facebook
menu
Regulamin Poradnik dla nowych Magia Umiejętności Wizerunki Władza Spis przedmiotów Misje Wzór Karty Postaci Wymiana
mapa
HargeonAkane ResortHosenkaMagnoliaWschodni LasOshibanaOnibusCloverOakEraScaterCrocusArtailShirotsumeHakobeZoriPółnocne PustkowiaCalthaLuteaRuinyInne Tereny ZachodnieGalunaTenrouPozostałe KrajeMorza i Oceany
menu
Frederica
Heisher
Finny
Corinne
Diangen
Karuna
Gumiś
Pheam
AIDS
Ejji
Ezra
Abri
Torashiro
Pyza
Noya
Kiara
Reschehedera
Kei
King Asthor
Staruch
Samael
Niya
Poradnik dla początkujących i nowych graczy

IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Poradnik dla początkujących i nowych graczy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

Mag klasy 0

avatar


Imię i nazwisko : Torashiro Byakuton
Wiek : 19/ponad 400
Wzrost/waga : 176 cm/69.3 kg
Rodzaj magii : Energetyczna Kreacja
Staż w gildii : 5 lat (FT) | 8 miesięcy (VP) | FT od 27 marca x802
Liczba postów : 4772
Dołączył/a : 10/05/2013

PisanieTemat: Poradnik dla początkujących i nowych graczy   Sob Lip 02 2016, 19:05


1. Wstęp
Na samym początku chciałbym wszystkich serdecznie przywitać i zaprosić do przeczytania tego krótkiego, acz mam nadzieję, że treściwego poradnika o tym, jak zacząć grę na FTPMie.

Na starcie chciałbym powiedzieć o tym, czym jest PBF, gdyż to jest właśnie forum PBF. PBF to w wielkim uproszczeniu gra RPG, przypominające te stare, gdzie zamiast siedzieć przed kompem, zbierało się kilku dobrych znajomych i pod czujnym okiem mistrza gry prowadziło historię wykreowanych przez nich postaci. PBFy niejako usuwają ograniczenie, wynikające z czasów dojazdu, organizacji miejsca spotkania, a czasami także i organizacji czasu, umożliwiając znajomym grę. Tutaj zagramy w klimatach mangi i anime Fairy Tail.

Zanim ruszymy dalej, zachęcam do przeczytania regulaminu, w którym oprócz najważniejszych informacji na temat funkcjonowania forum, znajdują się także i informacje, dotyczące między innymi podziału władzy, rozmiarów avatarów i tym podobnych rzeczy.
[Regulamin]


2. Najważniejsze zasady i informacje
Gramy w klimatach Fairy Tail. Czy to jednak oznacza, że potrzebujemy specjalistycznej wiedzy dotyczącej tego uniwersum? Otóż nie, gdyż świat sam w sobie jest dość prosty, a ja postaram się tutaj go opisać.

Fairy Tail to dzieło o magach. Czarodziejach władających wieloma różnymi magiami i to właśnie nimi jest zdecydowana większość forum. Nie zabrania nam to jednak w odgrywaniu człowieka. Technologia jest na swój sposób podobna do obecnej, aczkolwiek zasilana magią, a broń palna jest pod ścisłą kontrolą rządu, choć zdobycie jej jest także możliwe. Magowie zarabiają na życie wykonując różnorakie misje, a i oni sami mogą przynależeć do wielu różnych organizacji. Zarówno tych dobrych, jak i tych złych i neutralnych. Wybór zależy tylko od nas, a tutaj, jest spis takowych organizacji
[Gildie]

Kontynuując jednak, czego potrzebujemy, by móc w ogóle zacząć grać? Pomijając konto, trzeba również i napisać kartę postaci, której to poświęcimy następny dział. Do tego warto zapoznać się z osobami, pełniącymi różne funkcje na forum, gdyż to właśnie oni będą w znacznej części odpowiedzialni za przygody wykreowanej przez nas postaci czy też z nimi będziemy dyskutować na temat tego, co możemy mieć na start lub zakupić w trakcie gry. Nie musimy zgłębiać się zaraz w szczegóły praw i możliwości, gdyż w znacznej większości sam opis funkcji informuje o tym, co ktoś robi. Mistrz Gry? Fabuła i misje! Moderator techniczny - sprawy techniczne! Moderator sklepu - odpowiada za sklep. I tym podobne.
[Władza]

Kolejną ważną rzeczą jest encyklopedia. To spis dosłownie całej wiedzy, jaka może zostać przekazana graczowi ot tak. Czy jednak jej całej potrzebujemy? Otóż nie! Dla nas, na samym starcie najważniejsze są umiejętności, gildie oraz informacje dotyczące magii i karty postaci. Dla co bardziej wniklywych, polecam jeszcze pobieżne przejrzenie różnych państw, gdyby wasza postać miała z któregoś z nich pochodzić.
[Encyklopedia]

Skoro już to mamy za nami, ruszajmy dalej… do KP.


3. KP
KP, czyli karta postaci jest samym początkiem istnienia naszego bohatera. To w niej opisujemy wygląd, charakter, a także i historię oraz zdolności, również magiczne, naszej postaci. Warto pamiętać, że zarówno charakter, jak i wygląd postaci mogą się zmienić w trakcie przygody, czy to pod wpływem wizyty u fryzjera, czy też jakichś przeżyć i nie są one wiążące. Umożliwiają natomiast zarówno moderatorom, jak i innym graczom pobieżne zorientowanie się w tym, jak wygląda oraz jaka jest nasza postać. Na forum mamy minimalne progi, które trzeba spełnić przy opisywaniu historii, wyglądu i charakteru, umieszczone w jednym temacie.
[Kartoteka]

To, na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę przy tworzeniu postaci to jej magia, czy też, w przypadku postaci nie rzucających zaklęć. Warto nad tym pomyśleć dość mocno, gdyż raz zaakceptowana magia nie zostanie zmieniona tak łatwo. Takie rzeczy mogą się wydarzyć na fabule i to dość długiej, warto więc się upewnić, że stworzymy coś, co będzie się nam podobało oraz sprawiało przyjemność z gry. Bo ta jest najważniejsza. Tutaj także przydadzą nam się umiejętności. Mamy ich dość wiele, a na start zaledwie 3 na pierwszym poziomie. Mimo wszystko, radzę nie panikować. Wystarczy często przeczytać nazwę bądź opis pod nią by wiedzieć, czy przyda się nam w chwili obecnej czy nie. No i pamiętajmy, że możemy wydać nasze startowe PD takze i na ich rozwój bądź zakup większej ilości. Również podczas fabuły będziemy się rozwijać, więc nie ma większego sensu nad dłuższymi rozważaniami na temat umiejętności.
[Magia] [Umiejętności]

Umiejętności fabularne. Jest to smaczek do naszej postaci. Mówi w innym języku? Zna się na psach tropiących? A może jest mistrzem kuchni czy też idealnym aktorem? Takie rzeczy, nie wpływające zbytnio na zdolności bojowe czy fizyczne naszej postaci, nazywane są umiejętnościami fabularnymi i można je wziąć trzy na start. Później takowe mogą być zdobyte podczas misji, eventów, fabuł bądź zakupione za 3 PD. Zawsze fajnie móc się wyróżnić trochę na tle innych postaci poprzez takie umiejki.
[Umiejętności fabularne]

Gdy już KP jest skończone, nadszedł czas na ocenę. Jeden z naszych moderatorów technicznych przejrzy twoją kartę postaci i sprawdzi, czy jest napisana poprawnie, a także oceni twoją magię i zaklęcia. Pamiętajmy więc, by nie przesadzać w obu tych kwestiach. Nikt na początku nie włada przecież krajem i potęgą mogącą mrugnięciem oka zmieść kraj z powierzchni ziemi. Więc pamiętajmy… wszystko z umiarem.
[Luźne ramy zaklęć]


4. Gra
KP zaakceptowana, można już grać. Ale jak? Cóż, proponuję od stworzenia sobie Księgi Zaklęć oraz konta w banku w Magnolii w odpowiednich działach. W nich bowiem będziemy dodawali nowe zaklęcia bądź nabytki, oraz odnotowywali ich “zakup” bądź stratę.
[Księgi Zaklęć] [Bank]

Skoro już rzeczy mniej fabularne mamy z głowy, czas zacząć działać na fabule. Mamy do wyboru kilka dróg. Fabuła, czyli luźne rozmowy, dialogi między postaciami, ewentualnie prywatna interakcja z MG, który poprowadzi naszego bohatera przez ścieżki i przygody zaplanowane nam przez Mistrza Gry, za które już są nagrody. Za samo rozmawianie i spotykanie innych postaci nie ma. Możemy również uczestniczyć w misjach. Misje to oficjalne zlecenia dla magów i podczas misji z reguły nie można uczestniczyć na fabule. Chyba, że misja jest offtopowa, wówczas można być i na niej, i uczestniczyć w jakiejś fabule. Są również eventy, które także dzielą się na zwykłe i offtopowe. Są to wydarzenia dziejące się w różnym przedziale czasowym. Gdy event nie jest offtopowy, nie możemy być ani na fabule, ani na misji nie offtopowej. Jest to bowiem wówczas wydarzenie stricte fabularne, które ma swoje miejsce w czasie akcji na forum. Natomiast event offtopowy? Są to często eventy, które niezbyt mają związek z forum (np. Impreza halloweenowa) lub takie, które same w sobie trwają zbyt długo, a i w skład których wchodzi zbyt wielu graczy, by uniemożliwić im granie na fabule/misjach (jak np. Igrzyska Magiczne). W zależności od eventu offtopowego jego efekty mogą przechodzić na fabułę lub nie muszą. To samo dotyczy się misji offtopowych.
[Misje] [Eventy]

No dobrze, pogramy trochę pogramy i co dalej? Mamy PD, mamy nowe zaklęcia umiejętności, ale czy to wszystko? Nie. Jak pewnie zauważyliśmy, fabuła cały czas idzie do przodu. Każdy MG ma praktycznie inne fabuły, które być może się przeplatają bądź nawet i ścierają ze sobą, sprzeczając w niektórych aspektach, przy czym, to świat magii, gdzie nawet pozornie sprzeczne rzeczy mogą się okazać prawdziwymi. A co ważniejsze, na samym początku nie jesteśmy potężni. Przed nami są dwie kolejne rangi i chyba to najwyższy czas, by zainteresować się powoli innymi tematami w encyklopedii. Zarówno dotyczącymi egzaminów na rangę wyżej, jak i walk o stanowisko wśród 10 najsilniejszych magów. Wszystko jest przed nami, nawet gdy staniemy jako najlepszy z najlepszych pamiętajmy, MG zawsze może zrobić nam niespodziankę, a zrobi to szczególnie chętnie, na naszą własną prośbę.
[Encyklopedia]

Nie bójmy się MG i innych graczy. Oni tworzą ten świat, więc warto brać w tym udział i poznawać jak najwięcej z nich i uczestniczyć z jak największą ich ilością w różnych akcjach. I choć polecam głównie trzymanie się jednej fabuły, coby dobrze wiedzieć co się dzieje, tak również uczestnictwo w wielu misjach/fabułach ze sobą nie związanych u różnych MG, ma także swoje uroki. Każdy MG jest inny i takie są też ich zadania. Jeśli jednak znajdziemy takiego, który nam najbardziej odpowiada, zatrzymajmy się przy nim jak najdłużej, by czerpać z gry jak największą przyjemność.


5. Dodatkowe
Zapraszam do wchodzenia na CB/SB, coby porozmawiać, a także zachęcam do przeglądania działu o rozmowach. Może warto się spotkać z ludźmi z forum? Nie gryziemy… przeważnie.

Również zachęcam do składania własnych propozycji. Każda sugestia jest cenna, a także pomaga nam ulepszyć system.

Może się również zdarzyć, że gdzieś wyjeżdżamy, a nie chcemy zostawić postaci na pastwę losu (czy też MG), toteż warto w razie czego mieć pod ręką tenże temat:
[Nieobecności]

Dziękuję wszystkim, którzy dotrwali. Życzę miłej gry i powodzenia. Niech dobra wola MG będzie z wami!

_________________

~Tora Theme~ ~Relaxation Theme~

Tora mówi z akcentem starofioryjskim


Just Female Tora stuff.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://ftpm.forumpolish.com/t1315-konto-torashiro#19555 http://ftpm.forumpolish.com/t962-torashiro#14231 http://ftpm.forumpolish.com/t1316-torashiro#19559 Online
 
Poradnik dla początkujących i nowych graczy
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Prolog :: Regulamin-




BlackButlerVampire KnightSnMHogwartDreamDragonstKról LewDeathly Hallows