Wytrwała Pierepałka
Liczba postów : 2947
Dołączył/a : 14/02/2014
| Temat: Seven Sob Sty 10 2015, 20:55 | |
| KRÓLESTWO SEVEN 1. Informacje ogólne:Nazwa kraju nie jest przypadkowa i nie wywodzi się z tego, że pierwszy założyciel bardzo lubił cyfrę siedem, chociaż to z nią jest w głównej mierze związana. Prawdopodobnie pochodzi od liczby możnych, którzy powzięli się na stworzenie kraju. Kraju, który miał być wolny od zła, nienawiści, pychy. Jednym, a nawet dwoma słowami - być rajem na ziemi. Liczba ta przewijała się przez całą historię Seven. Kraj leży w zachodnio-północnej części kontynentu. Graniczy na zachodzie z Fiore, na południu z Bosco, na wschodzie z Icebergiem, zaś na północy z Ishvanem. Pasmo gór Mori należy do najwyższego na kontynencie, jednak najwyższy szczyt - Enterpise (5734m n.p.m) leży w górach Alzar. Rzeka Le Soleil Levant [ Lu Solei Luvą] mierząca 7067km stanowi najdłuższą rzekę w kraju. przepływa ona obok stolicy, biorąc swoje źródło w pobliżu lasu Taoru. Stolicą kraju jest zamek Estera wybudowany w barokowym stylu. Drugą rzeką pod względem długości jest zaś Le Chant Feu [ Lu Szą Fu] płynąca w południowo-zachodniej części Seven.
- Język: sveński [słeński], wspólna mowa
- Stolica: Estera
- Ustrój polityczny: Monarchia absolutna
- Głowa państwa: Swan Midnight
- Powierzchnia: 390km^2
- Ludność: 7mln ze względu na to, ze teren jest bardzo górzysty.
- Jednostka monetarna: marka sveńska [słeńska]. 1 marka sveńska = 483 klejnoty
- Religia dominująca: Wyższyzm
2. Historia państwa:1000y - pierwsze zapiski mówiące o tym, że tereny Seven i Ishvanu zamieszkiwane są przez liczne klany. 652y - pomniejsze klany łączą się w inne, większe. Klan Ognia, Wilka, Niedźwiedzia i Młota wyruszają na północ. 358y - klan Młota wraca na południe osiedlając się w tamtych rejonach X57 - na terenach Seven istnieje wiele pomniejszych państewek o charakterze monarchii absolutnych X70 - powstaje Ishvan na południu, na tereny Seven przybywa siedmiu możnych. Możni pochodzą z terenów dzisiejszego Fiore, Bosco, Icebergu, Stelli, Joyi, Pergrande i Romerum. X87 - możni przejmują władze w państewkach, każdy w innym. X90 - wojna sveńska pomiędzy możnymi X97 - pokój w Desmont, projekt połączenia państewek w jedno państwo. X100 - połączenie państewek w jedno państwo o nazwie Seven, podział na siedem dzielnic. X107 - epidemia ze wschodu zabija większość populacji kraju, ostał się tylko jeden możny. Ród Midnight przejmuje władzę. X257 - budowa zamku Estera przez potomka możnego X367 - podbój pozostałych ziem w okolicy Seven należących do klanów pozostające do tej pory neutralne. X400 - wojna sveńsko-ishvalska, Ishvan wchodzi w posiadanie Seven X497 - pojawienie się wiedźm z Morii X507 - wiedźma morańska pierwszy i jedyny raz w historii żoną króla X697 - wojna domowa z udziałem wiedźm X708 - wiedźmy emigrują do Bosco, pozostają nieliczne 7 lipca X777 - powstanie na terenie dzielnicy Ishvanu, Ishvan odłącza się do Seven X782 - ucieka syn rodu królewskiego, nie znane dalsze losy. X782 - dwa miesiące po tym ucieka z kraju najstarsza córka króla X789 - król zmorzony chorobą umiera, władzę przejmuje najstarsza córka z tych, które pozostały w kraju - Swan Midnight 3. Ustrój polityczny:W Seven nie znajdziemy niczego oryginalnego jeżeli chodzi o ustrój polityczny. Od samego początku, kiedy tylko minęła epidemia, przy władzy jest ród Midnight. Trzyma się dzielnie, opierając się wszelakim intrygom i próbą obalenia dynastii trwającej bez przerwy przez jakieś 700 lat. Nie ma większego znaczenia, czy na tronie zasiądzie dziedzic czy dziedziczka, chociaż mężczyźni są naturalnie milej widziani u władzy. W zasadzie Swan Midnight jest pierwszą kobietą na tronie, zastępując zbiegłego brata Jacoba (powód jego opuszczenia kraju pozostaje nieznany) oraz starszej siostry, która również zrezygnowała z tronu. Ta jednak zdezerterowała z powodu pewnego mężczyzny, z którym uciekła na zachód. Władza ma charakter absolutny, co oznacza, że cała władza leży w rękach panującego władcy, tytułującego się jako Książę Krwi Królewskiej (Prince d'Empire) Lub Księżniczka Krwi Królewskiej (Princesse d'Empire). Nikt nie koronuje się królem, bowiem jedynym godnym tego tytułu uznaje się osobę imieniem Guccio Midnight - jednego z możnych, którzy przyczynili się do powstania Seven, dlatego jako jedyny zwie się Królem Imperium (King d'Empire). Panujący władca ma swoją siedzibę w zamku Estera. 4. Geografia:
- Klimat: Seven nie należy do najcieplejszych krajów. Temperatura waha się rocznie od -5*C do +10*C. Lekkie przymrozki występują w każdej porze roku, nic więc dziwnego, że tereny te porasta tajga. Zwierzęta są porośnięte długim futrem chroniącym przed zimnem. Padający śnieg latem nie jest nigdy niczym niezwykłym, jednak nigdy nie ma go tyle, by porządnie nasypać. Potrafi leżeć przez cały rok, jednak nikomu to nie przeszkadza. Rolnicy wyhodowali specjalne odmiany zboża odporne na niskie temperatury, więc krótki okres wegetacji nie jest nikomu groźny. Im bliżej granicy z Ishvanem, tym temperatury są co raz niższe i bardziej doskwierają. No i, w przeciwieństwie do Ishvanu, w Seven słoneczko mimo wszystko ładnie potrafi ogrzać mimo panującego zimna.
- Ważniejsze miasta i ośrodki:
Estera - miasto, zamek i jednocześnie siedziba władcy. Stanowi centrum życia kulturowego i towarzyskiego przez liczne restauracje, teatry oraz muzea. Zamek został wykonany z niebieskawego marmuru. Powala swoją "lekkością" oraz smukłymi, strzelistymi wieżami. Mury, chociaż wykonane starannie dbając o ich nienaganny wygląd, nie odstępują w swojej solidności tym otaczającym Barvark czy Jurborg.
Bistra - bardzo dobrze prosperujące miasto słynące z kopalni marmuru i złota. Jest tak bogate, że to aż widać na wejściu - śliczne kamienice oraz zdobione drogim kruszywem ulice przyciągają wzrok, a wszystko dlatego, że marmur jest w tych rejonach tani jak barszcz przez niesamowite ich pokłady. Nieco gorzej ma się sprawa złota. W mieście znajduje się Muzeum Górnictwa oraz wybudowany z polecenia jednego z władców Łuk Triumfu postawiony na cześć wojsk Seven po zwycięstwie na terenie Ishvanu.
Desmont - miasto nie ważne ze względu na swe zasoby czy rozbudowę, ale przez znaczenie historyczne. To właśnie tutaj znajduje się budynek, w którym zawarto porozumienie w sprawie połączenia państewek w jedno wielkie Seven. Wyróżnia się on na tle innych widocznie wyglądając na starszy. Został przekształcony w Muzeum Narodowe.
Galana - największy port w Seven usytuowany na północy kraju niedaleko granicy z Icebergiem oraz w pobliżu gór Morii. Stocznia jest jednak bardziej nastawiona na statki pasażerskie i przewóz osób niz pojazdy o charakterze militarnym, chociaż i te są w posiadaniu kraju i cumowane w oddzielnej stoczni. Główne źródło ryb, obcokrajowców i zysku.
Riviera - niewielka wioska z dostępem do rzeki i jedną z mniejszych portów na rzece Le Tonnerre de L'eau [Lu Toner de Lu]. Słynie z największych bali karnawałowych na kontynencie oraz Teatru Wielkiego, najstarszego na ziemiach Seven, acz dalej prosperującego.
- Ważne miejsca: Kopalnie, miejsca kultu etc.
Zamek Estera - wybudowany z rzadkiego, niebieskiego marmuru, wznosi się obok rzeki Le Soleil Levant. Budowla została wzniesiona w barokowym stylu, nadając budynkowi wrażenia lekkości i niesamowitej elegancji oraz gracji. Okna duże, zaszklone, przepuszczają do środka mnóstwo światła. Mury grube, jednak wydają się w głównej mierze przyćmiewać swym nienagannym wyglądem. Smukłe, strzeliste wieże widoczne są już z daleka nieco zza horyzontem. jest to najbardziej okazały i jednocześnie najcięższy do zdobycia zamek w Seven.
Kopalnia marmuru i złota w Bistrze - są głównym źródłem (acz nie jedyny) tych dwóch surowców, odgrywając znaczącą role w gospodarce kraju. Znajdują się w górach przy Bistrze (są to trzy góry nazwane Górami Marmurowymi). Nie jest to obiekt turystyczny, jednak w okresie wakacji na okres tygodnia prace zostają wstrzymane na rzecz tych, którzy za wszelką cenę chcą zwiedzić największą kopalnie kruszców.
Teatr Wielki w Rivierze - wyciosany przed wiekami w skale do tej pory wiernie służy obywatelom. Potrafi pomieścić na największej sali aż 4000 widzów, zaś w całym budynku aż całe 10500! Czyni to go największym teatrem w kraju, nie bez powodu nazwany "wielkim". To właśnie tutaj mają premiery wszystkie przedstawienia w okolicy, nim ruszą zadziwiać swą fabułą inne miasta. Wnętrze jest urządzone w antycznym stylu. Pełno jest korynckich kolumn oraz fresków.
Muzeum Narodowe w Desmond - stary, drewniany, acz duży budynek w Desmont liczy sobie już kilkaset lat, jednak został mianowany jako muzeum stosunkowo niedawno. To właśnie tutaj znajduje się sławny "okrągły stół" wykonany z dębowego drewna, przy którym odbywamy się rozmowy w kwestii powstania Seven. Rocznie muzeum odwiedza około 4 miliony osób. Pomimo upływu lat, dalej świetnie się trzyma.
Port w Galanie - największy port w kraju nastawiony głównie na transport osób i bardziej funkcje użytkowe, aniżeli militarne. Można spotkać tam wiele dużym okrętów przeznaczonych na transport towarów, a w sąsiednim sektorze czają się statki wojskowe. Oczywiście uzbrojone i gotowe o wypłynięcia w każdej chwili. Port jest dość stary i ma za sobą długą historię.
Nieczynna kopalnia złota w górach Morii - dawniej największe źródło tego drogiego kruszcu. Niestety kilka wieków temu ta sie zawaliła, w związku z tym zaniechano dalszego wydobycia, chociaż dalej tkwią tam dość ładne zasoby złota. Inwestycja jest jednak zbyt niebezpieczna i nieopłacalna, jednak kto wie, czy kryje ona tylko złoto? Chodzą pogłoski, że kopalnia zawaliła się przez fakt, że nie zostały uwzględnione tunele kilka metrów dalej, które miałyby prowadzić... gdzieś. Wszystko to jednak niesprawdzone hipotezy.
Kamienne Kręgi z Morii - pozostałości po wiedźmach moryjskich. Kręgi gdzieś głęboko w górach na polanie stoją stare, kamienne kręgi używane przez wiedźmy nie koniecznie wiadomo do czego, jednak prawdopodobnie do czarów. Dalej co bardziej wyczulone osoby mogą poczuć, że w powietrzu unosi się mnóstwo... czegoś. Czegoś, co nie jest eternano, ale wydaje się być równie niebezpieczne.
Mroźny Kraf w lesie Taoru - gdzieś głęboko pośród drzew, na ziemię pada jasne światło. Światło na tyle specyficzne, że jest zimne i mrozi wszystko, na co padną promienie. Jest to Mroźny Kraf. Używany jako lodówka kiedyś, kiedy takowych nie było. Tajemnica tegoż światła dalej jest nieznana, zaś stanowi pozostałość po wojnie domowej. Mówi się, że jest ono sprawką wiedźm.
5. Fauna i flora:Jeleń esterski - zwierze to żyje na terenie całego kraju, jednak najczęściej można go spotkać w okolicach stolicy. Charakteryzuje się dłuższym, śnieżnobiałym futrem oraz czarnym, rozłożystym porożem. Posiada kamienne, obsydianowe kopyta oraz czarne ślepia. Mimo nieco przerażającego wyglądu, zwierzęta te są dość płochliwe, jednak przerażone są zdolne stratować człowieka. Królik absyński - niewielkich rozmiarów zwierzątko o niebieskawej sierści i szafirowych oczkach. Posiada ostre pazurki. Jest dość agresywnym zwierzątkiem nie bojącym się zaatakować człowieka, jednocześnie będąc w stanie wyrządzić sporo ran szarpanych. Wszystkożerne. Kuna midnightcka - specjalny rodzaj kuny o czarnym, grubym, puszystym futrze z niewielkimi, białymi kropeczkami. Wygląda jak nocne niebo usiane gwiazdami. Prowadzą nocny tryb życia. Tylko członkowie rodziny królewskiej mogą polować na to zwierzę. Zabroniony jest jego połów przez innych, konsumpcja mięsa czy użycie futra. Gwiazdka szerokolistna - wściekle żółty kwiat, kielichowaty. Pszczoły wyrabiają z jego pyłku najlepszy miód. Stosowany jako ostra przyprawa do dań mięsnych. Z włókien gwiazdki wyrabia się solidne liny. Jagody ylesyńskie - żółtozielone jagody porastające głównie północną część kraju. Stanowi naturalne lekarstwo na przeziębienie, grypę i kaszel. Bardzo cierpkie, ale bogate w witaminy. Rosną gronami, jak winogrona. Ishia Le Tonnerre de L'eau [ Iszia Lu Toner de Lu] - ciężko powiedzieć, czy to roślina czy zwierzę. W zasadzie krzyżówka obu. Jest to ryba występująca w Le Tonnerre de L'eau. Jest w landrynkowym kolorze z niebieskimi paskami. Nie ma typowego ogona. Zamiast tego ma.... roślinkę. Żyjącą niezależnie od rybki, przeprowadzający proces fotosyntezy. Mimo wszystko wydają się stanowić jeden organizm. Stanowi przysmak na drogich bankietach i przyjęciach - i rybka i ogon. 6. Demografia:
- Mniejszości narodowe: Oprócz rdzennych obywateli Seven, można znaleźć tez mniejszości narodowe. Na północy znajduje się niewielkie skupisko Ishvańczyków, którzy pozostali po stronie Seven. Po stronie wschodniej można natknąć się na rodziny Iceberczyków zamieszkujących owe tereny. Boscowańczycy stanowią mniejszość głównie na południu w okolicach granicy, zaś na zachodnie mozna natknąć się na Fioryjczyków.
- Religie: Wyższyzm - nie jest to typowa religia z bóstwami wymagające świątyń, a bardziej styl życia, filozofia. Zakłada ona, że każdy człowiek ma przed sobą Drogę, którą musi przebyć i została mu zapisana w gwiazdach. Nie jest ona łatwa, jednak trzeba ją przejść. Nie jest ona nigdy ponad siły Idącego, zaś jeżeli życie Idącego tz. jego Podróż została odbyta najlepiej jak tylko umiał, wtedy na końcu czeka go wieczny odpoczynek od Drogi gdzie czekają na niego wszyscy bliscy, którzy odeszli przed nim i przybędą wszyscy, którzy przyjdą za nim. Osoby, które już ją przeszły w filozofii nazywani są Wyższymi, jednak są nimi w zasadzie wszyscy zmarli, którzy udali się na tamten świat. Są jednak osoby, którzy niektórzy nie uznają za Wyższych a są to ci, którzy dokonywali złych rzeczy za życia.
7. Gospodarka:Państwo korzysta z dobrodziejstw, jakie dają mu liczne kopalnie surowców. Kraj przoduje w wydobyciu marmuru, złota oraz innych rzadkich minerałów używanych przez najlepszych kowali i zbrojmistrzów w swoich wyrobach. Wyroby tutejszych kowali cechuje wysoka jakość, jednak nie można ich mimo wszystko nazwać mistrzami w swojej dziedzinie. Dalej gdzieś tam przodują obywatele północnych rubieży. Mimo wszystko kraj posiada świetnych architektów, którzy potrafią łączyć piękno z funkcjonalizmem. 8. Kultura:
- Język: sveński - język, który hołduje wszelakim "ł", "l", "ą" i "ę". Pisownia w tym języku mało ma wspólnego z wymową i trzeba wiele czasu i cierpliwości, żeby się go nauczyć. Co więcej, czasami ma się wrażenie, że to język osób które zakrztusiły się makaronem i tak już im zostało, szczególnie jak mówią za szybko, by cokolwiek zrozumieć. Oczywiście dla obcokrajowców, bo seveńczycy nie maja problemów z porozumiewaniem się.
- Kuchnia: pomimo dość niskich temperatur, prężnie rozwija się rolnictwo, które przystosowało się do panującego klimatu. Chociaż odporne na niskie temperatury, nie tracą na jakości czy walorach smakowych. Nie mniej nieco bardziej popularne na stołach są mięsa jeleni, sarn i królików jak i ryb. Kuchnia Seven należy do tych, gdzie nie szczędzi się ostrych przypraw, przez co wielu cudzoziemcom nie przypada ona do gustu. Nie mniej osobom lubujących się w pikantniejszych potrawach na pewno przypadną do smaku.
- Święta:
2 luty - Wielki Karnawał w Rivierze 23 lipca - Narodowe Święto Seven (na uczczenie powstania kraju) 7 sierpnia - Dzień Krwi Książęcej 13 listopada - Święto Siedmiu Możnych
|
|