoiler:
„Słuchaj mojego głosu. Podążaj w stronę światła”. Ta formułka otwiera Arturii drogę do umysłu śpiącej, opętanej, majaczącej w chorobie, nieprzytomnej (etc.) osoby, jak miało to miejsce, gdy Arturia miała kilka lat (-> KP, historia). Głos maga dociera do umysłu „nieobecnej” osoby, w towarzystwie przyjemnego, ciepłego światła rozpraszającego mrok, by choć trochę zmotywować do walki o zdrowie i życie, etc. Na poziomie PWM wymaga werbalnego wypowiadania słów zarówno formułki jak i jakichś dodatkowych słów, które mogą paść po formułce, przy czym głos i światło dociera do osoby, jednak praktycznie nie ma na nią wpływu, choć, gdy ta jest mocno zmotywowana sama z siebie, może ją w niewielkim stopniu wspomóc. Do użycia z sukcesem raz na misję/event/walkę/zdarzenie kontrolowane przez MG...
Neluihend
- Spoiler:
"Trzecie Oko". Polega na obserwacji niematerialnych kolorów oraz kształtów otaczających organizmy żywe i nadnaturalne, w postaci świetlistej, "kudłatej" otoczki. Rozmiary i kolory mają świadczyć o odczuwanych emocjach, stanie duchowym, a stopień poplątania włosków o zdrowiu i witalności obserwowanej osoby. Archie aury może widzieć nawet ze zamkniętymi oczami, ale wówczas widzi tylko aurę, oddającą kształt istoty ją wytwarzającej... 1) Zdrowie i witalność
Aura, składa się nie tylko ze świetlistych kolorów ale też ze świetlistych włosków, "wyrastających" z ciała. U zdrowej osoby włoski te są proste, niepoplątane, natomiast w miejscach dotkniętych chorobowo plączą się. Im bardziej splątane w danym miejscu włoski - tym gorszy stan zdrowia organu/układu/miejsca, z którego "wyrastają"... 2) Emocje i stan duchowy
- wrażliwy, czuły/różowy - różne odcienie różowego oznaczające: intymny, kochający, serdeczny, współczujący, wzruszony, miły, sentymentalny
- podekscytowany/pomarańczowy - różne odcienie pomarańczowego oznaczające: zachwycony, energiczny, pobudzony, skoczny, nerwowy, pewny siebie, niecierpliwy
- szczęśliwy/zielony - różne odcienie zielonego oznaczające: spełniony, zadowolony, radosny, usatysfakcjonowany, optymistyczny, spokojny
- smutny/niebieski - różne odcienie niebieskiego oznaczające: chory, przygnębiony, rozżalony, zasmucony, zmartwiony, osowiały, w depresji, ze "złamanym sercem"
- zły/czerwony - różne odcienie niebieskiego oznaczające: podrażniony, urażony, obrażony, oburzony, zawzięty, niepocieszony, zaniepokojony, zdenerwowany, furiacki, obłąkańczy, wściekły, rozszalały
- zalękniony/żółty - różne odcienie żółtego oznaczające: spięty, nerwowy, niespokojny, roztrzęsiony, przestraszony, owładnięty panicznym strachem, przerażony
Na poziomie PWM widoczna jest tylko aura, jednak zbyt niewyraźna by rozróżnić włoski, a kolory można rozpoznać tylko na zasadzie przynależności do barw ciepłych lub zimnych. By zobaczyć aurę, na tym poziomie Arturia musi na to poświęcić całe skupienie, nie może też wykonywać innych czynności zajmujących umysł...
Teiliagail
- Spoiler:
Zabawa światłem. Można zapalać, gasić, przyciemniać, etc. źródła światła. Można sprawić, że pochodnia zacznie świecić mimo, że nie płonie albo może zabrać/stłumić/rozjaśnić blask ogniska bez gaszenia samego ogniska. Do tego może sprawić, że trzymany lub dotykany przedmiot zostanie otoczony świetlistą otoczką, lub po prostu zacznie świecić. Tak powstałe światło nie ma właściwości bezpośrednio ofensywnych lub defensywnych. Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty). Na poziomie PWM: tylko zapalanie i gaszenie dotykanej żarówki lub lampy, oraz nie działa na przedmioty magiczne...
Zmiennoświetlność
- Spoiler:
To bardziej prawo magii niż zaklęcie. Magicznie nadaje szerokopojętemu światłu cechy, których nie ma światło niemagiczne. To dzięki tej zasadzie można m.in. tworzyć ze światła tarcze, chroniące przed magią i przedmiotami fizycznymi, kondensować światło do ciała stałego, a zaklęcia ofensywne mogą więcej niż tylko wywołanie ślepoty lub chorób skóry...
Zaklęcia D: - Cytat :
- Cosina
- Spoiler:
Aparat fotograficzny. Poprzez wystawienie na działanie "flesha" z dłoni, oczu lub gołych stóp płaszczyzny w stylu papieru, pergaminu, płótna, etc. Arturia nanosi na ową płaszczyznę obraz. Może też użyć drewna bez kory, ale na takiej powierzchni obraz będzie mniej dokładny i bardziej wypalony.Z czego na poziomie rangi D użyć można wyłącznie papieru fotograficznego, a obraz ma wymiary nie większe niż 50x50cm... Czas samego tworzenia zdjęcia to 1 post...
Luminol
- Spoiler:
Poprzez naświetlenie danej powierzchni (promieniem dobywającym się z dłoni) ukazuje i rozróżnia pozostawione na tej powierzchni (nawet umytej) płyny pochodzenia organicznego (krew, pot, limfa, etc.) oraz „organicznego” (odpowiedniki krwi i osoczy u istot nadnaturalnych czy "ożywionych" zaklęć, np. ektoplazma). Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty). Ślady w świetle lśnią, jednak poza jego obrębem pozostają niewidoczne. Światło ma „wielkość” jak od latarki... Czas trwania to 1 post... Trening
Lumivisar
- Spoiler:
Pozwala na widzenie obrazów w zakresach promieniowania innych niż tzw. światło widzialne, a więc ultrafiolet, podczerwień, promieniowanie gamma, promieniowanie X, mikrofale, promieniowanie radiowe. W trakcie trwania zaklęcia nie można zmieniać zakresu promieniowania. Jednorazowa długość zaklęcia to 2 posty...
Promień Światła
- Spoiler:
Użytkownik koncentruje swoją magiczną moc i tworzy kulę światła w swojej ręce, która następnie przekształca się w słup światła, który atakuje cel w zasięgu 5m od maga. Promień co najwyżej mocno zaczerwieni skórę innej osobie. W przypadku kolejnych ataków w to samo miejsce lub jego bliskie sąsiedztwo obrażenia będą się powiększać, na zasadzie "kropla drąży skałę nie siłą, lecz częstym spadaniem". Przechodzi przez 1 warstwę odzieży (czasem przez 2, jeśli to ciuchy pokroju "cienka koszula+sweter"; przez np. strój narciarski nie przejdzie) [ Wizualizacja]
Zaklęcia C: - Cytat :
- Deszcz Światła
- Spoiler:
Użytkownik tego zaklęcia uwalnia wielokrotność blasku światła w postaci 6 świetlnych wiązek, które atakują cel, powodując mocne poparzenia (występują bąble z ropą). Wiązki w zależności od decyzji maga mogą uderzyć wszystkie w 1 punkt na ciele/obiekcie, a mogą w kilka (do 6) różnych. Miejsce zaatakowane 6 (czy 3 w razie podziału) wiązkami wygląda jak zaatakowane 1 wiązką. Dopiero kolejne ponowne użycie/-a zaklęcia na tym samym miejscu zwiększa/-ją obrażenie. Zasięg zaklęcia to max 10m od Arturii. Niezbędna inkantacja: Zmieć Ciemność, Deszcz Światła! Może nieść dla przeciwnika "powikłania" wspomniane w opisie magii: jeśli taka będzie wola MG, przeciwnik może w trakcie ataku tym zaklęciem doznać wizji zdarzeń z przeszłości, które pośrednio lub bezpośrednio miały wpływ na ukształtowanie się u niego złych cech charakteru i zachowań (ale np. ujrzy je z innego punktu widzenia przekonując się, że zadziałał zbyt pochopnie albo na skutek niefortunnego zdarzenia czy niedomówienia, etc.) lub które miałyby mu przypomnieć, że nie taką osobą miał się stać a kimś wartościowym, z kogo ktoś z przeszłości mu bliski byłby dumny. Efekt nie jest natychmiastowy (o ile w ogóle jakiś jest), a wizja u postaci złych "do szpiku kości" nie spowalnia ich bieżących działań w tej konkretnej chwili. To raczej "zasianie ziarna", które może kiełkować ileś czasu, jeśli taka wola MG, ale nie musi... Zaklęcie zadaje większe obrażenia istotom demonicznym. W razie kontaktu z osobą opętaną może przyczynić się do wypędzenia demona z ciała i umysłu opętanego. Opętanie mija, jeżeli demon czy inne zjawisko mieszające w duszy i umyśle ma moc summona rangi D lub jest zmęczony/-e walką. Silniejsze i [jeszcze] "zdrowe" demony/podobne zjawiska nieznacznie osłabia, a na A+ w zasadzie nie ma wpływu większego, niż symboliczna "kropla przelewająca czarę"... Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty)... [ Wizualizacja] Mag może obrać 2 cele ale wówczas jakość "ładunku" przeznaczonego na każdy cel spada o połowę. Do ponownego użycia po 3 postach...
Kojące Światło
- Spoiler:
Użytkownik powoduje, że od jego ciała bije uspokajający blask, działający w promieniu 5m od Hawkeye. Osoba będąca pod wpływem silnych emocji uspokaja się, odczuwając np. błogie bezpieczeństwo. Leczone są też obrażenia do rangi D. Poza wpływem na psychikę, zaklęcie ma częściowo lecznicze działanie fizyczne: stabilizuje tętno (lub nawet obniża do bezpiecznego poziomu, by "pacjent" się nie wykrwawił), działa przeciwbólowo (na każdy rodzaj bólu fizycznego oraz przynosi ukojenie w niefizycznym), stymuluje organizm do walki z chorobą lub uszczerbkiem, przez co może podleczać nawet w trakcie misji, jednak o ile może przyspieszyć zrastanie się złamanej kości, o tyle nie nastawi jej. Główne zastosowanie zaklęcia to cel psychologiczny, który po prostu ciągnie za sobą efekty w zdrowiu fizycznym. Może działać na grupę osób (w tym na samą Arturię, jeśli jest taka potrzeba). Blask jest widoczny tylko dla "osób zainteresowanych". [ Wizualizacja (bez konia)] Do ponownego użycia po 2 postach...
Najciemniej Jest Pod Latarnią
- Spoiler:
Arturia, wraz ze sprzętem jaki ma na sobie, może ukryć się w "skondensowanym" blasku źródła światła. Nie zniknie w słoneczny dzień, gdyż to światło jest zbyt rozproszone. Jeśli znajduje się w całkowicie oświetlonym pomieszczeniu może stać się tylko częściowo niewidzialna. Natomiast stając w świetle lampy, czy wkładając rękę w światło nocnej lampki, niewidoczna jest ta jej część, która w owym blasku się znajduje. Gdyby ktoś wziął ją na przesłuchanie do ciemnego pomieszczenia i oldschoolowo zaczął świecić lampą w twarz, w pewnym momencie mógłby się wystraszyć. Przy czym to, że Arturia jest całkowicie lub częściowo niewidoczna nie oznacza, że jest niematerialna. Po prostu jej nie widać i nie rzuca cienia. Ale gdyby stanęła komuś na drodze to ten ktoś po prostu by na nią wpadł, jak na każdą inną materialną przeszkodę...
Neluihend
- Spoiler:
"Trzecie Oko". Do użycia na 1 osobę na raz. Polega na obserwacji niematerialnych kolorów oraz kształtów otaczających organizmy żywe i nadnaturalne, w postaci świetlistej, "kudłatej" otoczki. Rozmiary i kolory mają świadczyć o odczuwanych emocjach, stanie duchowym, a stopień poplątania włosków o zdrowiu i witalności obserwowanej osoby. Archie aury może widzieć nawet ze zamkniętymi oczami, ale wówczas widzi tylko aurę, oddającą kształt istoty ją wytwarzającej... 1) Zdrowie i witalność Aura, składa się nie tylko ze świetlistych kolorów ale też ze świetlistych włosków, "wyrastających" z ciała. U zdrowej osoby włoski te są proste, niepoplątane, natomiast w miejscach dotkniętych chorobowo plączą się. Im bardziej splątane w danym miejscu włoski - tym gorszy stan zdrowia organu/układu/miejsca, z którego "wyrastają"...
2) Emocje i stan duchowy
- wrażliwy, czuły/różowy - różne odcienie różowego oznaczające: intymny, kochający, serdeczny, współczujący, wzruszony, miły, sentymentalny
- podekscytowany/pomarańczowy - różne odcienie pomarańczowego oznaczające: zachwycony, energiczny, pobudzony, skoczny, nerwowy, pewny siebie, niecierpliwy
- szczęśliwy/zielony - różne odcienie zielonego oznaczające: spełniony, zadowolony, radosny, usatysfakcjonowany, optymistyczny, spokojny
- smutny/niebieski - różne odcienie niebieskiego oznaczające: chory, przygnębiony, rozżalony, zasmucony, zmartwiony, osowiały, w depresji, ze "złamanym sercem"
- zły/czerwony - różne odcienie niebieskiego oznaczające: podrażniony, urażony, obrażony, oburzony, zawzięty, niepocieszony, zaniepokojony, zdenerwowany, furiacki, obłąkańczy, wściekły, rozszalały
- zalękniony/żółty - różne odcienie żółtego oznaczające: spięty, nerwowy, niespokojny, roztrzęsiony, przestraszony, owładnięty panicznym strachem, przerażony
Na poziomie rangi C by w pełni określić stan poplątania włosków dla wybranego obszaru (np. nerki), Arturia musi się przyjrzeć bliżej i dokładniej temu miejscu....
Oślepiające Światło
- Spoiler:
Użytkownik powoduje, że jego ciało pokrywa światło, które tymczasowo oślepia istoty w promieniu 5m od maga. Samo użycie zaklęcia nie oślepia Arturii, jednak jeśli odbije się od jakiegoś przedmiotu (np. lustra), może na nią zadziałać tylko z mniejszym efektem, nie dającym oślepienia, ale taką niewygodę, gdy słońce nam świeci po oczach... Może nieść dla przeciwnika "powikłania" wspomniane w opisie magii: jeśli taka będzie wola MG, przeciwnik może w trakcie oślepienia doznać wizji zdarzeń z przeszłości, które pośrednio lub bezpośrednio miały wpływ na ukształtowanie się u niego złych cech charakteru i zachowań (ale np. ujrzy je z innego punktu widzenia przekonując się, że zadziałał zbyt pochopnie albo na skutek niefortunnego zdarzenia czy niedomówienia, etc.) lub które miałyby mu przypomnieć, że nie taką osobą miał się stać a kimś wartościowym, z kogo ktoś z przeszłości mu bliski byłby dumny. Efekt nie jest natychmiastowy (o ile w ogóle jakiś jest), a wizja u postaci złych "do szpiku kości" nie spowalnia ich bieżących działań w tej konkretnej chwili. To raczej "zasianie ziarna", które może kiełkować ileś czasu, jeśli taka wola MG, ale nie musi... Zaklęcie zadaje większe obrażenia istotom demonicznym. W razie kontaktu z osobą opętaną może przyczynić się do wypędzenia demona z ciała i umysłu opętanego. Opętanie mija, jeżeli demon czy inne zjawisko mieszające w duszy i umyśle ma moc summona rangi D lub jest zmęczony/-e walką. Silniejsze i [jeszcze] "zdrowe" demony/podobne zjawiska nieznacznie osłabia, a na A+ w zasadzie nie ma wpływu większego, niż symboliczna "kropla przelewająca czarę"... Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty)... [ Wizualizacja] Trwa 3 posty w trakcie których stopniowo powraca wzrok, przy czym pierwszy post to oślepienie całkowite. Zamknięcie oczu podczas "wybuchu" skraca czas oślepienia do 2 postów. Do ponownego użycia po 3 postach od "zgaśnięcia" zaklęcia...
Zaklęcia B: - Cytat :
- Ethernalowa Tarcza Światła
- Spoiler:
Użytkownik tworzy do 3 tarcz. Im więcej tarcz, tym są słabsze. Tarcze służą do ochrony osób, obiektów, przestrzeni, etc. Dwie tarcze mogą stanąć "w 1 miejscu" ale ich siła nie kumuluje się. Największa z tarcz ma do 3 metrów średnicy (można wytworzyć większe ale wówczas są one niestabilne i o wytrzymałości decyduje MG). Raz stworzona tarcza nie przemieszcza się, więc jeśli osoba chroniona postanowi zmienić miejsce, soczewka tarczy przestaje ją chronić, pozostając w miejscu. Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty).... Tarcza działa tylko na magię i bronie czysto magiczne (np.. wodne bicze, płomienne miecze bez żadnego fizycznego ostrza, itp.). Jeśli ktoś spróbuje naruszyć strukturę tarczy fizyczno-magiczną hybrydą, np. zwykłą strzałą, na którą rzucił zaklęcie, wówczas strzała przeleci przez tarczę bez problemu, jednak bez magii, gdyż ta zatrzyma się na tarczy, nie mogąc przez nią przejść... Ilość tarcz, a ich moc:1 tarcza - wytrzyma maksymalnie 1xB lub 3xC ... 2 tarcze - każda wytrzyma max 2xC. W razie zniszczenia jednej, druga wciąż może wytrzymać max 2xC... 3 tarcze - każda wytrzyma max 1xC. W razie zniszczenia kolejnych tarcz, moc pozostałych nie wzrasta, tylko wciąż każda pozostała tarcza może wytrzymać max 1xC... Zaklęcia D się nie przebiją... Ponadto tarcze są bardziej podatne na magie opierające się na szerokopojętej ciemności... [ Wizualizacja] Trwa 4 posty/tury na wszystkie tarcze, przy czym na samym początku rzucenia zaklęcia Arturia musi być zdecydowana, czy przywołuje 1 tarczę, 2, czy 3. By postawić nowe zaklęcie, poprzednio postawione tarcze muszą zniknąć...
Kevlarowa Tarcza Światła
- Spoiler:
Użytkownik tworzy do 3 tarcz. Im więcej tarcz, tym są słabsze. Tarcze służą do ochrony osób, obiektów, przestrzeni, etc. Dwie tarcze mogą stanąć "w 1 miejscu" ale ich siła nie kumuluje się. Największa z tarcz ma do 3 metrów średnicy (można wytworzyć większe ale wówczas są one niestabilne i o wytrzymałości decyduje MG). Raz stworzona tarcza nie przemieszcza się, więc jeśli osoba chroniona postanowi zmienić miejsce, soczewka tarczy przestaje ją chronić, pozostając w miejscu. Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty).... Tarcza działa tylko na obiekty fizyczne. Jeśli ktoś spróbuje naruszyć strukturę tarczy fizyczno-magiczną hybrydą, np. zwykłą strzałą, na którą rzucił zaklęcie, wówczas strzała zatrzyma się na tarczy, a przejdzie sama magia, o ile nie rozproszy się na skutek utracenia fizycznego oparcia (w ostatnim przypadku - decyzja MG)... Ilość tarcz, a ich moc:1 tarcza - ochroni przed każdą bronią białą oraz broniami dystansowymi o sile i natężeniu ataku nie większym niż ręczna broń jednostrzałowa z pominięciem pocisków rakietowych (pocisk ze Stingera, czy seria z pistoletu i/lub karabinu półautomatycznych i automatycznych z wyjątkiem pierwszego naboju - przeleci). W razie rzucenia/zrzucenia w/na tarczę fizycznego obiektu, odbije/wytrzyma ona obiekt do 50kg wagi... 2 tarcze - ochronią przed każdą bronią białą. W razie rzucenia/zrzucenia w/na tarczę fizycznego obiektu, 1 taka tarcza odbije/wytrzyma obiekt do 20kg wagi... 3 tarcze - ochronią tylko przed bronią obuchową, cięciami innej broni białej, ale nie przed pchnięciami ostrzem. W razie rzucenia/zrzucenia w/na tarczę fizycznego obiektu, 1 taka tarcza odbije/wytrzyma obiekt do 10kg wagi... [ Wizualizacja] Trwa 4 posty/tury na wszystkie tarcze, przy czym na samym początku rzucenia zaklęcia Arturia musi być zdecydowana, czy przywołuje 1 tarczę, 2, czy 3. By postawić nowe zaklęcie, poprzednio postawione tarcze muszą zniknąć...
Klatka Światła
- Spoiler:
Zamyka cel w klatce skondensowanego światła. Klatka składa się z jednolitych, lekko świecących (ale nie oślepiających) i częściowo przezroczystych powierzchni. Świat poza nimi wydaje się dla osoby siedzącej w klatce dużo ciemniejszy niż jest w rzeczywistości (analogicznie: jak pod wieczór, kiedy jeszcze na zewnątrz jest jasno, zapalimy w pokoju światło, będzie nam się wydawać, że na zewnątrz jest dużo ciemniej niż w rzeczywistości). W środku jak i z zewnątrz ma wymiary do 2x2x2m (lecz w razie potrzeby może mieć mniej). Próba wyjścia z klatki powoduje u celu bardzo duży ból ale nie blokuje magii samej w sobie. To samo, gdyby ktoś nie będący Hawkeye próbował dostać się do celu zamkniętego w klatce. Można ją zniszczyć od zewnątrz lub od środka zaklęciem, które zadaje obrażenia na B lub dwoma C. D nic jej nie zrobią, tak samo jak zwykłe bronie białe. Podatna na działanie broni o dużej sile ognia (wszystkie karabiny), ale raczej nie zniszczą jej, bo nie zadają obrażeń „po linii”. Klatka trwa max. 3 posty. Można w 1 poście postawić więcej klatek jednak jest to koszt kolejnych, normalnie liczonych zaklęć...
Zaklęcia A:Zaklęcia S:Zaklęcia SS: ----------------------------------------------------------- Zaakceptowane lecz nie wykupione: - Spoiler:
RANGA DFotodepilacja"Polega na tzw. selektywnej fototermolizie, podczas której następuje konwersja energii światła kierowanego na skórę w energię cieplną i niszczenie wybranych komórek odpowiedzialnych za wzrost włosów. Melanina pochłania energię cieplną i kieruje ją do mieszka włosowego, gdzie przekształcona w ciepło niszczy komórki rozrodcze włosa. Pozbawiony tych komórek włos obumiera i wypada."* Efekt jest natychmiastowy jednak na powierzchni nie większej niż 5x5cm (nie dotyczy samej Arturii i osób, które z własnej woli, werbalnie, pisemnie, przez skinięcie głową lub przez inną formę komunikacji nie pozostawiającą wątpliwości w interpretacji zgodziły się na zwiększenie obszaru). U osób z magią/zaklęciami [własnych] włosów działa tylko na przestrzeni nie zagrażającej używaniu przez nich magii. Do użycia na wybranej osobie raz na 5 dni (przy czym liczba wybrańców jest bliżej nieokreślona). Utracony włos/utracone włosy zaczyna(ją) "odrastać" po miesiącu fabularnym. Włosy są usuwane na skutek kontaktu z promieniem świetlnym dobywającym się z Arturii (przez np. dłoń, oko, etc., jak tam Archie wybierze). Wymagany jest albo dłuższy kontakt wzrokowy (nie dalszy niż 5m) z włosami (decyduje MG ostatecznie, ale na oko nieprzerwany 1 post) danej osoby albo bezpośrednie dotknięcie włosów. Zaklęcie jest całkowicie bezbolesne... * Opis stąd... TeiliagailZabawa światłem. Można zapalać, gasić, przyciemniać, etc. źródła światła. Można sprawić, że pochodnia zacznie świecić mimo, że nie płonie albo może zabrać/stłumić/rozjaśnić blask ogniska bez gaszenia samego ogniska. Do tego może sprawić, że trzymany lub dotykany przedmiot zostanie otoczony świetlistą otoczką, lub po prostu zacznie świecić. Tak powstałe światło nie ma właściwości bezpośrednio ofensywnych lub defensywnych. Nie powoduje wyblaknięć barwionych materiałów ani nie wyrządza szkody delikatnym na normalne światło strukturom (np. stare manuskrypty). Na poziomie rangi D : oczywiście "wszystko w ramach rozsądku": z ognia zapałki nie będzie świateł dyskotekowych, nie da się też zabrać światła podczas pożaru jakiegoś pomieszczenia. Ale w ramach rozsądku wszystko to, co w opisie... Taka zabawa światłem w ramach jednego zaklęcia trwa 2 posty... FaeDostrzeganie wewnętrznego mroku w duszach innych istot (nie tylko ludzi ale też zwierząt, demonów, etc.). W przypadku braku duszy nie widać nic. Mrok i to jak jest głęboki da się dostrzec tylko u istot w polu widzenia Arturii... RANGA CRANGA BRANGA AKlatka ŚwiatłaZamyka cel w klatce skondensowanego światła. Klatka składa się z jednolitych, lekko świecących (ale nie oślepiających) i częściowo przezroczystych powierzchni. Świat poza nimi wydaje się dla osoby siedzącej w klatce dużo ciemniejszy niż jest w rzeczywistości (analogicznie: jak pod wieczór, kiedy jeszcze na zewnątrz jest jasno, zapalimy w pokoju światło, będzie nam się wydawać, że na zewnątrz jest dużo ciemniej niż w rzeczywistości). W środku jak i z zewnątrz ma wymiary do 3x3x3m (lecz w razie potrzeby może mieć mniej). Próba wyjścia z klatki powoduje u celu straszny ból mogący wręcz doprowadzić do omdlenia ale nie blokuje magii samej w sobie. To samo, gdyby ktoś nie będący Hawkeye próbował dostać się do celu zamkniętego w klatce. Poza tym, w razie gdyby przyszło zamknąć nawet ciężko ranną osobę, klatka może tymczasowo zatrzymać czas dla obiektu (zależne od decyzji Arturii), ale po jej zniknięciu/opuszczeniu wszystkie ew. rany „wykrwawiają się” dwa razy szybciej... Można ją zniszczyć od zewnątrz/wewnątrz jednym A/ dwoma B. C i D nic jej nie zrobią, tak samo jak zwykłe bronie białe i palne. Klatka trwa max. 4 posty. Można w 1 poście postawić więcej klatek jednak jest to koszt kolejnych, normalnie liczonych zaklęć...
Ostatnio zmieniony przez Arturia dnia Pon Sie 10 2015, 16:23, w całości zmieniany 2 razy |
|